Gezondheid alle pijlers

Leven met Pijn gaat nog steeds verder

15-04-2015 17:48 3087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het volgende deel van 'leven met pijn'!

De link naar het vorige topic vind je hier: Dreamer in "Leven met pijn gaat verder, met uitleg o..."
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
We zijn één keer naar Italie geweest en dat was minder dan een dag. We gingen midden in een dorp slapen en ik werd helemaal gek van al die scooters, een niet verstaanbare taal en kakafonie van geluiden. 's Morgens heb ik man gesmeekt om weer terug naar Frankrijk te gaan.

Dat was eens maar nooit weer, man had me al gewaarschuwd.



Hopelijk was het lekker genieten Suzy en gaat het nu beter met je.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de loslaattip van Ambra wel een aanrader, Lientje. Laat probleem van zoon maar zijn probleem zijn. Hij is er oud genoeg voor, tenslotte. Ander land =andere gewoontes en ander eten. Brood en kaas is overal.



Ik ben met man op stap geweest. Ik moest bril, maar opticien was dicht. Morgen weer dus. Toen maar de kroeg in en daarna uit eten. Heel gezellig



Terug in de bus zagen we Suzy nog lopen volgens mij
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer: dat loslaten is sowieso een ding dat ik moeilijk kan.

Niet alleen wat betreft zoon/kinderen alsmede man.

Ik werk erg vaak met lijstjes en vind het moeilijk iets uit handen te geven. Voel me voor alles en iedereen verantwoordelijk en trek ook alles naar me toe.

Lastig met een uitstekende gezondheid, maar met mijn gezondheidsproblemen nóg lastiger.

Tsja, hoe kan je zoiets afleren. ?

Tegen mezelf zeggen dat ik het niet meer moet doen werkt duidelijk niet.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Gaat wel over voor ik 86 ben hoop ik.



Had je er niet aan gedacht Dreamer dat vandaag alle winkels dicht waren?. Zelfs ik ben vrij vandaag

Een keer in de vijf jaar is de verplichte vrije dag op vijf mei.

Op een enkele cao na dan of beroepen zoals bijvoorbeeld zorg en politie.

Volgende keer is pas weer in 2020.

Staat wel grappig zo. Alsof het héél ver in de toekomst is...
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Veel winkels waren wel open en op facebook had ik gezien dat de markt er wel zou zijn. Veel kramen ruimden op voordat het slechte weer losbrak. Toen waren wij net in de stad. Maar goed, kroegen waren open.. no problemo.



Ik had het daar ook nog over met man. Hij heeft qua opvang dochter goede afspraken op het werk, dat dat tussendoor mag, mij kost het veel verlofuren. Dus.. hij moet dochter meer opvangen, heen en weer rijden enzovoorts, maar als zij 'roept' ben ik degene die gelijk 'springt'. Tijd voor nieuwe afspraken, waarin hij eerst gebeld wordt (hij werkt ook nog eens tegenover haar school, kan alleen niet met de auto naar het werk, ik wel)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Waarom kan man dan niet met de auto naar het werk Dreamer? Is er geen/ tekort parkeergelenheid daar?

Dan zou het wel makkelijker worden voor man om haar op te halen. Hij kan haar toch moeilijk op zijn rug nemen.



Dat verantwoordelijkheidsgevoel is ook wel een beetje moeders eigen denk. De een heeft het erger dan de ander.

Ik heb het heel erg dus. Met alles. Therapie is er niet voor geloof ik dus ik zal er , net als met de pijn, maar mee moeten leren leven.

Gek genoeg heb ik met het laatste minder moeite dan met het eerste.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waar dat vandaan komt, dat idee dat ik alles op moet lossen. Man heeft van het begin af aan even veel gedaan als ik, nu doe ik wat meer met de kinderen, omdat ik minder werk, maar ik zou dit toch beter los moeten kunnen laten. Het is ook een beetje het afserveren van de vader, tenslotte, alsof hij het niet zou kunnen. Afleren is een kwestie van niet meer doen. Echt. Qua huishouden kan ik dat heel goed, dat loslaten

Man werkt in de binnenstad, daar is inderdaad geen of alleen hele dure parkeerplek.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Als ie toch tegenover school werkt, misschien met de school afspreken dat ie daar parkeert :p



Pff schrok me lam, krijg net een mailtje van mijn broertjes ceremoniemeester over het vrijzellenfeestje van mijn broertje. 70 euro. Maar ben een beetje teleurgesteld in het programma... Een popquiz en uit eten. Dan vind ik 70 euro wel erg veel... En heb nu eigenlijk ook zoiets van, dan ga ik niet. Man was daar sowieso al uitgeproken in maar ik vind dat ik dat niet kan maken Om niet te gaan. Alleen... Waarom zo duur! Ik doe wel eens vaker mee aan een pubquiz (dan vind ik de muziekvragen het minst leuk) en dat is dan vijf euro pp. Met twee drankjes een tientje zegmaar. En uit eten... We eten zelf uit eten nooit meer dan 30 pp (man en ik alleen). Zucht... Ga ik daar weer over piekeren :s ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Kan me voorstellen dat je daarvan gaat piekeren Suzy. Is ook veel geld.

Broertje of niet, als je het niet hebt is het gewoon helaas. Neem aan dat je broer dat wel zal begrijpen. Tenzij je niet zo' n goede band met hem hebt. Maar in dat laatste geval zou ik me minder druk maken.

Mijn broer gaat ook trouwen.

De band is inmiddels zó verslechterd dat wij als broers en zussen géén vrijgezellenfeest meer organiseren.

Dat mogen zijn vrienden doen.



Is al heel wat dat we op de bruiloft zijn.

Zeventig euro pp. Is dat een sterrenrestaurant ofzo?

Wij hebben meestal ook maar iets van 30 euro pp als we uit eten gaan. Bij een erge uitschieter 40, maar dan houdt het wel op.

En dat is dan incl. voorgerecht, nagerecht én drankjes.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
@Lientje dank je voor het duimen! Hoop dat het gaat helpen...!

O ja en dat "loslaten" ook zo'n fijn toverwoord....heb er ook moeite mee hoor! Zelfs al ben ik geen moeder:(
Alle reacties Link kopieren
Sanne: het lijkt me ook zó moeilijk als je kostwinner bent en graag wilt maar echt niet kunt.

En zo'n reintegratiebureau dan even beslist dat je wel moet.

Want wat als dan je uitkering stopt of je baan gaat echt niet meer en je krijgt geen uitkering?

En je vind niks passends? Ik heb hier de mazzel dat ik een mede kostwinner heb. Anders had ik ook behoorlijke problemen gehad denk ik. Over mij is nl besloten dat ik wel fulltime kan werken. En dat gaat dus echt niét.



Echt, ik zit serieus regelmatig aan jouw situatie te denken. En piekeren. En ik ken je niet eens irl. Ik blijf toch wel een beetje een raar portret. Zelfs dát trek ik " naar me toe "
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Suzy, de school heeft natuurlijk helemaal geen parkeerplek. Mams werk wel, maar daar mag je alleen bij hoge uitzondering gebruik van maken als 'normale' medewerker. Een gedeputeerde mag natuurlijk wel



Sanne, wat Lientje zegt lijkt mij ook erg moeilijk, dat je de enige met inkomen bent en weet dat je voor je gezondheid moet gaan inleveren, terwijl je wel wilt werken! (En dan 'de stempel' krijgen van zo'n luie uitkeringstrekker, lijkt me na al jouw inspanningen ook niet fijn. Men snapt zo vaak niet dat je liever werkt dan dat je een uitkering krijgt) Het zou mooi zijn als je toch nog eens in alle rust ergens iets op kunt bouwen, als de stress van 'moeten' weg is.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Er zijn wel parkeerplekken bij de school hoor, aan de achterkant ;) je ziet het alleen bijna niet. Voor de ingang en dan links. Toen een vriendin daar werkte parkeerden we daar wel eens op zaterdag als we de stad ingingen ;).



Nou ja, ik ga gewoon naar het vrijgezelligfeestje ;). Ik heb een goede band met mijn broertje. Mijn man blijkt ook uitgenodigd te zijn voor die van mijn zwager dus even x 2...



Auto staat bij de garage, we hadden problemen met de abs, of eigenlijk denk ik dat de abs juist goed werkt want de auto had een paar dg stilgestaan nu en wilde hij niet voor of achteruit, de rem linksachter zat helemaal vast. Flink gas en voor en achteruit wiebelen en hij was los. Hij moest toch ook voor apk dus dat meteen maar... Ben benieuwd... Daarna terug hardgelopen (voor dreamer: vanuit dat dorpje noord van ons, garage met vier letters) flinke wind tegen, dat suist enorm als je oordopjes in hebt. Wat een herrie ;)

Man liep mee op wandeltempo dus ben een paar keer een stuk teruggerend. Nu ff in bad spieren ontspannen.



Liep ik met man en kleintjes gisteren? We gingen even een ijsje halen ;).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
qua hoofdkostverdiener, man en ik zijn 12jr samen en 7 getrouwd. De eerste vijf was ik de hoofdverdiener, daarna gelijk en daarna man. Nu zitten we gelijk, hoewel ik minder werk (maar zit vijf tredes hoger).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
ho, te snel.

Wilde zeggen dat ik vier jaar terug volledig in de zw zat, daarna twee jaar 30% gewerkt en dat was ook mijn max toen. In anderhalf jaar naar 70% gegaan en de laatste maand zat ik op 80, maar dat was tijdelijk en vind ik ook teveel.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Hardlopen wordt bij mij voorlopig nog niets. Ik heb nog steeds last van mijn heup bij bijvoorbeeld traplopen.

Durf weer opnieuw proberen pas weer aan als ik dat niet meer voel. Ben anders bang dat ik het weer forceer.



Heb vanmorgen wel een uur stevig gewandeld. En hier ook behoorlijk harde wind. Nog wel droog gelukkig. Paar spatjes gevoeld, maar waaide snel over.

Knap hoor Suzy. 70% werken zou voor mij echt teveel zijn. Ik werk nu 45%. Soms 55% maar dat is echt de max. En dan ook nog hardlopen. voor jou.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Wat lief @Lientje en @Dreamer dat jullie je zorgen maken om mijn situatie. Jullie begrijpen het tenminste!! Maar ja dat komt waarschijnlijk omdat jullie ook met veel pijn en beperkingen te maken hebben.

Tsja dat is ook het lastige....en dat is ook waarom ik me soms echt zo druk maak. Dat ik doordat mijn lijf niet meer kán alles kwijt kan raken waar ik in al die jaren zo hard voor gewerkt heb. Ben ook best trots op mijn huisje.

Op dit moment krijg ik nog betaald van mijn werk omdat ik in de ziektewet zit (70% van mijn salaris, is niet veel, maar net te doen, goed opletten).

Wat er straks uit gaat komen weet niemand....maar ik heb geen keuze en wat daar uit komt daar zal ik mee moeten dealen, ook als dat betekent dat ik mijn huis moet verkopen.......Relativeren....is het grote woord. Het is maar een hoop stenen.....maar toch, dat hele proces gaat me niet in de koude kleren zitten. Het gevoel niet meer mee te doen met de maatschappij. Er zijn al veel scenario's gepasseerd in mijn hoofd en dat moet ik dus ook proberen los te laten (heb je het weer...!) kan me nu wel druk maken, maar ik weet niet wat er uit komt. En dat is geheel verstandelijk gezegd...gevoelsmatig...Hopen en duimen dat er voor die tijd nog een passende functie komt ....ik probeer positief te blijven (of weer te zijn, heb wel even een enorme dip gehad hoor).
Lees straks eventjes bij.

Wilde melden dat ik mijn eerste controle na de laatste operatie goed verlopen is. Drain loopt goed en ligt ook goed in mijn buik. Nog even de balans vinden in mijn hoofd qua vocht (hoofd moet nog wennen).



Bottumor was goedaardig en heb nog een klein scheurtje in mijn teen maar dat moet niet uit maken.



Ik ga vanavond lekker sushi eten en daarna bijlezen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn kippie! Op naar de sushi
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Goed nieuws Kippetje. Fijn

Smakelijk eten vanavond. Heerlijk, sushi.



Sanne, voelen is inderdaad een heel ander verhaal dat je ratio en wat er bij jou zeker zal meespelen is de onmacht en onzekerheid en daar heb je bijna of eigenlijk helemaal geen controle op.

Nooit makkelijk alleen zal je positief zijn je wel helpen en wat dacht je van relativeren. Ook heel handig als je dat goed kunt.

Sterkte met dat hele gedoe want dat blijft het he



Hier alles klaar voor morgen.



Tot weet ik veel wanneer De laptops gaan wel mee maar of ik het veel gebruik....





Dank je @aso tut. Kijk en dat is nu zo fijn van dit topic dat jullie het allemaal begrijpen!

En ja dat klopt helemaal wat je zegt @aso tut vooral de onmacht en het onzekere. Daar kan ik slecht tegen, maar misschien moet ik dat wel leren hieruit, dat er geen zekerheden zijn in het leven...alleen dat we allemaal ooit een keer doodgaan. ...ik probeer inderdaad positief te zijn (en te blijven...). Ik wens jou in elk geval een hele fijne vakantie! Geniet er van!
Dankjewel Sanne



nu out
Alle reacties Link kopieren
Aso: een hele fijne vakantie!



Maiskip: wat fijn dat alle controles goed zijn. Eindelijk eens goed nieuws voor je. Fijn!



Sanne: zekerheden heb je idd nooit. Zelfs als je een vaste leuke baan hebt kan je werkgever failliet gaan. Relativeren is het enige dat je kunt doen. Maar dat maakt het nog niet makkelijker.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
oeh ben ik te laat aso? Dan roep ik in real life wel heel hard nu: FIJNE VAKANTIE!! Zo, dat heb je vast gehoord.



Morgen lees ik weer ff bij, heb nu vakantie. Maar eerst aan het bakken voor het theater.

Dag dag
Alle reacties Link kopieren
Voor als je nog leest: fijne tijd Aso!



Sanne, het zou mooi zijn als je vanuit een rust situatie weer op kunt bouwen. De stress werkt natuurlijk ook averechts.

Fijn dat de controle goed was Kip!



Die parkeerplaats zie ik wel, Suzy, maar die staat overdag vol hoor. Denk niet dat onze auto daar nog bij past. Dochter moet door die ingang naar binnen, als ze in de rolstoel zit. Goed met dat hardlopen! En ja, je liep met de kleintjes



Pff vandaag en gisteren stad in geweest en mijn knieën deden me toch zeer! Bril kopen is vandaag gelukt maar is wat duurder uitgevallen dan gepland. Wel mooi en pas over 3 weken halen, dan is vakantiegeld er, dat scheelt. Ik heb wel een gratis zonnebril op sterkte erbij, gelukkig. Was nogal onhandig met oude zonnebril dat ik geen kaart kon lezen. Nou hebben we wel een navigatie, maar ik lees ook graag nog kaart. Bijvoorbeeld om te kijken hoever we zijn.



Ik wil hardlopen trouwens ook weer oppakken en nog langzamer dan vorige keer. Niet de 3x 100 meter en dan wel doorwandelen, maar na die 3x 100 meter terug naar huis. Dat eerst maar drie weken volhouden, dan kijken hoe dat gaat. Hopelijk kan ik binnenkort ook weer vaker met de fiets, tenslotte.

Op mijn 40e verjaardag liep ik 5 km, nu is het doel de 4 mijl als ik 50 ben. Het evenement dan. Ik heb nog anderhalf jaar
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven