Beter en veiliger alternatief voor WordPress

08-05-2015 12:35 6 berichten
Ik heb een website waarbij ik gebruik maak van WordPress maar de laatste tijd zijn er zoveel security updates en vandaag las ik weer dat veel sites gehackt zijn. Ben het een beetje zat dus ik zoek eigenlijk een veiliger alternatief zodat ik WordPress er helemaal af kan gooien.



Het is trouwens geen professionele site maar gewoon een site met een blog.
Alle reacties Link kopieren
Of een alternatief voor degene die de site onderhoudt?



Drupal en Joomla zijn opties, of het verdiepen in 'security' plugins en overige (handmatige) aanpassingen die kunnen bijdragen aan veiligheid (inclusief hosting omgeving).
Alle reacties Link kopieren
Weebly
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Wat wil je ?



Wanneer je een paar statische pagina's wilt zou ik helemaal geen Drupal, Joomla of wat dan ook gebruiken van een paar Gigabyte en de pagina's gewoon in een HTML editor maken zodat je een site hebt van een paar honderd Kilobyte.



Scheelt alleen aan benodigde opslagruimte al een factor 100.000 en ik ben er bijna zeker van dat het dataverbruik ook beduidend minder zal zijn.



Wanneer het echt alleen om een blog gaat hebben al die pakketten echt een gigantische overhead die je nooit gebruikt en die het alleen maar lastiger maakt.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Gewoon op Wordpress blijven en een paar eenvoudige dingetjes doen:



Plugin All In One WP Security & Firewall toevoegen en configureren.

Clef toevoegen en gebruiken voor two face authentication

Alle niet gebruikte thema's en plugins van Wordpress afgooien

Alle plugins die niet regulier onderhouden worden van Wordpress afgooien

Zorgen dat je wordpress software, thema's en plugins up to date blijven



En wanneer je denkt "wat een werk". Joomla, Drupal of om het even welk systeem is even onveilig wanneer je daar niet vergelijkbare acties uitvoert. En het werk valt op zich reuze mee. Paar uurtjes en je Wordpress omgeving is veilig zat, zeker voor een blog.



Succes!
Dank je, ik heb meteen die eerste plugin geïnstalleerd en alle onnodige zooi eraf gehaald. Nu geeft mijn wordpress wel een foutmelding bij de nieuwsfeed maar die gebruikte ik toch niet. Iets teveel gewist qua plugin's denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven