Hulp in de huishouding

14-05-2007 07:51 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met het volgende:



Ik (28) woon samen met mijn vriend (ook 28). We hebben allebei een fulltime baan, hij binnen onze woonplaats ik daarbuiten. Daardoor heb ik per dag anderhalf uur reistijd extra. Verder ben ik nog bezig met een opleiding en gaat mijn vriend er binnenkort aan beginnen.

Ook hebben we een vrij druk sociaal leven en dat bevalt ons goed. Alleen het huishouden komt er daardoor echt een beetje bij te hangen en dat is wel eens vervelend. We hebben twee katten (11 en 8 jaar) en sinds 6 jaar weet ik dat ik er allergisch voor ben, mijn vriend is inmiddels over zijn allergie heen.



Omdat we allebei een hekel aan huishoudelijk werk hebben en we onze schaarse vrije tijd liever aan andere dingen besteden is ons huis vaak niet schoon, wat mij wel irriteerd.

Tegenwoordig is het zo dat ik ook op zondagochtend vroeg opsta (enige dag dat ik uit kan slapen) om mijn huis enigszins op orde te krijgen. Nu zit ik erover te denken om dus een hulp in de huishouding te nemen. Zelf denk ik aan 2x 1,5 uur in de week. Gewoon iemand die hier de standaard dingen doet (afstoffen, stofzuigen, dweilen, toilet, badkamer) en ook af en toe een doekje over de keukenkastjes en muren enzo haalt.

Nu ben ik benieuwd wat de ervaringen van andere mensen met huishoudelijke hulp zijn (is zo iemand betrouwbaar, waar kun je iemand vinden, wat kost het enz).

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.



Alvast bedankt.
He hallo!



Wij hebben drie uur per week een hulp in de huishouding. Het lijkt me moeilijk om iemand te vinden voor 2 x 1,5 uur. Daarbij denk ik dat je per saldo ook minder kan doen als je het door midden knipt. Het bevalt ons enorm goed. Zelf stofzuigen we nog een paar keer en maken het toilet nog een keer schoon, maar verder hoeven we eigenlijk niets te doen.



Wij hebben onze hulp gevonden via mijn rijlesleraar (;)). Als je in een grote stad woont hebben ze misschien een "witte werkstersproject" (kun je navragen bij de gemeente). Anders zou je om je heen kunnen vragen of een briefje in de supermarkt kunnen ophangen. Vervolgens elkaar een keer onrmoeten om te kijken of het klikt.



Wat het kost, hangt zeer af van de regio waar je woont. Een vriendin van mij uit het westen betaalt aanzienlijk meer dan ik, terwijl ik voor de regio niet slecht betaal (en elk jaar opslag geef en een kerstpakket samenstel, omdat ik zo enorm waardeer dat ik niet hoef schoon te maken en zij het ook nog eens goed doet!). Ik betaal 24 euro voor drie uur.



Hoop dat je hier iets aan hebt!



groeten, Roque



(Ik vind trouwens dat je je helemaal niet hoeft te verdedigen om iemand in te huren om schoon te maken ;). Als jij het kan betalen en geen zin hebt in schoonmaken is dat reden genoeg :))
Alle reacties Link kopieren
zo das echt niet veel, stuur d'r ff naar mij ook!!
Tja, hier in de regio is dit echt normaal :). Maar ik weet dat de prijzen in het westen aanzienlijk hoger liggen.
Moet je nagaan wat ik betaalde toen ze bij ons kwam werken, nu alweer 6 jaar geleden :P
Alle reacties Link kopieren
Hier vragen ze 15 euro per uur.
Wow....



Ik knijp nog eens extra in mijn handen met mijn hulp!



(Ik heb haar al wel sinds het guldentijdperk, scheelt dat?)
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal 9 euro per uur. Volgens mij is dat goedkoop.

En.....het is een man.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Ook nog een beetje een lekker ding ?



Ik begin me bijna schuldig te voelen, met 8 euro per uur....
Alle reacties Link kopieren
Nee, geen lekker ding.  Helaas. Ook geen homo.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Goh. Lekker geëmancipeerd
Ik betaal een tientje per uur. Vind ik ook nog netjes. In Amsterdam betaalde ik al 12.50 per uur.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. De prijzen die ik hier lees vallen me heel erg mee. Ik woon in de randstad en had eigenlijk een bedrag van zo'n € 200,00 per maand in gedachten. Daar kom ik denk ik dus wel mee uit. Ga bij ons in de buurt eens kijken wat er te vinden is.

Ik weet in ieder geval wel dat ik geen bekenden wil hebben.
Alle reacties Link kopieren
godsamme ik word uitgebuit, miss, scheelt  het of het een flat of een huis is met meerdere verdiepingen,

2-kamer woning heb ik niet echt , zeg maar.
Alle reacties Link kopieren


Bedankt voor de reacties. De prijzen die ik hier lees vallen me heel erg mee. Ik woon in de randstad en had eigenlijk een bedrag van zo'n € 200,00 per maand in gedachten. Daar kom ik denk ik dus wel mee uit. Ga bij ons in de buurt eens kijken wat er te vinden is.

Ik weet in ieder geval wel dat ik geen bekenden wil hebben.





vraag dan ff copy paspoort en bewijs v goed gedrag.
Alle reacties Link kopieren
mijn buurmeisje van 16 maakt 3 uurtjes per week schoon. ik doe dus relatief weinig, alleen de was en afwasmachine.man doet boodschappen. 

ik kook ong 3-4 x per week. ik ben er dus nog niet helemaal!! :D

ik betaal haar 18 euro voor 3 uur.

das voor haar heel veel en voor mij heel weinig! :P
Dat heet kinderarbeid :P



Dat is dus ook een idee: je buurmeisje vragen. Houd je nog 100 euro over om uit eten te gaan ;).



Ik heb overigens een twee-onder-één-kap, drie slaapkamers, grote zolder.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is 15 jaar,bij AH verdient hij 2,75 bruto per uur,voor 5 euro per uur netto  beunt hij  bij zijn moeder,hij maakt alles net zo goed schoon als een ervaren schoonmaakster;)
Alle reacties Link kopieren
Ik maak zelf weleens schoon bij anderen en krijg een tientje per uur.

Ik vind dat prima want in de zorg verdien ik stukken minder.

In die 3 uren krijg ik ook nog eens 20 minuten pauze en doorbetaald (30 euro dus voor die 3 uurtjes)

En ik werk hard ja al zeg ik het zelf hahaha

Woon overigens in het Noorden
Alle reacties Link kopieren
hier nog 1 die er over denktom iemand t evragen om schoon te maken.

een zwijnenstal is er niks bij;)



doen jullie wit of in het zwart uitbetalen?
Alle reacties Link kopieren
 hier nog 1 die er over denkt om iemand te vragen om schoon te maken.

een zwijnenstal is er niks bij;)



doen jullie in het witt of in het zwart uit betalen?
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten in hetzelfde schuitje. Allebei fulltime baan en om die reden besloten hulp te willen. Toevallig kregen we 'n briefje in de bus met iemand die op zoek was naar werk. Hebben gebeld en zij werkt nu bij ons. Ze vraagt € 8,- per uur en volgens mij is dat echt goedkoop.



Soms zijn er wel kleine dingen die zij anders doet dan ik zelf zou doen; ze stofzuigt eerst en dan pas stoffen en ook vergeet ze altijd de spinnenraggen van de plafonds te zuigen. Maar daar tegenover staan weer al die dingen die zij wel doet die ik zelf weer niet zou zien.



Al met al; ik zou haar niet meer willen missen hoor! het is zooooo lekker als je thuis komt van je werk en je huis is schoon!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het voor mij ook een stuk rust geeft als ik weet dat ik niet steeds mijn huis moet schoonmaken. En dat er dingen op een andere manier gebeuren, tja... daar zal ik mee moeten leren omgaan.

Inmiddels ben ik er eigenlijk wel van overtuigt dat ik het eigenlijk wel wil. Ik moet het nog met mijn vriend bespreken en het is een beetje afhankelijk van mijn nieuwe salaris.



In ieder geval bedankt voor de reacties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven