Sommige Facebookberichten deel 2

16-09-2014 11:24 3081 berichten
Het vorige deel is gesloten wegens vol.

Sommige Facebook berichten grrr

Hier kun je verder met ergernissen spuien en mooie spuuglelijke en wanstaltige plaatjes plakken die je tegenkomt op FB.

Posters die komen verkondigen dat ze zó gelukkig zijn zonder fb en dat íedereen dat zou moeten doen zijn overbodig hier. Dat maken we zelf wel uit

Alle reacties Link kopieren
Ah ik zag bij een knutselgroepje iemand die aangeeft op te stappen want te truttig.

Dat mag. It's a free country.

Maar dan komen er dus hele boze - al dan niet truttige - mensen afgeven op deze dame en gaat zij ook nog eens 100 postings lang reageren.

Ben ik dan zo simpel dat ik denk: ontvriend jezelf en zoek een ander clubje? Ga dat dan niet lopen aankondigen en nog eens een hele avond heerlijk bekvechten over wat truttig is, en wat niet.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Heerlijk toch zulk leedvermaak
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Eigenlijk is het net zo triest als 97 pagina's lang gezever over wat een ander op Facebook zet. Terwijl we al die mensen gewoon kunnen ontvolgen. Zelf zijn we dus ook best suf.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Tja... Slotje dan maar?
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
quote:BWitched schreef op 10 mei 2015 @ 22:27:

Eigenlijk is het net zo triest als 97 pagina's lang gezever over wat een ander op Facebook zet. Terwijl we al die mensen gewoon kunnen ontvolgen. Zelf zijn we dus ook best suf.

Ja, maar wat moet ik dan nog met mijn leven??

Nee grapje, ik check zo nu en dan mijn vriendenlijst en met mensen waar ik niet zo veel mee heb, die gooi ik er af. Of zet ze op kennis, dan zie ik niet alles meer op mijn tijdslijn verschijnen. Scheelt bij sommigen ook al een heel eind. Maar heb via FB ook leuke contacten opgedaan. Wel in RL tegengekomen, toegevoegd, en daarna echt vriendschap opgebouwd (door messengerberichten). En dat vind ik dan weer leuk aan FB.
quote:friezinnetje2014 schreef op 10 mei 2015 @ 22:54:

[...]

Ja, maar wat moet ik dan nog met mijn leven??

Nee grapje, ik check zo nu en dan mijn vriendenlijst en met mensen waar ik niet zo veel mee heb, die gooi ik er af. Of zet ze op kennis, dan zie ik niet alles meer op mijn tijdslijn verschijnen. Scheelt bij sommigen ook al een heel eind. Maar heb via FB ook leuke contacten opgedaan. Wel in RL tegengekomen, toegevoegd, en daarna echt vriendschap opgebouwd (door messengerberichten). En dat vind ik dan weer leuk aan FB.Ik vind FB geweldig leuk. Al lijkt het wel alsof er steeds meer bagger op straat. Enfin, ik schrijf hier ook gretig mee, dat zegt genoeg over mij denk ik.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:Starshine schreef op 10 mei 2015 @ 11:07:

Op vaderdag heb je dat gemiep allemaal niet.

De vader van mijn kinderen vond het altijd maar commerciële onzin (de geknutselde dingen daargelaten)

Maar sinds hij een nieuw leven en een nieuwe vrouw heeft verschijnt er ieder jaar een heel verslag op Facebook van het gezellige ontbijt en de (gedwongen) cadeaus.

Ze zijn er dus wel die vaders
Vandaag weer een hele erge op mijn tijdlijn..

Iemand post dat ze vandaag 5 jaar getrouwd zou zijn geweest en dat ze *naam* zo mist en hoopt dat hij van boven meekijkt (iets in die trant). Reageert iemand: "Gefeliciteeeeerd!!! Op naar de 10!!!!!"

Oh bureaustoel.... wat erg....
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:boro_ schreef op 10 mei 2015 @ 21:22:

[...]

Nou dit inderdaad. Van die teksen als : pfff, gelukkig gaan ze weer naar school.. of ís die vakantie nu nog niet voorbij...

FB was altijd al showen wat je hebt, maar ik heb het idee dat het steeds erger wordt, of dat ik er steeds meer op let. Dat kan ook ;)

Mijn man noemt het niet voor niets Fakebook, allemaal schone schijn !

Kijk mij eens goed zijn in wijn drinken/op vakantie gaan/naar een concert enz enz...

De laatste tijd word ik er echt wel een beetje moe van, ik post zelf al haast niets meer en merk dat ik dat ik me aan steeds meer mensen ga ergeren die in het echte leven totaal anders zijn dan dat ze op fb doen voorkomen.
Bureaustoel wat een schaamteloze reactie
Ik vind het ook fake, de complimenten die je leest als iemand " iets doet" terwijl in real kan er amper gezegd worden of iets leuk is. Mensen zijn echt uit op die aandacht. Kijk mij eens sportief op de fiets zitten en 20 anderen liken eroplos. Ooh knap, wat goed, kanjer hier, kanjer daar, topper.....Het loopt dun weg.

En allemaal foto's van vakantie, zodat iedereen weer vraagt waar je heen gaat.

Het is echt een populariteitswedstrijd aan het worden.

In mijn omgeving is dit vooral met sport, iedereen wil overtreffen met zijn prestaties. Doe dit lekker voor jezelf, niet voor de buren die het lezen....
Ach ik vind het vaak ook wel weer grappig (voorbeelden zoals Bureaustoel postte natuurlijk daargelaten, wat erg is dat). Mijn nichtje schrijft regelmatig iets in de trant van "topfeest!" als we een familieverjaardag gehad hebben. Type allemaal in een kring beschaafd converseren, cola drinken en chips eten Ik vraag me dan altijd af of ik bij hetzelfde feestje geweest ben

Maar ik heb weinig echte ergernissen op mijn eigen tijdlijn, wel een paar mensen ontvriend wegens 'wie niet voor me is is tegen me-onzin' en teksten als 'het is allemaal de schuld van Rutte' en een heel aantal ontvolgd. Vooral wegens gewoon überhaupt veel teveel berichten plaatsen, teveel kindermeuk, elke avond foto's posten van hun sperziebonen, overmatig zweverig gelukkig gedoe etc.
Tjezus, wat vals
Ik heb bijna alleen maar leuke mensen en dingen in mijn feed. Vrienden die iets sharen wat ik ook wel wil lezen. Soms een interessante werkmatige discussie met oud-collega's. Grapjes waar ik om kan lachen etc. Ik heb bijna nooit meuk, of dat heb ik allang verborgen
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Volgens mij was het Moederdag gisteren als ik m'n nieuwsoverzicht zo eens bekijk.

Pfffffffff
quote:bureaustoel schreef op 11 mei 2015 @ 08:33:

Iemand post dat ze vandaag 5 jaar getrouwd zou zijn geweest en dat ze *naam* zo mist en hoopt dat hij van boven meekijkt (iets in die trant). Reageert iemand: "Gefeliciteeeeerd!!! Op naar de 10!!!!!"

Jezus!

Gewoon niet verder kijken dan 5 jaar en getrouwd.

Zullen vast goede vrienden zijn
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Een plaatselijke vraag en aanbod Facebook pagina had vandaag een advertentie staan van een man die gratis zijn aquarium aanbood, je moest hem wel zelf leeg komen maken en ophalen.

Bij de advertentie stond ook een fotootje, helaas niet alleen van het aquarium, maar ook gedeeltelijk van de eigenaar (zonder kleren aan).

Heb maar even melding gemaakt bij de beheerder van de pagina, ik zit namelijk niet te wachten op een dikke naakte man op Facebook.
doet me denken aan die Marktplaats advertentie van een man die een magnetron te koop had. In de weerspiegeling van het ruitje zag je hem in zijn blote tampeloeres staan
En hij heeft er een nieuwe foto's gezet, deze keer zonder naakte man maar ook zonder de tekst van de advertentie, dus alleen een foto van een woonkamer met daarop oa een aquarium (en nog veel meer rotzooi).

volgens mij raakt hij dat aquarium nooit kwijt zo
Hahaha! Goed bezig dus.
quote:BWitched schreef op 10 mei 2015 @ 22:27:

Eigenlijk is het net zo triest als 97 pagina's lang gezever over wat een ander op Facebook zet. Terwijl we al die mensen gewoon kunnen ontvolgen. Zelf zijn we dus ook best suf.Ik vind hier lezen leuker dan me ergeren op facebook. Ik erger me daar af en toe wel hoor, maar scroll snel door. Ik kan/durf een aantal niet te ontvrienden, aangezien ze familie zijn en best aardig, maar al hun berichten niet.
Later is nu
quote:flatscreen schreef op 11 mei 2015 @ 18:03:

Ik vind het ook fake, de complimenten die je leest als iemand " iets doet" terwijl in real kan er amper gezegd worden of iets leuk is. Mensen zijn echt uit op die aandacht. Kijk mij eens sportief op de fiets zitten en 20 anderen liken eroplos. Ooh knap, wat goed, kanjer hier, kanjer daar, topper.....Het loopt dun weg.

En allemaal foto's van vakantie, zodat iedereen weer vraagt waar je heen gaat.

Het is echt een populariteitswedstrijd aan het worden.

In mijn omgeving is dit vooral met sport, iedereen wil overtreffen met zijn prestaties. Doe dit lekker voor jezelf, niet voor de buren die het lezen....Dat vind k nou helemaal niet he. Ik vind het leuk als mensen iets delen, dat ze gedaan hebben en leuk gevonden hebben. Ik zie daar totaal geen 'wedstrijd' in. Ze delen gewoon dat ze plezier hadden, waar dan ook. Leuk toch? Daar ís facebook toch ook voor? Niet voor diepgaande gesprekken, in elk geval
Later is nu
Sluit me aan bij Dreamer. Ik zie helemaal geen competitie daar in zo leuk mogelijk zijn. Ik zie gewoon mensen die leuke momenten delen, en dan maakt het niet uit dat de 1 een vakantie in Appelscha houdt en de ander in Dubai. Of dat de 1 blij een nieuw servies toont en de ander een nieuwe auto. Ik kan overal even gemeend enthousiast op reageren (als ik het tenminste een mooi servies/auto vind) en ik zie de anderen net zo gemeend reageren.
Ik zie het ook niet als een wedstrijdje om maar de meest leuke berichten er op te zetten.

Ik zie wel iemand (vriend van vriend) die zo veel mogelijk uitroeptekens wil plaatsen. Dat lijkt soms wel een wedstrijd Dat gaat zo:

Topper!! Geweldig gedaan!!! helemaal super!! oh, wat vind ik dat fijn!!! Zie je snel weer!!!!
quote:bureaustoel schreef op 11 mei 2015 @ 08:33:

Oh die is ook erg!
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven