iPhone 5c 8 gb ervaringen

29-04-2015 12:55 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit sterk te twijfelen om de iphone 8c te kopen, maar op dit moment wordt alleen nog maar de 8 gb variant verkocht. Ik heb altijd 16 gb of meer gehad, dus ik twijfel of ik dit wel moet doen. De 5S vind ik veel te duur, maar mijn 4 begint ook na te laten.



Heeft een van jullie de iphone 5C met 8 gb? Hoe vinden jullie het feit dat er 'maar' 8 gb opslagruimte is, hebben jullie daar last van? Ik vind het raar omdat de meeste updates en het besturingssysteem al veel ruimte in beslag nemen..
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad weinig opslagruimte. De updates nemen veel plaats in. Mijn vader heeft er een en moet bij elke update heel veel weggooien voor hij een update kan draaien wegens gebruik aan opslagruimte
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
8gb is echt niks. Die besturingssystemen worden steeds zwaarder en als je dan ook nog een paar grote apps gebruikt als bijv. Facebook, dan werkt het echt niet fijn. Ik zou niet voor minder dan 32gb gaan.
Alle reacties Link kopieren
Zoon heeft hem. Update hem via iTunes neemt volgens mij minder of geen ruimte inbeslag dan.



Hij is zeer tevreden.
Alle reacties Link kopieren
8GB is echt erg weinig. Voor de laatste ios update moest ik al iets van 4,2 GB vrij hebben. Dan moet je zo ongeveer je hele telefoon leeggooien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de 5C met 16GB en moet softwareupdates ook via iTunes op m'n laptop doen, omdat ik te weinig vrije ruimte heb. Heb nog 1,5GB over aan ruimte, terwijl ik toch helemaal niet veel op m'n telefoon heb staan (wat apps, foto's en muziek, maar geen films of dergelijke). Voor mij zou 8GB dus blijkbaar te weinig zijn, wat me verbaast omdat ik echt niet zoveel op m'n telefoon heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik baal, ben dus te laat geweest met het kopen van deze iphone. Wilde graag een minder dure variant aangezien ik wel enorm tevreden ben over de iPhone 4 die ik heb, in tegenstelling tot een samsung die ik een poosje heb gehad. Maar ik vind het een hoop geld om meteen een 5S 16 gb te gaan kopen, is me nogal een verschil.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties trouwens!



Keek net even naar mijn opslag op mijn 32gb iphone 4, ik heb nog 20,7 van de 28,3gb over. Dan gebruik ik dus maar 7,6gb. Vind ik zelf meevallen, maar als het betekend dat ik bij de 8gb maar iets van 5gb beschikbaar heb is dat inderdaad te weinig. Helaas
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de 5s 16 gb en heb al enorm spijt dat ik niet voor 32 gb ben gegaan. Heb er wat foto's en korte filmpjes opstaan en hij zit vol. Update idd via iTunes, nou is dat niet zon punt. Maar ik vind t vermoeiend om continu bezig te zijn met backuppen en deleten. Zou dus zeker niet voor 8 gb gaan. En lees net dat je van 32 gb afkomt...van 8 gb ga je spijt krijgen. Komt de 16 gb variant niet meer terug?
anoniem_179882 wijzigde dit bericht op 29-04-2015 14:00
Reden: Typefouten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd iphones en heb nu een 8GB versie en heb inderdaad spijt dat ik voor een minimale capaciteit ben gegaan.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik zou nog even tot en met de zomer wachten. De 5C zal er dan waarschijnlijk uit gaan, en de iPhone 5S wordt dan flink goedkoper. Voor mijn eigen iPad vond ik 16 GB zelfs te weinig, omdat software en apps idd steeds groter worden. Met 64 GB wist ik zeker dat toekomstige iOS updates niet ten koste gingen van de snelheid maar als je nu 7 GB overhoudt is 16 GB waarschijnlijk prima.
ik heb ook de 5c 8 gig gekocht en heb er spijt van!

Mijn vorige telefoon (iPhone 4) had blijkbaar 16 gig en heeft nooit vol gezeten. Ik dacht dat dit ook een 8 gig was en heb daarom nu weer voor de 8 gig gekozen.

Binnen 3 maanden zat mijn hele geheugen al vol (je hebt inderdaad maar 5.1 gig over uiteindelijk). Nu heb ik wel dropbox app eropgezet die savonds automatisch de foto's erbij zet die die dag gemaakt zijn.

Maar het blijft heel onhandig!!!



Ik zou dan of nog even wachten of kijken voor een andere telefoon. Hoeveel kost de "gewone" 5 op het moment bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
De gewone 5 is helaas ook niet meer te krijgen, ja op marktplaats maar dat vertrouw ik nooit. De 5S kost rond de 550 als ik me niet vergis.



Ik denk inderdaad dat ik maar tot de zomer wacht (dan heb ik mijn belastingteruggave ook als het goed is, haha). Mijn 4 houdt het nog wel zolang vol
Alle reacties Link kopieren
De 5C is niet veel meer dan een 5 in een plastic behuizing.

De 5s biedt wel degelijk meer functies, maar feitelijk zijn zowel de 5s als 5c verouderd. De 6 en 6 plus zijn nu het recentst, waarschijnlijk komen de opvolgers daarvan eind dit jaar, dan worden die weer goedkoper.

Wil je niet meteen teveel achter lopen dan zou ik toch een 5s aanraden, dan loop je maar 1 generatie achter, met een 5c dus eigenlijk al twee.
Alle reacties Link kopieren
Geen goede ervaringen mee. Heb nu een Samsung met 32 gig, werkt een heel stuk fijner.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een iPhone 5S 16GB en ben er super tevreden mee. Ik vind hem ook een veel mooiere uitstraling hebben. Zijn er geen tweedehands winkels in de buurt waar je misschien kunt kijken voor een goedkope? Of een abbonement bij de Mediamarkt?
Forget high heels, this princess wears Nikes.
Ik heb ruim 32G in gebruik (van de 128G die ik heb). Maar daar zit dan bijvoorbeeld wel TomTom bij, films, etc. Persoonlijk zou ik 8G geen optie vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een alternatief gevonden.. iemand ervaring met een Sony Xperia Z3 compact? Qua prijs stuk minder dan iphone 5s (scheelt zo'n 200 euro) maar wel een degelijke telefoon met goede accu en andere specificaties.
Prima specificaties voor zover ik kan zien. Ruimte voor veel geheugen, redelijk nieuw besturingssysteem en snelle chips. Mogelijk gaat Android wel wennen zijn voor je, maar als alles eenmaal is ingesteld zoals je wil dan ga je daar ook amper verschil meer merken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eerder android gehad, met een Samsung s3 mini, wat voor mij echt de grootste flop ooit was. Maar dat had niks met het besturingssysteem te maken, meer met de belachelijk slechte accuduur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven