Draadloos laden iPhone

11-05-2015 19:25 30 berichten
Je telefoon/iPad opladen door hem op de voet van een Ikea lamp te leggen: goed!!

Maar als ik het zo lees kan dat dus niet zonder de apparaten in een hoesje te stoppen waardoor je de autolader/muziekafspeler onbereikbaar maakt? Klopt dat?
Je hebt toch ook usb-sticks met Bluetooth voor je radio? Is je probleem ook opgelost
Alle reacties Link kopieren
Jailbreaken zal niet helpen; dat is software en een hoesje is hardware.

De techniek die Ikea nu heeft gebruikt is "Qi" (spreek je uit als "chi") van het WPC (Wireless Power Consortium).

Dat is een standaard, dus je kunt zelf op zoek naar een Qi-hoesje voor jouw model iPhone MET poorten. Technisch moet het kunnen.



Ik hou het liever bij een kabeltje; goedkoper en een USB-poort kom ke sneller tegen dan een Qi-oplaadpunt...
Dank Lulletje ()! Ik ga eens googlen op hoesjes met poorten.
Met deze Qi receiver Case (ontvanger) maak je in handomdraai je iPhone geschikt voor het draadloos opladen.

Bij de "WIT kleurige Qi model" (de eerste foto met gedeeltijke grijs achter kant) kan je iPhone ook opladen via een normale Micro USB kabel. Je hebt dan geen dure Lightning kabel meer nodig. (mocht je perse de lichtning uitgang van de iPhone willen gebruiken dan kan je de Qi case weer uit schuiven).

Bij ZWART model heb je geen lightning ingang meer, de lightning port wordt door de Qi cover gebruikt om je iPhone draadloos op te laden.



Lulletje, dit is wat ik bedoel toch? Hoef ik alleen te zorgen dat er een micro USB stekker in de auto zit toch?
Alle reacties Link kopieren
Klopt. Dat is dan een andere aansluiting dan het kabeltje van Apple, maar daar kun je wel gewoon mee laden IN de hoes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven