swingers en religie

18-03-2015 16:15 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic om hier even verder te gaan over gelovende swingers.

Mag je als gelovige swingen, vindt je het zelf een probleem als gelovige of wil je alleen swingen met gelijkgestemden?

Hier kunnen we er als volwassenen over discussiëren.

Laten we wel proberen het netjes te houden en er geen welles nietes discussie van maken!



Voor iedereen die mee wil discussiëren, welkom!
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
Plus het afkeuren van voorbehoedsmiddelen.



De vraag is dus waar de kerk dat op baseert.



Lijkt mij allemaal eigenbelang en schrikbewind.
Alle reacties Link kopieren
De bijbel is ook geen excuus om verder zelf niet na te hoeven denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunshiner schreef op 24 maart 2015 @ 17:31:

Plus het afkeuren van voorbehoedsmiddelen.



De vraag is dus waar de kerk dat op baseert.



Lijkt mij allemaal eigenbelang en schrikbewind.



Tja, dat zijn de verschillende interpretaties hè. Je hebt zoveel verschillende geloven die alles weer anders bekijken.

Of het helemaal eigenbelang is weet ik niet, daarvoor weet ik er te weinig vanaf.
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
https://staatgeschreven.n ... ts-talk-sex-bby-50tinten/

in de link een stuk over religie en seks. De huidige 'verboden' zijn vaak opgelegd door een kerk.
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Volgens mij is de kerk alleen tegen voorbehoedsmiddelen die abortief kunnen werken zoals het spiraaltje.
quote:Blondie456 schreef op 25 maart 2015 @ 09:24:

Volgens mij is de kerk alleen tegen voorbehoedsmiddelen die abortief kunnen werken zoals het spiraaltje.hangt van de kerk af
Alle reacties Link kopieren
Er zijn geloven en geloven, kerken en kerken. En iedereen denkt het beter te weten. Helaas!! Daardoor zoveel ruzies tussen kerken, maar ook in families. (en door het geloof zijn de meeste oorlogen ontstaan..)



Dat is voor mij een reden om niet zo zwaar te tillen aan heel veel dingen die de kerken voorschrijven.



En zoveel verschillen waardoor weer die ruzies...oorlogen...ellende!!



Wel of geen homo mogen zijn, wel of niet mogen samenwonen, wel of geen voorbehoedsmiddelen.

Ik denk als je een goed christen bent en wat je doet kan verantwoorden het allemaal prima is. Dus ook swingen hoort hier voor mij bij. Of anale seks. Of vibrators gebruiken.



Inmiddels ben ik eigenlijk niet meer een echte "goed gelovige"...er is nog wel "iets" in mij door mijn opvoeding, dat dan wel. Kerken bezoek ik niet meer. (parenclubs af en toe )

Ik probeer gewoon als mens goed te leven, goed te zijn voor anderen. (dat is voor mijn gevoel dan weer beter dan hypocriet te zijn en anderen de wet te willen voorschrijven, ik bedoel maar...ben jijzelf Jezus soms? Heb jij de wijsheid in pacht? Ben jij uitverkoren om mij te vertellen hoe de bijbel nu precies geïnterpreteerd dient te worden??)
Pfff...ik heb alles doorgelezen. Was het eerst niet van plan omdat het topic niet op mij van toepassing is. Ik ben opgevoed zonder geloof. Alletwee mijn ouders zijn katholiek. Mijn moeder heeft dit nooit gepraktiseerd , mijn vader nu héél erg. ( streng gelovig) .Mijn mening: GOD bestaat niet! Hij is uitgevonden door mensen en " geïnjecteerd " in ons brein om te overleven. De bijbel is een boek, geschreven door MENSEN . Geschreven om de grote massa in het gareel te houden. De macht lag vroeger bij de kerk en de staat. De staat zei tegen de kerk: HOU JIJ ZE DOM, HOUD IK ZE ARM. En zo zijn we allemaal op onze manier beïnvloed door een geloof! Ja ook ik, met restsporen van de opvoeding ván en dóor mijn ouders. En het is het meest krachtige " medium" ter wereld geworden! Daar kan geen internet tegenop! Ik leef mijn leven naar de regels die IK aanhang. Ik heb dus met mezelf afgesproken niet te moorden, te bedriegen, te stelen...noem het maar op! En er is nog nooit zoveel oorlog gevoerd als over het geloof. Dat hoort niet bij mij.. Verder laat ik iedereen vrij om te geloven wat híj wilt. Ik heb en enorme sympathie voor jou Enjoy! Ik zie jou als monogaam. Inderdaad jammer dat je niet 100 procent eerlijk kunt zijn. THE Horse, je wordt steeds interessanter! Theoloog hè? Bijna grappig met jou opvoeding. Theologie vond ik op mijn katholieke school de interessantste les....ik was de énige die niet kon bidden! Ik had heerlijke discussies met mijn leraar..haha . Ik hoop niet hiermee een hoop " shit" op me af te roepen ...het is maar mijn mening, haha...maar oké...op goed geluk dan maar... PS... Kan iemand me vertellen hoe ik alinea's maak? Dit is mijn eerste forum ooit...dankjewel!
quote:Tinkerbell69 schreef op 25 maart 2015 @ 13:16:

PS... Kan iemand me vertellen hoe ik alinea's maak? Dit is mijn eerste forum ooit...dankjewel!Gewoon 2x enter en met een hoofdletter beginnen
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, het maakt helemaal niet uit of je gelovig bent en swingt, God bestaat niet, dus kan hij het ook niet veroordelen. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen leven, geluk etc..



De hele kerk is een schijnvertoning, machtsmisbruik, mensen onder de duim willen houden, geld innen.. Geloof maakt meer kapot dan je lief is. Al die mensen die nu en vroeger vermoord zijn om het geloof..
Leuk, gelovigen bashen. Niets laat zien hoe tolerant je bent, als mensen met andere denkbeelden allemaal bij voorbaat al in het hokje "kansloze, machtsmisbruikende, zielige, geldbeluste sneuneuzen" plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 25 maart 2015 @ 20:20:

Leuk, gelovigen bashen. Niets laat zien hoe tolerant je bent, als mensen met andere denkbeelden allemaal bij voorbaat al in het hokje "kansloze, machtsmisbruikende, zielige, geldbeluste sneuneuzen" plaatsen. +100
quote:barbaracartland schreef op 25 maart 2015 @ 20:20:

Leuk, gelovigen bashen. Niets laat zien hoe tolerant je bent, als mensen met andere denkbeelden allemaal bij voorbaat al in het hokje "kansloze, machtsmisbruikende, zielige, geldbeluste sneuneuzen" plaatsen.



En dan vallen christenen "heidenen" lastig met hun mening



Wat ik me afvraag he; waar jullie als swingers een grens trekken bij wat wel en niet kan? Ik vind het voor mezelf soms al lastig wat ik wel en niet als christen kan verantwoorden en waar dan grenzen liggen met wat wel en niet kan.
Alle reacties Link kopieren
Jett89,

voor mij ligt de grens bij wat we met z'n vieren prettig vinden. Dat klinkt simpel, maar eigenlijk moet je daarvoor heel goed weten wat je wel en niet wil en gevoelig zijn voor elkaars reactie. Het lijkt het echte leven wel!
Ik zal het bericht even persoonlijk maken...het is immer JOUW mening, niet die van ons.quote:Louise70 schreef op 25 maart 2015 @ 17:57:

Inderdaad, het maakt voor mij helemaal niet uit of je gelovig bent en swingt, God bestaat niet vind ik, dus kan hij het ook niet veroordelen. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen leven, geluk etc.. vind ik.



Ik vind Dde hele kerk is een schijnvertoning, machtsmisbruik, mensen onder de duim willen houden, geld innen.. Ik vind dat het Ggeloof maakt meer kapot maakt dan je lief is. Al die mensen die nu en vroeger vermoord zijn om het geloof..Graag gedaan!
quote:Jett89 schreef op 25 maart 2015 @ 21:10:

[...]



Wat ik me afvraag he; waar jullie als swingers een grens trekken bij wat wel en niet kan? Ik vind het voor mezelf soms al lastig wat ik wel en niet als christen kan verantwoorden en waar dan grenzen liggen met wat wel en niet kan.



Ik leef met mijn eigen normen en waarden, die zijn voor iedereen weer anders.

Daarbij bepaal ik mijn eigen grenzen en neem ik mijn eigen verantwoordelijkheid als ik iets doe wat achteraf niet slim was.

Bij mij in de familie kunnen ze, als ze iets fout hebben gedaan, heel makkelijk bidden...en klaar is het!

Ik vind dat wel heel simpel en makkelijk, je bent en blijft verantwoordelijk voor je eigen foute.
Helder! Bedankt voor jullie antwoorden Ik vind het wel een sterk punt dat je je eigen verantwoordelijkheid ergens bij moet nemen, en los van of ik persoonlijk zo'n keuze zou maken, je bent verantwoordelijk voor alleen je eigen leven.

Dit zou, denk ik, nooit mijn manier van leven kunnen zijn, maar ik hou ook niet zo van delen

En ik maak geheid ook keuzes waar andere mensen dan weer niet vanuit het geloof achter kunnen staan, maar afwijken van de massa is sowieso verkeerd in de ogen van de diezelfde massa.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een gevoelig onderwerp. Er zijn genoeg gelovigen die rondlopen met dit dilemma.

Eigenlijk is er maar 1 antwoord goed.



Als jij denkt dat dit kan en verantwoord is dan moet je het gewoon doen.

God zal je nooit straffen omdat je aan swingen doet.



God is er 1 van liefde en goedheid!! Straffen behoort tot het verleden na de komst van Jezus Christus onze Heer.
blackboysmassage Every girls fantasy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven