Tips voor een nieuwe keuken

17-04-2015 22:04 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal



Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe keuken en aangezien ik niet het meest praktisch denkende mens op keukengebied ben, vraag ik me af of jullie tips hebben waaraan ik kan denken voordat ik definitief een keuken ga aanschaffen.



Kleur en type keuken zijn min of meer wel bekend en het gaat me dus meer om tips om een keuken van binnen praktisch in te delen.



Ik wil sowieso lades i.p.v kastjes.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 18 april 2015 @ 09:34:

13. ApothekerskastIk heb juist het idee dat een apothekerskast wel leuk lijkt, maar als er boven in een flesje lekt of een pak omvalt dat je dan onderin de spetters, kruimels terugvindt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 19 april 2015 @ 01:44:

[...]





Ik heb juist het idee dat een apothekerskast wel leuk lijkt, maar als er boven in een flesje lekt of een pak omvalt dat je dan onderin de spetters, kruimels terugvindt



Mooi is het wel.

Zelf heb ik bakjes. Die kunnen in een emmer met sopje.



Een echte apothekerskast (erg duur) heeft dat niet. Die zijn er op gebouwd. Medicijnen die "lekken" kan niet.



Maar er zijn brede lades (waar ze nu mee werken) en smalle vierkante bakjes.

Welke worden bedoeld?
Alle reacties Link kopieren
quote:viennas schreef op 19 april 2015 @ 01:41:

(Hoe plak ik plaatjes mobiel? Is toch gewoon link kopiëren net als op niet mobiel?)Het moet wel een jpg link zijn.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Genoeg kastruimte, zodat je je werkbladen vrij kunt houden niet vol hebt staan met apparaten. Een dubbele wasbak, zodat je altijd even iets kunt wassen als je de andere bak in gebruikt heb voor iets anders. Grote werkruimte.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 17 april 2015 @ 22:49:

Maar met zo'n quooker ben je wel een onderkastje kwijt.

Dat valt reuze mee. Ik heb een Quooker, en in het kastje daaronder staan, naast de boiler met het kokende water, twee prullenbakjes en al mijn schoonmaakmiddelen. Ik ben er superblij mee, dat was, naast het blad, echt de beste aankoop voor onze nieuwe keuken.



quote:iones schreef op 18 april 2015 @ 18:02:

een aanrechtblad waar niet alleen een hete pan op kan staan maar die gemakkelijk afneembaar is. Dan kom je dus bij een keramisch werkblad uit. Kan tegen hete pannen, ovenschalen, snijdende messen, krassende voorwerpen, schurende en agressieve schoonmaakmiddelen, kortom: kan overal tegen. Je moet er alleen niet iets zwaars van grote hoogte op laten vallen, dan kan het breken, maar dat is met een composiet of natuurstenen blad ook niet aan te raden.
Ik weet niet of het al genoemd is, maar je kunt stopcontacten ook in het blad wegwerken. Wel een duurdere oplossing, en voornamelijk geschikt voor een kookeiland.



Stopcontact in keukenblad
quote:mystic24 schreef op 20 april 2015 @ 12:46:

Ik weet niet of het al genoemd is, maar je kunt stopcontacten ook in het blad wegwerken. Wel een duurdere oplossing, en voornamelijk geschikt voor een kookeiland.



Stopcontact in keukenblad



Mooi!

Maar een vraag: Is dat niet lastig schoon maken? (Heb zelf wel een ongeluk gehad met een lijkend gemonteerd stopcontact. Ramp om dat te vervangen. Moest vanwege het aangekoekte dat bij verwarming weer vloeibaar werd.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer alleen maar even zodat ik deze tips later nog een keer kan teruglezen.

Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 17 april 2015 @ 22:18:

[...]





Deze is nog beter! Heeft mijn zusje ipv die draaiplanken, ideaal.



https://youtu.be/SA4Hw01YqqU



Dit systeem ken ik nog niet, onthouden voor als we naar een nieuwe keuken op zoek gaan.

Hebben jullie enig idee wat een nieuw keuken kost?

Mijn schatting zit op ¤ 10.000,-
Alle reacties Link kopieren
Een afzuigkap die schuin hangt, zodat je je hoofd niet stoot, zoiets:







Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat voor fornuis je wil. Tegenwoordig gaat bijna iedereen voor inductie, maar mocht je gas nemen, let er dan goed op dat de branders niet te dicht bij elkaar staan. Dan wordt het namelijk moeilijk om twee grotere pannen naast elkaar te zetten. Wij hebben 5 branders (op een breedte van 90 cm) waarvan de middelste een wok-brander is. De knoppen zitten voor de middelste brander, waardoor de branders links en rechts genoeg ruimte hebben.
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-05-2015 21:36
Reden: verwijderd ivm spam
% gewijzigd
quote:Gamuza schreef op 11 mei 2015 @ 08:50:

Een afzuigkap die schuin hangt, zodat je je hoofd niet stoot, zoiets:



[afbeelding]



[afbeelding]Heel mooi!
Alle reacties Link kopieren
Quooker-kraan!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook bezig.

Voor mij geen quooker. Op inductie is een pannetje water zó aan de kook. Nog sneller dan met een waterkoker. Daar kan ik prima mee leven.

Ik ben aan het nadenken over een wokbrander. Veel van die branders die in een kookplaat zitten hebben onvoldoende vermogen. Ik wil graag een sterke gasbrander naast inductieplaten. Atag heeft een hele goeie (dure) met een brander met veel vermogen:





Maar om ruimte en geld te besparen zal die de wokbrander waarschijnlijk vervallen.

Dan wil ik een inductieplaat van Siemens, omdat je daar de stand van de branders zo fijn mee kunt regelen.

Met een soepele swipe ipv getik op een tiptoets.



Video demonstratie: https://www.youtube.com/watch?v=D1FeTi0oIFw
.
Alle reacties Link kopieren
Denk ook aan je "vuilnissituatie". Daar zijn verschillende mogelijkheden voor, afhankelijk van wat je apart weggooit. Ik word knettergek van kleine afvalbakjes, van die afvalbakken die verdeeld zijn over vier losse bakjes. Steeds vol. Ik heb liever geen bio-afval in mijn keuken. Stinkt onnodig. Ik doe al het afval bij het koken in een bak en breng het dan meteen naar de container. Ook papierafval hoef ik niet in mijn gootsteenkastje. Dat verzamel ik ergens anders. Zo blijft er in ieder geval nog genoeg plaats voor spulletjes in het gootsteenkastje.



Over alle toestanden met keukenverkopers zijn er andere bijdragen in het forum.

Wat dat betreft ben ik blij dat ik in Duitsland woon. Geen gedoe: je zoekt een keuken uit, gaat met de verkoper aan een tafel zitten, hij tekent het a.h.v. je plattegrond, vraagt naar wat voor apparatuur je wilt, dan krijg je de prijs. Geen gezeur met schreeuwerige aanbiedingen, heel hoog inzetten en daarna toch 50 procent zakken.



Als je een keuken in Duitsland wilt gaan kopen, moet je natuurlijk wel denken aan montage en of ze komen als er een probleem met de keuken is e.d.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Heb niet alles gelezen maar ik ben heel blij met genoeg stopcontacten met klepjes ervoor, scheelt een hoop priegelschoonmakenals er spettersop komen.

Een dieper aanrecht. Wij hebben geen diepere lades( hebben nogal een grote keuken en vond t prijsverschil te groot omdat we tochecht zat ruimte hebben)

Een quooker, kost je echt geen heel keukenkastjes , qua stroomverbruik is t niet meer als je een paar x per dag dewaterkookergebruikt( en dat was hier zo dus nu goedkoper uit)

Een inductieplaat,maakt makkelijkschoon en is snel. Door het diepereaanrechtblas kunnen er ook allemaal grote pannen op zonder knel tegen de muur te staan
Alle reacties Link kopieren
Dat is slim ja, klepjes voor de stop contacten.Die neem ik mee. Verder word ik behoorlijk gestoord van het keukenproject. Teveel keuzes. Maar het moet echt gebeuren.
.
Wij zijn gisteren bij Mandemakers wezen kijken en hadden daar een goed gevoel bij. Maar in dit topic zie ik dat ze maffia worden genoemd. Waarom? Wat gaat er mis dan? Want echt concreet wordt het niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb niet alles gelezen dus misschien is het al genoemd. Bij aanschaf van een gasstel let op de afstand tussen de pitten. En of de knoppen aan de voor of zijkant zitten.

Als ze aan de voorkant zitten bv gaat dat van je kookruimte af. Sommige pitten zitten dichter op elkaar dan anderen, erg onhandig met 2 koekenpannen bv, je houd weinig ruimte over. Dus als je 5 pitten hebt bv maar die zitten te dicht op elkaar dan kun je nog geen 4 grote pannen kwijt.

Hopelijk begrijp je een beetje wat ik bedoel
Alle reacties Link kopieren
Quooker is ook mijn wens. Verder een 6 pits gasfornuis met daaronder 2 ovens
quote:Gamuza schreef op 11 mei 2015 @ 08:50:

Een afzuigkap die schuin hangt, zodat je je hoofd niet stoot, zoiets:



[img]http://www.keukenloods.nl/images/sfeerb ... kappen.jpg[/img]



[img]https://shop.bemmel-kroon.nl/bnk/aeg/ko ... uigkap.jpg[/img]Oh, die heb ik vandaag bij de keukenboer gezien en dat vond ik me toch lelijk! Leken wel spacesshuttles. Het lijkt me ook dat je dan aan het poetsen blijft omdat je altijd maar tegen de filters aan kijkt, die toch snel vet worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven