Last van koerende duif

24-07-2012 08:18 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar ik woon, aan een pleintje, is er aan de overkant n man die n duif in een kooi heeft. Elke ochtend rond kwart over vijf a half zes begint dat beest monotoom aan een stuk door te koeren. Geloof me ik ben best voor een vogeltje in de vroegte maar dit is irritant aanwezig. Ja ook met raam dicht zelf met oordopjes in komt het er doorheen. Het is naar mijn inzien gewoon geluidsoverlast. Geloof me, de mogelijkheden van een buks tot de kooi openzetten hebben mijn gedachten gekruist maar zo ben ik niet.

Maar is dit nu geluidsoverlast of.......????
Ik was trouwens eerst in de veronderstelling toen ik de titel zag dat het een topic van Hima zou zijn.
Zo is geluidshinder naar mijn idee heel persoonlijk. Ik hoor liever tien duiven koeren als tien kinderen schreeuwen, dit vind ik VERSCHRIKKELIJK !



- Het is bij ons nu vrij rustig buiten omdat de meeste met vakantie zijn, gelukkig !
Alle reacties Link kopieren
pff dan kan ik wel bezig blijven, woon in buitenwijk grenzend aan weiland, heel veel wilde duiven hier, die ook nog een nestjes maken in onze boom, hoe durven ze, en de kikkers die ons wakker kwaken, de koeien die staan te loeien als ze weer naar buiten mogen......
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar! Mijn onderbuurman heeft ook duiven, een stuk of drie kleintjes en die koeren ook. Probleem is dat geluid naar boven gaat, dus daarom hoor ik het beter. Ook bleven zijn duifjes echt aan een stuk door koeren, dus niet alleen bij zonsopgang maar de hele nacht en dag. Met oordopjes in hoorde ik ze nog. Van de woningbouw mocht hij in zijn tuin in een woonwijk duiven hebben.



Ik heb een rolluik laten plaatsen. Koste me wel veel geld en kan niet met een raam open slapen, maar ik hoor ze toch echt niet meer!!! Slaap met mijn rolluik heerlijk en mooie bijkomstigheid is dat het altijd lekker donker en koel is.



Overigens vind ik het gekoer van een duif verschrikkelijk, terwijl ik andere vogels die zingen niet eens hoor. Is dus heel persoonlijk en van 1 duif kan je echt wel last hebben hoor als je in bed ligt en toch graag nog even wat uurtjes slaap zou willen pakken.
Alle reacties Link kopieren
Hier komt om 6:00 (en soms nog vroeger, heb er ook eens eentje om 4:00 gehoord) een vrachtwagen voor de C1000 hier. Vind ik geen probleem.



Hier hoor je 's nachts soms katten schreeuwen naar elkaar. Vind ik geen probleem.



Hier hoor je soms gillende/spelende k*tkinderen. Dat vind ik wel irritant. Zeker als ze mij wakker maken, als het weekend is of ze vakantie hebben. Ik zou met alle liefde willen ruilen met jou, TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 24 juli 2012 @ 08:33:

Ik woon in 't bos, tussen de koerende duiven en allerlei andere fluitende vogeltjes. Vind het juist 'n heerlijk geluid om mee wakker te worden. Je zou maar in 'n stad wonen en de hele tijd verkeer horen...

Koerende duiven irriteren me niet. Het geluid zou heel wat harder moeten zijn (zoals bijv. van een luid blaffende hond of laag hard gemiauw van een krolse kat) om mij te irriteren.



Als je mij "wilt" irriteren, zou je een koerende duif vlak naast mij moeten zetten...
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:camry schreef op 24 juli 2012 @ 10:57:

Bovendien zijn dit allemaal vrij drastische maatregelen, heb je ooit de duif aangesproken en gevraagd of het voortaan wat zachter kan, of op een later tijdstip?

Ik zie het al voor me... een vrouw tegen over een duif:

Vrouw: "Zeg, meneer Duif, zou het wat zachter kunnen? Of later?"

Duif: "Roekoekoe - roekoe. Roekoekoe - roekoe."

Vrouw: "Ja, of nee?"

Duif: "Roekoekoe - roekoe. Roekoekoe - roekoe."

Vrouw: "Daar word ik niet veel wijzer van. Zucht."
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:redband schreef op 24 juli 2012 @ 09:47:

Bel de dierenpolitie, het zou verboden moeten worden, die rotduiven leren maar eens klokkijken.



Mijn god, wat een geklaag van die stadze mensen.



Wat denk je van krolse katten onder je raam, vlaamse gaaien, eksters en ander diersoort wat je soms flink wakker kan houden?

En ik vergat meeuwen er bij de vermelden.Inderdaad soms, maar dit is iedere morgen!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het knap dat het juist díe duif is.



Mijn man is er verbaasd over dat óveral waar wij slapen, 's morgens vroeg duiven koeren. Waar hij dan last van heeft, ja..de arme schat ()



Maar goed, het kan maar zo zijn, dat er meer duiven rond het pleintje zijn, die aan 't koeren zijn geslagen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Voor diegene die mij serieus nemen bedankt iig. Het pleintje waar ik woon loopt in een boog waardoor dat geluid blijkbaar weerkaatst.

Ik open toch niet voor niets dit topic. Vind dat neerhalen altijd een beetje dom eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 24 juli 2012 @ 16:53:

[...]



Koerende duiven irriteren me niet. Het geluid zou heel wat harder moeten zijn (zoals bijv. van een luid blaffende hond of laag hard gemiauw van een krolse kat) om mij te irriteren.



Als je mij "wilt" irriteren, zou je een koerende duif vlak naast mij moeten zetten...En zo klinkt het dus inderdaad Hans
Alle reacties Link kopieren
quote:boekje227 schreef op 24 juli 2012 @ 15:36:

Heel herkenbaar! Mijn onderbuurman heeft ook duiven, een stuk of drie kleintjes en die koeren ook. Probleem is dat geluid naar boven gaat, dus daarom hoor ik het beter. Ook bleven zijn duifjes echt aan een stuk door koeren, dus niet alleen bij zonsopgang maar de hele nacht en dag. Met oordopjes in hoorde ik ze nog. Van de woningbouw mocht hij in zijn tuin in een woonwijk duiven hebben.



Ik heb een rolluik laten plaatsen. Koste me wel veel geld en kan niet met een raam open slapen, maar ik hoor ze toch echt niet meer!!! Slaap met mijn rolluik heerlijk en mooie bijkomstigheid is dat het altijd lekker donker en koel is.



Overigens vind ik het gekoer van een duif verschrikkelijk, terwijl ik andere vogels die zingen niet eens hoor. Is dus heel persoonlijk en van 1 duif kan je echt wel last hebben hoor als je in bed ligt en toch graag nog even wat uurtjes slaap zou willen pakken.Ik woon ook twee hoog dus inderdaad herkenbaar. Goed idee dat rolluik. Blij dat je er geen last meer van hebt. Vraag me af of die duivenbezitters wel nadenken over het gekoer, maar blijkbaar niet dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:nellaaa schreef op 24 juli 2012 @ 08:25:

Die duif koert zo hard van de andere kant van het plein dat je hem nog hoort met raam dicht en oordoppen in? Lijkt me heel sterk.Inderdaad. Andere oordoppen kopen.
ik weet niet waarom er zo zinloos gereageerd word. met grappen en het tegenovergestelde wat ze vraagt. goed dan is dit topic van 2012. maar toch de antwoorden heeft niemand wat aan. maar kan jullie mededelen. mijn buren heeft ook 2 duiven. die koeren ook de gods ganse dag door. dat die duif niet moe word van zich zelf. maar kan je vertellen zo'n duif koert hard maar dan echt hard. ik word ook helemaal knettergek van dat beest. heb niks tegen vogels met gezang of fluitende vogels. maar een koerende duif is toch alles behalve om aan te horen. dat beest haalt even 77dB geluid. heb op 2 meter afstand met een decibel (app) eens gemeten. dat gaat hard. en ja ik word ook misselijk ervan en de buren doen er niks aan. tegendeel die wilt een duiventil plaatsen met 150 duiven. en hij heeft er vergunning van de gemeente gekregen, nou daar ben ik lekker vet mee. 150 duiven die hele dag zitten te koeren. zit ik niet op te wachten. ik snap de persoon die de topic heeft geopend. of jullie het geloven willen niet zo'n beest koert echt hard. en die kan je in de omtrek horen. jullie staan versteld hoe hard zo'n beest koert. het koeren op zich is niet irritant. maar het irritantste is dat het continue het zelfde gekoert ritme is. uren lang 1 de zelfde geluid en daar word je misselijk van. ik snap die genen heel goed. want heb er ook ontiegelijk last van. het valt helaas niet onder geluidsoverlast. want wat verwacht je dat de politie doet? duif in beslag nemen? vast niet. maar ik erger mij er ook mateloos aan ook al let je er niet op. je hoord het gewoon
anoniem_6363a2b5e0527 wijzigde dit bericht op 21-05-2015 00:02
Reden: toegevoegt
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voor ons slaapkamerraam staat een grote boom. Deze oefent een grote aantrekkingskracht uit op duiven. Dus ook op zaterdag en zondagochtend worden wij gewekt door gekoer.
Ik zou dit zeker geen flauwe kulletje willen noemen. Afschieten bleek in onze situatie het meest effectief. Een goede luchtbuks koop je al voor 200 euro.
Een tijdje geleden zat hier een hele groep. Maar een keer kijken (via een raam dat net zo hoog was) liet ze zo schrikken dat ze weg waren. Ze hoorden mij alleen. Dat heb ik een paar keer herhaald. Nu zitten ze op een plek waar ze beter zicht hebben op de omgeving. Is een stuk hoger en verder weg.
Er zitten roofvogels die jagen en ze begonnen alles onder te schijten. Ze zijn nu weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven