Huis kopen waar iemand met zelfmoord heeft gewoond

10-05-2015 23:24 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, mijn vriend en ik willen gaan verhuizen naar een wat ruimer huis met meer grond. Nu hebben we een huis op t oog. Echter hoorde we van mijn vriend zijn oom dat de man die er woonde zelfmoord heeft gepleegd. Dit omdat hij niet zonder zijn vrouw kon. Zijn vrouw is tien jaar terug overleden. Zouden jullie zulk huis durven te kopen? Ik vind t namelijk een best akelig idee. Maar mijn vriend zegt ook deze man wilde dit dus is met een voor hem goude randje overleden zonder klote door te leven. Wat zouden jullie doen?
carpe diem
Je zou toch maar met zelfmoord wonen .. apart ..
Alle reacties Link kopieren
Acht jaar geleden ons huis gekocht.

Ik kreeg een paar maanden later een baan in de buurt.Collega vroeg in welk huis ik woonde.Na mijn antwoord zei ze : Daar heeft mijn broer met zijn gezin gewoond.Hij heeft zelfmoord gepleegd.Ik durfde niet te vragen in huis of buiten de deur ( ik zag hem al in het trappenhuis bungelen).

Gelukkig hebben de buren het later verteld : hij heeft zelfmoord in de duinen gepleegd.
Oh gelukkig .. hij heeft zelfmoord in de duinen gepleegd ..



Raar eigenlijk .. je hebt een gesprekje met een collega en die gaat jou aan je neus hangen dat haar broer zelfmoord gepleegd heeft .. want dat doe je normaal gesproken altijd bij de koffie automaat ..



Wat is dat toch met die mensen die dan zo nodig iemand de stuipen op het lijf willen jagen .. of sensatie lopen zoeken met drama .. waarom moet nou die oom van die vriend of die zus van die broer daar mee te koop lopen? Dat je er wakker van ligt snap ik ook niet; maar ik snap die mensen die er mee te koop lopen om niks nog veel minder. Wie doe je daar nou een plezier mee? Echt .. raar volk ..
Alle reacties Link kopieren
quote:_Egidius_ schreef op 10 mei 2015 @ 23:36:

Who you gonna call?



Ghostbustahs, tududududum, tududum.



Woon zelf niet met zelfmoord maar met muizen. Denk wel dat met zelfmoord rustiger woont.
Alle reacties Link kopieren
In mijn ouderlijk huis heeft de zoon van het gezin dat er daarvoor woonde zich van het leven beroofd. Wij weten ook hoe en op welke plek precies. Mijn ouders hebben in de jaren nadat ze er in trokken een flinke verbouwing laten doen. Om andere redenen, maar omdat de indeling wijzigde is ook de kamer waarin het gebeurd is opgedeeld en bij verschillende andere ruimten getrokken.

Als kind vond ik het meer een droevig en ook wel spannend verhaal dan iets anders. Als die specifieke kamer hetzelfde was gebleven, was dat vast anders geweest want ik dacht vroeger al dat pyjama's aan de waslijn spoken waren . Als volwassene vind ik er eigenlijk niets meer van. Mijn moeder benoemde een naar gevoel bij die ene kamer, dat over was na de verbouwing.

Een fijn gevoel is wel erg belangrijk bij een huis, dat maakt het moeilijk om vooral met gezond verstand al dan niet voor een koop te beslissen...
Alle reacties Link kopieren
quote:dmml schreef op 12 mei 2015 @ 08:09:

In mijn ouderlijk huis heeft de zoon van het gezin dat er daarvoor woonde zich van het leven beroofd. Wij weten ook hoe en op welke plek precies. Mijn ouders hebben in de jaren nadat ze er in trokken een flinke verbouwing laten doen. Om andere redenen, maar omdat de indeling wijzigde is ook de kamer waarin het gebeurd is opgedeeld en bij verschillende andere ruimten getrokken.

Als kind vond ik het meer een droevig en ook wel spannend verhaal dan iets anders. Als die specifieke kamer hetzelfde was gebleven, was dat vast anders geweest want ik dacht vroeger al dat pyjama's aan de waslijn spoken waren . Als volwassene vind ik er eigenlijk niets meer van. Mijn moeder benoemde een naar gevoel bij die ene kamer, dat over was na de verbouwing.

Een fijn gevoel is wel erg belangrijk bij een huis, dat maakt het moeilijk om vooral met gezond verstand al dan niet voor een koop te beslissen...



Tja, ik ben denk ik een uitzondering, want ik heb geen gevoel bij een huis. Ik ben vooral praktisch. Is het groot genoeg, kan ik mijn grote bank kwijt, zijn er winkels dichtbij.
Alle reacties Link kopieren
Heb in een huis gewoond waar de vorige bewoners zijn doodgemarteld.

Dat wist ik niet en toen ik er achter kwam, had ik het liever niet geweten.



Wel een heel goedkoop huis. Vroeg me al af waarom.
Alle reacties Link kopieren
Tja, soms koop je een huis waarvan de eigenaar gewoon in bed is overleden of misschien in het ziekenhuis. Ik geloof niet dat zoiets invloed heeft op het huis zelf (mits er geen bloed aan de muur zit ed). Dan zou je eigenlijk ook niet een huis moeten kopen van mensen die gescheiden zijn, of waar iemand ernstig ziek is geworden of een kind overleden.

Op zich zou je het zelfs nog romantisch kunnen vinden dat die man niet zonder zijn vrouw wilde leven.



In ieder geval, het zal potentiele kopers vast afschrikken, dus als het huis bevalt. Goed afdingen. :-)
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 12 mei 2015 @ 01:10:

Oh gelukkig .. hij heeft zelfmoord in de duinen gepleegd ..



Raar eigenlijk .. je hebt een gesprekje met een collega en die gaat jou aan je neus hangen dat haar broer zelfmoord gepleegd heeft .. want dat doe je normaal gesproken altijd bij de koffie automaat ..



Wat is dat toch met die mensen die dan zo nodig iemand de stuipen op het lijf willen jagen .. of sensatie lopen zoeken met drama .. waarom moet nou die oom van die vriend of die zus van die broer daar mee te koop lopen? Dat je er wakker van ligt snap ik ook niet; maar ik snap die mensen die er mee te koop lopen om niks nog veel minder. Wie doe je daar nou een plezier mee? Echt .. raar volk .. Als ik er nu over na denk is het natuurlijk vreemd dat een collega (die ik net kende) dat verhaal over haar broer vertelde.Is natuurlijk verschrikkelijk dat hij zich zelf heeft omgebracht (hij had huwelijksproblemen).Ik had het ook liever niet geweten, want zoals ik al schreef : Ik zag hem al in het trapgat hangen.Voor mijn gevoel was het beter toen ik wist dat hij zich in de duinen doodde (wat nog steeds verschrikkelijk is toen ik de verhalen over zijn situatie hoorde).
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 11 mei 2015 @ 09:25:

iedereen gaat toch ooit dood en heeft ooit ergens gewoond?Huh, dat is zó iets van de vorige eeuw.
Alle reacties Link kopieren
Ons huis voelde niet goed aan, maar het bleek het verdriet van de bewoners te zijn.

Zodra zij eruit waren was het prima. Alleen even de muren geverfd en behangen, verder niets.

De witte salie hoefde ik niet te kopen, ik wilde al rondgaan met rinkelbelletjes en een fluit.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Vriendin van me ging wonen in n huis waar iemand weken lang dood had gelegen. Ook zelfmoord. was heel smerig geweest, maar goed gereinigd dus toen ze t kocht wist ze nergens van. heb er nog behang staan krabben :D nooit wat van gemerkt
Tja, mijn nieuwe buurman vertelde bij kennismaking, dat de vorige bewoner van mijn huis 10 dagen heeft doodgelegen. Vond het sneu voor die man dat hij zo eenzaam was op het eind, maar qua woongenot kon ik er niet wakker van liggen. Zijn geest is volgens mij ook (nog) niet langsgeweest.
Alle reacties Link kopieren
In mijn vorige woning heeft een man (politie agent van beroep) in dat huis zijn vrouw dood geschoten toen hij haar betrapte met een vriend. Ik wist dit voordat we het huis kochten (was op het nieuws geweest destijds). Maar het heeft geen enkele invloed gehad op mijn woongenot.

Het feit dat iemand zelfmoord heeft gepleegd in een huis zou voor mij het huis niet minder aantrekkelijk maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:noreservations schreef op 12 mei 2015 @ 09:15:

Heb in een huis gewoond waar de vorige bewoners zijn doodgemarteld.

wat afschuwelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in een huis gewoond waar iemand zelfmoord heeft gepleegd. In het begin nog wel eens aan gedacht, later niet meer. In precies dezelfde kamer heb ik twee kinderen gekregen, dus het is nu wel aardig gecompenseerd.
quote:wiezewo schreef op 17 mei 2015 @ 21:08:

Ik heb in een huis gewoond waar iemand zelfmoord heeft gepleegd. In het begin nog wel eens aan gedacht, later niet meer. In precies dezelfde kamer heb ik twee kinderen gekregen, dus het is nu wel aardig gecompenseerd.Lieve gedachte!
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat je het een akelig idee vind, maar ga er gewoon eens kijken. Het is een minpuntje, maar weeg het positieve tegen het negatieve aan het huis af en beslissen maar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven