schoonmaakmiddelen

18-03-2013 13:37 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke schoonmaakmiddelen gebruiken jullie

Kijken jullie bewust naar de prijs,naar het merk of hebben jullie zoiets van als het maar goed schoon wordt
Alle reacties Link kopieren
Gezien ik een hekel heb aan boodschappen doen en zeker op meerdere plaatsen, loop ik niet alles af voor een cent of twee minder. Verder ben ik wel vrij merkvast maar hoef ook niet persé de A-merken te hebben, want voor de schoonmaakmiddelen vind ik die van Dasty - en ja, ik hoor jullie denken, maar kan me niks schelen - uitstekend! Ben helemaal wèg van de badkamerreiniger van Dasty, die ruikt zò lekker en de lucht blijft ook nog zo lang hangen. De Dasty ontvetter mag uiteraard nòòit ontbreken in huis maar ook de ruitenreiniger in die roze fles vind ik super. En het afwasmiddel ontvet ook fantastisch, hoef je maar heel weinig van te gebruiken en de fles gaat hééél lang mee :-)

Ik lees dat meerderen hier schoonmaakazijn gebruiken. Bah, de lucht van azijn daar word ik onpasselijk van en gebruik dan ook niets waar azijn in zit, evenzo produkten met een sterke ammonia geur, brrr. Zoek nog steeds een manier om m'n waterkoker te ontkalken zonder het gebruik van azijn...
Voor de was Ariel en als wasverzachter Silan of Lenor.



Allesreiniger Ajax



Wc Glorix of wc eend en de blokjes van Ambi puur om in de wcpot te hangen.



Voor de badkamer Witte reus badkamerreiniger



en inderdaad Schoonmaakazijn mag ook niet ontbreken, af en toe de douchekop erin en de kranen mee af doen en natuurlijk als ontkalker, kost niks en werkt als een tierelier!
Alle reacties Link kopieren
quote:agnes110 schreef op 20 maart 2013 @ 20:19:

Gezien ik een hekel heb aan boodschappen doen en zeker op meerdere plaatsen, loop ik niet alles af voor een cent of twee minder. Verder ben ik wel vrij merkvast maar hoef ook niet persé de A-merken te hebben, want voor de schoonmaakmiddelen vind ik die van Dasty - en ja, ik hoor jullie denken, maar kan me niks schelen - uitstekend! Ben helemaal wèg van de badkamerreiniger van Dasty, die ruikt zò lekker en de lucht blijft ook nog zo lang hangen. De Dasty ontvetter mag uiteraard nòòit ontbreken in huis maar ook de ruitenreiniger in die roze fles vind ik super. En het afwasmiddel ontvet ook fantastisch, hoef je maar heel weinig van te gebruiken en de fles gaat hééél lang mee :-)

Ik lees dat meerderen hier schoonmaakazijn gebruiken. Bah, de lucht van azijn daar word ik onpasselijk van en gebruik dan ook niets waar azijn in zit, evenzo produkten met een sterke ammonia geur, brrr. Zoek nog steeds een manier om m'n waterkoker te ontkalken zonder het gebruik van azijn...





Die ontvetter van dasty is optijden wel handig maar de rest vindt ik matig en is ook al behoorlijk in prijs gestegen de afgelopen jaren.



Laatste test kassa bevestigd het de glasreiniger van dasty kwam niet bij beste uit de bus.



Schoonmaak azijn heb je ook in lavendel of andere geuren en ruikt fris.



Als je badkamer schoonmaakt met schoonmaakazijn maakt net zo goed schoon en ontkalkt als de beste.



Waterkoker kun je gewoon ontkalken met schoonmaakazijn werkt beste en waarom moet hij ruiken? schoon water is reukloos
De glasreiniger van W5 (Lidl) kwam als beste uit de test bij kassa net zoals de vaatwasserblokjes destijds.
Alle reacties Link kopieren
Action heeft nu Quix lijkt wel verdacht veel op Dasty en is nog voordeliger ook
Alle reacties Link kopieren
quote:slobberbone schreef op 22 maart 2013 @ 08:45:

Action heeft nu Quix lijkt wel verdacht veel op Dasty en is nog voordeliger ook Ja, had ik ook al gezien. Is nep-Dasty, gekopieërd door een concurrent. Afgezien van de vorm van de fles is zelfs het etiket bijna identiek! Volgens mij krijgt Quix daar nog moeilijkheden mee.... Verder zal de inhoud ook wel naar de prijs zijn. Niet leuk voor Dasty, maar ergens toch een compliment, want alleen goede dingen worden in de regel gekopiëerd
anoniem_176264 wijzigde dit bericht op 22-03-2013 19:21
Reden: tekstaanpassing
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jumbo heeft azijn dat schuimt een beetje,het lijkt dat er een schoonmaakmiddel in zit. Fijn om mee schoon te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:slobberbone schreef op 21 maart 2013 @ 09:34:

[...]





Laatste test kassa bevestigd het de glasreiniger van dasty kwam niet bij beste uit de bus.



Schoonmaak azijn heb je ook in lavendel of andere geuren en ruikt fris.







Die glasreiniger test van Kassa vond ik een aanfluiting. Dat W5 van de Lidl als eerste uit de bus kwam verwondert me niet, want dat die een goede kwaliteit/prijsverhouding heeft is waar, maar die op 2 en 3 eindigden, respectievelijk Kruidvat en Glassex, belachelijk! Heb je het commentaar achter de cijfers gelezen op de site van Kassa/VARA? Hoe kan een glasreiniger die nogal stroef is bij het uitwrijven en niet altijd een streeploos resultaat geeft de 3e plaats veroveren? Dit is het ergste defect wat een ruitenreiniger kan hebben: strepen achterlaten!! En Nr. 2 dan, die schuimt erg veel waardoor je langer moet poetsen om het weg te krijgen. Waar is dan het gebruikersgemak??! Trouwens, wat ze precies met gebruikersgemak bedoelen in de opmerkingen naast de cijfers is ook niet helemaal duidelijk. Hoe zijn ze trouwens aan dat gemiddelde cijfer gekomen? Staat niet bij wàt precies ze beoordeeld hebben bij de verschilende producten, hoe kan je dan een goed vergelijk hebben.Van die hele test klopt geen ene barst!!



Over die schoonmaakazijn... dacht dat dat meer voor de vloer was en deed wel pure azijn in de waterkoker om te ontkalken. Om die azijnlucht er weer vanaf te krijgen duurde wel een aantal potten thee :-) De keuken rook de dag erna nòg naar azijn, ondans alle ramen open, yek.
Alle reacties Link kopieren
quote:agnes110 schreef op 22 maart 2013 @ 19:47:

[...]





Die glasreiniger test van Kassa vond ik een aanfluiting. Dat W5 van de Lidl als eerste uit de bus kwam verwondert me niet, want dat die een goede kwaliteit/prijsverhouding heeft is waar, maar die op 2 en 3 eindigden, respectievelijk Kruidvat en Glassex, belachelijk! Heb je het commentaar achter de cijfers gelezen op de site van Kassa/VARA? Hoe kan een glasreiniger die nogal stroef is bij het uitwrijven en niet altijd een streeploos resultaat geeft de 3e plaats veroveren? Dit is het ergste defect wat een ruitenreiniger kan hebben: strepen achterlaten!! En Nr. 2 dan, die schuimt erg veel waardoor je langer moet poetsen om het weg te krijgen. Waar is dan het gebruikersgemak??! Trouwens, wat ze precies met gebruikersgemak bedoelen in de opmerkingen naast de cijfers is ook niet helemaal duidelijk. Hoe zijn ze trouwens aan dat gemiddelde cijfer gekomen? Staat niet bij wàt precies ze beoordeeld hebben bij de verschilende producten, hoe kan je dan een goed vergelijk hebben.Van die hele test klopt geen ene barst!!



Over die schoonmaakazijn... dacht dat dat meer voor de vloer was en deed wel pure azijn in de waterkoker om te ontkalken. Om die azijnlucht er weer vanaf te krijgen duurde wel een aantal potten thee :-) De keuken rook de dag erna nòg naar azijn, ondans alle ramen open, yek.



Mij verwonderd het wel dat die W5 als beste uit test komt want jaren geleden kwam hij in Duitsland als slechte uit de bus.



En ook mij is niks bijzonders opgevallen aan deze glasreiniger, wel die van Action voor Mr Bling die werd verkocht die is super voor dat geld.



Zelfde als die vaatwasblokjes van W5 iedereen denk nu dat ze beste waren getuige de reklames maar dat is niet zo.....
Alle reacties Link kopieren
De consument laat zich zo makkelijk strikken door reclame en door zgn. vergelijkende tests in programma's als Kassa die op een totaal niet-professionele manier uitgevoerd worden. Bij de een komt een product als beste uit de bus en bij de ander als slechtste. Nou dat kan toch niet! Daar zit toch wat achter dan. De beste reclame voor een product is de mond-op-mond reclame. Heb je ooit een reclame voor Dasty op de televisie of in een weekblad gezien? Ik bedoel maar....
Alle reacties Link kopieren
quote:agnes110 schreef op 22 maart 2013 @ 20:44:

De consument laat zich zo makkelijk strikken door reclame en door zgn. vergelijkende tests in programma's als Kassa die op een totaal niet-professionele manier uitgevoerd worden. Bij de een komt een product als beste uit de bus en bij de ander als slechtste. Nou dat kan toch niet! Daar zit toch wat achter dan. De beste reclame voor een product is de mond-op-mond reclame. Heb je ooit een reclame voor Dasty op de televisie of in een weekblad gezien? Ik bedoel maar....Euh, ben ook niet echt een Dasty-fan die ontvetter is voor sommige dingen handig maar de rest is het matig en de prijs is met jaren ook wel vlot omhoog gegaan en daardoor is voor die andere producten die Dasty aanbied een beter en vaak ook een goedkoper alternatief op de markt.
Alle reacties Link kopieren
Voor de wc Harpic, voor een sopje iets van Ajax Eucalyptus, ruikt het lekkerste.

Vroeger had AH een eigen merk schoonmaakmiddel met de naam Marine, die rook lekker maar is niet meer te vinden



Verder schoonmaakazijn, iets van badkamerreiniger, en een spuitbus voor gasstel/aanrecht, tegen vet.

dasty , ooit gehad, vind ik veel te agressief, ook Dasty afwasmiddel gehad, ruikt niet lekker.



Afwasmiddel weer gewoon van de Lidl

Vaatwastabs van de Lidl



Wasmiddel van de Lidl, wasverzachter koop ik altijd in de aabieding, als het maar lekekr ruikt

Blue Wonder vind ik ook goed, maar ik wil graag een lekker geurend sopje
Alle reacties Link kopieren
Oja, ik heb ook van die wegwerpdoekjes voor aanrecht/kattenongelukje/even snel de wc bril doen, pas gekocht bij de Lidl, was toen een actie met een opbergdoos erbij, erg handig
Die vaatwasblokjes-test is van de consumentenbond. Die testen op een heel andere manier dan kassa dat doet bijvoorbeeld. Ik hecht daar toch wel waarde aan, want de uitslag word bij hen ook wel goed uitgelegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:agnes110 schreef op 20 maart 2013 @ 20:19:

Zoek nog steeds een manier om m'n waterkoker te ontkalken zonder het gebruik van azijn... Citroen. Ik doe het zo omdat het zo in de gebruiksaanwijzing staat. Gewoon een citroen uitpersen in je waterkoker ipv azijn te gebruiken.

Al doe ik het steeds vaker met azijn, ik heb de indruk dat dat iets vlotter gaat bij veel kalkaanslag en citroen kan ik soms zo'n gedoe vinden.
Robijn voor de was, zowel wasmiddel als wasverzachter.

Ajax allesreiniger

Dreft afwasmiddel

Wc eend.

Ik heb een pot van hg voor sanitair, maar meestal gebruik ik allesreiniger.

Voor de ramen spiritus

Azijn gebruik ik zo nu en dan ook wel, en soda ook.

Als ontvetter voor bijvoorbeeld de keuken gebruik ik cif.



Dasty heb ik een keer geprobeerd, maar ik vind het echt niks. Dat gebruik ik dus niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:slobberbone schreef op 22 maart 2013 @ 21:19:

Euh, ben ook niet echt een Dasty-fan die ontvetter is voor sommige dingen handig maar de rest is het matig en de prijs is met jaren ook wel vlot omhoog gegaan en daardoor is voor die andere producten die Dasty aanbied een beter en vaak ook een goedkoper alternatief op de markt.De prijzen zijn wat verhoogd omdat een aantal flessen van 500 ml naar 750 ml zijn gegaan vorig jaar, wat voordeliger is omdat je veel meer product kunt stoppen in een klein beetje meer plastic. De prijs per liter is er zo goedkoper op geworden! De Dasty ontvetter is jààren lang niet in prijs verhoogd en pas vorig jaar iets duurder geworden. De navulfles koop ik echter nog voor precies dezelfde prijs die de spray fles altijd had.
Alle reacties Link kopieren
quote:Iskra schreef op 23 maart 2013 @ 17:19:

[...]

Citroen. Ik doe het zo omdat het zo in de gebruiksaanwijzing staat. Gewoon een citroen uitpersen in je waterkoker ipv azijn te gebruiken.

Al doe ik het steeds vaker met azijn, ik heb de indruk dat dat iets vlotter gaat bij veel kalkaanslag en citroen kan ik soms zo'n gedoe vinden.Bedankt voor de tip! Ga het proberen.
Alle reacties Link kopieren
Over die schoonmaakazijn... dacht dat dat meer voor de vloer was en deed wel pure azijn in de waterkoker om te ontkalken. Om die azijnlucht er weer vanaf te krijgen duurde wel een aantal potten thee :-) De keuken rook de dag erna nòg naar azijn, ondans alle ramen open, yek.



Agnes,voor de waterkoker ontkalken moet je geen schoonmaakazijn gebruiken,maar de gewone azijn. (natuurazijn).
Alle reacties Link kopieren
Oh je deed ook pure azijn erin.

Sorry verkeerd gelezen.

Om die azijn lucht eruit te krijgen,de water koker 3 maal met water door koken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Manji schreef op 24 maart 2013 @ 01:27:

Oh je deed ook pure azijn erin.

Sorry verkeerd gelezen.

Om die azijn lucht eruit te krijgen,de water koker 3 maal met water door koken.Ja gebruikte inderdaad pure azijn. Maar kan de lucht ervan niet verdragen. Zal ook nooit azijn in sausjes doen of zo... blèh! Ga het klusje maar door iemand anders laten doen voortaan en dan inderdaad een paar keer met water doorkoken erna. Bedankt in ieder geval :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:agnes110 schreef op 24 maart 2013 @ 01:11:

[...]





De prijzen zijn wat verhoogd omdat een aantal flessen van 500 ml naar 750 ml zijn gegaan vorig jaar, wat voordeliger is omdat je veel meer product kunt stoppen in een klein beetje meer plastic. De prijs per liter is er zo goedkoper op geworden! De Dasty ontvetter is jààren lang niet in prijs verhoogd en pas vorig jaar iets duurder geworden. De navulfles koop ik echter nog voor precies dezelfde prijs die de spray fles altijd had.





Toen Dasty ontvetter hier in Nederland kwam koste het 1,49 vlot daarna ging het na ging het na 1,69 en nu kost het 2,19 voor dezelfde fles met dito inhoud.



Waarom zo Dasty populair is geworden dat was te danken aan motorrijders die gebruiken het om ketting/wielen te ontvetten maar hadden vast nog nooit gehoord van wasbenzine



Oh je waterkokertje wel met schoonmaakazijn kan je iets verdunnen met water helemaal kalkvrij en fris daarna
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik vooral azijn en soda. Vaatwasmiddel, wasmiddel en wc-reiniger zijn van ecover. Soms gooi ik een beetje allesreiniger van ecover door een sopje voor de lekkere geur (azijn ruikt gewoon niet lekker). Een stuk goedkoper en milieuvriendelijker dan Dasty, bleek, chloor, etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:slobberbone schreef op 24 maart 2013 @ 09:31:



Toen Dasty ontvetter hier in Nederland kwam koste het 1,49 vlot daarna ging het na ging het na 1,69 en nu kost het 2,19 voor dezelfde fles met dito inhoud.Heb 't even nagekeken in mijn boodschappenboekje: betaalde 1,69 begin 2004 (boodschappenboekje van daarvoor heb ik niet meer), dat is 9 jaar geleden zeg!!! Je blijft anders wel steeds op de prijzen van Dasty hameren hier.... Ik doe er niet zo moeilijk over en betaal graag die 2,19 voor de ontvetter.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons gebruiken wij vaak het schoonmaakmiddel Thomil.

Dat is in Spanje een heel bekend merk. Het ligt hier helaas niet in de winkel. Bestellen het meestal online.



Voor de snelle schoonmaak van als er iets op de grond is gevallen of de hond misselijk is geweest, gebruiken we vaak Blue Wonder.



Tegen onkruid gebruiken we dan weer gewoon azijn.....maar dat gebruiken we verder niet in de schoonmaak. Zit een erg nare geur aan. Werkt bij ons alleen in de wasmachine tegen zweetsokken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven