Ik krijg mijn vensterbank niet leuk

16-05-2015 21:14 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van mijn huis en van interieurgedoe Mijn hele woonkamer is hartstikke mooi en ik geniet elke dag als ik er zit. Maar... die vensterbank. Man man man, ik krijg dat maar niet leuk. Nou is dat natuurlijk niet een probleem van wereldorde, maar wie weet heeft iemand hier een gouden stylingtip.



We wonen op een flat en de radiator loopt onder het raam door. De vensterbank is niet heel diep en het raam is wel heel groot en breed, waardoor het een groot gapend gat is.



Ik heb een abonnement op VT Wonen en kijk ook altijd trouw dat programma, maar ze laten daar dus nooit vensterbanken zien. Ook in het blad zoeken ze, als er al een raam in beeld is, van die industriële ramen zonder vensterbank uit of een schuifpui bijv. Op Google kom ik allerlei foeilelijke plaatjes tegen als ik zoek op vensterbank en decoratie.



In mijn omgeving heeft iedereen twee bloempotten, twee schemerlampen etc. Dat is niet helemaal mijn smaak. Ik hou wel van:

- Scandinavische stijl

- Sissy Boy

- Wit en grijs

- Natuurlijk en basic (glas, hout, wol)



Nu heb ik van die zongebruinde stylist van VT Wonen al wel geleerd hoe ik moet clusteren (veel spullen bij elkaar zetten, het werkt, de man is een genie), maar met een lap glas erachter lukt het me niet.



Help!
Hallo?!
Als er een lelijke radiator onder de vensterbank zit. Een ombouw en ... of ..... samen met een raamwerk om de lelijke plastic kozijnen weg te werken. (Ik zet het even neer. Misschien dat anderen er plaatjes van hebben of weten.

Als er ruimte genoeg is kan er ook een zitje voor kinderen gemaakt. Er staan foto's op internet.

(Ik heb er geen tijd voor, maar mogelijkheden zat. Misschien wil iemand anders die alles heeft gelezen er naar zoeken als het mogelijk zou zijn. O ja, ze gebruikten er de expedit 4 vakken horizontaal voor. Was wel een leuke aanvulling. (Ik heb zelf lelijke buizen met gordijnen weg gewerkt. Maar een ombouw had ook gekund met lampen en andere versierselen er tegen.)



Maar..... ik draag broeken van Miss Etam en Promiss..... DUS ik heb een lage status hier. Ik pas ze wel aan, zodat ze beter zitten.

Ik heb wel net bij de kringloop een paar prachtige stoffen gekocht. Die qua kleur precies passen.



EDIT: GORDIJNEN!!!! Ik vergat gordijnen te typen.

Ze zijn heel mooi, maar niet zo duur. De kleur met een paar bescheiden figuurtjes er op. Het past helemaal. Het is voor tijdelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, mijn kat is zit graag op de vensterbank. (Maar die krijg je niet.)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben gordijnen, vind ik ook lelijk



Radiatorombouw hebben we gehad. In twee vormen, we hebben zoveel bijbetaald aan energie... Ik hou van m'n interieur, maar als je bedenkt hoeveel accessoires ik kan kopen voor dat geld word ik beroerd Dus dat is wel even goed. Ik accepteer de radiator en de kozijnen op voorwaarde dat de vensterbank leuk is.



Ik wilde eigenlijk zo'n ouderwetse tweedehands radiator, maar dat vindt vriend niet zo'n goed idee, want dat komt weer heel ver de kamer in, maar ja, ik denk dan: brede vensterbank!



Nee, samenleven met mij is niet makkelijk



(En ja, ik heb sinds een week een fotowand, vier mooie lijsten met foto's en ja, ik zie ook souvenirs )
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Maar geen foto's op canvas hoor, ik ben geloof ik de enige in Nederland die daarvan moet spugen, er zijn weinig dingen die ik zo intens lelijk vind. Maar ja, wie ben ik. Met m'n fotowand
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Geef nu maar gewoon toe dat je een VT-Wonen fashion fictim bent . Ik durf er mijn sloophouten salontafel om te verwedden dat jij zes verschillende stoelen bij je leeftafel hebt staan!
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sabeltandcavia schreef op 18 mei 2015 @ 17:06:

Geef nu maar gewoon toe dat je een VT-Wonen fashion fictim bent . Ik durf er mijn sloophouten salontafel om te verwedden dat jij zes verschillende stoelen bij je leeftafel hebt staan! Oeiiiiii daar heb je me. Wij hebben 4 dezelfde eetkamerstoelen en ze irriteren me elke dag
Hallo?!
Ik kreeg dit weekend ineens de rillingen van de hoeveelheid hout hier in de woonkamer.

Houten vloer, houten kast, houten bijzettafeltjes (en ook wel chromen exemplaar) maar ook zelfs houten aanrechtblad.

Ik ben zo klaar met al dat hout. Huil. Dus trek je van mij vooral niks aan, qua hip & stylisch en wees maar trots beeldig in Miss Etam, Pumps_Italiaans.
Fotowanden zijn zo 2002. Puh-lease.



Hier geen enkele foto.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 17 mei 2015 @ 11:51:

[...]





Maar waar moet ik dan mijn boeken bewaren?

Mijn boeken zijn geen decoratie, ik heb ze allemaal gelezen (op die 10 boeken van m'n man na, toegegeven). Sommige boeken waren geweldig en andere minder goed, maar het zijn gebruiksvoorwerpen.

Ik ben een echte leesfreak en een woonkamer kan wat mij betreft slechts sfeervol zijn als er een goed boek uit te kiezen valt om in op te gaan in die woonkamer

En dan preferably een fijne bank of stoel bij het raam waar je lekker kunt lezen



Kan me echt niet voorstellen wat ik zou kunnen hebben aan een kandelaar op een tafeltje. Staat alleen maar in de weg Wat zul jij je bij mij thuisvoelen 6x2 m met alleen maar boeken :D
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 17 mei 2015 @ 19:06:

Over boekenkasten gesproken, sorry TO, ik heb die van mij nu gesorteerd op kleur.

Staat wat minder rommelig dan "alles door elkaar".

Zoiets dus:



[afbeelding]Zo'n kast vind ik dus niets he. Daar passen veel te weinig boeken in. Dat kan strakker en voller én tot het plafond.
quote:nina1966 schreef op 19 mei 2015 @ 12:54:

[...]



Wat zul jij je bij mij thuisvoelen 6x2 m met alleen maar boeken :DAh heerlijk. Ik ben druk aan het sparen, ik heb nu 3x2 nog maar Maar ben 25 dus heb nog genoeg tijd om de collectie uit te breiden. Nog niet zoveel geld helaas
quote:nina1966 schreef op 19 mei 2015 @ 12:57:

[...]



Zo'n kast vind ik dus niets he. Daar passen veel te weinig boeken in. Dat kan strakker en voller én tot het plafond. Maar ik vind het ook niet handig. Leuk als je 50 boeken hebt, maar da's toch niet handig als je veel boeken hebt. Hoe vind je ooit het juiste boek?
Alle reacties Link kopieren
Grappig, ik heb mijn boeken ook op kleur en ik kon me er juist heel gemakkelijk op aanpassen. Ik ben blijkbaar nogal visueel ingesteld en wist zo voor de geest te halen welke kleur het boek had. Maar goed, ik neem het OCD-en dan ook erg serieus



Leuke ideeën zie ik voorbij komen voor de vensterbank! Wij hebben sinds kort een nieuw huis en van te voren had ik helemaal bedacht dat ik nu éindelijk mooi kon stylen gezien we voor het eerst diepere vensterbanken hebben. Nou, veeg mij maar op, want ik blijf het verdomde lastig vinden. Hangt er al iets voor het raam TO?
Alle reacties Link kopieren
@Doortje, heb je een foto van hoe het nu is met een beetje context?

Dat is beter adviseren voor dit online volk .



Die van mij staat vol met groene planten en een plantenkasje.

Zoiets...maar dan anders:



[img]http://www.tuinen.nl/images/upload/9203 ... erbank.gif[/img]



Volgestouwde vensterbank met vetplanten



Moet je wel zin hebben om die groene gevallen te verzorgen.
Alle reacties Link kopieren
Een foto van m'n woonkamer vind ik iets te herkenbaar. Maar de adviezen zijn fijn en leuk hoor, ik heb wel een aantal dingen voorbij zien komen die ik tof vind. Er hangt nog niks, eerst even goed nadenken
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Ik had na twee jaar pas drie planten. Ok vier, maar die heb ik onbedoeld vermoord. Het is nog steeds meh en de vensterbank moet geschilderd worden. Krijg nu echt zin hierdoor om iets leuks te doen met eigen vensterbank.
Alle reacties Link kopieren
quote:winkelfanaat schreef op 16 mei 2015 @ 22:10:

[afbeelding]



Geen idee wat het is, maar lijkt me leuk voor op de vensterbank. Het lijken wel vibrators. En om die nou in de vensterbank te zetten...
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Oh ik was trouwens mosterd.



@To, je kan ook een nieuwe mooie vensterbank plaatsen. Bijvoorbeeld een glazen, of wat je maar mooi vindt.

Deze is wel apart, maar of het mooi is...

Het is een werk in uitvoering, en kan als inspiratie dienen, creatief met vensterbank zullen we maar zeggen.



Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Misschien twee van die grotere ronde of platte vazen met een mooie plant of kaars erin met steentjes? Ikea heeft ook een leuk wit/glas broeikastje waar je van die leuke cactussen of je eigen moestuin ofzo kan neerzetten! Of 2 mooie grote windlichten van Riverdale. Past denk makkelijk bij jouw style. Als je grote accessoires neerzet, heb je weinig nodig om de rest op te vullen lijkt me?
Alle reacties Link kopieren
Dat kasje vindt mijn vriend inderdaad erg leuk. Ik twijfel (uiteraard) nog even door



En leuk Broodtrommel, ik ben benieuwd!
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Oh TO, ik snap je probleem helemaal hoor . Ik ben ook een tikje kritisch als het om mijn interieur gaat. Vensterbanken zijn bovendien ondingen, zeker met grote ramen, dan valt alles weg. Ik was het weekend in Kopenhagen ( ) en daar zag ik heel veel leuke hangplanten/potten. Als je een aantal plantjes (vetplanten of cactussen zijn) op verschillende hoogtes hangt, breek je je raampartij (niet letterlijk natuurlijk, das niet handig ). Google maar eens op sky planter of macramé hanger.



Ik zag toevallig vandaag op roomed 5 x tips om thuis de zomer door te komen zonder tuin of balkon en daar doen ze ook veel met planten. Check: http://roomed.nl/5x-thuis ... en-zonder-tuin-of-balkon/ . Ook leuk voor je ramen zijn himmelis (Finse geometrische vormen die je onder andere kunt ophangen).
Sunlight over me no matter what I do

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven