Lopen mannen vaker op blote voeten dan vrouwen?

19-05-2015 11:32 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke dit onderwerp gaat dus niet over seks opzich maar omdat ik niks wist te vinden dacht ik ik kies seks als in het gaat hier om verschillen in de sekses (geslachten).



Het is me opgevallen dat jongens en mannen eerder op blote voeten lopen dan meisjes en vrouwen. Even een paar voorbeelden:



Toen ik vroeger bij m'n beste vriend langs ging liep hij thuis vaak op blote voeten en z'n zusje veel minder vaak, hoewel ze wel veel sandaaltjes droeg. Z'n moeder heb ik nooit op blote voeten gezien, hooguit slippers. En z'n vader trok gelijk z'n business pak uit als hij thuis kwam van werk en liep dan vrijwel altijd met een tshirt en korte broek op blote voeten rond in en om huis.

Bij andere huishoudens heb ik wat soortgelijks meegemaakt.



En ik kan me nog herinneren dat tijdens gym vroeger heel veel jongens op blote voeten liepen, zelfs buiten. Meisjes daarintegen droegen schoenen, een groot aantal dan wel zonder sokken, maar toch. Vrijwel geen enkel meisje gymde op blote voeten, behalve als we gingen springen op zo'n luchtkasteel.



En tijdens een zwembad party liep bijna geen enkele vrouw op blote voeten. Ze droegen of slippers of sandalen met of zonder hak. Er dreven zelfs twee meiden in een rond rubber bootje in het zwembad en ze droegen jurken en hakken. En de meeste mannen, ja hoor, die trokken hun schoenen en sokken gewoon uit.



Nou wil ik als laatste wel even vermelden dat op blote voeten lopen uiteraard niet geslachts gebonden is en misschien heb ik wel hele zeldzame situaties meegemaakt al die tijd. Maar ik vraag me dus gewoon af of mannen over het algemeen echt vaker op blote voeten lopen dan vrouwen. Zo ja, waar zou het mee te maken kunnen hebben? Type schoeisel? Hormonen? Mode en trends? Ik had wel ergens iets gelezen dat vrouwen snel koude voetjes krijgen en ze dan ook weer moeilijk warm krijgen. En misschien zijn vrouwen wel gevoeliger hierin.



So if you have opinions or thoughts, please share.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moiren_ schreef op 21 mei 2015 @ 00:40:

[...]



Het staat wel op seks.Ik bedoel nee, van dat was niet de bedoeling. Maar nu staat hij er toch. Op overige heb ik later dezelfde topic nog eens aangemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik meen eerder eens gehoord te hebben dat mannen vaak warmere voeten hebben dan vrouwen.

Dit is vaak ook het verhaal dat mannen meer zweetvoeten hebben dan vrouwen.



Tevens loop ik ook vaak graag op blote voeten, geeft me een gevoel van meer aarding :D
Alle reacties Link kopieren
TO heeft duidelijk een voetenfetisj.

Dus in die zin hoort het wel op de sekspijler thuis.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 21 mei 2015 @ 11:34:

TO heeft duidelijk een voetenfetisj.

Dus in die zin hoort het wel op de sekspijler thuis.Wie is TO?
quote:Woody023 schreef op 21 mei 2015 @ 15:51:

[...]





Wie is TO?Diegene van de OP.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moiren_ schreef op 21 mei 2015 @ 15:54:

[...]



Diegene van de OP.Wat is de OP?
Die van de TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moiren_ schreef op 21 mei 2015 @ 17:58:

Die van de TO.Waar staan TO en OP voor?
Alle reacties Link kopieren
quote:Woody023 schreef op 21 mei 2015 @ 18:47:

[...]





Waar staan TO en OP voor?Uhuh.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Woody023 schreef op 21 mei 2015 @ 18:47:

[...]





Waar staan TO en OP voor?Net zoiets als TS en TP.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moiren_ schreef op 21 mei 2015 @ 19:11:

[...]



Net zoiets als TS en TP.Nou als het over mij gaat. Ik heb geen voeten fetisj. Vroeger wel met meisjes vrouwen en vrouwenvoetjes. Soms heb ik er nog steeds wel wat mee maar niet meer zoals vroeger.
Ik loop trouwens al de hele dag op blote voeten.
Alle reacties Link kopieren
bij mijn en mijn vriend is het juist omgekeerd.

Ik loop altijd op blote voeten en hij altijd op zijn sokken.

Ik zie hem zelden op blote voeten of hij moet echt net uit bed zijn dan loopt hij op blote voeten tot hij zich aan kleed.



Ik vind op blote voeten lopen heerlijk,
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik merk dat niemand hier dus herkent wat ik beschrijf..
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen lopen juist veel vaker op blote voeten dan mannen. In mijn middelbare schooltijd in de jaren'80 gymden bijna alle meisjes blootsvoets, ik was vaak de enige jongen die dat ook deed. Ik hoorde destijds een keer van een meisje uit de Achterhoek dat ze wedstrijden volleybalde op blote voeten. Ze werden het 'blote voeten-team' genoemd.



Sportschoenen kwamen pas na 1970 in opkomst en sloegen aanvankelijk vooral bij jongens aan. Tot in de jaren '90 bleven veel meisjes de voorkeur geven aan sporten op blote voeten, zo is ook mijn ervaring aan de universiteit. Tegenwoordig is het ook voor meisjes steeds gebruikelijker om sportschoenen te dragen. Jammer, want op blote voeten voel je veel beter de grond, kun je je vrijer bewegen en ontwikkel je je voetspieren.



Overigens zie je wel een duidelijk onderscheid in het soort sport. Yoga, pilates, (moderne) dans, NIA, het nu erg populaire bare fitness en turnen gebeurt vrijwel altijd op blote voeten. Dit zijn sporten die vooral door vrouwen worden beoefend. Het blijft raar dat je wel zou kunnen turnen en dansen op blote voeten en zou moeten gymmen op schoenen.



Om mij heen zie ik bij vrienden dat vriendinnen 's zomers in huis meestal op blote voeten lopen. En hun vrienden op sokken of schoenen. Wie op festivals kijkt, ziet dat meisjes zich ook eerder ontdoen van schoeisel. Ze gaan hier losser en makkelijker mee om dan mannen. Misschien komt dat inderdaad omdat vrouwenvoeten vaak mooier zijn.



In de popmuziek lijkt het tot slot wel een trend dat vrouwen op blote voeten op het podium staan. Denk aan Caro Emerald, Kate Bush, Izaline Calister, Beth Hart, Joss Stone, en Songfestivalwinnaressen Loreen en Emilie de Forest. Lizzy Ossevoort won op blote voeten The Voice of Holland en Rochelle de X-factor. Qua mannelijke zangers blijft het bij Typhoon.
Alle reacties Link kopieren
En dan vergeet je Frizzle Sizzle nog, Sanzwa



Ik vraag me af of vrouwen meer op blote voeten lopen, omdat hun voeten mooier zouden zijn. Houden mannen zich daar echt mee bezig? Als je mannen in de zomer ziet lopen, krijg ik toch vaak het idee dat bijvoorbeeld een behoorlijke buik hen ook minder stoort dan de gemiddelde vrouw.



Ik ben juist bang dat veel vrouwen hun schoenen niet uitdoen, omdat ze eelthakken hebben en dat is ineens ook al niet meer goed.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Frizzle Sizzle is al wat langer geleden, Dreamer :-) Maar veel mensen weten het nog, kennelijk baren blote voeten toch opzien.



Misschien hebben vrouwen beter door hoe lekker het is om op blote voeten te lopen en dat het een gevoel van vrijheid geeft. Volgens mij zijn mannen zich daar helemaal niet zo bewust van.



Verder denk ik dat vrouwenvoeten van nature mooier zijn. Hoe je ze verzorgt, is dan weer een ander verhaal.
Kan wel eens kloppen ja.



Mijn man loopt het liefst op blote voeten in huis en ik werkelijk nooit. Komt ook omdat ik altijd koude voeten krijg en het gewoon niet prettig vindt, ik loop altijd met schoenen aan en soms in huis met de Croqs maar minder niet, ik loop ook niet op sokken want ook dan krijg ik koude voeten.
Weet ik veel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven