BDSM, voor de liefhebbers - deel II

30-10-2010 00:08 3087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen.



Voor mensen die wel het waarom willen weten, maar het hóe niet op hun netvlies willen hebben staan en om die reden liever wegblijven uit dit specifiekere topic is het topic Bijzondere voorkeuren: vragen, vooroordelen en discussies misschien een fijnere plek. Mensen met ervaring zullen ook daar proberen je vragen te beantwoorden.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Wandering Spirits



Dè site bij uitstek voor de beginnende en ontdekkende sub. Je vindt hier onder andere theorie, afbeeldingen, een sublijst en er is een chat.



Ter leeringh:



BDSM info Albany Power Exchange

Angelfire



Ter vermaeck:



www.bdsm-jongeren.net



www.bdsm-35.nl



www.collarme.com



En last but not least, de vakbond der BDSMerts Den VSSM



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Meer dan in andere topics wordt het hier dus op prijs gesteld als je jezelf even summier voorstelt.



Met dank aan Sprankelend voor de OP.
@ Jacq:
anoniem_222405 wijzigde dit bericht op 20-06-2015 16:41
Reden: Indiscreet persoon ontmoet...
% gewijzigd
@ Jacq:
anoniem_222405 wijzigde dit bericht op 20-06-2015 16:39
Reden: Indiscrete man ontmoet...
% gewijzigd
@Tinkerbell



Ook voor vluchten heb je wel degelijk moed voor nodig.



Zo'n "relatie" als jij en je dom met elkaar hadden/hebben, is niet niks..



Hij zat in jouw geest en bespeelde je als een marionet (zo lijkt het mij tenminste)

Ik zou bijna denken dat jij een hele goede beelddenker bent en hij iemand is die de dingen zeer nauwkeurig kan omschrijven..na verloop van tijd..kan de ander niet "niet denken aan de ander"

Zoveel kracht zit daar in..



En in die zin..kan ik me jouw uitdrukking wel voorstellen..dat je ontsnapt bent..

Het is alleen erg dat je het zo noemt..want dat houd in..dat er iets niet goed aan de haak was..maar dat zijn tentakels nog steeds naar jou proberen te grijpen..



Wat houdt de totale bevrijding voor jou eigenlijk in..
Alle reacties Link kopieren
Of iemand een echte Dom of sub is heeft weinig te maken met wel/niet openstaan voor discussie of als sub/wel niet die behoefte hebben. Dat zijn slechts verschillende type Doms en subs, fe een niet minder dan de ander.



@Tinkerbell ben je ontsnapt of ben je gevlucht. Voor mij is dat een verschil. Ontsnapt aan hem of gevlucht van wat het met jou deed?

Dat het je totale bevrijding betekent, herken ik. Zo ervaar ik het zelf. Omdat het dichter bij mijzelf brengt dan iets anders kan doen. Maar ik denk ook dat ik snap wat je bedoelt met vernietiging. Jezelf zo bevrijden, betekebt ook het einde wat je kent.

Ik kan me voorstellen dat als al een relatie hebt. Je leven een bepaalde vorm hebt gegeven, waar bdsm niet in de diepte inpast, dat je daar niet voor wilt kiezen.

Maar als het in je zit bestaat de kans dAt het vverlangen terug komt. Dat het blijft kriebelen. Maar alleen jij kunt kiezen wat je daarmee doet. Welke van de twee keuzes voor jou het belangrijkste is.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
quote:jacq47 schreef op 18 mei 2015 @ 15:45:

@Tinkerbell



Ook voor vluchten heb je wel degelijk moed voor nodig.



Zo'n "relatie" als jij en je dom met elkaar hadden/hebben, is niet niks..



Hij zat in jouw geest en bespeelde je als een marionet (zo lijkt het mij tenminste)

Ik zou bijna denken dat jij een hele goede beelddenker bent en hij iemand is die de dingen zeer nauwkeurig kan omschrijven..na verloop van tijd..kan de ander niet "niet denken aan de ander"

Zoveel kracht zit daar in..



En in die zin..kan ik me jouw uitdrukking wel voorstellen..dat je ontsnapt bent..

Het is alleen erg dat je het zo noemt..want dat houd in..dat er iets niet goed aan de haak was..maar dat zijn tentakels nog steeds naar jou proberen te grijpen..



Wat houdt de totale bevrijding voor jou eigenlijk in..
anoniem_222405 wijzigde dit bericht op 20-06-2015 16:38
Reden: Indiscrete man ontmoet....
% gewijzigd
[quote]lollypopje schreef op 18 mei 2015 @ 15:55:

Of iemand een echte Dom of sub is heeft weinig te maken met wel/niet openstaan voor discussie of als sub/wel niet die behoefte hebben. Dat zijn slechts verschillende type Doms en subs, fe een niet minder dan de ander.



@Tinkerbell ben je ontsnapt of ben je gevlucht. Voor mij is dat een verschil. Ontsnapt aan hem of gevlucht van wat het met jou deed?

Dat het je totale bevrijding betekent, herken ik. Zo ervaar ik het zelf. Omdat het dichter bij mijzelf brengt dan iets anders kan doen. Maar ik denk ook dat ik snap wat je bedoelt met vernietiging. Jezelf zo bevrijden, betekebt ook het einde wat je kent.

Ik kan me voorstellen dat als al een relatie hebt. Je leven een bepaalde vorm hebt gegeven, waar bdsm niet in de diepte inpast, dat je daar niet voor wilt kiezen.

Maar als het in je zit bestaat de kans dAt het vverlangen terug komt. Dat het blijft kriebelen. Maar alleen jij kunt kiezen wat je daarmee doet. Welke van de twee keuzes voor jou het belangrijkste is.[/quote
anoniem_222405 wijzigde dit bericht op 20-06-2015 16:36
Reden: Indiscrete persoon ontmoet...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan. Ik zag herkenning :-)



Die bevrijding is fijn. De kunst is de rest van jezelf niet te verliezen als de ander de macht heeft. Juist jezelf te geven, zoals jij bent, compleet. Juist daarin schuilt vpor mij de kracht en de schoonheid als sub. Pas dan vind ik werkelijke bevrijding, omdat het niet ten koste gaat van de rest van mij. Want helaas weet ik ook hoe het voelt als je jezelf verliest in je onderdanigheid. Vooral de consequenties, als een D/s dan overgaat. Nu bezit ik mijzelf, als ik mijzelf geef. Nu krijgt de ander mij compleet, niet alleen mijn onderdanigheid.



Dat jij trouwens niet opgewonden wordt van wasknijpers zegt niks. Ik vind het raar dat hij daar zoveel waarde aanhing. Als er met mij gespeeld wordt reageert mijn lichaam meestal wel, maar mijn hoofd is niet geil of opgewonden. Omdat op dat moment andere gevoelens de boventoon spelen.

En daarbij het ene triggert je wel en het andere niet. We zijn niet allemaal hetzelfde.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik ben op zoek naar advies, ik hoop dat er iemand is die mij een beetje wil helpen.



Een paar weken geleden ben ik begonnen met daten, en heb iemand leren kennen waarmee het erg goed klikte. Deze man (hij is ietsje jonger dan ik, ik ben zelf 28) liet me al vrij snel weten dat hij into BDSM is, iets waar ik me als tiener, op bijbehorend tiener-niveau, ook een klein beetje mee bezig heb gehouden.

Het ging allemaal snel, binnen de kortste keren had hij me zeer vakkundig vastgebonden bij hem thuis. Een van de meest geweldige ervaringen die ik ooit in mijn leven heb opgedaan. Hij is heel erg attent, zorgt dat het allemaal goed gaat en heeft me duidelijke instructies en veiligheidsregels voorgelegd, en uiteraard deden we alles veilig. Ook na de seks heeft hij uitstekend voor me gezorgd, zodat ik me erg goed voelde.

Al met al dus een geweldige ervaring. Een paar dagen later zijn we nog wat verder gegaan en ook dat ging allemaal erg goed en is me erg goed bevallen (understatement)



Goed...wat is dan het probleem? Ik merk dat ik er zeer obsessief mee bezig ben. Ik denk voortdurend aan wat er is gebeurd en nog meer aan hoezeer ik het wéér wil. De hele dag ben ik bezig met mezelf te beheersen geen berichtjes naar hem te sturen (ik ben geen type daarvoor, dus dat wil ik ook niet worden) en ik vind het vreselijk frustrerend dat hij ook niet veel van zich laat horen. Ik denk echter niet dat ik zozeer verliefd ben op deze man, maar meer een soort 'obsessie' heb voor wat er allemaal is gebeurd. Het beinvloed mijn werk, omdat mijn gedachten steeds afdwalen.



Het liefst zou ik het er met hem over hebben, maar ik weet ergens wel dat ik voor hem 'een van de velen' ben, iets dat ik niet eens erg vind en waar ik ook niet jaloers van word. Het zorgt er echter wel voor dat ik hem niet al te zeer wil lastig vallen met mijn vragen, omdat ik weet dat hij niet genoeg tijd voor mij kan maken om uitgebreid te antwoorden en al helemaal niet om mij volledig te introduceren in deze wereld. Ik durf niet alleen naar een BDSM community (ik woon in het buitenland, in een vrij grote stad waar ik helaas nog niet zoveel mensen ken) en ik ken, naar mijn weten, niemand met dezelfde interesse.



Dit bericht wordt inmiddels een stuk langer dan ik voor ogen had...



In het kort: Heeft er iemand tips voor hoe ik hiermee om moet gaan? Om te zorgen dat ik niet geobsedeerd raak, maar wel kan ontdekken wat ik graag wil? Hoe ik hem zijn ruimte moet gunnen, maar ook duidelijkheid voor mezelf kan vragen? Hoe ik andere mensen kan leren kennen die me hierin kunnen introduceren? Ik spreek helaas de taal van het land waarin ik woon niet. Ik heb geprobeerd op internet te zoeken, maar er is niets te vinden in het Engels, iets dat het ietsje moeilijker maakt om online contact te vinden.



Als er iemand wil reageren zou ik dat heel erg op prijs stellen
Heb je al gekeken op fetlife.com? De kans is groot dat je daar ook mensen aantreft uit "your neck of the woods".
Alle reacties Link kopieren
@Krya mijn eerste gedachte als ik jouw stuk lees is, Sub-frenzy. Google er maar eens op
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
@Bij_Zonder:

Bedankt voor de tip!



@Lollypopje:

Ik had al zo'n vermoeden dat ik waarschijnlijk niet de enige zou zijn die hiermee rondloopt ;)

Bedankt voor de term, ik ga eens zien of ik nuttige informatie mee kan vinden
@Kyra,



Leuk dat je zo'n geweldige ervaring hebt gehad en dat je nu er naar hunkert om nog meer te ervaren.



Laat echter die hunkering er niet voor zorgen dat je zonder enige vorm van een rem..of een heel makkelijk los te koppelen rem.. je in een avontuur laat storten..



Voor de rest wens ik je veel succes met de ontdekkingstocht naar jezelf
Alle reacties Link kopieren
quote:lollypopje schreef op 20 mei 2015 @ 21:38:

@Krya mijn eerste gedachte als ik jouw stuk lees is, Sub-frenzy. Google er maar eens op



Jemig....daar heb ik ook 'last' van! Wat een herkenning zeg.

Thanks.
There is more to explore
Alle reacties Link kopieren
Thanks jacq47

Ik heb er dmv de term sub-frenzy een hoop interessante dingen over gelezen, en er werd gelukkig ook vaak geschreven dat je uiteraard voorzichtig moet blijven... en niet meteen, omdat je zo eager bent, je overal maar meteen volop in te storten (en vooral ook niet met zomaar de eerste de beste, alleen omdat die toevallig op je pad komt). Dus daar ben ik me nu gelukkig ook helemaal van bewust



Ik heb me ook even verdiept in verschillende websites om met gelijkgestemden in contact te komen, maar ik denk dat dat online toch niet helemaal mijn ding is... Dus hoe ik dat ga oplossen moet ik nog uitzoeken.



Waarschijnlijk zie ik de man in kwestie komende week weer, dus ik heb voor nu in ieder geval weer iets om naar uit te kijken :D
quote:Krya schreef op 24 mei 2015 @ 17:48:

Thanks jacq47

Ik heb er dmv de term sub-frenzy een hoop interessante dingen over gelezen, en er werd gelukkig ook vaak geschreven dat je uiteraard voorzichtig moet blijven... en niet meteen, omdat je zo eager bent, je overal maar meteen volop in te storten (en vooral ook niet met zomaar de eerste de beste, alleen omdat die toevallig op je pad komt). Dus daar ben ik me nu gelukkig ook helemaal van bewust



Ik heb me ook even verdiept in verschillende websites om met gelijkgestemden in contact te komen, maar ik denk dat dat online toch niet helemaal mijn ding is... Dus hoe ik dat ga oplossen moet ik nog uitzoeken.



Waarschijnlijk zie ik de man in kwestie komende week weer, dus ik heb voor nu in ieder geval weer iets om naar uit te kijken :D



Ik zou 'online' niet te snel aan de kant zetten om er wat meer over te weten te komen en om eens wat gelijkgestemden te ontmoeten; al is het digitaal. Fetlife vind ik zelf ook best een leuke site om meer te ontdekken en om te proeven hoe anderen dit ervaren. In het begin moet je er even je weg vinden (vriendjes maken enzo) maar als je daar wat verder mee bent krijg je vanzelf meer connectie.



Succes met ontdekken
Alle reacties Link kopieren
Maakt BDSM je leven naast leuker etc vaak ook moeilijker? Soms lijkt dat zo, lees zoveel verhalen van mensen die in de knoop zitten met zichzelf en hun bdsm gevoelens..
Alle reacties Link kopieren
@beerdiertje het klopt dat bdsm je leven moeilijker kan maken. Vaak heeft dit echter niet zozeer te maken met de gevoelens, maar met de maatschappij en de omgeving die moeite heeft met die gevoelens of ze niet begrijpen. Dat betekent vaak dat je een deel dat belangrijk voor je is moet wegstoppen. Een ander probleem kan juist liggen in de acceptatie van die gevoelens door de normen en waarden waar we mee opgroeien en het idee dat bdsm niet-normaal is.



Ik zelf heb geen moeite gehad met de acceptatie van mijn eigen bdsm-gevoelens. Wel heeft het feit dat ik er over moest zwijgen het mij in het begin moeilijk gemaakt. Mijn familie zal het nog steeds niet kunnen weten, maar doordat mijn vanilla vrienden het weten en accepteren en doordat een groot deel van mijn sociaal leven zich binnen de bdsm-scene afspeelt (ik heb veel vrienden en kennissen in hrt wereldje) heb ik daar gelukkig mijn wrg in kunnen vinden.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is waar Lollypopje, ook ik heb daar regelmatig last van dat je niet altijd eerlijk kunt zijn tegenover je vrienden en familie. Ik heb zelf ook geen moeite gehad met het accepteren van mijn gevoelens maar lees het wel veel, dat heeft dan inderdaad ook te maken met je opvoeding en over wat je geleerd hebt wat 'normaal' is. Toch denk ik dat iedereen die bdsm gevoelens krijgt wel een lastige periode heeft waarbij hij/zij worstelt met gevoelens of het zoeken naar de juiste partner bijv. Maar als je eenmaal alles hebt gecapteerd en iemand hebt gevonden om het mee te delen is het leven heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Het hangt er denk ik ook vanaf waar je die partner zoekt. Zoek je een kinkster in de vanilla wereld zal het een stuk moeilijker zijn dan tussen de kinksters. Maar al zoek je tussen gelijk gestemden en wil je D/s en liefdesrelatie in één, is het uiteraard wel lastiger dan bij vanillas. Omdat je op nog een vlak moet klikken.



Ik heb zelf geen relatie, maar ben non-mono. Dus ik wil wel een liefdesrelatie met iemand die ook kinki is, maar als het geen D voor mij is en ik heb de ruimte om een ander te dienen, zou het voor mij prima kunnen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Leuk en interessant topic.



Er zit nog genoeg leesvoer voor mij hier, maar ik wou me toch alvast even melden



Ik en mijn vriendin hebben ook een bsdm relatie, hoewel we elkaar nog niet zo vaak ontmoet hebben zitten we er toch al vollop in.

We chatten er voornamelijk veel over en dan geef ik haar opdrachtjes, maar de rl afspraken maken het compleet.
..als je terugkijkt op je leven..heb je er dan alles uitgehaald..wat er in zat..
BDSM maakt in principe je leven in eerste instantie altijd moeilijker. Je gaat in tegen de gemiddelde maatschappelijke mening en je gemiddelde opvoeding. Uiteraard is dat afhankelijk van hoe vrij je bent opgevoed en in welk milieu je je nu bevind, maar het is in elk geval wel vanzelfsprekend als je niet aan bdsm doet en andersom niet.



Daarbij spelen ook innerlijke conflicten; het is niet alleen je omgeving maar ook het stemmetje in je hoofd die je verteld hoe je je hoort te gedragen. Daar moet je een weg in vinden en dat is niet de makkelijkste weg. Maar wellicht wel voor jou de juiste weg; en de beloning is dat het bewandelen van die weg je veel meer oplevert dan dat het je kost om die weg in te slaan. Maar het kost je wel wat ja; en dus lees je vaak dat mensen het daar ook moeilijke mee hebben.



Ik vind juist die spanning en ongelijkheid binnen bdsm erg mooi. Het geeft intensiteit. Maar ik heb er ook aan moeten wennen. Zowel aan wat ik zelf daarbij voelde als accepteren wat mijn liefje daarbij voelt. En soms vind ik dat nog steeds lastig te plaatsen.



Zo zaten we dit weekend een grappige film te kijken en ik moest lachen omdat er in de film vrij uit het niets een vrouw onderuit gemept werd. Ik zei lachend tegen mijn liefje dat ik dat nou wel kon waarderen. Zij was best een beetje verontwaardig in zei dat je een vrouw toch niet mag slaan. En ik beaamde dat volmondig maar verklaarde dat ik het grappig vond om te zien, aangezien je dat in een film niet zo snel voorbij ziet komen. We waren het weer met elkaar eens .. en toen we dit weekend in het bos een wandelingetje maakte en ik haar broek omlaag trok om haar even op haar heerlijke kontje te slaan, waren we het ook met elkaar eens .. soms is dat bdsm gedoe best een lastig iets ..
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!



Dit bericht typ ik met het spreekwoordelijke lood in mijn schoenen en mijn hart in mijn keel.



Hoewel ik al enige tijd mee lees op dit forum heb ik nu eindelijk is besloten een account aan te maken en iets te posten waar ik ontzettend mee zit, en waarover ik nog nooit met iemand heb durven praten.



Ik heb namelijk ook “last” van bdsm gevoelens en weet nu totaal niet hoe ik daarmee om moet gaan. Ik kan mezelf niet accepteren op dit punt. Precies wat hier gezegd wordt; “BDSM maakt in principe je leven in eerste instantie altijd moeilijker”, daar worstel ik nu mee. Ik heb het idee dat ik niet normaal ben, en dat ik deze gedachtes moet negeren, dat ik moet doen alsof ze niet bestaan.



Ik ben nu 23 jaar en heb voor zover ik me kan herrineren altijd al fantasien gehad over (vooral) spanking en vernedering. Sinds mijn 17e ben ik hier me echt van bewust geworden en ik heb me nooit echt willen bedenken wat ik nou met deze gedachtes aan moest.



Sinds een paar maanden heb ik een vriend (van 25) en ik durf dit niet met hem te delen. Ik zou niet weten hoe en daarbij denk ik dat hij het totaal niet zal snappen. Ik heb eerder een relatie gehad waar ik het uiteindelijk wel ter sprake heb gebracht, maar dat liep fout af.

Hoe hebben jullie een partner gevonden die hetzelfde hierover dacht? Hoe hebben jullie jezelf geaccepteerd op dit punt? En als jullie een partner buiten de BDSM wereld hebben gevonden, hoe heb je dit dan ter sprake gebracht?



Ik hoop heel erg dat jullie antwoorden voor me hebben en dat jullie willen reageren.



Liefs,

Zebra
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zoiets voorzichtig aankaarten ...meer in de trant van...het lijkt me leuk om vastgebonden te worden..of ik vindt het heel lekker als je me tijdens de seks lekker hard op de billen slaat..



Ga niet meteen je donkerste fantasien omschrijven, maar ga er via een omweg heen.



Begin rustig en breid dan met en met uit, zodoende kom je er ook achter of je partner er iets mee heeft of niet.

Als hij mee begint te denken over mogelijke scenarios, dan weet je dat het uiteindelijk goed komt.

Doet hij niks met het beetje wat jij hem toe gooit, dan heeft hij er waarschijnlijk niks mee.



Maar hoe dan ook, je hebt je niet helemaal "bloot" gegeven.
..als je terugkijkt op je leven..heb je er dan alles uitgehaald..wat er in zat..
phoe
quote:shifty schreef op 01 juni 2015 @ 01:31:

phoe



Weer een kwartier typen weg wegens 'te veel belangstelling' om 2 uur snachts .. ja ja ..

Ik geloof dat ik het ondertussen op geef ..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven