Buren

08-05-2007 19:55 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben twee maanden geleden verhuisd en heb nog geen kennis gemaakt met de buren. Helaas heb ik hier nog geen tijd genomen, je kent het wel,  verhuis-stress, overal troep en verf en volle dozen en nog veel heen en weer gereis naar de oude woonplaats.

Nu het huisje een beetje meer op orde is, zou ik graag kennis maken met de buren. Maar, help! Dit is de allereerste keer dat ik verhuist ben. Wat is gebruikelijk? Bel ik aan en vraag ik ze op de koffie bij mij of moet ik juist bij hun een bakkie doen? Is het handig om alle buren tegelijk te laten komen? Wie beschouw jij als je buren, de hele straat of alleen je directe buren?

Ik voel me erg ongemakkelijk bij de gedachte zomaar bij iemand aan de deur te bellen om goededag te zeggen. Hoe hebben jullie dat gedaan, of nog beter, hoe en wanneer heb jij kennis met jou buren gemaakt?



Ik ben erg nieuwsgierig!
Alle reacties Link kopieren
Het valt me op dat de meeste van jullie heel erg sociaal zijn.

Ik voel me ineens een beetje A-sociaal!!

Wij zijn nu een paar keer verhuist en we hebben ons nog nooit voorgesteld.Eigenlijk zijn het altijd de buren geweest die zich aan ons voorgesteld hebben.

Wij zijn ook van die types als we verhuizen dat we met de noorderzon vertrekken.



Het is niet zo dat ik niet vriendelijk ben naar buren toe,als ik ze tegen kom dan groet ik ze vriendelijk,af en toe een kort praatje,maar dat is het!!



Ik heb eigenlijk absoluut geen behoefte aan kontakt met mensen uit de buurt.Ben eigenlijk heel erg op mezelf.

Hoewel ik merk dat dit niet altijd in dank word afgenomen.



Je hoort het vaak zat dat buren de deur bij elkaar plat lopen en dan ineens ruzie krijgen.Nou dat wil je ook niet hebben.

Leven en laten leven,maar tot de voordeur en verder hoeft voor mij niet!!!
Alle reacties Link kopieren
Kaartje in de bus met foto van jullie twee in een pinguin pak en een maniakale grijns op het gezicht. "Met daarop in bloedrood geschreven: Wij zijn jullie nieuwe buurtjes, leuk he? En we komen snel langs....."



Gegarandeerd dat iedereen dan heel snel weet wie jullie zijn in de wijde omtrek.
Alle reacties Link kopieren
@ Klaproosje, je noemt nu wel twee uitersten hoor.



Ik heb de afgelopen 20 jaar in 5 huizen gewoond en dus wel tig buren gehad. En die begrepen prima dat het voorstellen op zich niet meteen een uitnodiging is om op de koffie te komen of zelfs de deur plat te lopen. Toevallig heb ik op dit moment buren waarmee het heel leuk klikt. We zijn vrienden geworden. Dus ik ben heel blij dat ik me daar ben gaan voorstellen. Het maakt hier wonen een stuk leuker.
Alle reacties Link kopieren
Zelf denk ik ook dat TO er een te groot ding van maakt. Zelf ga ik op de dag dat ik ben verhuisd, of de dag erna even langs de buren (aan beide kanten en in een flat ook boven en beneden) en stel me kort voor: Hallo, ik ben kletsbets, de nieuwe bewoner van nr 13. Ik ben nu aan het klussen en alvast excuses voor het overlast komende 2 weken.

Meestal krijg je een bak koffie aangeboden, maar als je dat niet wilt kun je die makkelijk afslaan onder het excuus dat je midden in de verhuizing zit, snappen zij ook wel. Met een half uurtje heb je dan alle voorsteldingen wel gehad en zit je niet met dat onrustige nog to-do gevoel....
Alle reacties Link kopieren
Waar ik woon, (woon in een flat) wordt er regelmatig een kennismakingsbijeenkomst georganiseerd door de VVE zelf of op initiatief van een aantal bewoners.

Meestal is dit gelijk een nieuwjaarsborrel.
Alle reacties Link kopieren
Nou, het is gebeurd hoor, heb de buren ontmoet!

Naast ons een oude weduwe, erg vriendelijk. Ben met haar gaan babbelen toen de de stoep aan het aanvegen was. Ze vond het erg fijn kennis gemaakt te hebben, maar reageerde nogal geschrokken toen ik zei dat ze heus wel eens op de koffie kon komen. Ze vroeg aan me of dat dan moest...?

Dat is nog eens een goede mop. Ik was bang voor de buren, omdat ik dacht dat ze te vaak bij mij over de vloer zouden gaan komen, en nu wíl de buurvrouw niet eens op de koffie komen!

 

En ik dacht nog wel dat ze hier in het zuiden des lands wat opener en gezelliger waren dan waar ik vandaan kom...



Maar goed, bedankt voor al jullie verhalen en opmerkingen. We gaan trouwens volgende maand nog een groot tuinfeest houden (als een soort van housewarming) en daarbij gelijk nog eens de buren uitnodigen. Kunnen ze ook niet gaan klagen over geluidsoverlast :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven