koperspiraal, menstruatie 1 week uitstellen

22-05-2015 10:51 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een koperspiraal, omdat ik dagelijks geen piltroep in mijn lichaam wil stoppen. Ik ben er ook superblij mee, maar het nadeel is wel dat je daarmee je menstruatie niet kan opschuiven. Nu wil ik over een maand op vakantie en ik wil ongersteld zijn tijdens mijn vakantie niet nog een keer meemaken (helaas ervaring mee :( )



wat is een goede optie? ik heb gehoord dat er tabletten zijn waarmee je het kan opschuiven, maar zijn die niet schadelijk voor de regelmaat van je cyclus maw brengen ze je lichaam niet voor lange termijn in war? Hebben jullie er ervaring mee?



Ik hoor het graag!



thanx
Hello!



Ik heb een implanon en als ik op vakantie gaan zorg ik dat ik een strip van de pil mee heb, mocht ik ongesteld worden dan slik ik 2/3 weken de pil. Dit heeft de dokter mij ook aangeraden omdat ik op gegeven moment 4 weken lang doorbloedingen had. Bel anders je eigen huisarts ook even



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee keer geprobeerd mijn menstruatie uit te stellen met een pil, twee keer werkte het niet. Sindsdien wordt ik gewoon ongesteld wanneer ik het wordt, ook op vakantie, en maakt me dat helemaal niet uit eigenlijk. Genoeg tampons mee en gaan.



Maar wat is het probleem met "schadelijk voor je cyclus". Die raakt er misschien van in de war, maar is dat heel erg?
Alle reacties Link kopieren
Waarom staat dit onder seks?
Alle reacties Link kopieren
Omdat ze seks wil op vakantie :)!
Ik word gewoon ongesteld als ik ongesteld word. Accepteer dat het nu eenmaal bij vrouw zijn hoort. Sindsdien veel minder gedoe



Stripje ibuprofen en een aantal tampons standaard in je tas en prima zo wat mij betreft
Alle reacties Link kopieren
Ja kan het even navragen bij je HA. Dat zijn uiteraard wel hormonen die je dan moet slikken. De enige keer dat ik dat gedaan heb is voor mijn bruiloft. Op vakantie word ik gewoon ongesteld, ook al ben ik daar een paar dagen echt ziek van. Dat liever dan al die hormonen extra.
Alle reacties Link kopieren
topic staat bij seks, omdat ik seks wil kunnen hebben op vakantie niet vanwege menstruatie problemen, want die heb ik ondanks koperspiraal godzijdank niet

Geen seks op vakantie is zo'n bummer voor mij en ook niet leuk voor mijn partner
Alle reacties Link kopieren
quote:12345678910 schreef op 22 mei 2015 @ 12:06:

topic staat bij seks, omdat ik seks wil kunnen hebben op vakantie niet vanwege menstruatie problemen, want die heb ik ondanks koperspiraal godzijdank niet

Geen seks op vakantie is zo'n bummer voor mij en ook niet leuk voor mijn partnerJe kan toch ook seks hebben tijdens je menstuatie. Gewoon een cup gebruiken, dat lijkt mij simpel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven