Angst voor seksueel contact

16-05-2015 01:36 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,



Al enige tijd begint het aan mezelf te vreten, mijn maagdelijkheid.



Ik ben een jongen van 21 jaar, met een verlangen naar maar tegelijkertijd een soort angst voor seks of überhaupt al intiem contact. Jarenlang trok ik mezelf hier weinig van aan maar naarmate ik ouder aan het worden ben begint het te knijpen.



Mijn vrienden zetten enige druk op mij om het nou gewoon eens te gaan doen, maar zelf initiatief nemen is een enorme barrière voor mij. Tot een date komen vanuit het op vrouwen afstappen is mij nog nooit gelukt, zacht gezegd ben ik hier redelijk onhandig en onzeker in. Wel ontmoet ik regelmatig vanuit de vriendschappelijke kring leuke dames wat soms tot een date leid en ellenlange whatsappgesprekken, echter omdat ik geen aanleiding geef tot en puur mezelf ben eindigt dit altijd in de friendzone omdat de dames mij als een vriend gaan beschouwen ipv "lustobject". Het is werkelijk waar een vicieuze cirkel waar ik maar niet uitkom.



Door verder te gaan op deze manier laat ik mezelf overloeien door emoties en verlangens waar ik geen plek voor kan geven.

De oplossing lijkt zo simpel maar is oh zo lastig voor mij. Iemand tips om langzaam een stap in de goede richting te zetten?
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniempje19877 schreef op 16 mei 2015 @ 07:06:

Voel je je wel seksueel aangetrokken naar de meiden?Ja, waarom zou ik mezelf dit moeten afvragen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Alixane schreef op 16 mei 2015 @ 02:22:

Dan moet je er niet zo lang over doen en sneller over gaan tot actie. Je bent te afwachtend, en voor veel vrouwen is dat een afknapper.Simpelgezegd is dat idd de oplossing, echter hoe zorg ik ervoor dat ik mezelf daartoe krijg?
Alle reacties Link kopieren
quote:bugs schreef op 16 mei 2015 @ 09:06:

[...]





En hoe wou je een binding afdwingen dan? Dat werkt toch niet? Het is niet zo dat je een meisje schaakt door de juiste "move" op moment "x", een meisje valt niet opeens met haar benen wijd op bed als je een stoere zin zegt op moment "y". Je hebt het zelf over "actie ondernemen", maar het lijkt erop alsof je niet weet wat dat precies inhoudt. Laat je niet zo opfokken door je vrienden. Je loopt niet achter en je bent prima zoals je bent. Ook al snappen zij het misschien niet, blijf vooral jezelf. Niks zo opvallend en doorzichtig als vent die zo nodig seks wil.



Volgens mij (ook kijkend naar je nickname) zit je teveel in je hoofd, je probeert het te rationeel te benaderen. Blijkbaar kom je regelmatig meisjes tegen, dat scheelt. Voor seks is er (bij de meesten in ieder geval) een persoonlijke klik nodig, en mensen gebruiken small talk om te kijken of die klik er is. Dus praten is zo gek nog niet.

Maar ga dan eens verder en vraag ze eens mee uit. Samen naar de film is altijd een veilige optie, of als je aan sport doet (bijv. badminton) kun je vragen of ze een keertje samen willen spelen. Dan heb je daarna reden om wat te gaan drinken en heb je wat om over te praten. Of vraag of ze een keertje komen eten, of dat jullie samen wat gaan drinken in het café. Of ga samen naar een festival of feest. Ik noem maar wat.



Maar zet de seks voorlopig even uit je hoofd. Probeer niet elk meisje dat je tegenkomt uit te vragen, en niet elk meisje dat met je meegaat in bed te krijgen. Dat heeft ook weer geen zin.Op z'n manier bedoel ik het helemaal niet. De soort band dat je met iemand hebt bouw je op door de manier waarop je met elkaar omgaat. Als je te lang op een vriendschappelijke manier met elkaar omgaat terwijl je eigenlijk voor jezelf meer wilt maar niet laat zien wordt het lastiger om deze relatie in een andere richting te duwen dan alleen vriendschappelijk. Met het afdwingen bedoel ik dus op tijd laten merken wat je in de persoon ziet, en daarmee de soort binding met de persoon bepalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:isa_isa_ schreef op 16 mei 2015 @ 09:16:

[...]





Ik denk niet dat je in de friendzone terechtkomt omdat je niet binnen 2 weken geen intimiteit opzoekt (zo lang is 2 weken immers niet om te wachten met seks, zeker niet voor veel vrouwen). Daarnaast ga je ervan uit dat als jij maar gewoon het initiatief neemt, het dan wel van seks komt, maar heb je bij de betreffende vrouwen dan signalen opgepikt dat zij daar ook interesse in hadden (genoeg vrouwen nemen immers ook zelf het initiatief tot intimiteit)?



Hoe dan ook, als jij het op intimiteit wilt aansturen, zul je de angstdrempel toch 'gewoon' over moeten stappen. Wat maakt dat je daar zo bang voor bent? Dat je wellicht afgewezen zult worden? Dat je het niet goed doet?Allen, daarnaast bij een meisje op dit moment haar te verliezen als vriendin.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 16 mei 2015 @ 10:47:

Als je maagdelijkheid je dwarszit (waarom in hemelsnaam, wil je ergens bijhoren?) dan regel je verstandelijk iets om er vanaf te komen.



De achterliggende gedachte bij mij over mijn maagdelijkheid is dat zolang ik maagd ben een soort van "forever-alone" gevoel heb.

Dat zolang ik geen seks heb gehad nooit een serieuze relatie zou kunnen beginnen, omdat ik onderdoe in bed voor anderen (op deze leeftijd).



Echter wil ik daarnaast het niet zomaar met iemand doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Debora schreef op 16 mei 2015 @ 11:16:

Gedachtenoefening:



Probeer eens aan een meisje te denken alsof ze een echt mens is. Zo een met gevoelens, gedachtes, wensen, ambities. Niet een voorwerp dat er voor kan zorgen dat jij een fictieve status kwijtraakt die men in de 'ontwikkelde', 'vrijgevochten' wereld nog steeds maagdelijkheid durft te noemen...



Ik behandel niemand als een object, ook niet in mijn gedachtes.

Ik ben een toch wel erg introvert persoon, waardoor ik over alles erg goed nadenk.

Zo ook op de manier hoe ik over mensen denk en met ze omga.
Alle reacties Link kopieren
quote:Verbinder schreef op 16 mei 2015 @ 11:18:

Helemaal eens met Bugs.

Je hebt angst over het seks gedeelte. Dan sluit je en trek je je terug.

Probeer alles natuurlijker te benaderen. De manier waarop je een relatie ziet.

Als je iemand ontmoet, kijk of je daar gewoon een leuke vriendschap mee kan opbouwen.

Dus laat het concept van dat er uiteindelijk seks moet 'komen' los.

Je blokkeert jezelf en moet dat zelf leren afbouwen zodat alles luchtiger wordt.

Vanuit natuurlijke houdingen naar elkaar vloeien dingen voort en gebeuren ze.



Ik heb niet alleen angst over het seks gedeelte maar überhaupt over het overgaan tot intimiteit.



Een voor beeld van afgelopen weekend:



Ik was op een festival en stond lekker te dansen. Op een gegeven moment komt er een best knap meisje naar me toe.

Overduidelijk geïnteresseerd, met een reinigingsdoekje als barrièrebreker. We raken wat aan de praat en met het reinigingsdoekje maakt ze me gezicht schoon. Op een gegeven moment beweegt ze naar voren om te zoenen, echter draai ik wat overvallen met hoofd weg. Ze vraagt wat er is, ik kan hier niet echt antwoord op geven. Na nog een korte woordenwisseling krijg ik het reinigingsdoekje, geef ik haar een knuffel en een zoen op de wang en ga terug naar me groep.



Waarom ik me hoofd wegdraaide? Ik heb geen idee...
Alle reacties Link kopieren
Je bent onzeker over jezelf en daar valt wat aan te doen. Je wilt meteen seks om dat forever-alone gevoel kwijt te raken, maar ga eerst maar eens wat meer zelfvertrouwen kweken en dat is gek genoeg door te accepteren dat je nu eenmaal een laatbloeier bent voor je gevoel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 22 mei 2015 @ 01:29:

Je bent onzeker over jezelf en daar valt wat aan te doen. Je wilt meteen seks om dat forever-alone gevoel kwijt te raken, maar ga eerst maar eens wat meer zelfvertrouwen kweken en dat is gek genoeg door te accepteren dat je nu eenmaal een laatbloeier bent voor je gevoel.



Maar helpt het accepteren hiervan bij de manier waarop ik omga met gevoelens en emoties?

Mezelf laten accepteren dat ik een laatbloeier ben, brengt mij niet meer zelfvertrouwen voor mijn gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Er is wel wat te doen aan het kweken van zelfvertrouwen, maar de zelfverzekerde manier waarop van die casanova's vrouwen benaderen zul je waarschijnlijk nooit gaan bereiken. En het goede nieuws is: dat hoeft ook helemaal niet om toch je angst voor intiem/seksueel contact te overwinnen. Het goede nieuws is ook dat vrouwen jou zelf benaderen, zoals het meisje op het festival dat het initiatief nam om je te zoenen.



Kun je vertellen waar je precies bang voor bent als het om intiem/seksueel contact gaat?
Alle reacties Link kopieren
quote:isa_isa_ schreef op 22 mei 2015 @ 14:17:

Er is wel wat te doen aan het kweken van zelfvertrouwen, maar de zelfverzekerde manier waarop van die casanova's vrouwen benaderen zul je waarschijnlijk nooit gaan bereiken. En het goede nieuws is: dat hoeft ook helemaal niet om toch je angst voor intiem/seksueel contact te overwinnen. Het goede nieuws is ook dat vrouwen jou zelf benaderen, zoals het meisje op het festival dat het initiatief nam om je te zoenen.



Kun je vertellen waar je precies bang voor bent als het om intiem/seksueel contact gaat?



Als ik erover nadenkt dan is het eerste wat in me opkomt gewoon awkward, juist omdat ik zo onervaren ben denk ik dingen fout ga doen. Vertellen voordat je het doet dat die persoon de eerste is voor je is, tja ook lastig.



Vroeger is er wel is gezegd dat ik een lichte vorm van faalangst heb, persoonlijk heb ik hier door de jaren heen niet zo veel last van gehad. In de meeste situatie speelt het ook geen rol, wanneer ik weet van mezelf dat ik goed voorbereid ben/het kan, dan is er niks aan de hand. Maar juist op dit vlak is dat lastiger.
Alle reacties Link kopieren
Je werd overvallen door dat meisje met haar doekjes.

Als jij een friendzone vriendin hebt die jou ziet zitten, precies zoals je bent, dan zal zij de eerste stappen zetten. Bijvoorbeeld bij het samen naar een film kijken tegen elkaar aan hangen en dan wat aan elkaar plukken, echt hoor er bestaan ook vrouwen die juist vallen voor de shy guy. Ben zelf zo'n vrouw. En mijn vriend is nogal verlegen, die is in al zn relaties gewoon keihard veroverd
life's a beach and then you die
Alle reacties Link kopieren
Denk dat veel mensen een beetje zenuwen hebben de eerste keer seks(met iemand). Daar is niets mis mee. Laat je gewoon gaan.

Maar dat lukt blijkbaar niet want je draait je hoofd weg als een meisje je wil zoenen. Oh. Dan ben je misschien erg geremd.

Weet ook niet.



Het is al eerder genoemd, maar als je nou eens een betaalde sekservaring opdoet? Eentje waarbij de dame in kwestie je echt iets leert.

Dan weet je dat je het kan, zoals je dat noemt. En als je een beetje aandacht hebt voor de vrouw doe je het al snel beter dan 50% van de mannen.
ANDERE MOGEN MIJ BERICHTEN STUREN
Alle reacties Link kopieren
De eerste keer met een nieuw iemand in altijd spannend, of je nou maagd bent of niet.

Gezien je voorkeur voor een speciaal iemand zou ik juist niet aanraden naar een prostituee te gaan, lijkt me dat je dat niet als eerste keer moet doen tenzij je dat zelf wil. Anders loop je kans op alleen maar desillusie.

Seks is soms ook ronduit onhandig gedoe met ledematen die in de weg zitten en kramp en dan lig je weer eens op iemands lange haar, ik zou er niet zo'n groot ding van maken maar gewoon lekker aankloten met zn tweeën.

Weet jij veel hoeveel van die pushende vrienden eigenlijk ook schijtonzeker zijn en lang niet zoveel ervaring hebben als ze doen voorkomen. Of die wel kunnen playeren puur om de seks maar als ze hevig verliefd zijn ook met de mond vol tanden staan.
life's a beach and then you die
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbitura schreef op 29 mei 2015 @ 01:49:

De eerste keer met een nieuw iemand in altijd spannend, of je nou maagd bent of niet.

Gezien je voorkeur voor een speciaal iemand zou ik juist niet aanraden naar een prostituee te gaan, lijkt me dat je dat niet als eerste keer moet doen tenzij je dat zelf wil. Anders loop je kans op alleen maar desillusie.



Was ook niet echt advies, maar hij wil vantevoren weten dat hij 'het kan'...
ANDERE MOGEN MIJ BERICHTEN STUREN
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbitura schreef op 29 mei 2015 @ 01:49:

De eerste keer met een nieuw iemand in altijd spannend, of je nou maagd bent of niet.

Gezien je voorkeur voor een speciaal iemand zou ik juist niet aanraden naar een prostituee te gaan, lijkt me dat je dat niet als eerste keer moet doen tenzij je dat zelf wil. Anders loop je kans op alleen maar desillusie.

Seks is soms ook ronduit onhandig gedoe met ledematen die in de weg zitten en kramp en dan lig je weer eens op iemands lange haar, ik zou er niet zo'n groot ding van maken maar gewoon lekker aankloten met zn tweeën.

Weet jij veel hoeveel van die pushende vrienden eigenlijk ook schijtonzeker zijn en lang niet zoveel ervaring hebben als ze doen voorkomen. Of die wel kunnen playeren puur om de seks maar als ze hevig verliefd zijn ook met de mond vol tanden staan.Ik ben ook absoluut niet van plan om bij een prostituee langs te gaan. Ook al lijkt dat wel de beste oplossing voor het probleem. Ik zal gewoon steeds kleine stapjes moeten zetten om zo het niet meer uit de weg te gaan, en dit zal toch echt beneden aan de ladder zijn. Dit besef ik ook wel, juist omdat die eerste stap zetten al niet lukt, maar hierdoor blijft het wel bij gedachtes.
Alle reacties Link kopieren
Twee dingen die niet goed gaan.



Ten eerste:

Je moet je niet zo op laten fokken door die vrienden van je. Met 21 jaar ben je echt nog niet te oud hoor.



Ten tweede:

Als je een leuke vrouw ziet ga dan niet te lang door met te vriendelijk zijn. Door leuk en aardig te zijn denkt zij dat je vriendschap zoekt en verder niets. En gebeurt er in de meeste gevallen ook verder niets.

Als je meer wil zal jij toch meer actie moeten ondernemen. Laat haar maar weten dat je haar meer dan leuk vind. Stiekem wil een vrouw ook wel gewoon een lekker wijf gevonden worden (ik wel tenminste).

Maar als je dat niet aankaart denkt zij dat je haar niet goed genoeg vind voor meer dan vriendschap.



Kortom:

Je begin is goed. Maar ga dan vervolgens door naar het volgende level. Laat haar weten dat je haar ontzettend ziet zitten en klaar bent voor meer.



Je bent te afwachtend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven