Hebreeuws leren

22-05-2015 19:15 12 berichten
Maar even onder 'thuis', want ik ben niet van plan om fysiek naar een Cursus te gaan en ook al niet om er rijk van te worden, maar ik wil dus graag Hebreeuws leren. Gewoon, voor de leuk, dat ik dan die ouwe geschriften kan ontcijferen en zo. Iemand tips? Boeken, internetdingetjes, alles is welkom. En oh ja, ik moet dus bij nul beginnen. In Grieks en Latijn ben ik niet zo onhandig, dat geeft de burger moed. Als ik zo'n rare taal maar nergens hoef te spreken zeg maar .
Hoi lv ik heb het in Israël geleerd, is dat een optie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een cursus liggen voor thuis, geloof zelfs dat er nog cassettebandjes bijzitten, stuur maar PB als je interesse hebt.
Hebreeuws voor dummies? Is er wel in het Engels in ieder geval.
Trouwens het oude hebreeuws is niet veel anders dan het moderne hebreeuws ondanks dat het nieuwe een "verzonnen" taal is omdat het niet meer werd gesproken
Volksuniversiteit?
Alle reacties Link kopieren
Je moet nog even wachten, maar volgens mijn dochter komt Hebreeuws over een maand of 8 beschikbaar op duolingo.
Alle reacties Link kopieren
Leuk LV! IK heb hier nog het boek "Hebrew at your ease" liggen, je mag m wel kopieren (of anders zoeken via google), dan kun je het in ieder geval leren schrijven.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Jajajade, je hebt een PB.



Hasse, ik stuur je met mijn nieuwe FB-account even een vriendschapsverzoek .
Alle reacties Link kopieren
En antwoord in jouw brievenbus lady!
Alle reacties Link kopieren
En weer toegevoegd!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
,,Gewoon, voor de leuk, dat ik dan die ouwe geschriften kan ontcijferen en zo"



Welke geschriften bedoel je? Als het voor jou puur is om een beter begrip te krijgen van bepaalde oude geschriften, waarom neem je dan die oude geschriften niet gewoon als uitgangspunt? Is toch veel makkelijker?



Mocht je met oude geschriften bijvoorbeeld de torah bedoelen, of andere oudtestamentische geschriften,

dan raad ik je deze site aan.



biblehub



Makkelijk in gebruik en zeer volledig.

Inclusief uitspraak, commentaar, vertaling, schrijfwijze, interpretatie.

Een betere site ben ik zelf nog niet tegengekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven