Geld & Recht alle pijlers

Even zeuren... Marktplaats-ergernissen!

23-08-2011 21:35 2926 berichten
... want ik ben het spuugzat! Dus ik wil even spuien. Volgens mij is dit niet geheel onherkenbaar. Wat zijn jullie marktplaats-ervaringen?



Heb spulletjes op Marktplaats staan en krijg regelmatig reacties. Tot nu toe heb ik al 5 reacties gehad van het kaliber 'Ik wil het vanavond ophalen na 20.00. Geef de adres aub.' Door afzenders met exotische namen.



Ik, geheel niet discriminerend op exotische namen of gebrek aan een basisschoolopleiding, antwoord dan dat het goed is, en geef mijn adres en telefoonnummer voor als ze het niet kunnen vinden.



En alle vijf (!!) zijn ze gewoon zonder tegenbericht niet op komen dagen. Daar blijf je dus voor thuis, haal je je waar voor van zolder, neem je de moeite voor om te antwoorden... ik voel me echt geschoffeerd.



En ik snap het ook niet. Wat is de lol van zo'n actie? Autochtoontje pesten? Of adresgegevens achterhalen?
Ik vind dat je het prima hebt gedaan Minnimouse.

Niks mis mee joh.
Niks erg minnimouse. Ik zou ook nooit zo'n bedrag uitgeven voor een tweedehandsboek. 10 euro (of 7,50? ;)) krijg je er zelfs niet eens voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer een enorme kledingkast te verkopen via marktplaats. Ca 75 euro.. maar krijg geen reacties, snap niet waarom...

Is er gewoon te veel aanbod?
quote:minnimouse schreef op 19 mei 2015 @ 00:48:

Vandaag ben ik zelf een kutwijf geweest, denk ik



4 (!!) weken geleden bood ik 10 euro op een tweedehands boek dat nieuw voor 20 euro in de winkel ligt. De verkoper vroeg er echter 25 euro voor. Maar goed, aangezien het nieuw goedkoper in de winkel ligt had ik zoiets van 'wie niet waagt, wie niet wint'. Er waren geen andere biedingen. Op een gegeven moment wordt ik een paar keer overboden, terwijl de advertentie er al heel lang stond. Jajaaaaa.

Maar goed, ik was het eigenlijk alweer vergeten en man had ondertussen het betreffende boek gedownload voor op de e-reader. Krijg ik net, na 4 weken dus, een reactie dat hij mijn bod had gezien en dat hij zag dat ik 7.50 geboden had maar dat ik vast niet goed gelezen had en dat de vraagprijs 25 euro was. Maar om mij tegemoet te komen wilde hij het wel voor 25 euro doen inclusief verzendkosten



Serieus vent, je wacht sowieso al 4 weken met reageren en je vraagt gewoon meer dan wat het boek nieuw kost. Ik heb dan ook medegedeeld dat ik, gezien het feit dat hij niet bepaald snel was met reageren, het boek inmiddels gratis en voor niks gedownload had en dat ik sowieso niet van plan was om 25 euro te betalen aan hem, voor een boek wat nieuw in de winkel 20 euro kost en dat het me dus ook niet realistisch leek dat hij er ooit 25 euro voor gaat krijgen.



Erg he? Ik zag pas een boek te koop staan op een Facebook verkoop pagina waarbij stond bieden vanaf 15 euro. Ik heb zelf in een boekhandel gewerkt, de nieuwprijs van dat boek is 5,99. Ik moest echt op mijn handen gaan zitten om niet als reactie op de advertentie een linkje te plaatsen van hetzelfde boek nieuw in de winkel voor 5,99.
Alle reacties Link kopieren
quote:_blabla_ schreef op 22 mei 2015 @ 19:50:

[...]





Ik zag pas een boek te koop staan op een Facebook verkoop pagina waarbij stond bieden vanaf 15 euro. Ik heb zelf in een boekhandel gewerkt, de nieuwprijs van dat boek is 5,99. Ik moest echt op mijn handen gaan zitten om niet als reactie op de advertentie een linkje te plaatsen van hetzelfde boek nieuw in de winkel voor 5,99.dat doe ik dan weer wel
Alle reacties Link kopieren
quote:Qian schreef op 22 mei 2015 @ 19:13:

Ik probeer een enorme kledingkast te verkopen via marktplaats. Ca 75 euro.. maar krijg geen reacties, snap niet waarom...

Is er gewoon te veel aanbod?



Te groot aanbod, te groot artikel om even te vervoeren en veel mensen die in die prijscategorie 'shoppen' hebben vaak niet het geld om een busje te huren (kreeg ik vaak via de mail, dat de huur en borgsom tig keer meer was dan de aanschaf dus helaas pindakaas haakten geïnteresseerden dan af).

Vorig jaar hebben wij op een gegeven moment de kast zelfs gratis aangeboden (kast was twee jaar oud, grote schuifdeuren met spiegelglas). Uiteindelijk opgehaald door een half studentenhuis die gewoon met acht man steeds met een deel kast gingen lopen .
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 22 mei 2015 @ 21:18:

[...]





Te groot aanbod, te groot artikel om even te vervoeren en veel mensen die in die prijscategorie 'shoppen' hebben vaak niet het geld om een busje te huren (kreeg ik vaak via de mail, dat de huur en borgsom tig keer meer was dan de aanschaf dus helaas pindakaas haakten geïnteresseerden dan af).

Vorig jaar hebben wij op een gegeven moment de kast zelfs gratis aangeboden (kast was twee jaar oud, grote schuifdeuren met spiegelglas). Uiteindelijk opgehaald door een half studentenhuis die gewoon met acht man steeds met een deel kast gingen lopen .

Haha, ja, herkenbaar van mijn eigen ervaringen :P

Was het alweer vergeten, maar heb hetzelfde probleem met vervoer. Zonde, want het is echt wel een mooie kast.. Maar goed te weten!



Nog even erop met de prijs gehalveerd. En als dat niet lukt dan nog even overwegen de houten planken ergens anders voor te gebruiken
Alle reacties Link kopieren
quote:troelalaaaatje schreef op 17 mei 2015 @ 20:53:

Ik 2 maal koop rond, gegevens uitgewisseld. Spullen ingepakt en vervolgens..... Niks nada noppes.



Zelfs niet het lef om te reageren op mijn mail nadien.

Ik kon me laatst niet inhouden, en stuurde een boze zin naar de zoveelste die niet meer reageerde.. (zoiets als "?? lekker beleefd joh" maar dat bleek diegene niet gezien te hebben, ze reageerde gewoon dat ze het wilde kopen. Toen de koop rond was (en ze geld had overgemaakt), zag ze het alsnog vroeg ze "huh, wat bedoel je hiermee?"

Oeps, ik schaamde me. Maar geloof dat ze het toch niet echt door had gehad..
quote:Qian schreef op 22 mei 2015 @ 19:13:

Ik probeer een enorme kledingkast te verkopen via marktplaats. Ca 75 euro.. maar krijg geen reacties, snap niet waarom...

Is er gewoon te veel aanbod?

Stel je in op veel vragen of je hem ook wilt bezorgen.

Dat is tenminste mijn ervaring. Maar hier uiteindeijk weg gegaan voor 100 euro.
...
Nou moe, deze keer een WTF als koper.



Gisterenavond gemaild op een artikel (vraagprijs geboden) en vannacht een reactie gehad. Akkoord, hierbij rekeningnummer en stuur je me je adres? Vanavond overgemaakt en m'n adres gemaild, krijg ik een mail dat het product inmiddels verkocht is want de verkoper had eerder een reactie van mij verwacht.
quote:moonian schreef op 16 mei 2015 @ 09:41:

Ik heb even advies nodig:



Ik heb een Engelstalig boek te koop staan op MP (voor 1,50). Nu krijg ik Engelse mail van iemand die het boek wil kopen. Het Engels van deze persoon is grammaticaal correct maar duidelijk geen native speaker zeg maar. Koper beweert een Nederlands rekeningnummer te hebben en ik moet het boek ook opsturen naar een Nederlands adres. Toch vertrouw ik het niet helemaal (je hoort zoveel verhalen over buitenlandse oplichters op MP), maar aan de andere kant denk ik: je gaat iemand toch niet oplichten voor 1,50? Of kunnen ze nog andere enge dingen met mijn gegevens?Ik sta hier toch wel versteld van, dat je voor 1,50 de moeite gaat nemen om een advertentie te plaatsen, mailwisselingen over de aankoop aan te gaan, uitzoeken wat het weegt om te verzenden en verzendklaar te maken of wachten of het op wordt gehaald... die moeite zou ik me voor dat bedrag echt willen besparen.
Nou van de week een topverkoper, advertentie gezien, gebeld, wilde het zelfs komen brengen maar dan had ik het niet op tijd, heeft het dezelfde dag nog opgestuurd en zelfs uitgezocht wat het makkelijkste was om op te halen. Had ik helemaal niet om gevraagd, maar was wel handig
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week nog een aantal dvd's gekocht van er was eens.



De verkoper stuurde me een mailtje :het zijn wel kopieën.

Ook geen probleem,serie is dan in elk geval in mijn bezit.

Dom ook dat ze die serie uit de handel hebben genomen.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 24 mei 2015 @ 09:55:

Afgelopen week nog een aantal dvd's gekocht van er was eens.



De verkoper stuurde me een mailtje :het zijn wel kopieën.

Ook geen probleem,serie is dan in elk geval in mijn bezit.

Dom ook dat ze die serie uit de handel hebben genomen.





De er was eens serie is gewoon te koop bij bol.com. Niet allemaal. De aarde en Amerika.

Zoek zelf nog Het leven. Die hebben ze niet meer helaas.



Maar kopieen wil ik niet, vaak veel slechter van kwaliteit en ik wil de verkoop van illegaal gebrande dvd's niet stimuleren.

Idd super jammer dat de serie niet algemeen te koop is. Leuke en leerzame serie.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:JoniJoni schreef op 24 mei 2015 @ 09:32:

[...]

Ik sta hier toch wel versteld van, dat je voor 1,50 de moeite gaat nemen om een advertentie te plaatsen, mailwisselingen over de aankoop aan te gaan, uitzoeken wat het weegt om te verzenden en verzendklaar te maken of wachten of het op wordt gehaald... die moeite zou ik me voor dat bedrag echt willen besparen.



Ik heb ook veel spullen voor weinig op Mp staan :-)

En inderdaad is het, als je het zou uitrekenen (inspanning/moeite vs opbrengsten) lang de moeite niet waard. Maar het is inmiddels ook wel een beetje een hobby geworden.

Wij hebben een spaarpot staat en daar gaat alle winst van marktplaats in. In een half jaar is dat opgelopen tot bijna 900 euro. (Oke, er zaten ook duurdere spullen bij, maar toch minstens ¤300 winst is wel te danken aan de goedkopere spullen).

We gaan straks met het gezin van dit geld lekker een weekend weg. Wat er over blijft is voor een volgend weekend weg, we sparen fijn door.

Dus ik begrijp het wel :-)
verdwaald op het nieuwe forum
Soms vraag ik me wel af hoe graag een verkoper iets eigenlijk wil verkopen... zojuist een mailtje dat mijn bod niet is geaccepteerd. Niets mis mee, maar: ik heb dat bod half maart (!!!) geplaatst.
quote:Qian schreef op 22 mei 2015 @ 21:45:

[...]



Haha, ja, herkenbaar van mijn eigen ervaringen :P

Was het alweer vergeten, maar heb hetzelfde probleem met vervoer. Zonde, want het is echt wel een mooie kast.. Maar goed te weten!



Nog even erop met de prijs gehalveerd. En als dat niet lukt dan nog even overwegen de houten planken ergens anders voor te gebruiken Denk ook nog even aan de Kringloopwinkel, die willen hem misschien wel hebben.
quote:floflo schreef op 24 mei 2015 @ 13:39:

[...]





Ik heb ook veel spullen voor weinig op Mp staan :-)

En inderdaad is het, als je het zou uitrekenen (inspanning/moeite vs opbrengsten) lang de moeite niet waard. Maar het is inmiddels ook wel een beetje een hobby geworden.

Wij hebben een spaarpot staat en daar gaat alle winst van marktplaats in. In een half jaar is dat opgelopen tot bijna 900 euro. (Oke, er zaten ook duurdere spullen bij, maar toch minstens ¤300 winst is wel te danken aan de goedkopere spullen).

We gaan straks met het gezin van dit geld lekker een weekend weg. Wat er over blijft is voor een volgend weekend weg, we sparen fijn door.

Dus ik begrijp het wel :-)Tof! Wie het kleine niet eert........
quote:Beter.Laat schreef op 25 mei 2015 @ 13:20:

[...]





Denk ook nog even aan de Kringloopwinkel, die willen hem misschien wel hebben.Ik zet het hier op de weggeefhoek. De kringloopwinkel hier hanteert hoge prijzen voor de gratis verkregen spullen, ze handelt op MP enzo. Prima dat ze geld moeten vragen want ze hebben ook exploitatiekosten maar wat mij betreft liever m'n spullen naar de weggeef waar geen/weinig geld rolt.
Soms begrijp ik ook niet wat mensen proberen te verkopen. Een puzzel die 3 stukjes mist, maar waar volgens de verkoper nog heel leuk mee te puzzelen is. Als er iets ergerlijk is dan is dat een puzzel met ontbrekende stukjes. De muts denkt er overigens nog geld voor te vangen ook...
Alle reacties Link kopieren
quote:Beter.Laat schreef op 25 mei 2015 @ 13:20:

[...]





Denk ook nog even aan de Kringloopwinkel, die willen hem misschien wel hebben.Die rekenen ook geld (althans die bij ons in de buurt) om grote spullen op te halen. Zo heb ik eens 75,- kunnen aftikken voor een bankstel. Want het was niet verkoopbaar, daar hadden ze er al zoveel van... OK, geloof ik best. Vond het alleen erg lullig dat mijn bankstel twee dagen laten in de kringloopwinkel stond met een prijskaartje van 175,-.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Advertentie voor een leuk kledingstuk, vraagprijs 15,00, hoogste bod 5,00, blijkbaar heeft verkoper toen 'bieden vanaf' gekozen, want toen ik wilde bieden stond er 'bieden vanaf 10,00'. Leek me redelijk met die richtprijs dus ik bood 12,50, want dan had ik bij wijze van de verzendkosten eruit.



Krijg ik een op-hoge-poten mailtje dat ze het alleen voor 15,00 verkoopt. Snapt zo iemand nu niet hoe marktplaats werkt? Zet 'bieden' dan UIT of op de vraagprijs van 15,00. Van mij hoeft het dan niet meer he? Maar ik vind het zo'n leuk ding, dus ik twijfel of ik m'n bod in zal trekken...
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer al maanden onze maclaren buggy te verkopen op MP

dat ding was nieuw 220 euro, is voor 1 kind gebruikt en ziet er nog fantastisch uit.

Zit ik dan echt te hoog met 60 euro? Ik krijg mailtjes van 30 euro, 40 euro etc.
Ik vind dat een heel normale vraagprijs voor een goede buggy, fanatic.



Ik zou dan iets hoger inzetten en dan bv. akkoord gaan met 50. Maar het valt soms gewoon tegen, het ligt er ook echt aan hoeveel andere er op MP staan. Dat check ik meestal ook wel, want dat is wat degene die zoekt ook doet.



MP is groot geworden he? Lokale verkoophoekjes op FB werken soms beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven