Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol

06-02-2015 19:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

Ik schrijf al meer dan 10 jaar mee maar zou dit graag anoniem willen doen, omdat ik me ergens toch schaam.



Ik heb jarenlang in de horeca gewerkt, waar we na het werk altijd nog een drankje dronken. Later kwam ik in de reisbranche terecht. Vaak uiteten, altijd wel een reden voor een wijntje of een borrel. Heel normaal vond ik dat.

Thuis dronk ik meestal ook wel een paar wijntjes, net als al mijn vriendinnen wel deden.

Kortom: drinken was heel normaal en soms dacht ik wel eens: dit is niet gezond, maar dan negeerde ik dat stemmetje toch.



Wat jaren verder ben ik gaan samenwonen en kreeg ik wel vaker een opmerking over mijn drinkgedrag van vriend. Dat ik wel erg vaak een wijntje dronk, ook doordeweeks. Ik vond dat hij zeurde, twee glazen wijn, wat maakt dat nou uit? Maar het feit dat ik me aangevallen voelde zegt eigenlijk genoeg.



Inmiddels hebben we een gezin en beperken de avondjes met wijn zich tot max drie keer per week. Vaak een doordeweekse dag bij vriendinnen en een of twee avonden in het weekend.



Het is niet teveel, maar ik zit meestal wel net aan de grens van wat gezond, ongezond is, en als we een feestje hebben drink ik eigenlijk altijd teveel.

En eigenlijk ben ik er wel klaar mee. Hoe lekker ik het ook vind, want ik hou echt van wijn ik voel me er steeds minder goed bij.

Ik weet altijd precies hoeveel ik heb gedronken en dat vind ik eigenlijk al ongezond. Dat ik precies weet wanneer ik, wat voor het laatst heb gedronken. Dat betekent dat ik er teveel mee bezig ben.



Ik zou eigenlijk wel gewoon willen stoppen met drinken, of echt alleen nog maar op feestjes oid.

Maar ik denk dat ik dit best moeilijk ga vinden. Ook kennen al mijn vrienden mij wel als een wijnliefhebber, ik voel me toch een beetje stom, durf niet te zeggen dat ik vind dat ik een ongezonde relatie heb met alcohol.



Zijn er hier meer mensen die dit herkennen en mee willen schrijven over het minderen of niet meer drinken van alcohol?
Ik lees hier al een tijdje alles mee.

Zelf geen probleem met alcohol aangezien ik niet vaak drink, maar ik heb wel een familielid verloren aan de gevolgen van alcoholmisbruik.

Hetgeen ik hier vandaag wil zeggen: Respect voor iedereen hier die de strijd tegen alcohol aangegaan is.

Proficiat; ik vind jullie sterke mensen!

Jullie doen het heel goed, volhouden hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief moemoe, en wat verschrikkelijk dat je iemand dichtbij verloren bent aan de drank
quote:bettyboef schreef op 22 mei 2015 @ 20:30:

Wat lief moemoe, en wat verschrikkelijk dat je iemand dichtbij verloren bent aan de drank Ik ben mijn broer verloren door zijn overmatig drankmisbruik. : hij was 48jaar, véél te jong.
quote:bettyboef schreef op 22 mei 2015 @ 20:30:

Wat lief moemoe, en wat verschrikkelijk dat je iemand dichtbij verloren bent aan de drank Dank voor de lieve knuffel!
Wat erg hè Moemoe... Ook een knuffel van mij voor jou



Soms wil ik gewoon ook echt alleen maar drinken om te verdoven....

En soms doe ik dat ook....
quote:-Bella- schreef op 22 mei 2015 @ 22:55:

Wat erg hè Moemoe... Ook een knuffel van mij voor jou

Alhoewel het niet aan alcoholmisbruik was, wel een broertje verloren op 26 jarige leeftijd, zus van 41 en neef van 42. Vader van mijn oudste van 32 en eerste liefde na mijn scheiding van 36. Nog twee zwagers van 35 en 44 jaar.



Het moest niet mogen....



Soms wil ik gewoon ook echt alleen maar drinken om te verdoven....

En soms doe ik dat ook....

Maar Bella toch....ik heb geen woorden meer....echt hoor. Zoveel jonge levens die veel te vroeg afgebroken werden. Heel erg, het zou niet mogen. Ik lees hier over heel jonge mensen, heb NU de tranen in mijn ogen. Ik begrijp dat je soms drinken aanziet als troost hoor. Is heel begrijpelijk.

Maar geef er niet aan toe, je doet het ZO goed, je bent ZO sterk. Ik heb veel respect voor jou! Volhouden nu hoor.
Dankjewel Moemoe, ik doe mijn best.

En het lukt me heus om de nuchtere kant de overhand te laten hebben.
Alle reacties Link kopieren
Geen woorden voor, ik vind je een dappere vrouw. Allebei! Dat is teveel verlies.
Ik heb de feiten in mijn bericht weggehaald, was nergens voor nodig en zelfmedelijden (of zoiets) brengt me ook nergens.

Laten we het erop houden dat verlies altijd pijn doet en dat ik m'n avond niet had.
Bella, ik heb je bericht gemist, maar



Gisteravond 3 wijntjes gedronken.
Alle reacties Link kopieren
Is toch goed Bella!
Iedereen verliest mensen in het leven.

Het zou wat zijn als iedereen daarvan aan de drank ging.



Voor mij is het tijd om weer wat beter op te letten.
De hele dag vrij en alleen geweest, aangebroken fles (en nog een hoop dichte) wijn in huis. Ik heb niks gedronken, vond gewoon echt, ook al is het weekend, dat ik het nou eens niet moest doen. Ook niet 1 of 2 glaasjes.
Alle reacties Link kopieren
Goed zo! Hier hetzelfde! Voelt lekker he!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Bella, veroordeel jezelf niet over het verlies van je naasten. Ik vind het heel heftig. Sterkte 😚

En wat goed dat je niet gedronken hebt! En dat geldt ook voor Betty! Goed bezig dames!



Gister onverwacht toch naar de kroeg gegaan. En weer heb ik het bij normaal drank gebruik gehouden. Weer lekker colaatje tussendoor en ook wat biertjes afgeslagen.

Ik heb hem te pakken denk!

Moet er wel nog bij nadenken. Ben er eigenlijk constant mee bezig als ik in de kroeg zit maar dat zal in de loop van de tijd wel beter worden!

Trots op iedereen waar het goed mee gaat en ook op iedereen die z'n best er voor doet!
Alle reacties Link kopieren
Dat doe je heel goed Allie! En hoe lekker als je zonder kater wakker wordt!
Alle reacties Link kopieren
Nou was zeker lekker om zo der hoofdpijn wakker te worden!

Ik voel een heel klein beetje dat ik gister gedronken heb maar staat niet in verhouding met hoe ik me normaal voel. Misschien komt er ooit een tijd dat ik helemaal stop met drinken ;)



En nu nog stoppen met roken. Misschien lukt dat ook een keer als ik minder drink...
Ja Allie, het is ook heftig en ik ben misschien te vaak bezig met mezelf onder m'n kont te schoppen.



Goed dat je maat hebt kunnen houden! Voelt een stuk fijner hè



Ik gisteren na een belachelijk drukke werkdag 1 wijntje. Kan daar prima mee leven.
Alle reacties Link kopieren
Heel goed meiden! Ik ben snip verkouden en zit lekker aan de thee. Ik wil de rest van de week niks drinken. Zaterdag hebben we eters en dan mag het wel. Even weer een weekje droogstaan lijkt me goed.
hier waren de vrije dagen toch iets te slecht. Denk zo'n 4 wijntjes per dag? Minder dan voorheen, maar toch...



Nu weer gewoon aan de thee...
Alle reacties Link kopieren
Hier ook water!
Joehoe! Vrijgezellenfeestje overleefd, geen gezeik gehad, er waren een paar zwangeren dus dat ik viel niet erg op. Op het nerdtopic hebben we ook wat lollige smoezen bed8 voor als je uitlegmoe bent.



Maar goed ik heb mezelf nogal verbaasd.. Ik heb namelijk totaal geen moeite gehad met niet drinken. Sterker nog, hoe meer er gezopen werd hoe meer afkeer ik ervan kreeg en hoe stoerder ik me voelde. En ik was de volgende dag ongeveer als enige kiplekker . Hoppa! Donderdag een halfjaar niet gedronken 😀...
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:phoebe1982 schreef op 26 mei 2015 @ 21:57:

Maar goed ik heb mezelf nogal verbaasd.. Ik heb namelijk totaal geen moeite gehad met niet drinken. Sterker nog, hoe meer er gezopen werd hoe meer afkeer ik ervan kreeg en hoe stoerder ik me voelde. En ik was de volgende dag ongeveer als enige kiplekker . Hoppa! Donderdag een halfjaar niet gedronken 😀...Goed zo Phoebe! Gek he hoe makkelijk het blijkt te zijn als je besloten hebt dat je compleet stopt.
het is hier binnen beter dan buiten
Ja was ook heerlijk! Ik werd zo beroerd van drinken.. ok vooral omdat ik dan gewoon doorzoop omdat ik geen rem meer had maar ik werd er zo ziek en duizelig en misselijk van.. Dat mis ik niet echt..



Ja dat is best wel bizar, maar ook weer niet eigenlijk. Het is een kwestie van je hersens laten wennen aan een nieuwe gewoonte.

Al bedenk ik me net dat het wel een risico blijft dus straks weer even eentje nemen is gewoon niet verstandig denk ik.

Nou ja het heeft even geduurd maar ik was echt verbaasd zaterdag dat het zo'n makkie was. Dan heb ik toch mn doel bereikt... 😃😃

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven