ruzie met moeder vriendje zoon

22-05-2015 20:19 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ruzie gehad met moeder van beste vriend van mijn zoon. Ben er helemaal klaar mee. Kan ik het tegenover zoon maken verbieden om te gaan met zijn beste vriend.
Alle reacties Link kopieren
Ruzie moet nooit een reden zijn om je zoon niet met anderen om te laten gaan, maar de dingen die sugarmiss noemt natuurlijk wel. Hoef je dan alsnog geen ruzie om te maken natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ze snauwt hem af zoals ze dat bij haar kind doet en zoon heeft aangegeven dat ze gemeen is. Verder krijgt hij daar alleen troep te eten.
quote:saramil schreef op 22 mei 2015 @ 20:36:

Ze snauwt hem af zoals ze dat bij haar kind doet en zoon heeft aangegeven dat ze gemeen is. Verder krijgt hij daar alleen troep te eten.En daar ga je ruzie om maken? Constructief.
Alle reacties Link kopieren
ik bracht het gewoon normaal ter sprake. Dat ik vind dat ze niet op een bepaald toon tegen zoon moet praten, ze kan als hij iets doet dat aan mij zeggen en ik zal zoon dan op mijn manier er op aanspreken. Nou mevrouw flipte vanmiddag en begon met schelden.
Ik heb trouwens behoorlijk wat vriendschappen ontmoedigd op die leeftijd. Ik hoef echt niet iedereen maar in mijn huis, of aardig te vinden. Dikke doei.

Sommige kinderen vond ik geen goed idee. En ik was en ben nog steeds van mening dat ouders dat beter kunnen inschatten dan kleuters. Maar goed. Dat ben ik.

Hoe ouder ze worden hoe minder invloed je er op hebt.



Een kutmoeder zou voor mij best een reden kunnen zijn om een omgang te beperken
Ik vind het een beetje overtrokken. Wat doet deze moeder precies wat jou zo tegen de borst stuit? Dat maakt namelijk nogal een verschil. Je kunt van een andere moeder niet verwachten dat ze zich compleet aanpast aan jouw regels en inzichten. Tenzij dit niet extreem buitenproportioneel is vind ik dat je het gewoon moet nemen.



Je geeft aan dat je zelf netjes gehandeld hebt maar ik vind jou niet echt heel vriendelijk overkomen in dit topic.



Verder, nee, ik vind in beginsel niet dat je het contact kunt verbieden tussen beide kinderen. Dan maak je van jouw probleem zijn probleem en dat is gewoon niet eerlijk naar jouw zoontje toe. Tevens ook een slechte les voor zoontje.
Alle reacties Link kopieren
quote:saramil schreef op 22 mei 2015 @ 20:38:

ik bracht het gewoon normaal ter sprake. Dat ik vind dat ze niet op een bepaald toon tegen zoon moet praten, ze kan als hij iets doet dat aan mij zeggen en ik zal zoon dan op mijn manier er op aanspreken. Nou mevrouw flipte vanmiddag en begon met schelden.Dus leek het je verstandig om terug te gaan schelden?
quote:saramil schreef op 22 mei 2015 @ 20:36:

Ze snauwt hem af zoals ze dat bij haar kind doet en zoon heeft aangegeven dat ze gemeen is. Verder krijgt hij daar alleen troep te eten.



Nou ik vind dat je daar best wat van kunt zeggen, ze reageert gelijk heel heftig en daarmee laat ze ook zien dat ze niet normaal reageert op dingen die best gezegd mogen worden.

Waarschijnlijk verbiedt ze haar zoon nu ook bij jullie te spelen dus tijd voor andere vriendjes, je zoon vindt het daar toch niet leuk, opgelost!
quote:saramil schreef op 22 mei 2015 @ 20:28:

Ruzie ging over hoe ze met zoon omgaat als hij bij haar thuis speelt. Ze behandeld hem niet netjes en ik heb daar eindelijk wat van gezegd. Dat zag ze als een aanval en toen ging ze helemaal los tegen mij. Ik heb normaal gehandeld.



Wat noem jij normaal handelen? Die vrouw is niet voor niets los gegaan.



en hoe weet jij dat zij jouw zoon niet netjes behandeld? Heb je dat zelf gezien, of heeft zoon je dat soms vertelt? Kinderen verdraaien de waarheid nogal eens.



En ik kan me voorstellen dat zij zich in haar wiek geschoten voelt, als jij haar ergens van beschuldigd. Je had eerst beter kunnen checken of het verhaal van je zoon klopt, voor je van leer trok.



En om antwoord te geven op je vraag: nee je kan je zoon om zoiets achterlijks niet bij zijn vriendje weg halen. Kinderachtig gedrag is het.
quote:saramil schreef op 22 mei 2015 @ 20:38: ze kan als hij iets doet dat aan mij zeggen en ik zal zoon dan op mijn manier er op aanspreken.



Als een kind hier speelt spreek ik dat kind aan op ongewenst gedrag. No way dat ik ga lopen wachten tot moeders in de buurt is en dat die dan de boodschap kan gaan overbrengen.



En afgezien daarvan: welke functie heeft het precies dat als jij ruzie met A hebt, dat jouw kind niet met het kind van A mag spelen? Welk doel dient dat?
quote:saramil schreef op 22 mei 2015 @ 20:38:

ik bracht het gewoon normaal ter sprake. Dat ik vind dat ze niet op een bepaald toon tegen zoon moet praten, ze kan als hij iets doet dat aan mij zeggen en ik zal zoon dan op mijn manier er op aanspreken. Nou mevrouw flipte vanmiddag en begon met schelden.Dat vind ik vreemd, als hier een vriendje komt spelen en die doet wild, ondanks dat ik gemaand het rustig te doen en er gaat een vaas aan diggelen dan zeg ik er wel iets van. Op een duidelijke manier zoals ik dat ook bij mijn eigen kinderen doe. Dan ga ik niet mijn mond houden tot ik diens moeder weer spreek. De straf laat ik uiteraard wel aan de moeder over maar ik maak uit jouw verhaal niet op dat ze hem op de trap zet voor straf of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
quote:saramil schreef op 22 mei 2015 @ 20:38:

ik bracht het gewoon normaal ter sprake. Dat ik vind dat ze niet op een bepaald toon tegen zoon moet praten, ze kan als hij iets doet dat aan mij zeggen en ik zal zoon dan op mijn manier er op aanspreken. Nou mevrouw flipte vanmiddag en begon met schelden.

Ik zou je denk ik ook recht in je gezicht uitlachen

JIJ bepaalt namelijk niet hoe IK in MIJN huis tegen MIJN gasten praat

Mijn huis mijn regels, jouw huis de jouwe



En als je zoontje het dar niet meer leuk heeft gaat hij vanzelf niet meer

Daar hoef jij geen ruzie voor te maken
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
ALS ik vind dat mijn kind ergens niet leuk behandeld wordt zeg ik dat. Word ik daarna uitgescholden dan is vriendje wel bij mij welkom maar gaat mijn kind er niet meer naartoe totdat er een normaal gesprek is geweest.

Ik zou daar zelf het iniatief toe nemen. Kinderen zitten nog 6 jaar bij elkaar op school minimaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:saramil schreef op 22 mei 2015 @ 20:38:

ik bracht het gewoon normaal ter sprake. Dat ik vind dat ze niet op een bepaald toon tegen zoon moet praten, ze kan als hij iets doet dat aan mij zeggen en ik zal zoon dan op mijn manier er op aanspreken. Nou mevrouw flipte vanmiddag en begon met schelden.



Ik liet me in mijn huis ook niet vertellen hoe ik mij moet gedragen. Kom nou zeg, bepaal ik zelf wel. Je hebt haar dus eigenlijk indirect beetje beschuldigd van rare opvoedmanier. Zo kan ze dit nl wel zien en ja daar zou ik ook pissed van worden.

En als een kind wat doet in mijn huis ga ik niet eerst moeders bellen, dan zeg ik daar direct wat van.

Straffen mag moeders wel doen.



Laat me raden, je hebt haar lekker aangesproken waar de kinderen bij waren.



Jij kan dit allemaal wel vinden, waarschijnlijk vindt ze hetzelfde van jou.



Je kunt je zoon niet zijn vriend afnemen omdat jij niet met moeders over weg kunt.

Desnoods laat je alleen bij jullie spelen als je hem perse daar niet hebben wil.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:saramil schreef op 22 mei 2015 @ 20:38:

ik bracht het gewoon normaal ter sprake. Dat ik vind dat ze niet op een bepaald toon tegen zoon moet praten, ze kan als hij iets doet dat aan mij zeggen en ik zal zoon dan op mijn manier er op aanspreken. Nou mevrouw flipte vanmiddag en begon met schelden.Ik vraag me echt af of je het ook op die manier gezegd hebt. Dan is het toch reuze aanvallend hoe je dat hebt gedaan? Je hebt haar, vast in het bijzijn van de kinderen, fors verbaal op de vingers getikt. Het lijkt me dat je de regels van feedback geven nog eens een keer moet gaan nalezen.
quote:saramil schreef op 22 mei 2015 @ 20:36:

Ze snauwt hem af zoals ze dat bij haar kind doet en zoon heeft aangegeven dat ze gemeen is. Verder krijgt hij daar alleen troep te eten.



Ik nodig als ik dat soort dingen merk de kinderen bij ons uit. Zeg dan iets over vriend die tot laat werkt en broertje is moe oid dus lastig met ophalen

Ik kijk wel beter uit dan me te bemoeien met wat mensen eten etc.
Ik heb mijn dochter ook een keer "verboden" bij een vriendinnetje te spelen.

Over en weer speelden ze bij elkaar maar telkens ging het niet goed. De laatste twee keer bij hun thuis helemaal niet, tot aan huilens toe.

Toen heb ik in overleg met mijn dochter besloten voorlopig niet meer met dat vriendinnetje af te spreken.

Na een week vergat mijn dochter onze afspraak dus wilde ze toch weer afspreken. Toen heb ik nee gezegd en ook aan de oppas van het vriendinnetje uitgelegd waarom. Ik gaf ook niemand de schuld maar het ging gewoon niet samen.



Nu een paar maanden later hebben ze weer een keer afgesproken en dat ging goed.
quote:Yggdrasil- schreef op 22 mei 2015 @ 20:38:

Ik heb trouwens behoorlijk wat vriendschappen ontmoedigd op die leeftijd. Ik hoef echt niet iedereen maar in mijn huis, of aardig te vinden. Dikke doei.

Sommige kinderen vond ik geen goed idee. En ik was en ben nog steeds van mening dat ouders dat beter kunnen inschatten dan kleuters. Maar goed. Dat ben ik.

Hoe ouder ze worden hoe minder invloed je er op hebt.



Een kutmoeder zou voor mij best een reden kunnen zijn om een omgang te beperken Eens met Yggdrasil. Ik ben best kritisch over wie er autoriteit over mijn kinderen mag uitoefenen: dat geldt voor kinderdagverblijfmedewerkers, voor sportcoaches en ook voor ouders van vriendjes waar mijn kinderen veel mee spelen. Als ik het niet eens ben over hun pedagogisch handelen, dan grijp ik in. En een moeder die dan direct gaat schelden (als ik haar netjes en opbouwend probeer te benaderen), die is voor mij exit... Zoon mag dan best met vriendje om blijven gaan, maar niet meer bij hem thuis.
Alle reacties Link kopieren
quote:lindelunelente schreef op 22 mei 2015 @ 21:10:

[...]

Ik ben best kritisch over wie er autoriteit over mijn kinderen mag uitoefenen



Jeetje, wat klinkt dat zwaar, zeg!



Als iemand echt uit zijn pan gaat tegen mijn kind, Okay.

Maar vaker denk ik: goh, dat is niet mijn manier. Klaar.
quote:vitamined schreef op 22 mei 2015 @ 21:13:

[...]





Jeetje, wat klinkt dat zwaar, zeg!



Als iemand echt uit zijn pan gaat tegen mijn kind, Okay.

Maar vaker denk ik: goh, dat is niet mijn manier. Klaar.Zo kun je het natuurlijk ook stellen :-)
Ik had gewoon mijn zoon daar niet laten spelen en als daar echt vragen over komen alleen aangeven dat zoon het niet zo leuk vond de laatste keer.

Als ze je zoon echt heeft gekwetst, uitgescholden of erger dan had ik haar aangesproken en ook vette ruzie gemaakt. Nu was het zonde van de energie.
Eens met MadameQuetesh.



Zou echter wel een vraagteken hebben bij 'troep' om te eten... een kind van 6 lust wellicht dingen niet die hij niet kent, maar volgens mij eten de meeste mensen echt geen troep. En 'gemeen' is ook een subjectief iets bij kinderen soms..
Alle reacties Link kopieren
Laat me raden, net 20?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon weer goed maken, ook al mag je haar niet. Doe het voor je zoontje...
quote:Miss-Colorado schreef op 22 mei 2015 @ 20:42:

[...]





Dat vind ik vreemd, als hier een vriendje komt spelen en die doet wild, ondanks dat ik gemaand het rustig te doen en er gaat een vaas aan diggelen dan zeg ik er wel iets van. Op een duidelijke manier zoals ik dat ook bij mijn eigen kinderen doe. Dan ga ik niet mijn mond houden tot ik diens moeder weer spreek. De straf laat ik uiteraard wel aan de moeder over maar ik maak uit jouw verhaal niet op dat ze hem op de trap zet voor straf of iets dergelijks.



Eens. je hoeft toch zeker niet bv nog 3 uur lang het ongewenste gedrag van een kind maar uit te zitten tot de moeder komt? Haar huis, haar regels. Heb je thuis gewoon regels voor je zoontje TO?

Want ik kan me niet voorstellen dat jouw zoontje haar gemeen vindt bij terechtwijzing, terwijl jij dit ook doet als hij zich niet gedraagt. Daar zou hij dan gewend aan moeten zijn. Of hij vindt jou ook gemeen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven