Mijn kat eet sinds 2 dagen niet meer

18-05-2015 15:01 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames.

Zoals de titel al zegt; mijn kat (gesteriliseerde poes, 16 jaar), eet sinds een kleine twee dagen niet meer.

Omdat ik dit niet eerder met mijn twee katten heb meegemaakt, weet ik niet of dit een onschuldig griepje is of dat ik me zorgen moet maken. Mijn kat heeft al een aantal jaar last van 'chronische bronchitis/verkoudheid' die niet te genezen is, volgens de dierenarts. Ze is voordat ik haar adopteerde, verwaarloosd en afgedankt, en heeft hierdoor katten- en niesziekte opgelopen.

Zelfs het natvoer dat ik haar net gaf at ze niet op (ze likte de saus eraf). Ook heeft ze haar vacht iets overeind staan, alsof ze 't koud heeft en ze loopt wat wiebelig, langzaam door de kamer. Nu ligt ze bij mij op schoot.



Hebben jullie enig idee wat ze zou hebben? Onschuldig griepje of niet? Tips?

Moet ik het nog even aan zien of kan ik beter de volgende dag al naar de dierenarts gaan?

Ik wil er namelijk alles aan doen om haar beter te krijgen, ben ontzettend aan dit dier gehecht.



Alvast bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Dat is een supergoede tip, Gismo! Dat ik daar niet eerder op ben gekomen. Een kat is een heel schoon dier en wil het er gelijk afwassen als men iets op de vacht of poot smeert.

Ze was gister erg fel en tegendraads met het inbrengen v d antibiotica. Dus zat er nog wel leven in.

Ik hoef haar verder niet echt te dwangvoeren. De pate drinkt/likt ze op, aangelengd met iets warm water. Ook drinkt ze soms een beetje kattenmelk. Het zijn maar kleine beetjes. Ik kan niet zeggen of ze vooruit is gegaan. Iig niet achteruit. Ik probeer vanavond nog antibiotica in te brengen. Anders moet ze maar een paar dagen werkende spuit krijgen, morgen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook kan helpen is een stukje kipfilet koken en dan de bouillon en kipfilet geven. De meeste katten vinden dit erg lekker en ook al drinkt ze een maar beetje bouillon, dan heeft ze toch iets binnen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip! Ga ik doen. Mijn kat is iig in gezonde toestand erg gek op gekookte kip. Is ook lekker zacht om te eten. Vandaag at ze ook nog het nat en een paar stukjes vlees van het voer in saus dat ik haar gaf. Ook heeft ze een toefje slagroom gehad. Misschien haal ik ook nog wel verse garnalen voor haar. Dit natvoer helpt iig, ook al eet ze niet veel. Beter iets dan niets he

P.s. volgens mijn vriend is ze wel iets vooruit gegaan tov eergisteren.
Goed bezig TO, mooi dat het iets beter met haar lijkt te gaan. Hoe lukt het nu met de antibiotica?
Fijn, Mutsje!

Hopelijk gaat ze zo de goede kant op!
Alle reacties Link kopieren
Met de antibiotica gaat het niet bepaald je van het. Gister is het niet gelukt om het oraal in te brengen. Ze werd ontzettend fel, dus was het onmogelijk. DA gebeld en probleem voorgelegd. Ik kan voor een prik die een aantal dagen werkt terecht om 16:20. Dan kunnen ze ook meteen de temperatuur ff opmeten. Kijken of de koorts gezakt is. Het eten gaat hetzelfde. Ze krijgt nog steeds kleine beetjes binnen, ook een pasr kleine stukjes vlees in saus. Saus vindt ze het lekkerst haha.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat heel wat beter met haar :D

Gistermiddag heeft de DA een langwerkend antibioticum gegeven en nogmaals ontstekingsremmers voor de luchtweginfectie, waardoor ze nog wat teveel vastzittend slijm heeft en wat benauwd is. Koorts is gezaktven ze zit nu netjes op 38,1 graden.

Gisteravond at ze zelfs weer de stukjes vlees van het natvoer, vanochtend ook. Sinds gisteravond is ze weer een stuk levendiger. Ik denk dat deze injecties haar er weer helemaal bovenop helpen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het beter gaat zeg
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat fijn Mutsje. Gelukkig!!



Ik wens jou nog vele liefdevolle jaren toe met jouw beestje.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen dat het weer beter gaat!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk. Hopelijk blijft ze zo opknappen.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap aan poes
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel, meiden. Ik hoop dat iknog een paar jaartjes van haar mag genieten. Bedankt voor jullie betrokkenheid en steun

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven