Speelt vriend met gevoelens/kinderwens

20-05-2015 09:20 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik heb hier heel veel aan gehad.

We hebben afgelopen vrijdag veel gepraat samen en het onderwerp daarna laten rusten en genoten van ons weekend en elkaar. Gisteren kwam hij opeens naar me toe dat hij het ook wil (ook al blijft het eng). Dus we gaan er voor.
anoniem_233075 wijzigde dit bericht op 26-05-2015 14:55
Reden: mag gesloten worden
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Slik je wel al foliumzuur?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aureel schreef op 22 mei 2015 @ 14:11:

Het klinkt alsof er nog niet bepaald spijkers met koppen zijn geslagen. En hoezo moet jij nu bepalen of hij een condoom moet omdoen? Inderdaad heel makkelijk om de bal bij jou neer te leggen. Wat heb je tegen hem gezegd?Ik heb er nog niets over gezegd. Mijn gedachtes gaan zo heen en weer door dit 'gedoe'. Ik ben er ook best boos over en weet niet goed wat ik er mee aan moet. Aanzien ik geen ruzie (meer) wil maken over dit onderwerp wil ik het eventjes laten rusten en er dan nog eens goed over praten.
Alle reacties Link kopieren
quote:EvyBlissy schreef op 22 mei 2015 @ 14:47:

Slik je wel al foliumzuur?Nee, ik slik nog geen foliumzuur. Heb het wel in huis overigens
Alle reacties Link kopieren
quote:BlueAnn80 schreef op 22 mei 2015 @ 14:40:

Zijn beste vrienden hebben nog geen kinderen. Een paar kennissen van hem wel.

Hij is overigens gek op kinderen. Hij gaat heel leuk om met zijn nichtjes en neefjes.

En zijn ex vriendin had ook een kind, waar hij gek op was.

Zijn zus is twee weken geleden bevallen van haar tweede kindje.

Daar zijn we op kraamvisite geweest en daarna kwam dus die vrijpartij zonder condoom.

Dus ik dacht dat hij misschien zo onder de indruk was , dat hij toch de stap wilde nemen.

Ik zou hem toch een doel stellen.

Ik geef je drie maanden om er over na te denken. Dan is het ja of nee.

Dan weet jij waar je aan toe bent.

Dit kan anders jaren doormodderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:BlueAnn80 schreef op 22 mei 2015 @ 14:50:

[...]



Nee, ik slik nog geen foliumzuur. Heb het wel in huis overigens



Dan zou ik foliumzuur gaan slikken en tegen je vent zeggen dat hij zijn condooms maar achterwege laat.



Iemand moet namelijk een beslissing gaan maken in deze situatie.



Hij speelt de bal weer jouw kant op. Ik zou de knoop gewoon doorhakken en lekker gaan seksen zonder condooms.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:BlueAnn80 schreef op 22 mei 2015 @ 14:49:

[...]



Ik heb er nog niets over gezegd. Mijn gedachtes gaan zo heen en weer door dit 'gedoe'. Ik ben er ook best boos over en weet niet goed wat ik er mee aan moet. Aanzien ik geen ruzie (meer) wil maken over dit onderwerp wil ik het eventjes laten rusten en er dan nog eens goed over praten.



Ik bedoelde eigenlijk, wat heb je gezegd toen hij vroeg of hij een condoom moest omdoen?



Verder: wat EvyBlissy zegt!
quote:systeemkast schreef op 22 mei 2015 @ 14:17:

[...]





Volgens mij is dit een groen licht.

En ik ben een vent.Ik denk het ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gezegd dat hij een condoom om moest doen.

En dan puur om het idee dat ik niet zwanger wil worden van iemand die op dit moment zoveel twijfels heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat het 'groen licht' is. Dat hij het diep van binnen wel wil, maar de beslissing niet durft te nemen.

Vanavond ga ik nogmaals het gesprek met hem aan en wil ik vragen waarom hij aan mij vraagt of hij een condoom om moet doen.

Hopelijk komt er dit keer écht duidelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou al wel met foliumzuur beginnen dan. Er wordt geadviseerd om hier minstens 4 weken/ maand van te voren mee te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:BlueAnn80 schreef op 22 mei 2015 @ 15:07:

Ik denk ook dat het 'groen licht' is. Dat hij het diep van binnen wel wil, maar de beslissing niet durft te nemen.

Vanavond ga ik nogmaals het gesprek met hem aan en wil ik vragen waarom hij aan mij vraagt of hij een condoom om moet doen.

Hopelijk komt er dit keer écht duidelijkheid.



Het komt niet vaak voor, maar vandaag is mijn advies: vooral niet het gesprek aangaan.



Hij schijt namelijk gewoon zeven kleuren van het idee 'mogelijke zwangerschap'. En dat is begrijpelijk, want de afgelopen 20 jaar heeft hij er alles aan gedaan om vrouwen vooral NIET zwanger te krijgen.



Mijn vent en ik vonden het ook doodeng om te stoppen met de pil. Eerst had hij koudwatervrees en daarna ik. Maar iemand moet op een gegeven moment gewoon de knoop doorhakken.



Gewoon meedelen dat condooms vanaf vandaag niet meer nodig zijn.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:BlueAnn80 schreef op 22 mei 2015 @ 13:19:



Het laatste wat ik doen wil is hem ergens toe dwingen, maar een beetje duidelijkheid wil ik wel.



Prettige eigenschap om mensen in hun waarde te laten.



quote:Dat mijn kinderwens zó groot is dat ik desnoods alleen een kind zou willen opvoeden.



Oh. Dit lijkt toch behoorlijk op dwang.



quote:Misschien ben ik ook wel zo'n hopeloze romanticus die nog in het idee in haar hoofd heeft om samen een test te halen, de test vol spanning te doen en helemaal blij zijn als we daar staan met een positieve test in handen.



Je hoeft bij mij niet aan te komen met een stukje ondergeplast plastic waaruit bewijs is op te maken dat mijn vrouw de aankomende maanden 25+ kilo aankomt, een dramaqueen wordt en die een object uit een gat laat komen waar een object inging dat daarna nooit meer wat voorstelt en dan ook nog verwachten dat ik huppelend rond de eetkamertafel allerlei oerkreten uitslaak.



quote:Hij legt de bal dus bij mij neer....Ja. Jij wil toch nu een kind?
Alle reacties Link kopieren
quote:TheQ schreef op 22 mei 2015 @ 15:15:



Je hoeft bij mij niet aan te komen met een stukje ondergeplast plastic waaruit bewijs is op te maken dat mijn vrouw de aankomende maanden 25+ kilo aankomt, een dramaqueen wordt en die een object uit een gat laat komen waar een object inging dat daarna nooit meer wat voorstelt en dan ook nog verwachten dat ik huppelend rond de eetkamertafel allerlei oerkreten uitslaak.





Normaal zou ik me door dit soort teksten niet uit de tent laten lokken, maar mijn man (ook 34) was vreselijk blij toen ik een positief kleurend stukje plastic in handen had. Ik heb een prima fitte, niet dramaqueen achtige zwangerschap gehad, waarbij ik een bescheiden aantal kilo's ben aangekomen en hij kijkt enorm uit naar de komst van onze kleine over enkele weken.



Overigens; zoals TheQ het hier opschrijft is het ZIJN object dat niets meer waard is.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Wat me opvalt is dat telkens op het moment suprême knopen doorgehakt worden. Volgens mij moet je voor de seks je conclusies trekken en tijdens de seks gewoon seksen.



Elke inhoudelijke discussie over wel/geen condooms moet je in bed vermijden en bij twijfel gaan voor "better save than sorry": dan kun je in elk geval weer snel verder waar je mee bezig was.



Achteraf kun je dan best opmerken: "joh, waarom eigenlijk een condoom? We zouden toch zonder doen, net als de vorige keer?"

Als dan blijkt dat die ene keer onveilig veel heeft losgemaakt, dan kun je het rustig erover hebben. Zonder gestoord te worden door hormonen, lust, spanning, etc.
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
quote:EvyBlissy schreef op 22 mei 2015 @ 15:21:

[...]



Overigens; zoals TheQ het hier opschrijft is het ZIJN object dat niets meer waard is.



Zo is het ook bedoeld. En het is niet geschreven om "uit de tent te lokken" maar wel om die roze "we-gaan-ouders-worden-jij-en-ik-en-daar-gaan-we-nu-alvast-blij-om-doen-9-maandenbeursfotowaardige"-bril van haar hoofd te trekken.



Je hebt geluk met jouw vent. Hoewel ik een prima papa ben mogen die eerste 9 maanden mij volledig gestolen worden. Mijn vrouw heeft helemaal niks aan mij gehad in die tijd. Dat is niet erg, maar komt wel vaker voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:BlueAnn80 schreef op 22 mei 2015 @ 15:26:

[...]





Helemaal mee eens! Ben blij dat jij er over begint. Ik wilde er eigenlijk ook helemaal niet op in gaan.



Ik weet niet of TheQ al vader is?? Maar wat een ouderwets beeld heb jij nog in je hoofd. Zeker te veel films gekeken waar zwangere vrouwen vaak zo worden weggezet. Heb nu al medelijden met jouw eventuele vrouw/vriendin als ze zwanger is

ROTFL. Ik heb er al 4. Jij komt net kijken

Niks films, realiteit. En ouderwets? Wauw. Succes de komende tijd. Je zult het hard nodig hebben!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, trouwens; Ik was 26 toen mijn vrouw mij voor het blok zette en dat deed ze een héél stuk duidelijker dan dat eeuwige "nieuwerwetse" gepraat over problemen.



Achteraf ben ik blij dat ze dat heeft gedaan. Mijn oudste is nu bijna 9. Nu met 36 nog vader moeten worden zou ik niet zo prettig vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:EvyBlissy schreef op 22 mei 2015 @ 15:12:

[...]

Het komt niet vaak voor, maar vandaag is mijn advies: vooral niet het gesprek aangaan.



Hij schijt namelijk gewoon zeven kleuren van het idee 'mogelijke zwangerschap'. En dat is begrijpelijk, want de afgelopen 20 jaar heeft hij er alles aan gedaan om vrouwen vooral NIET zwanger te krijgen.



Mijn vent en ik vonden het ook doodeng om te stoppen met de pil. Eerst had hij koudwatervrees en daarna ik. Maar iemand moet op een gegeven moment gewoon de knoop doorhakken.



Gewoon meedelen dat condooms vanaf vandaag niet meer nodig zijn.Ook dit onderschrijf ik weer volledig! Ik denk dat het averechts gaat werken om zekerheid proberen 'af te dwingen'; hij wordt alleen maar schijtnerveus van dat gepraat. Foliumzuur halen, condooms de prullenbak in en gaan met die handel! Dit is blijkbaar gewoon de manier waarop dit moet gaan. Jammer van je romantische ideeën, maar dit is hoe jouw vent blijkbaar is, en dat heeft vast ook positieve kanten! Hij zal zich waarschijnlijk ook niet onverschrokken in allerlei onverstandige avonturen storten, als hij wat bangig is aangelegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:EvyBlissy schreef op 22 mei 2015 @ 15:12:

[...]





Het komt niet vaak voor, maar vandaag is mijn advies: vooral niet het gesprek aangaan.



Hij schijt namelijk gewoon zeven kleuren van het idee 'mogelijke zwangerschap'. En dat is begrijpelijk, want de afgelopen 20 jaar heeft hij er alles aan gedaan om vrouwen vooral NIET zwanger te krijgen.



Mijn vent en ik vonden het ook doodeng om te stoppen met de pil. Eerst had hij koudwatervrees en daarna ik. Maar iemand moet op een gegeven moment gewoon de knoop doorhakken.





Gewoon meedelen dat condooms vanaf vandaag niet meer nodig zijn.



Helemaal mee eens! Niet meer over praten, alleen nog duidelijk maken dat wat jou betreft de condooms achterwege blijven.

En zo vreemd is het niet dat hij het eng blijft vinden. Het is ook doodeng en een enorme stap die je niet kan overzien. Grote kans dat hijn wel dolblij durft te zijn als het zover is.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
quote:TheQ schreef op 22 mei 2015 @ 15:15:



Oh. Dit lijkt toch behoorlijk op dwang.





Nee hoor. TO en haar vriend hadden gezamenlijk een afspraak gemaakt. Daar heeft de vriend zich niet aan gehouden. TO heeft echter zeer duidelijk gemaakt dat zij een kinderwens heeft. Wil hij dit opeens niet of misschien niet, dan zijn daar consequenties: ook voor hem. Ze heeft groot gelijk dat ze die aan hem heeft duidelijk gemaakt.



Verder zou ik er mooi voor passen om het zonder condoom met hem te doen voor hij duidelijk aan geeft dat hij een kind wil. Er wordt vaak gedaan alsof vrouwen slinkse broedse kippen zijn die de man erin lokken. Het lijkt alsof vriend ergens wel een kind wil, maar dan ook de meeste verantwoordelijkheid bij haar wil leggen en zich niet te binden aan een duidelijk ja-woord hierover.



Geef hem geen reden om later in een ruzie naar je toe te kunnen werpen: "jij hebt aangedrongen" of "jij hebt me erin gelokt".



Graag of niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Defietsboer schreef op 22 mei 2015 @ 19:58:

[...]





Nee hoor. TO en haar vriend hadden gezamenlijk een afspraak gemaakt. Daar heeft de vriend zich niet aan gehouden. TO heeft echter zeer duidelijk gemaakt dat zij een kinderwens heeft. Wil hij dit opeens niet of misschien niet, dan zijn daar consequenties: ook voor hem. Ze heeft groot gelijk dat ze die aan hem heeft duidelijk gemaakt.



Verder zou ik er mooi voor passen om het zonder condoom met hem te doen voor hij duidelijk aan geeft dat hij een kind wil. Er wordt vaak gedaan alsof vrouwen slinkse broedse kippen zijn die de man erin lokken. Het lijkt alsof vriend ergens wel een kind wil, maar dan ook de meeste verantwoordelijkheid bij haar wil leggen en zich niet te binden aan een duidelijk ja-woord hierover.



Geef hem geen reden om later in een ruzie naar je toe te kunnen werpen: "jij hebt aangedrongen" of "jij hebt me erin gelokt".



Graag of niet.Dit vind ik best wel achterdochtig. Ik lees ook dat TO wil dat vriend net zo graag en overtuigd wil als zij. Sommige mensen blijven hier over twijfelen en piekeren. Het is nu eenmaal een enorme stap, je kan je van tevoren niet voorstellen hoe geweldig mooi je het gaat vinden. Maar zorgen of evt. verdriet om je kinderen is ook onvoorstelbaar zwaar. Als je hierover aan het denken gaat, slaat de twijfel vanzelf weer toe.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Gelukkig kan ik gewoon praten met mijn man zeg, ik zou het heel erg vinden als ik hem zou moeten pushen of zoiets op eigen houtje er doorheen zou drukken.

Alsof hij niet helemaal spoort en geen beslissingen kan nemen.

Zoals eerder gezegd, graag of helemaal niet.
quote:Defietsboer schreef op 22 mei 2015 @ 19:58:

[...]





Nee hoor. TO en haar vriend hadden gezamenlijk een afspraak gemaakt. Daar heeft de vriend zich niet aan gehouden. TO heeft echter zeer duidelijk gemaakt dat zij een kinderwens heeft. Wil hij dit opeens niet of misschien niet, dan zijn daar consequenties: ook voor hem. Ze heeft groot gelijk dat ze die aan hem heeft duidelijk gemaakt.

De consequenties zijn vooralsnog voor hen beiden hoor. In een relatie kun je op een afspraak terugkomen. Zo werkt het nou eenmaal. Als TO's vriend opeens koudwatervrees krijgt, hoe wil je hem dan houden aan zijn afspraak? Met een contract bij de rechter? Hem dwingen toch een kind te maken?quote:Verder zou ik er mooi voor passen om het zonder condoom met hem te doen voor hij duidelijk aan geeft dat hij een kind wil. Er wordt vaak gedaan alsof vrouwen slinkse broedse kippen zijn die de man erin lokken. Het lijkt alsof vriend ergens wel een kind wil, maar dan ook de meeste verantwoordelijkheid bij haar wil leggen en zich niet te binden aan een duidelijk ja-woord hierover.



Hallo...TO wil een kind he, toontje lager zou ik zeggen!



quote:



Geef hem geen reden om later in een ruzie naar je toe te kunnen werpen: "jij hebt aangedrongen" of "jij hebt me erin gelokt".



Graag of niet.



'Graag of niet' is in deze situatie net iets te stellig, niet in het minste omdat TO zelf een kind wil en toch afhankelijk zal zijn van zijn medewerking. Medewerking die, met de juiste coaching en geruststelling langzaam op gang lijkt te komen.





TO...laat hem dit topic lezen!
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 22 mei 2015 @ 21:38:

[...]



De consequenties zijn vooralsnog voor hen beiden hoor. In een relatie kun je op een afspraak terugkomen. Zo werkt het nou eenmaal. Als TO's vriend opeens koudwatervrees krijgt, hoe wil je hem dan houden aan zijn afspraak? Met een contract bij de rechter? Hem dwingen toch een kind te maken?

[...]







Ja, en daar zit de consequentie aan dat TO in uiterste nood alleen een kind opvoedt.



Ik heb met geen woord gerept over rechters of dwang. In tegendeel, ik gaf juist heel duidelijk aan dat ze het vooral niet zonder condoom moet doen voordat hij duidelijk aangeeft dat te willen.



Jij ergert je duidelijk aan mijn post, maar dat je me allemaal dingen in de mond moet leggen zodat je dan een redelijke reden hebt om pinnig te reageren is zwak.



Lees het nog een keer, zou ik zeggen.



quote:kadanz schreef op 22 mei 2015 @ 21:38:

Hallo...TO wil een kind he, toontje lager zou ik zeggen!

TO wil een kind, maar alleen als vriend er duidelijk ook voor kiest. Zij is dus niet slinks. Heeft dus niks met toontjes lager zingen te maken, aangezien zij duidelijk niet aan dat geschetste beeld voldoet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven