Zwanger worden vanaf september 2014

09-08-2014 14:14 2184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de dames die vanaf september 2014 zwanger proberen te worden!



NaamLeeftijdKindjeBijzonderhedenmarg8135/441e 9-5-2015 bevallen van een jongen!

Zwanger van nummer twee!San8235/361e 12-6-2015 bevallen van een meisje!hamstertje7726/291e 14-10-2015 bevallen van een jongen!Noortje1231/351e 30-11-2015 bevallen van een jongen!Linda10131/351e 18-12-2015 bevallen van een meisje!Aspasiaa36/371e 4-2-2016 bevallen van een meisje!wolkje8235/371e 31-12-2016 bevallen van een jongen!feeeriek34/341eMan onbeweeglijke zaadcellen na hersteloperatie en besloten niet voor tesa/icsi te gaan.

Bezig met tweede hersteloperatie
Wij hebben een goede 20weken echo gehad.

Ik reageer later uitgebreider!
Alle reacties Link kopieren
Super hamstertje! Lekker gevoel he! Ben benieuwd naar je verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Superfijn hamstertje! Ik ben ook benieuwd!



@san: ik heb de foto's van de babykamer nog niet kunnen ontdekken. Facebook en ik gaat nog niet zo soepel... Maar dat zal nog wel lukken



@aspasiaa: er staan inderdaad ook wel wat intieme vragen in...



Algemene vragen, zoals lengte, gewicht, kortste en langste cyclus, op welke leeftijd voor het eerst ongesteld. Maar ook of je weet wanneer je vruchtbaar bent en hoe je dat weet, hoe vaak je 'gemeenschap' hebt, of je pijn hebt bij het vrijen. Voor mijn vriend: of hij last heeft van zijn ballen (zijn antwoord: ja, ze zijn te zwaar... Gelukkig niet opgeschreven overigens ) Ook vragen zoals je hoogstgenoten opleiding (daar staat zelfs de optie kleuterschool bij! Hahaha), hoeveel uur je werkt, of er in je familie ongewenste kinderloosheid voorkomt, etc. Echt vanalles! Ik heb alles ingevuld en morgen gaat ie op de post. Ik ben benieuwd naar de afspraak. Die zal ongeveer 3 kwartier tot 1 uur in beslag nemen.



@lis: spannend voor jou zeg! Nog steeds duim, duim, duim!
@wolkje, goed dat je de lijst gelijk ingevuld hebt. Wat een vragen zeg...



@San, heerlijk gevoel zo'n goede echo!



@aspasiaa, hoe reageerde je vader? Misschien is het samen zwanger zijn en straks allebei een kindje wel positief voor de relatie met je schoonzus. Je hebt dan wat meer met elkaar om over te praten.



@lis hoe is het met jou? Al nieuws?



@ hier, vanmiddag de 20wekenecho gehad. Erg leuk en mooi om te zien. Onze uk was erg beweeglijk dus soms wat lastig te zien. Alles lijkt in orde te zijn dus daar zijn we erg blij mee. Volgend weekend samen een weekendje weg. Lekker babyshoppen. We gaan sowieso kijken voor een kamertje en een wagen. Onze voorkeur gaat uit naar een bugaboo buffalo.

Voor ons is het nu wachten totdat manlief ook het getrappel kan voelen. Ik ben benieuwd hoelang dat nog gaat duren.



Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
hamstertje77, Wat fijn dat alles goed is. En lekker een weekendje weg in het vooruitzicht.



As, hoe reageerde je vader? Ben heel benieuwd!



@hier, Gisterochtend begon de bruine afscheiding en vandaag wat meer. Ook buikpijn, maar het zet nog niet door. Pfff ik heb een lange aanloop denk ik deze keer Hoop dat het gauw doorbreekt.
Heeft de ongesteldheid al doorgezet Lis?
Alle reacties Link kopieren
@lis: hopelijk is je menstruatie inmiddels doorgezet!



@hamstertje: zo'n echo lijkt me zo speciaal om mee te maken! Ik neem aan dat jullie het geslacht voor jullie houden? Hadden jullie al een voorgevoel over het geslacht of komt het als een verrassing?



@aspasiaa: hoe reageerde je vader? Ik denk dat ik het ook al redelijk snel zou vertellen aan onze (schoon)ouders



@hier: niet zoveel te melden! Ik ben benieuwd of en wanneer ik mijn ei ga vinden. Verder aan het genieten van onze vrije dag vandaag
Alle reacties Link kopieren
Hey Meiden,



Nou San, ik merk dat ik echt meer aan jou zit te denken haha ...elke dag dichterbij 1 juni, denk ik zal er al nieuws zijn.....ff snel FB Checken en het Forum....Ben zo enorm benieuwd!

Hoe voel je je er verder onder? Nog helemaal zen en rustig?



Wolkje wat een vragen allemaal, maar ze klinken allemaal wel logisch om te moeten weten heh heh! Dus alles heb je nu verstuurd en dan is het afwachten op de eerste afspraak, zet je die datum ook ff in de tabel dan weten we wanneer :-)



Lis, klinkt als dat je ongesteldheid is gaan doorzetten, wel enorm balen meis



Hamstertje....dus je weet het geslacht ook nu ....maar je gaat wijselijk je mond houden volgens mij haha...

een geheimpje van jullie twee dus. Maar net als Wolkje wel benieuwd, was het een verrassing of had je al zn voorgevoel?



Nou hier dus ook aan mn Paps het nieuws gebracht, hij was er helemaal van in de wolken en ontzettend blij voor ons en dat hij weer 'opa' mag worden. We hadden z'n baby t'shirt gekocht met de tekst, OPA is de aller aller liefste :-)

Ook een vriendin heb ik het gister vertelt....ook helemaal dolenthousiast haha.



Ik voel me verder prima, nog geen last van echte klachten, alleen wat meer honger, gevoelige tietuhhh en ik val als een blok in slaap als ik naar bed ga.

Gene gekke dingen dus....en ik moet mezelf er de hele tijd aan herinneren...owjah ik ben zwanger, maar zo voelt het dus nog niet.....nog steeds heel onwerkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik weer even...



Nou ik heb even wat nagevraagd bij de VK hier in Zoetermeer. Bij beide praktijken krijg je met de eerste afspraak 7-9 weken nog geen echo en geen controle van kloppend hartje, blijkbaar allemaal pas vanaf week 10-12.



Dus welke zekerheid heb je dan met de intake? Je weet dus helemaal niet of het goed zit? Ik kan dat geduld echt niet opbrengen hoor. Ik wil gewoon een echo of een kloppend hartje horen, ik word nu al gek van onzekerheid laat staan dat je zo lang moet gaan wachten.



Hoe ging dat bij jullie eerste afspraak allemaal? Z'n hartje doen ze toch met z'n apparaat? en kregen jullie gelijk een echo?

Hamstertje, volgens mij moest jij ook zo lang wachten voordat je dan bevestiging kreeg heh..en toen heb jij een extra echo gedaan toch?
Alle reacties Link kopieren
@aspasiaa, leuk dat je het al een aantal mensen het hebt verteld. Leuk he hoe enthousiast je vader dan kan zijn.

Goed te horen dat je weinig kwaaltjes nog hebt, hopelijk blijft voor jou ook de misselijkheid bespaart. Ik had eigenlijk precies dezelfde "klachten". Oh dat is jammer dat ze geen vroege echo doen bij jullie, je wilt die zekerheid hebben he! Bij mij was het rond 7 weken, het was alleen echt nog een boontje en je kan het hartje nog niet horen maar wel zien flikkeren.



@wolkje, zo dus jij hebt je huiswerk van 6 kantjes gedaan, wat een vragen zeg. Maar wel duidelijk en voor een goed doel. Succes ermee en stiekem hoop ik voor jullie dat er eerder een gaatje vrij is.



@lis, toch ongesteld (denk ik) blijft balen. Verwen jezelf maar lekker.



@marg, ben je al wat gewend aan je nieuwe ritme en leventje? Nog nieuws?



@hier, nog steeds rustig. Ben met Pinksteren zelfs nog naar de Ikea geweest. Ja het lopen is wel vermoeiend hoor maar ik zag het nog wel zitten en waren we er even uit.



Ben net terug van de VK. Als de kleine er nog niet is gaan ze me maandag 1 juni strippen. Gaan ze even kijken (lees voelen) of mijn baarmoedermond al wat open is. Mocht ik dit willen natuurlijk. En ook mag ik er alvast over nadenken of ik met 41 weken ingeleid wil worden. Dan wordt dat volgende week ingepland. Daar ben ik nog niet helemaal over uit wat ik wil, dus nog even wat om over na te denken.

Wel spannend allemaal, maar begin ook wel erg nieuwsgierig te worden!



Ik hou jullie op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
Sorry, vriendlief was zondag jarig, dus even een druk en gezellig weekend gehad. Zaterdagavond brak de ongesteldheid door. Zat er wel aan te komen natuurlijk, dus de teleurstelling viel mee. Alleen voorafgaand buikpijn gehad en gelukkig daarna niet meer. En nu is het al weer bijna voorbij. Dan gaan we er weer voor deze ronde. Moet mijn NOD nog uitrekenen, dus pas van de week de tabel wel aan.



Spannend hoor San. Je hebt nog even om voor jezelf na te denken waar je je het fijnst bij voelt. En misschien is het wel niet nodig en gaat het alsnog spontaan beginnen hihi.



Marg, Hoe is het bij jullie?



As, Kan me je gevoel zo goed voorstellen meis. Wel fijn dat je je goed voelt verder en wat leuk dat jullie het nieuws al met een aantal hebben gedeeld! Begint het nieuws al een beetje te landen? Probeer jezelf niet te gek te maken met/van onzekerheid. Is niet goed voor jou en niet voor jullie kleine wondertje. Kun je trouwens niet eerder ergens terecht als je het gewoon zelf betaald? Of werkt dat niet zo? (lees: ik ben echt nog een leek in dat soort dingen haha) Maar een voor jou, want al dat wachten pfff. Eerst op een ei, dan op de NOD en dan op de eerste bevestiging dat alles goed is.
@aspasiaa, ik had bij 8weken en 5 dagen de eerste afspraak. Ik heb toen een inwendige en uitwendige echo gehad. Daarop zagen we het hartje kloppen maar we konden het nog niet horen. Bij 15 weken weer controle. Toen hartje wel gehoord inderdaad met een apparaatje op je buik. Bij de 20 weken echo uitwendige echo en hartje gehoord via echo apparaat.



Bij mij werd de 12weken echo niet vergoed. Ik heb toen overwogen om zelf een extra echo te laten doen op eigen kosten. Mezelf toch in kunnen houden en gewacht tot 20 weken.



@ hier, wij weten inderdaad het geslacht maar we houden het lekker voor onszelf. Mijn gevoel klopte niet. Ik was echt verbaasd dat het een ander geslacht bleek te zijn haha.

Donderdagmiddag weer controle bij vk.
Alle reacties Link kopieren
@ hamstertje, fijn dat je 20 weken echo goed was. Voel je de kleine nu ook regelmatig? Vanaf wanneer voelde jullie de kleine voor het eerst? Dat lijkt me zo bijzonder. En even omschakelen dus qua geslacht?



@ lis, dikke voor jou! En nog gefeliciteerd met je vriend!



@ san, spannend!! Ga je je laten strippen denk je??



@ aspasiaa, ik zou ook pas mijn eerste echo bij 10 weken hebben en dat vond ik te lang duren. Ik heb dus zelf een extra echo geboekt bij een ander bureau met 8 weken. Dit kon gelijk uitwendig en ik heb het hartje toen gezien. Toen met 10,5 week weer een uitwendige echo en ook het hartje gezien.



@ Marg, hoe gaat het bij jou? Al een beetje gewend? Lukt het allemaal zonder de kraamhulp?



@ wolkje, al een positieve ovulatietest gehad? Hoe gaat het nu met je vader?



@ Freeriek, hoe gaat het met jullie?



Hier alles verder goed, misselijkheid is een stuk minder dus ik kan weer gaan aansterken. Al bijna 14 weken en nog niks aangekomen dus ga deze week proberen wat meer te eten! Inmiddels al wel een klein bolletje op mijn buik! Kan mijn eigen kleren nog wel makkelijk aan.
Alle reacties Link kopieren
@aspasiaa: ik kan me zo goed voorstellen dat het allemaal heel onwerkelijk voelt! Daarom zou ik, als de mogelijkheid er is, ook eerder een echo willen. Zelfs als ik ervoor zou moeten betalen.



@san: ik ben ook iedere keer aan het checken of er al nieuws is over jou Maar het komt er nu steeds meer op aan hè? Even over dat strippen: een collega van mijn is oma geworden en haar dochter is ook gestript. Tegen haar zeiden ze dat het kindje dan binnen 24 uur zou moeten komen en dan was ook het geval. Maar is dat dan iets anders als inleiden? zoals je leest, ik heb nog aardig wat te leren... Hahaha!



@lis: jammer van je menstruatie! En ik moest wel lachen om je post voor aspasiaa! Ik zat precies hetzelfde te denken! Nu wachten op ons ei, menstruatie, etc. En als het eenmaal gelukt is, dan weer wachten op de intake, echo, etc. We moeten ons er maar op voorbereiden dat het wachten er voorlopig nog niet op zit



@noortje: fijn dat jij je weer wat beter voelt! Gelukkig is de misselijkheid bij jou wel minder geworden en blijf je verder lekker klachten vrij

Met mijn vader gaat het heel goed! Deze week moet hij weer op controle in het ziekenhuis, maar hij is weer echt de oude aan het worden, dus ik weet zeker dat alles goed is



@hier: extra vroeg begonnen met de ovulatietesten, maar tot nu toe nog geen positieve test. Dus weer afwachten en doortesten en hopen dat mijn ei (snel) komt
Alle reacties Link kopieren
O en en op speciaal verzoek van aspasiaa: ik heb de afspraak in de tabel erbij gezet!



Jij moet ook nog de tabel aanpassen trouwens
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Ik ben er nog! Nog alles rustig hier.



@noortje, fijn te horen dat de misselijkheid een stuk minder is. Kun je weer net even wat meer doen. Geniet lekker van het zwanger zijn.



@hamstertje, dus even omschakelen maar denk dat jullie er vast heel blij mee zijn. Nu kun je lekker gericht shoppen. Ook al met de babykamer bezig?



@wolkje, verstandig dat je al eerder bent begonnen met testen. Succes deze ronde. Het zou deze ronde maar gewoon raak zijn dat zal wel een erg mooi cadeautje zijn!!



@Lis, jij ook succes deze ronde!!



@aspasiaa, ga je toch nog een extra echo doen? Ik snap het helemaal je wilt zekerheid.



@rest, ook alles goed?



@hier, nog steeds alles ok! Vandeweek was ik wel even aan het denken wat moet ik nou, vanwege die opties bij de verloskundige.

Ik heb besloten om niet in te leiden met 41 weken. Hopelijk is ze er gewoon al. De bevalling schijnt toch vaak wat heftiger te zijn en ik ben toch meer een voorstander dat de natuur het zelf regelt. Maarja ben ik 2 weken overtijd dan wil ik wel dat het ingeleid wordt hoor!



@strippen, ik denk dat ze maandag een inwendig onderzoek doen om te kijken of mijn baarmoedermond al open is. Is dat nog niet het geval dan heeft strippen nog geen zin. Zo ja dan ga ik het denk ik wel doen.

@wolkje jij had een vraag erover. Nou moet ik zeggen dat ik mezelf ook even moest inlezen hoor. Maar ze maken het vlies wat los (zonder dat het vruchtwater breekt) en dan komt er een stofje vrij wat de weeen zou kunnen opwekken. Binnen 48 kunnen de weeen komen maar in sommige gevallen gebeurt het ook niet. Het is dus maar net wat je lichaam doet.

Ik heb ook gelezen dat ze het meestal met 41 weken pas doen, dus denk ik zelf dat het bij mij nog te vroeg is, maar we zullen zien.



Ik hou jullie op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
Spannend san! Ik kan wel begrijpen dat je de natuur zijn gang wilt laten gaan. En tegen die tijd kan je altijd nog bepalen om alsnog in te leiden. Maar verder alles goed met je? Nog geen tekenen?



@aspasiaa; hoe is het met jou? Is het nieuws inmiddels een beetje geland? En heb je al besloten of je evt tegen betaling een echo laat maken?



Met de rest van de dames ook alles goed?



@hier: vandaag dan eindelijk een donker streepje op de ovulatietest, toch wel weer laat (dag 16), dus ben benieuwd hoe lang mijn cyclus dit keer gaat zijn.



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje San, hoe spannend nu deze dagen......en wat te doen als het er na 1 juni nog niet is en of ze dan gaan strippen. De kleine meid, zit volgens mij nog wel lekker heh haha! Nou ik ga FB en het forum goed in de gaten houden. Wat het ook gaat worden, ik wens je alvast wel heel veel succes met de bevalling



Wolkje, wat fijn om te lezen dat je vader zo goed opknapt, dat zal voor jullie ook weer wat rust geven. En je 'late' ei weer gevonden, succes met de hartjes



Linda, hoe gaat het bij jou? Jij loopt een maand voor op mij als het goed is? Hoe staat het met de kwaaltjes? en hoe voel je je? al een een beginnend buikje zichtbaar?



Hamstertje, wat grappig zeg dat het geslacht toch een verrassing was haha, dat is even omschakelen. En dan kan je nu wel echt gericht gaan shoppen en namen gaan zoeken! Veel plezier



Noortje, fijn dat de misselijkheid weg is nu....en dan komende tijd goed aansterken. Leuk dat er al een klein 'bolletje' zichtbaar is...genieten!



Lis85, je hebt helemaal gelijk, dat hele proces van zwanger worden staat echt in het teken van geduld hebben, wachten, onzekerheid en hopen op bevestiging. Dat had je mooi omschreven, want met een positieve test ben je er nog niet, dan begint de volgende onzekere fase.

Voor jou heel veel succes deze ronde...



Marg, hoe gaat het bij jou en de kleine man? Hebben jullie samen al een ritme gevonden? En geef je nog borstvoeding en gaat dat nog goed? Hoe gaat jou herstel?



Feeeriek, al even niks van jou gelezen, hoe is het bij jullie?



Nou ik heb de VK gebeld en 17 juni heb ik een intake en ik heb de echo staan op 18 juni, omdat we 29 juni op vakantie vertrekken wilde ik wel echt daarvoor een echo om te weten of het goed zit.

Geen idee of deze echo nou op eigen kosten is of niet, normaal doen ze het pas met 10-12 weken eerste echo.

Ik zit echt naar deze datums uit te kijken, want het is erg lastig genieten en ontspannen als je nog geen zekerheid hebt.....

Maar natuurlijk blijven we positief....
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Ben even een beetje afwezig geweest. Zal straks uitleggen hoe en waarom



@aspasiaa: Ik weet dat het heel erg cliché klinkt maar je moet het een beetje loslaten. Ik snap dat je je onzeker voelt omdat je geen bevestiging hebt gehad, maar zo blijft het je hele zwangerschap en je kunt niet negen maanden gaan onzeker-en. Dat hou je zelf ook niet vol. Een echo met een kloppend hartje is hartstikke mooi maar zelfs daarna kan het nog gewoon fout gaan. Je kunt alsnog een miskraam hebben..maar als dat niet gebeurd, dan zit je vervolgens met de onzekerheid of je wel een goede 20 weken echo krijgt. enz enz. Je hebt nooit garanties dus probeer jezelf daarmee niet gek te maken. Probeer jezelf te kalmeren met de wetenschap dat als er niks gebeurd in je lijf, alles gewoon ok is. Geen bericht = goed bericht. Ik had zelf ook geen enkele aanwijzingen in mijn lijf dat ik zwanger was maar dan is er ook niks verkeerds gaande. voor jou!



@wolkje: dag 16 is helemaal niet zo laat toch? Als je dan een cyclys hebt van 28 dagen dan heb je mooi een lutale fase van 12 dagen. Dat is prima toch?? Zul je zien dat als je afspraak met de kliniek zich aandient, dat je dan ineens zwanger bent haha!



@san: hoe gaat het met je? Hou je het nog een beetje vol? Dapper hoor dat je het allemaal wilt afwachten. Ik weet niet of ik het geduld zou hebben! Hebben jullie de baby kamer nu helemaal af? En is je vriend er ook klaar voor? Sterkte de komende dagen/week!



@noortje: fijn dat je je weer wat beter voelt! niks aankomen is vrij normaal hoor. Ik was tot en met 20 weken ook nog geen gram aangekomen. Wel leuk dat je nu een buikje krijgt. Kun je binnen kort gaan showen! Willen jullie het geslacht weten bij de 20 weken echo? En ga je dat dan delen met ons?



@hier: Tja..waar zal ik eens beginnen. Stefan groeit enorm! Hij is in een week tijd bijna 350 gram gegroeid. Voor een jongetje van nog geen 3 kilo is dat behoorlijk. Nadeel daarvan is dat Stefan veel en vaak honger heeft en mijn melk productie kan dat niet bijhouden. Sinds woensdag ongeveer ging Stefan steeds vaker vragen om eten waardoor ik 's nachts en overdag steeds elke 2 uur moest voeden..wat donderdag en vrijdag terugliep naar elk uur en uiteindelijk was ik gisteren bijna non stop bezig met voeden. Ik maak gewoon weg te weinig om hem te verzadigen. Mijn productie is wel toegenomen maar te weinig om in zijn behoeften te voorzien. De uitputtingsslag om ook 's nachts steeds maar een half uurtje of drie kwartier te slapen tussendoor voordat Stefan weer vroeg om eten (waarbij hij dan ook een half uur tot drie kwartier bleef drinken) was gewoon weg niet vol te houden.

Vandaag dan ook de knoop doorgehakt om kunstvoeding bij te gaan geven. Stefan raakte ook uitgeput omdat hij veel te weinig sliep dus het was voor ons beiden niet haalbaar om dit te blijven doen.

Ik blijf nog wel borstvoeding geven maar dan door middel van kolven, zodat ik weet hoeveel hij binnenkrijgt en alles wat we dan te kort hebben, vullen we aan met kunstvoeding.



Verder moesten we gisteren op controle bij de kinderarts. Voor de derde keer gingen ze zeuren dat Stefan een beetje geel zag en wilden ze weer zijn bloed checken. ik heb daar over gemopperd. Vond het onzin. En voor de derde keer was de uitslag van de test prima. Heb ook gezegd dat ze nu moeten ophouden met dat gezeur over zijn kleurtje. Kind heeft gewoon een beetje een bleek huidje waardoor hij wat meer kleurt. Zal hem komende week als het weer beter wordt (24 graden!!) wel een beetje in de zon leggen.

Mijn slechte nacht rust van de dagen ervoor zal ook niet geholpen hebben maar ik was dat geprik in mijn kind gewoon zat. Als het nodig is, is het nodig maar dit was gewoon niet nodig. *mopperdemopper*
@marg, goed dat je je moedergevoel volgt hoor! Ik snap best dat je dat geprik beu bent.



@San, hoe is het met jou? Hou je het nog vol en rommelt er nog niks?



@aspasiaa, vervelend hè, dat wachten op een echo. Zolang je je goed voelt moet je daar in ieder geval maar van genieten. Verder is het nog een beetje dromen maar die dromen worden vast snel bevestigd.



@wolkje, jouw vruchtbare periode zit er weer op. Succes op het bankje.



Fijn dat het met de andere zwangeren ook wat beter gaat.



Wij zijn lekker een weekend weggeweest en zijn goed geslaagd. Box, kamertje, maxicosi, wagen (bugaboo Buffalo) en ook nog heel wat leuke shirtjes en twee broeken voor mezelf gekocht.

Binnenkort beginnen we aan de kamer.
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden!



Iedereen een goed weekend gehad?



@hamstertje: fijn dat je een leuk weekend hebt gehad! En leuk dat je goed geslaagd bent!



@marg: goed dat je je gevoel volgt! En over het geven van kunstvoeding (zonodig): op zich zie ik daar ook de voordelen van, dan kan je vriend ook af en toe eens een voeding op zich nemen. Voor jou even rust, en voor je vriend ook leuk om eens te doen, toch?



@san: hoe is het met jou?



@aspasiaa: goed om positief te blijven! Je moet er op vertrouwen dat het goed gaat, zeker als je geen rare klachten zoals bloedverlies hebt. Fijn dat je nu een datum hebt om je op te richten, ik duim dat de dagen omvliegen voor je, zodat je snel duidelijkheid hebt



@feeeriek: hoe is het met jou? En met de rest van de dames hopelijk ook alles goed?



@hier: de vruchtbare dagen zijn goed benut, dus ik ga weer op het wachtbankje zitten... Wordt wel heel rustig hier op het bankje, maar goed ook hopelijk komt lis me snel gezelschap houden
Alle reacties Link kopieren
@marg, jeej wat moet dat slopend geweest zijn die voedingen. Ik snap dat het niet leuk is maar dat houdt niemand vol. Wel mooi dat je het nu gaat combineren. Zo krijgt hij toch ook nog moedermelk binnen.



Kan me voorstellen dat dat niet leuk is dat ze zo zeuren over het kleurtje van je kind. Dan komt volgens mij echt dat moedergevoel naar boven en kan je lekker fel zijn, zoals het hoort.



Hoop dat je weer een beetje bent bijgetankt! Gaat het verder goed met je, ook nog veel pijn gehad trouwens of viel het herstel je mee na de keizersnee.



@hamstertje, dat klinkt als een goed weekend! Heerlijk geshopt leuk he!



@aspasiaa, mooi dat je een datum hebt om naar uit te kijken. Gaat vast ook helemaal goedkomen.



@hier, vanmorgen weer naar de VK geweest. Alles nog steeds goed. Ze heeft een inwendig onderzoek gedaan. Het hoofdje ligt echt goed diep in m'n bekken dus dat is een goed teken. Het was alleen wel even zoeken naar m'n baarmoedermond, die lag nog wel wat naar achteren gekanteld. Ze vond het nog wel lastig voelen maar dacht dat ik op 1cm ontsluiting zat. Strippen heeft ze nog niet gedaan, ze dacht dat dat toch nog teveel pijn zou doen.

Ik moet zeggen dat ik toch wel blij was met dit resultaat, de bmmond staat toch al ietsje open had ik niet gedacht bij 40 weken al. Volgende week nieuwe afspraak en misschien dat ze dan wel gaat strippen. Hopelijk hoeft die afspraak niet meer door te gaan natuurlijk!

Ja ik ben er nu ook echt wel klaar voor, heel gek paar weken terug zag ik er best nog wel tegenop en nu heb ik zoiets laat maar komen. Mijn vriend denkt soms dat ik er te makkelijk over denk maar ik besef me echt wel wat me overkomen gaat. Maar heb niet meer zoiets hellup bevallen!

Onze kamer is trouwens helemaal klaar, alleen nog een leuke kinderlamp besteld die deze week binnenkomt. Maar dat is geen ramp als die er nog niet zou zijn.

Dat was het wel weer, zijn jullie weer op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha San! Iedere keer als ik zie dat jij een berichtje geplaatst hebt, denk ik dat het zover is...

Leuk dat je ons op de hoogte houdt en ik hoop dat de kleine zich een dezer dagen gaat aandienen



@hier: ik heb de tabel iets aangepast. Mijn NOD verplaatst van 10 juni naar 13 juni, vanwege mijn late ei
Alle reacties Link kopieren
Even een update.

Nog steeds rustig, de kleine zit nog lekker in m'n buik! Het zat zijn vind ik een groot woord maar wordt wel vermoeiend allemaal nu. Ben ook steeds heel moe. Misschien is m'n lichaam zich aan t opladen.

Af en toe wat harde buiken maar meer is er nog niet. Denk dat de kleine op het mooie weer wacht haha.



Even een ego post!



Met de rest ook alles goed en wolkje en lis hoop snel ook voor jullie mooie berichten!
Alle reacties Link kopieren
Hey Meiden,



San......Zo spannennnddddd haha die kleine meid zit daar wel rustig zo te lezen, ben echt zo benieuwd of het dit weekend gaat gebeuren? Lijkt me ook zn raar idee dat elk moment je vliezen kunnen breken, dan durf je toch ook niet meer de deur uit lijkt me? Sta je daar in de supermarkt met gebroken vliezen heh heh zie het al helemaal voor me



Jeetje Marg, dat is even een pittige periode geweest voor jou, als meneertje om het uur wel een voeding wilde, dan kom je echt niet meer aan je eigen rust toe. Goed dat je de borstvoeding nu aanvult met andere voedingen, gaat dat nu goed? Hoop dat je nu weer beetje op kan laden, want dat vergt wel veel van je energie. Maar hoe gaat het met het fysieke herstel? Nog last van de kiezerssnede?



Hamstertje, wat leuk dat je al zo goed geslaagd bent voor de baby, heb je alles in een winkel gekocht? Ik hoor veel over die baby-dump winkels? Is dat wat dat iemand weet?

Jij zal nu ook al wel een flink buikje hebben of niet? Foto??? haha



Wolkje, fijn dat de vruchtbare dagen weer goed benut zijn, nu weer proberen geduldig plaats te nemen op het wachtenbankje.....en hopelijk hopelijk de laatste keer!



Nou hier mag ik qua klachten nog steeds niet klagen....alleen is er wel wat anders wat ik zorgelijk vind.

Ik ben namelijk in twee weken tijd gewoon 2,5 kilo aangekomen??????????????? WAAAAATTTTTTT???

Op de ochtend van de test had ik me gewogen en woog ik 78.2 en ik zag het elke keer al oplopen en nou vanochtend 80.6 ......

En dat baart me gewoon echt zorgen.....Oke ik heb meer honger, maar ik maak gezonde keuzes, mn tieten zijn gegroeid maar dat is toch ook geen kilo per stuk..en daarnaast gaat het vocht ook nog niet zo makkelijk weg....maar toch.....2, 5 kilo....kan er gewoon niet over uit en dat gewicht is al z'n 'dingetje' voor mij....als dit zo door gaat ben ik straks een dichtgegroeide potvis van 120 kilo aan het einde van de zwangerschap.

Owjah en ik ben ook nog gestopt met roken natuurlijk, maar ik was geen veelvuldige roker, daar hoeven de kilo's toch ook niet gelijk van aan te vliegen!



Dit is toch niet normaal? Sorry ff voor mijn klaagzang hoor....maar heb er gewoon veel moeite mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven