Entertainment alle pijlers

Ons leven met 19 kinderen

08-12-2012 18:16 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jippie!!! Mijn favoriete trashprogramma is weer terug op net5! De fam Duggar met hun 19 kinderen... Wie trasht er met me mee?
meer brood is minder hap
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het buitenland de afleveringen gezien (daar zijn ze al wat verder). En dit gezin is extreem religieus en conservatief. In Amerika worden ze ook vaak vergeleken met een sekte vanwege de zeer strakke en dwingende leefregels waar iedereen zich aan moet houden.



Zo hebben de kinderen geen enkele vorm van contact met de buitenwereld zonder dat hun ouders daarvan weten. Alle tv en internet is afgeschermd. Ze volgen thuisonderwijs (online volgens streng vastgestelde christelijke methodes). De reden is ook dat hun ouders geen invloeden van buitenaf willen. Ze mogen geen omgang hebben met mensen die niet vooraf zijn goedgekeurd en alle kinderen (ook die van 24...) mogen alleen naar buiten met een sibling (even alleen naar de supermarkt of rondhangen met vrienden is niet toegestaan). Ze doen dus echt alles samen met familie of vrienden met dezelfde achtergrond.



Daten zoals wij dat kennen mag ook niet. Ze doen aan "courtship". De man moet daarbij de vader benaderen (die geeft bij alles toestemming) om een soort relatie aan te gaan. Daarbij mag geen enkele vorm van fysiek contact zijn (ook geen handen vast houden!). Op de dates zijn ze nooit alleen. Er gaat altijd een familielid mee. De eerste kus is op hun huwelijksdag.



En individuele aandacht is met 19 kinderen, bedrijven (waarmee ze geld verdienen) en een huis natuurlijk niet mogelijk. Daarom is er een buddy systeem waarbij de oudere kinderen een rol van opvoeder krijgen over jongere kinderen. Het oudere kind neemt daarbij de rol van de moeder voor een deel over (dus aankleden, ontbijt maken, helpen bij het schoolwerk en klussen doen etc). Het oudere kind is buitenshuis ook verantwoordelijk voor het jongere kind (bij uitstapjes etc).



De oudere kinderen die intussen getrouwd zijn gebruiken overigens ook geen enkele vorm van AC. Ze zien kinderen ook als geschenk dat je niet mag weigeren of beperken. Om dat mogelijk te maken werken de vrouwen dan ook niet en hebben ze geen van allen meer opleiding dan middelbare (thuis)school. Bevallen doen ze overigens thuis (wel apart in de VS) zonder pijnstilling met een verloskundige.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat 2 van de meiden ook de opleiding tot verloskundige volgden? Ben benieuwd wat en of ze daar na hun huwelijk mee doen?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Ik vind het maar doodenge mensen. Gothard-aanhangers, ze doen aan blanket-training, purity pledge, onderwijs is maar slecht (sommige oudere kinderen die naar 'college' gaan doen dit bij een niet-officiele kerkopleiding waar ze niks mee kunnen behalve in hun eigen kerk/gemeenschap), oudere kinderen voeden de jongeren op, onopgeleide oudere kinderen die de jongeren 'lesgeven'. Niet te vergeten de ALERT-training waar de jongens heen moeten en de vrouwelijke versie hiervan om de meiden e hersenspoelen. (Duggar-meiden zijn leiders geweest op die kampen) Niets moois en liefs aan, het is een sekte met seksuele mishandeling (Gothard), hersenspoeling en werkelijk bizarre regels. freejinger.org is wel een leuke site als je van dit soor trash-tv houdt, hier vind je veel mensen die opgegroeid zijn in zoń community, wel interessant.
quote:flowerxxx schreef op 23 september 2014 @ 10:13:

Ik heb in het buitenland de afleveringen gezien (daar zijn ze al wat verder). En dit gezin is extreem religieus en conservatief. In Amerika worden ze ook vaak vergeleken met een sekte vanwege de zeer strakke en dwingende leefregels waar iedereen zich aan moet houden.



Zo hebben de kinderen geen enkele vorm van contact met de buitenwereld zonder dat hun ouders daarvan weten. Alle tv en internet is afgeschermd. Ze volgen thuisonderwijs (online volgens streng vastgestelde christelijke methodes). De reden is ook dat hun ouders geen invloeden van buitenaf willen. Ze mogen geen omgang hebben met mensen die niet vooraf zijn goedgekeurd en alle kinderen (ook die van 24...) mogen alleen naar buiten met een sibling (even alleen naar de supermarkt of rondhangen met vrienden is niet toegestaan). Ze doen dus echt alles samen met familie of vrienden met dezelfde achtergrond.



Daten zoals wij dat kennen mag ook niet. Ze doen aan "courtship". De man moet daarbij de vader benaderen (die geeft bij alles toestemming) om een soort relatie aan te gaan. Daarbij mag geen enkele vorm van fysiek contact zijn (ook geen handen vast houden!). Op de dates zijn ze nooit alleen. Er gaat altijd een familielid mee. De eerste kus is op hun huwelijksdag.



En individuele aandacht is met 19 kinderen, bedrijven (waarmee ze geld verdienen) en een huis natuurlijk niet mogelijk. Daarom is er een buddy systeem waarbij de oudere kinderen een rol van opvoeder krijgen over jongere kinderen. Het oudere kind neemt daarbij de rol van de moeder voor een deel over (dus aankleden, ontbijt maken, helpen bij het schoolwerk en klussen doen etc). Het oudere kind is buitenshuis ook verantwoordelijk voor het jongere kind (bij uitstapjes etc).



De oudere kinderen die intussen getrouwd zijn gebruiken overigens ook geen enkele vorm van AC. Ze zien kinderen ook als geschenk dat je niet mag weigeren of beperken. Om dat mogelijk te maken werken de vrouwen dan ook niet en hebben ze geen van allen meer opleiding dan middelbare (thuis)school. Bevallen doen ze overigens thuis (wel apart in de VS) zonder pijnstilling met een verloskundige.





Zover bekend is dat geen eche opleiding maar iets via de kerk bij een goedgekeurde (volgens hun leefregels) verloskundige. Een van de zussen wilde dit waardoor de tweede mee moest voor 'accountability'. Nu de eerste zus getrouwd is van die twee (Jill) is de tweede zus (Jana) er ook gelijk mee gestopt. Jill was snel daarna zwanger en gaf aan dat dat nu haar baan is.





(oeps, foutje, ik wilde leuketas quoten)
quote:sprokkelientje schreef op 12 december 2012 @ 12:00:

[...]





nee...

maar dat zal vast met de mantel der liefde en de bijbel in de hand bedekt worden (niet uitgezonden dus)



Ik vind ze té...alles waar té voor staat, daar griezel ik van.Ze worden al van jongs af aan gehersenspoelt en gaan ze ergens tegenin of niet genoeg in mee worden ze naar een ALERT-kamp gestuurd. In een van de laatste seizoenen zie je ook dat een van de middelse broers (naam ff kwijt) er niet is, hij zit dan in zo'n kamp. Er zijn wel volwassen kinderen van dit soort mensen (uit dezelfde kring als de Duggars) weggegaan en een eigen leven gaan leiden buiten de kerk. Deze worden uit de familie 'gewist' en zwartgemaakt tegenover anderen en zelfs online. Bizar!
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk het regelmatig, met in mijn achterhoofd dat het verschrikkelijk moet zijn om zo op te groeien, maar tegelijkertijd vind ik het ontzettend interessant. Beetje ramptoerisme soms
Alle reacties Link kopieren
Brrr jill en vriendlief kregen 'huwelijkslessen' waarbij ook 'de intieme kant van het huwelijk' werd besproken! Seksuele voorlichting van je schoonouders waar je vriendin bij zit daags voor je gaat trouwen....
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
You’ve got to remember this. Anyone can iron Jim Bob’s shirt, anybody can make lunch for him. He can get his lunch somewhere else. But you are the only one who can meet that special need that he has in his life for intimacy. You’re it. You’re the only one. So don’t forget that, that he needs you. So when you are exhausted at the end of the day, maybe from dealing with little ones, and you fall into bed so exhausted at night, don’t forget about him because you and he are the only ones who can have that time together. No one else in the world can meet that need.”



“And so be available, and not just available, but be joyfully available for him. Smile and be willing to say, ‘Yes, sweetie I am here for you,’ no matter what, even though you may be exhausted and big pregnant and you may not feel like he feels. ‘I’m still here for you and I’m going to meet that need because I know it’s a need for you.’ ”



I’ve realized the sweetness of that through the years. While I am always joyfully available for him, in turn, he’ll lay down his life in any way. He will sit there and listen to everything I need to tell him because he knows that I’m there for him, too. I’m meeting his needs, he’s meeting my needs. We’re willing to be there for each other. And each one of us has different needs in a marriage relationship and that’s what’s so precious. I’ll share this advice with Jill so she knows that she’s got to be a wife first and then later, Lord willing, she’ll be a mother. Her responsibility before God and Derick needs to come first. It’s not just me and the Lord; it’s me and the Lord and my husband.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Altijd glimlachend je benen spreiden dus no matter what...
Ab imo pectore
Is dit nog op tv dan? Zou het eigenlijk wel willen gaan volgen, onder het motto van ramptoerisme
TLC, dagelijks 2 keer.
Alle reacties Link kopieren
Het is toch ookal op sbs9? Zijn dat noet dezelfde afleveringen?
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Ja, dat zijn weer oudere afleveringen.

In de TLC serie is Jill nu bijna getrouwd, op andere netten is ze nog 18 en zijn de laatste baby's er nog niet bij.
Ik kijk er graag naar trouwens.

Fascinerend.



Ik vind ze lief en hartelijk overkomen maar ook een beetje engig.

Vandaar dat ik kijk met een mengeling van verbazing, vertedering en soms afschuw.

En ook wel leedvermaak ergens, ondanks dat ik ze ook erg leuk en lief vind.



Heerlijk als ze weer eens hopeloos in de knoop komen te zitten met hun ideeën over de evolutie etc. wanneer ze met de buitenwereld in aanraking komen.

Zoals toen op een diamantzoekveldje, waar een ranger uit ging leggen dat diamanten in miljoenen jaren ontstaan.

Oeps. Dat was natuurlijk niet waar he kinderen? Rare ranger, zulke gekke verhaaltjes vertellen hahaha! Miljoenen jaren, pffffff, we weten allemaal dat de aarde pas 6000 jaar bestaat....
Alle reacties Link kopieren
Joyfully available!

Das toch wel een geniale term voor 'zin maken'. Er zit een kern van waarheid in (je rol als partner niet uit het oog verliezen als je kinderen krijgt...) maar ik snap nu wel hoe zij aan 19 stuks komen!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een fascinerend programma.

De meeste kinderen zien er ook oprecht gelukkig uit...van sommige denk ik dat ze uiteindelijk misschien voor een vrijer leven kiezen.

Lijkt me wel echt vreselijk om zo te leven, zelfs de dochters van 20+ mogen niet smsen met een kerel zonder dat haar ouders in het groepsgesprek zitten.

En dan die frontale hugs VS. side hugs... (side mag wel voor het huwelijk, frontal niet)
Alle reacties Link kopieren
haha ja die side hugs.... Al was Jill iets te enthousiast toen ze Dereck in de armen sloot op het vliegveld.



Ik kijk er altijd graag naar, vooral de afleveringen waarin iets speciaals zit zoals een zwangerschap, voorbereiding op het huwelijk enz. Heerlijk, lekker wegzwijmelen.



Ik zou het zelf (denk ik) afschuwelijk vinden om zoveel broers en zussen te hebben. Die kinderen moeten toch een chronisch te kort aan aandacht hebben en toch zien ze er wel gelukkig uit. Ik denk dat ze onderling wel heel sterke banden hebben. Ik vind ze over het algemeen er leuk uitzien, behalve die badpakken, die zijn wel weer echt terug in de tijd zeg!



Ik vind ze overkomen als sympathieke mensen. Die oudste meiden lijken me leuke meiden, maar ze moeten wel wat wereldvreemd zijn. Ik vind Jim Bob niet eng, eerder Michelle met haar baby/zwangerschap-verslaafdheid. Al werkt hij daar aan mee natuurlijk. Verder is het best een wonder dat alle kinderen zo gezond zijn.
Ik volg ze ook via facebook. Josh en Anna verwachten hun 4e kind, een meisje. Jill is bijna uitgerekend van haar eerste, een jongen. En Jessa en haar man schijnen te willen adopteren.



En ik zit er nog steeds op te wachten dat Jana aan haar haren voorgesteld wordt aan potentiële echtgenoten, want die is al 25 tenslotte...
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk sinds gisteren ook weer. Ik volgde het vroeger op net 5 geloof ik. Ik heb zodoende het courtship van Jill en Jessa gemist, en de geboorte van Marcus. Maar leuk om ze weer te volgen!



JimBob sloeg meteen Derrick weg toen hij in Peru zijn arm op de schouder van Jill legde. JimBob ging tussen ze in lopen met zijn arm om de schouders van Jill. Daar kreeg ik eigenlijk welkriebels van, dat helemaal niks mag.



Ik zie ze overigens ook nooit de kinderen kussen, zelfs de kleintjes niet.. Vraag me af of er wel geknuffeld word.



Waar volg je ze op facebook misschicken?
https://www.facebook.com/duggarfamilyofficial?fref=ts
Alle reacties Link kopieren
Oh bah... topic is tijdje niet meer actief maar dit verdient toch wel een upje;



http://www.inquisitr.com/ ... dmits-acting-inexcusably/



Josh Duggar heeft 5 meisjes aangerand toen hij jonger was, 4 van de 5 slachtoffers zijn zijn zusjes. De ouders zijn al helemaal gestoord, ''een foutje van een puber'', God heeft het hem vergeven dus alles is helemaal goed. Juist. De meisjes hebben geen (echte) hulp gekregen en het zal mij niks verbazen als ze de meisjes de schuld gaven omdat ze dus niet meer ''pure'' waren.
When I'm down on my knees, you're how I pray..
Alle reacties Link kopieren
Op hun fb staat ook een lange "verklaring van ouders, josh en vrouw
Dat krijg je van dat preutse en zedige gedoe: verboden vruchten.



En dan ook nog de hele zaak bedekken met de mantel der liefde, bah!
quote:adilejessica schreef op 22 mei 2015 @ 18:11:

Oh bah... topic is tijdje niet meer actief maar dit verdient toch wel een upje;



http://www.inquisitr.com/ ... dmits-acting-inexcusably/



Josh Duggar heeft 5 meisjes aangerand toen hij jonger was, 4 van de 5 slachtoffers zijn zijn zusjes. De ouders zijn al helemaal gestoord, ''een foutje van een puber'', God heeft het hem vergeven dus alles is helemaal goed. Juist. De meisjes hebben geen (echte) hulp gekregen en het zal mij niks verbazen als ze de meisjes de schuld gaven omdat ze dus niet meer ''pure'' waren.Hij heeft ze in hun slaap betast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven