Lijf & Lijn alle pijlers

Wanneer resultaten fitness + gezonde voeding

07-05-2015 09:53 287 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben deze week gestart met fitness en gezonde voeding. (Geen dieet ofzo, gewoon lekker gezond met veel groentjes en wat fruit, en het zoete links laten liggen). Nu vroeg ik me af, vanaf wanneer kan je de eerste zichtbare resultaten verwachten? Ik heb namelijk een duwtje in de rug nodig om ergens naar uit te kunnen kijken in plaats van enkel die ellendige spierpijn te voelen. :-)

Het plan is om 3 à 4x in de week naar de sportschool te blijven gaan, en ik doe er 30 minuutjes cardio en dan nog wat krachttraining (zowel armen, benen als buikspieren)



Het doel is -10kg ongeveer, en moest er nog iemand net begonnen zijn met een gelijkaardig voornemen qua sport en voeding, zou het misschien leuk zijn ervaringen te kunnen delen?
A goal without a plan is just a wish.
Ik wil de discussie niet weer oprakelen, maar ik zag vandaag dit gepubliceerd worden en dat wou ik jullie toch niet onthouden: Koolhydraten en sporten
anoniem_205773 wijzigde dit bericht op 21-05-2015 11:53
Reden: link netjes gemaakt
% gewijzigd
quote:marana schreef op 21 mei 2015 @ 11:52:

Ik wil de discussie niet weer oprakelen, maar ik zag vandaag dit gepubliceerd worden en dat wou ik jullie toch niet onthouden: Koolhydraten en sportenoud nieuws toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van verschillende sporters gehoord over sportvasten - jullie daar ervaring mee?
quote:eevita schreef op 21 mei 2015 @ 16:16:

Ik heb van verschillende sporters gehoord over sportvasten - jullie daar ervaring mee?nee ik vind vasten stom
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een goede PT, ik doe variaties om op bepaalde item weer beter te worden zoals dingen met kettlebells, mobiliteit, ander type deadlift (o.a. key stone, one legg, sumo, ..etc).

Ik vast soms leangains (14-16 uur per dag aaneen vasten en verder wel eten dus een eetwindow van 8-10 uur per dag). Ik vond vasten ook stom, nu niet meer. Soms ben ik veel onderweg en dan lukt het vasten niet zo goed, ik word snel reis ziek/misselijk en dan helpt meestal iets eten (zoals brood).

Ik geloof niet zo in langdurig weinig eten (dagen achter elkaar), het is niet echt ergens goed voor en spieren krijg je dan ook niet. De mythe van elke 2 uur iets moeten eten klopt in mijn ogen niet en ik krijg er vooral meer honger van.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 mei 2015 @ 16:33:

[...]



nee ik vind vasten stomDit.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Als je 10 uur per dag eet:



0900 ontbijt

1200 lunch

1800 diner



Dan is dat al vasten? Volgens mij vast ik dan heel vaak. Ik ontbijt pas op mijn werk en na het avondeten eet ik vaak niks meer (alleen een eiwitshake na het sporten, 3x per week).
ik vast alleen 's nachts. Ik vind het vermoeiend om steeds de wekker te zetten om te eten. Ook geeft het rommel in bed
Alle reacties Link kopieren
Meds, je vast, ik ben trots op je.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wintertime16 schreef op 21 mei 2015 @ 20:46:

Als je 10 uur per dag eet:



0900 ontbijt

1200 lunch

1800 diner



Dan is dat al vasten? Volgens mij vast ik dan heel vaak. Ik ontbijt pas op mijn werk en na het avondeten eet ik vaak niks meer (alleen een eiwitshake na het sporten, 3x per week).Kan, alleen die eiwitshake heeft wel calorieen dus nee je vast geen 14 uur. Voor mannen geldt 16 uur vasten, voor vrouwen begint het met 14 uur per dag. Wanneer ik in het weekend vast dan eet ik meestal 16 uur niet. Ik eet dan bij als laatste op vrijdag rond 20.00 uur en de volgende dag pas weer rond 13.00 uur, doordeweeks eet ik meestal rond 19.00 uur en dan de volgende dag rond 10.00 uur.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand van jullie wat dan precies het doel van vasten is? Waar is het goed voor? Enne, helemaal niets eten, of wel groenten of vruchten sappen drinken?
Alle reacties Link kopieren
hoi iedereen

ik ben inmidels nu 10 kilo afgevallen mischien vinden somige het snel maar ik heb gekeken en 1 tot 2 kilo per week is prima

ook nog gevraagd aan de dokter. heb verder ook geen honger dus prima:D heb tape van de fysio voor de voet merk degenlijk verschil

het schijnt loopt mijn voet naar buiten.tape gorigeerd de boel. stuk fijner met sporten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven