Napraattopic 30

22-05-2015 12:45 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.



Lees hier de OP van het Napraattopic



Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.



Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.



Veel napraatplezier!



Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 22 mei 2015 @ 21:03:

[...]





Maar je onderneemt zelf ook geen actie. toch? Of wel?en dat weet jij hoe?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 22 mei 2015 @ 21:02:

[...]





Nee, AMK doet niet aan waarheidsvinding. Ze kunnen wel aangifte doen, maar dan is het op zijn minst handig als je een adres hebt dus.Handig ja, Maar noodzakelijk? Dat adres kan toch achterhaald worden? Als men de zaak/verdenking ernstig genoeg acht?
.
quote:hatsetats schreef op 22 mei 2015 @ 21:02:

[...]



Nou weet je wat, doen we fijn niets. En als er dan weer eens een geval á la Savannah gebeurd of er vindt weer een familiedrama plaats dan... nouja kan ons het schelen, dat lees ik hier uit.Ik ga niks doen nee. De 'gegevens' die we hebben zijn zo verschrikkelijk vaag dat de kans dat ze de goeie te pakken krijgen me ongeveer miniem lijkt. Het is frustrerend wellicht, maar het is niet anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 22 mei 2015 @ 21:03:

[...]



en dat weet jij hoe?Nee, maar schreef je zelf niet eerder dat het wel zou kunnen - ook al is het niet makkelijk? En toen vroeg ik jóu hoe dan.
.
Alle reacties Link kopieren
ben benieuwd wat jij denkt waarom ik zo reageer, impala

ik wil er zelf niet over uitwijken hoor, maar ben wel nieuwschierig of je in de buurt kan zitten
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis007 schreef op 22 mei 2015 @ 20:51:

In een ideale wereld staat er hulp klaar indien die nodig is, en zijn mensen zo dat ze elkaar oprechte hulp gunnen, maar in de realiteit is dat niet zo.

Ik denk dat er in veel gevallen die al genoemd zijn, eetproblemen, gewelddadige relaties en tegen deze grens wordt aangelopen. Er is niet veel wat je voor een anonieme forummer kunt doen.

Wat bij mij wringt is dat ik mezelf net als Morrowind en vast nog meer forummers herken in de manier van omgang met een kind, en dat dat kind waar het hier om gaat geen volwassene is die zich uithongert of bij een beroerde partner blijft maar een 10 jarig kind
life's a beach and then you die
Alle reacties Link kopieren
quote:Elsa schreef op 22 mei 2015 @ 20:55:

als het allemaal zo erg was dan zou haar omgeving dat echt wel opgemerkt moeten hebben en hadden die aan de bel kunnen trekken

en jaja alles achter gesloten deuren. maar als ze hier al zo open is op het forum zal ze hierbuiten ook wel navraag hebben gedaan bij vrienden. en zo niet dan niet.



Het zal je verbazen hoe goed zoiets verborgen valt te houden.

Mijn pa had gigantische losse handjes. Mijn broer ging regelmatig door de kamer incl blauwe plekken en zelfs paar keer blauw oog.

Nooit heeft iemand iets gedaan.

Mijn vader is altijd zo'n vrolijke man. Iedereen mocht hem. Altijd was het: wat heb jij toch een leuke vader.

Tja leuke vaders doen dat soort dingen niet he.

Ondertussen liepen we op eieren thuis.



Zo niet dan niet, lekker makkelijk.

Ik heb zwaar medelijden met dat kind. Ik hou niet van heksenjachten maar denk wel dat het goed is dat als iemand haar kent/herkent er ingegrepen gaat worden.

Zodat ze hulp krijgen, zowel het kind als BP zelf. Met hulp valt er vast nog wat te redden.

Ze heeft flinke opvoedhulp nodig.

Het is ook niet normaal zo over je kind te praten, zelfs anoniem niet.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 22 mei 2015 @ 21:04:

[...]





Nee, maar schreef je zelf niet eerder dat het wel zou kunnen? En toen vroeg ik jóu hoe dan.O die vraag niet gelezen.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
De enige die feitelijk wat zou kúnnen doen is FV. Want die denkt te weten waar ze woont.

Als FV jou dat Pb't, ga jij er dan achteraan hatsetats?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elsa schreef op 22 mei 2015 @ 21:04:

ben benieuwd wat jij denkt waarom ik zo reageer, impala

ik wil er zelf niet over uitwijken hoor, maar ben wel nieuwschierig of je in de buurt kan zittenAls je er niet over uit wilt wijken dan begrijp ik dat je het juist wel wilt vertellen?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:impala schreef op 22 mei 2015 @ 21:01:

[...]





Is dat zo? Heeft het amk geen onderzoeksrecht/plicht?

Als er meer meldingen zijn. Maar ze gaan heus niet voor je uitzoeken wie gebruiker x op een forum is.



Kijk, als iemand schrijft dat hij 2 kinderen in een kelder verstopt heeft, dan ga je naar de politie en die zoekt dat uit. Maar ik heb beroepshalve weleens AMK meldingen gedaan en die melding doe je vrij makkelijk, maar dan moet je wel naw gegevens hebben. Ze mogen niet zomaar iemand aanwijzen lijkt me. En de politie zal een geval als dit niet onderzoeken, want niet strafbaar, voor zover ik als leek lees.

En instellingen onderling wisselen ook niet zomaar gegevens uit, daar moet een client toestemming voor geven, uitgezonderd bepaalde meldingen rondom kinderen, die worden aan elkaar gelinkt.



Maar ik lees vooral een hele nare situatie, schrijnend, zeker. Maar niet iets waar de gemiddelde instelling erg van onder de indruk is, in de mate dat gedwongen hulpverlening toegepast gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 22 mei 2015 @ 21:05:

De enige die feitelijk wat zou kúnnen doen is FV. Want die denkt te weten waar ze woont.

Als FV jou dat Pb't, ga jij er dan achteraan hatseflats?Waarom denk je dat ik antwoord zou geven op die vraag?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis007 schreef op 22 mei 2015 @ 20:54:

[...]



' Dus u weet feitelijk niet zeker of het om een man of een vrouw gaat, wat de situatie precies is en wat het adres is, of het om een zoon of een dochter gaat en u heeft enkel een geschreven woord vanaf een bepaald IP adres? U kunt betreffende gebruiker de volgende telefoonnummers geven en aanraden ons hulp te zoeken en verder kunnen wij niets voor u betekenen' lijkt mij in dat geval het meest waarschijnlijke antwoord.



Hoe krom dat soms ook kan zijn, maar in geval van dit topic lijkt me dat dat het antwoord gaat zijn, voor zover ik op de hoogte ben van dergelijke meldingen.Misschien is het beroepsdeformatie, maar ik onderzoek vrij vaak of bepaalde verhalen kloppen. En ik neem aan dat mensen die bij een tijdschrift / mediabedrijf werken, ook wel bekend zijn met research. Was ik hier mod, dan zou ik dus nooit op die manier bellen. En zelfs niet eens met het AMK bellen, maar met de vermoedelijke behandelaars waarbij dit gezin toch al bekend is.
Am Yisrael Chai!
quote:hatsetats schreef op 22 mei 2015 @ 21:02:

[...]



Nou weet je wat, doen we fijn niets. En als er dan weer eens een geval á la Savannah gebeurd of er vindt weer een familiedrama plaats dan... nouja kan ons het schelen, dat lees ik hier uit.Alweer zo'n adequate samenvatting. Je bent bijzonder kernachtig vandaag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis007 schreef op 22 mei 2015 @ 21:07:

[...]



Alweer zo'n adequate samenvatting. Je bent bijzonder kernachtig vandaag.Het zou prettig zijn als je het zuigen achterwege laat. Ik geef aan wat ik lees in je posts, meer niet.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbitura schreef op 22 mei 2015 @ 21:04:

[...]



Ik denk dat er in veel gevallen die al genoemd zijn, eetproblemen, gewelddadige relaties en tegen deze grens wordt aangelopen. Er is niet veel wat je voor een anonieme forummer kunt doen.

Wat bij mij wringt is dat ik mezelf net als Morrowind en vast nog meer forummers herken in de manier van omgang met een kind, en dat dat kind waar het hier om gaat geen volwassene is die zich uithongert of bij een beroerde partner blijft maar een 10 jarig kindJa dat maakt voor mij ook verschil, voor de vraag of je moet/mag ingrijpen.
.
quote:impala schreef op 22 mei 2015 @ 21:03:

[...]



Handig ja, Maar noodzakelijk? Dat adres kan toch achterhaald worden? Als men de zaak/verdenking ernstig genoeg acht?Dan moet VF daartoe verplicht worden door justitie.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 22 mei 2015 @ 21:07:

[...]



Waarom denk je dat ik antwoord zou geven op die vraag?Huh? Omdat jíj nog steeds zo stellig zegt dat er actie moet worden ondernomen natuurlijk.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 22 mei 2015 @ 21:09:

[...]





Huh? Omdat jíj nog steeds zo stellig zegt dat er actie moet worden ondernomen natuurlijk.Ja. En? Denk je dan dat ik hier ga roepen hoe of wat?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 22 mei 2015 @ 21:09:

[...]





Dan moet VF daartoe verplicht worden door justitie.Ik heb het niet over een ip nummer en viva. Maar over de hulpverlening, jeugdzorg en het amk in haar woonplaats. Als het amk daar benaderd wordt door forummers. Met een stapel prints.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 22 mei 2015 @ 20:59:

[...]





Het zal je verbazen hoe weinig 'haar omgeving' hier waarschijnlijk van mee krijgt.

Mishandeling vindt altijd plaats binnen 4 muren he, daar ben je als buitenstaander maar zelden getuige van.Ik zag vanmiddag dat ik 7 jaar geleden al zei dat ik het vermoeden had dat ze de omgeving en hulpverlening een rad voor ogen draaide en zei dat gisteren ook al tegen haar. Dus ik denk inderdaad ook dat haar omgeving hier bar weinig van meekrijgt. Ik denk eerlijk gezegd dat wij op dit forum het meest van haar gezien hebben, en wij zien al maar het topje van de ijsberg. Juist daarom zou ik als ik de middelen had wel aan de bel trekken.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Mss krijgen we jullie dit topic wel binnen een dag vol.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
MQ, ik weet van het verbergen van leed achter de deuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 22 mei 2015 @ 21:10:

[...]



Ja. En? Denk je dan dat ik hier ga roepen hoe of wat?Nou, niet als je daadwerkelijk bezig bent. Ik dacht dat het een hypothetische vraag was. Maar misschien zijn jij en FV al aan het pb-en,.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 22 mei 2015 @ 21:05:

De enige die feitelijk wat zou kúnnen doen is FV. Want die denkt te weten waar ze woont.

Als FV jou dat Pb't, ga jij er dan achteraan hatsetats?Welnee, ik kan helemaal niks doen, waarom blijf je dat zo halsstarrig volhouden?
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven