Ik word gek van mijn kip!

22-05-2015 14:04 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Echt een non issue, maar inmiddels word ik er wel een beetje gestoord van...



Mijn kip en haan lopen vrij rond om het huis, maar als ze ook maar de kans krijgen, zitten ze meteen binnen om met name het kattenvoer op te peuzelen en allerlei andere kruimeltjes.

Dat vind ik dus echt niet akkoord, ze schijten waar ze staan en dus erg onhygiënisch.



Ik jaag ze altijd direct weer naar buiten, maar ze blijven terugkomen, klein begrijpertje zeker?



Nu dat het steeds lekkerder weer begint te worden, wil ik graag mijn tuindeuren open kunnen laten staan, zonder steeds op kippenjacht te moeten... Ik vind het ook erg prettig als de honden gewoon in en uit kunnen lopen.



Ophokken vind ik ook geen optie, want ze zijn vanaf kleins af aan gewend om overal te scharrelen.



Ik vraag me dan ook af... hebben ze misschien een tekort aan het een of ander (omdat ze steeds het eten van de kat opvreten) en HOE!! maak ik duidelijk dat ze niet naar binnen mogen? (zonder ze te traumatiseren



(Ze hebben hun eigen nachthok)



Zucht... Kippenfluisteraars onder ons? Ik hoor het graag!
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je eerst een simpele plank voorzetten of heel stevig karton, waar je zelf gemakkelijk overheen kan stappen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloempje027 schreef op 22 mei 2015 @ 15:57:

Afleren met de plantenspuit! Hier begrijpen de parkieten dat ding zelfs Dan onderschat je de domheid, maar vooral de volhardendheid van kippen
Alle reacties Link kopieren
Wat een bijzonder creatieve en praktische oplossingen heb ik voorbij zien komen!



Kippen zijn inderdaad dom, maar daardoor ook zo volhardend...



Ik ga toch maar naar de bouwmarkten morgen.... Een deel afrasteren, kijken hoelang dat goed gaat



Iedereen bedankt voor het meedenken !!
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
bbq van het weekend aan doen



geef ze een groot kippenhok
Ik zou ook gaan voor gewoon een groot genoeg stuk af te rasteren.

Kunnen ze nog zoveel rondhossen en rondpikken als ze willen.



En tja, als die beesten echt een voorliefde voor kattenvoer hebben ... zou ik hen dat rustig af en toe geven.

Het is nu niet dat kattenvoer zo veel kost (als je gewone goedkope blikken uit de super koopt) ...

Maar het hen dan wel buiten in hun stuk tuin geven.



Als ze dat nu nog niet hebben: Voorzie wel een hok waar ze kunnen schuilen (en eieren leggen) in "hun stuk"!
Alle reacties Link kopieren
Kattenvoer op een plank zetten en klaar..
Alle reacties Link kopieren
Kippen zijn helemaal niet dom,zeer slim juist! (Waaschijnlijk doen ze alsof ze dom zijn...)

ze kunnen van alles onthouden en veel verschillende mensen herkennen.



maar goed. Nu een tip,bij de marskramer kon je een tijd geleden zon soort hor kopen waar je hond zelf doorheen kan. Die valt weer dicht. Met klittenband in het midden. Is dat een idee?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel van kippen dat ze steentjes en stukjes schelp moeten eten af en toe. Dat is noodzakelijk voor hun spijsvertering. Heb je grind oid in de tuin liggen die ze kunnen pikken? Misschien eten ze de brokjes omdat ze denken dat het steentjes zijn. Je kunt dat kopen bij tuincentra, gebroken schelpjes, ben alleen de naam vergeten. Het zou kunnen dat het door het voer zit maar ik bood het voor de zekerheid extra aan op een schaaltje.



Kippen kunnen wel springen en een beetje fladderen, sommige lukt het om een meter hoog te komen op die manier dus maak de omrastering wel hoog genoeg.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal een kijken voor die hor idd!



En ja, ze krijgen hier werkelijk alles wat ze nodig hebben, inclusief grit (ook voor eierschaal van belang, heb ik begrepen)



Oke, misschien zijn kippen niet dom, maar wel heel hardleers
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven