seks na bevalling, libido enz

22-05-2015 17:14 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben 3,5 maanden geleden bevallen van onze dochter. Ik geef haar fulltime borstvoeding. Ik had wel gelezen dat je libido kan verminderen hierdoor...maar ik ben het volgens mij helemaal kwijt! Mijn partner geeft wel eens aan dat hij het mist. We hebben 1 keer seks gehad na de bevalling en daarna niet meer. Ik voel mij een beetje incompleet doordat ik geen "zin" meer heb. Zin maken voel ik ook niet zoveel voor. Partner accepteerd het en zegt geduld te hebben maar zelf kan ik het moeilijk los laten. Ik ben benieuwd of ik hier alleen in sta of dat het "normaal" is.
Alle reacties Link kopieren
Komt vanzelf.

Lastig voor je partner maar he je bent bevallen.

Je hebt wel andere dingen aan je hoofd even
Alle reacties Link kopieren
Wat is normaal?

Je zult er ook niet alleen in staan.

Als je geen zin hebt hoef je het ook niet te doen. Een knuffelpartij zal je partner wel waarderen.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hangmat1234 schreef op 22 mei 2015 @ 17:28:

Komt vanzelf.

Lastig voor je partner maar he je bent bevallen.

Je hebt wel andere dingen aan je hoofd evenEn wanneer is dat 'even' afgelopen volgens jou?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Haske normaal, ik had ook even een lijf dat totaal niet in seks-functie was, zeker toen ik bv gaf.

Na mijn 2e kind had ik veel sneller weer zin, gekke hormonen.

Komt vast goed.
...
Alle reacties Link kopieren
Komt vanzelf terug. Geef het de tijd.
Alle reacties Link kopieren
Maar zorg je dan wel dat er gelegenheid is? Als je alleen maar aan het vliegen/rennen/springen bent, dan vind ik het niet raar dat je geen zin hebt.



Een beetje je best doen voor je partner mag nu ook wel eens, vind ik.



Pardon my French, maar als je geen zin hebt in seks, geef je dan wel eens een blowjob?
Alle reacties Link kopieren
quote:monsterpinguin schreef op 22 mei 2015 @ 18:18:



Pardon my French, maar als je geen zin hebt in seks, geef je dan wel eens een blowjob?Als ik geen zin heb in seks heb ik ook geen zin om een blowjob te geven en dat is echt helemaal niet erg als dat een afzienbare tijd duurt. Een man knalt echt niet uit elkaar als hij zichzelf een paar maandjes mag vermaken.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 22 mei 2015 @ 17:48:

[...]





En wanneer is dat 'even' afgelopen volgens jou?Hopelijk ruim voordat TO nog eens zwanger wordt
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Niet dat ik een rondlopende nymfomaan was zo kort na de bevalling van mijn dochter, maar binnen vijf weken lagen we weer in bed. We hebben toch daarna gemiddeld 2 keer per weeks seks gehad. Zo'n acht maanden later is de seks zelfs beter geworden dan voor mijn zwangerschap. Er kan nog een hoop veranderen dus.



Maar maak er anders afspraken over met je man. Begin desnoods weer met een avond thuis op de bank zitten met een wijntje, zonder toespeling op seks. Bevalt dat, dan weer een stapje verder. Misschien heb je het weer even nodig er in te komen? Er is natuurlijk een hoop a-seksueels gebeurt met je lijf de afgelopen maanden, ik had ook even nodig mij weer als een echtgenote te zien in plaats van een broedkip.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 22 mei 2015 @ 18:20:

[...]





Als ik geen zin heb in seks heb ik ook geen zin om een blowjob te geven en dat is echt helemaal niet erg als dat een afzienbare tijd duurt. Een man knalt echt niet uit elkaar als hij zichzelf een paar maandjes mag vermaken.Maar zoekt het waarschijnlijk wel buiten de deur.
ANDERE MOGEN MIJ BERICHTEN STUREN
Alle reacties Link kopieren
Broedkip? Ik was gewoon een pas bevallen vrouw, moeder tot in mijn tenen en even niks anders. Ik was ook geen melkkoe, gewoon een vrouw die borstvoeding gaf. Aan mijn lijf even geen polonaise, bedgezelligheid stond even niet op de agenda maar kwam vanzelf terug.

Dat is toch niet zo lastig allemaal?
...
Alle reacties Link kopieren
quote:holymadder schreef op 22 mei 2015 @ 19:24:

[...]





Maar zoekt het waarschijnlijk wel buiten de deur.Niet elke vent is goddank hetzelfde. Mijn man en ik spraken daar gewoon over, hij snapte perfect hoe de vork in de steel zat.
...
Na de bevalling moest ik even niet denken aan sex. Na plusminus 20 hechtingen inwendig en een aantal uitwendig durfde ik zelfs nauwelijks te plassen, laat staan druk te zetten om te poepen.



Sex.... aka die bewuste plek opnieuw blootstellen aan iets..... Was voor mij de eerste maanden niet denkbaar.



Toch is die behoefte op een gegeven moment, mede op initiatief van partner, weer ontstaan.



Neem de tijd en luister naar je lichaam.
quote:holymadder schreef op 22 mei 2015 @ 19:24:

[...]





Maar zoekt het waarschijnlijk wel buiten de deur.Als je het viva forum als maatstaf neemt inderdaad wel. Belachelijk dat het gebeurd, echter het gebeurd inderdaad regelmatig. Schandalig wanneer een man na het werk dat een vrouw heeft verricht om het gezamenlijke kind ter wereld te brengen enkel aan zijn kwakje denkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 22 mei 2015 @ 18:20:

en dat is echt helemaal niet erg als dat een afzienbare tijd duurt. Een man knalt echt niet uit elkaar als hij zichzelf een paar maandjes mag vermaken.

Okay. En omgekeerd, als hij het reuze druk heeft op het werk? Weg moet voor zakenreis? Bezig is met z'n carriere? Dat is ook niet erg, en kan jij je een paar maandjes zelf vermaken?



Het gaat natuurlijk niet om seks, het gaat om aandacht, liefde en intimiteit voor elkaar. En als mammie alleen maar mammie wil zijn, dan gaat de lol er gauw af natuurlijk. Die vent weet heus wel dat kindje op eerste plek komt, mammie op 2e plek en hij op 3e plek. Maar het zou leuk zijn als er een balans is.
Wat een denigrerend bericht zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 22 mei 2015 @ 19:25:

Broedkip?



Riep u mij?



Ik ben er en ik ben het met u eens
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
quote:monsterpinguin schreef op 22 mei 2015 @ 21:21:

[...]



Okay. En omgekeerd, als hij het reuze druk heeft op het werk? Weg moet voor zakenreis? Bezig is met z'n carriere? Dat is ook niet erg, en kan jij je een paar maandjes zelf vermaken?



Het gaat natuurlijk niet om seks, het gaat om aandacht, liefde en intimiteit voor elkaar. En als mammie alleen maar mammie wil zijn, dan gaat de lol er gauw af natuurlijk. Die vent weet heus wel dat kindje op eerste plek komt, mammie op 2e plek en hij op 3e plek. Maar het zou leuk zijn als er een balans is.Als pappie het een tijdje reuze druk heeft, op het werk òf in zijn rol als pappie, dan heeft deze mammie daar inderdaad ook alle berip voor.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel normaal denk ik zo.

Nu kan je natuurlijk ook gewoon seks hebben zonder penetratie als je daar 'bang' voor bent.

Ik bedoel dat kun je gewoon afspreken van te voren.

Ik heb het zelf niet zo ervaren, maar ik ben dan ook getrouwd met een vrouw (ikzelf ben 2x bevallen).

Bij de eerste na 7 weken en bij de 2e na 4 weken al weer seks gehad (wel zonder penetratie door wat dan ook).

Dat kwam later vanzelf weer aan de orde .



Overigens kon mijn vrouw prima leven met ons seksleven even op een lager pitje, maar we spraken er wel over en daarnaast maakten we wel tijd voor elkaar (kroelen etc maar ook een avondje samen zijn).



Bij de 2e was alles veel sneller 'normaal' dan na de eerste. Lag ook aan het 'soort' kind.

Eerste was drama met eten, slapen en een ontzettende huiler. Terwijl de 2e om 19 u naar bed gaat en s'ochtends om 09.45 weer eens wakker wordt.



Zolang jullie er wel samen over kunnen praten en wederzijds begrip hebben komen jullie er vanzelf wel weer
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
quote:monsterpinguin schreef op 22 mei 2015 @ 21:21:

[...]



Okay. En omgekeerd, als hij het reuze druk heeft op het werk? Weg moet voor zakenreis? Bezig is met z'n carriere? Dat is ook niet erg, en kan jij je een paar maandjes zelf vermaken?

Wellicht kan jij je hier niks bij voorstellen maar inderdaad, dan kan ik me prima zelf een paar maanden vermaken. Is een paar maanden laag-frequent-seks werkelijk een reden om buiten de deur te klootfiolen voor jou?
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje schreef op 22 mei 2015 @ 21:29:

[...]





Riep u mij?



Ik ben er en ik ben het met u eens Ja! Ik dacht al, waar blijf je!
...
Alle reacties Link kopieren
quote:troelalaaaatje schreef op 22 mei 2015 @ 21:25:

Wat een denigrerend bericht zeg!Eh, welk bericht?
ANDERE MOGEN MIJ BERICHTEN STUREN
Alle reacties Link kopieren
quote:troelalaaaatje schreef op 22 mei 2015 @ 20:24:

[...]



Als je het viva forum als maatstaf neemt inderdaad wel. Belachelijk dat het gebeurd, echter het gebeurd inderdaad regelmatig. Schandalig wanneer een man na het werk dat een vrouw heeft verricht om het gezamenlijke kind ter wereld te brengen enkel aan zijn kwakje denkt.Overigens krijg ik hier pijn van aan mijn ogen... het gebeurt (2 maal).
ANDERE MOGEN MIJ BERICHTEN STUREN

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven