Getverdegátver oftewel tapijtkeverlarves

14-08-2012 18:11 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag zoon opdracht gegeven om nu eens een keer zijn slaapkamer op te ruimen en stofvrij te maken, vooral onder zijn bed.



Niet lang nadat hij met vuilniszak en stofzuiger naar boven is vertrokken, klinkt een tussen afschuw en ongeloof mám-kom-es-kijken de trap af.



Ik denk nog hij heeft vast een plastic zakje met een broodje langgeleden gevonden, en dat is meestal aan mij omdat te verwijderen omdat hij dat niet durft beet te pakken.



Eenmaal boven gekomen wijst hij onder zijn bed, er zijn beestjes, eerst zag hij er één, maar toen hij beter keek waren het er veel méér. Grotere, iets kleinere en ook ieniemienies.



Alarm dacht ik, bedbugs, maar gelukkig, dat zijn ze niet.

Maar wat het dan wel zijn, we hebben even moeten zoeken en toen herkenden we ze in de larves van de tapijtkever.

Een kever zélf hebben we niet gezien, maar die schijnen buiten te leven.

De larfjes voeden zich met organisch materiaal, haren, veren e.d.



Nu zie ik allerlei bestrijdingsprogramma's van bedrijven, die al de kieren en spleten in je (oude) huis volspuiten met chemisch spul, waarna je voor een aantal uren je huis uit moet, en daarna grondig moet luchten.

Klinkt mij allemaal erg ongezond in de oren.



Nu dacht ik zelf, goed stofzuigen, en vanaf nu aan ook heel goed bijhouden. Desinfecterend talkpoeder strooien en dat later weer opzuigen, steeds stofzuigerzak vervangen.



Het waren geen hele hordes, en er was echt heel heel lang niet gestofzuigd onder het bed, waar ook nog allerlei doosjes met oude meuk stond, dat alles is meteen weggegaan, zakken liggen al in de containers.



Wie heeft er ook last van (gehad)? En heb je dat zelf weg kunnen krijgen?



Ter illustratie:



Is het niet mogelijk om gewoon een spuitbus te kopen met één of andere meuk, om het weg te krijgen? Ik denk dat je met desinfecterende poeder niet ver komt, dat is tegen bacteriën en deze zijn tienduizend keer groter.
Alle reacties Link kopieren
Is ook wel een idee, daarmee heb ik het ook nog zelf in de hand.
http://www.lastvan.com/a- ... rmigon-spray-luxan-400-ml
Alle reacties Link kopieren
OMG!!



ik zou gaan verhuizen
Ach welnee, stel je niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik woon juist helemaal super, het is een oud huis. Het heeft zijn charmes, maar ook dit soort dingen kan voorkomen.



Mijn zoon voelde zich al schuldig dat het zo erg was in zijn kamer. Maar het komt in principe niet door niet opruimen. Vaak komt het door vogelnesten onder een dakpan of een dooie muis ergens in een holle ruimte of zoiets, en inderdaad, schuin dak, veel hout, schuine daken, en altijd vogels die in de goot aan het scharrelen zijn.

Muizen hier in huis nooit tegengekomen, we hebben twee katten.



Laat wel de woningbouw even controleren of er niet zo'n haard ergens zit.



Goeie tip Cateau, ik ga zo'n bus bestellen.
quote:Perel schreef op 14 augustus 2012 @ 18:35:

Ja, ik woon juist helemaal super, het is een oud huis. Het heeft zijn charmes, maar ook dit soort dingen kan voorkomen.



Mijn zoon voelde zich al schuldig dat het zo erg was in zijn kamer. Maar het komt in principe niet door niet opruimen. Vaak komt het door vogelnesten onder een dakpan of een dooie muis ergens in een holle ruimte of zoiets, en inderdaad, schuin dak, veel hout, schuine daken, en altijd vogels die in de goot aan het scharrelen zijn.

Muizen hier in huis nooit tegengekomen, we hebben twee katten.



Laat wel de woningbouw even controleren of er niet zo'n haard ergens zit.



Goeie tip Cateau, ik ga zo'n bus bestellen.Maar dat hoeft hij niet weten natuurlijk....
Alle reacties Link kopieren
Bij Kruidvat kun je een bus insektenspray kopen. Hij is van het huismerk en kost slechts 5 euro. Gele bus, groene dop. Er zijn twee soorten bussen, een kleine en een grote. Waarschijnlijk moet je de grote hebben: tegen kruipende insekten.



Als je gaat sprayen moet je de ruimte goed luchten. Dus alle ramen open.
...
Alle reacties Link kopieren
Danivo, in mijn naieve onschuld heb ik hem al met de waarheid verblijd..
Alle reacties Link kopieren
Oslo, dat is ook even de moeite van het nakijken waard. Moet morgen toch de stad in voor nieuwe stofzuigerzakken.
Alle reacties Link kopieren
de haren van de larven kunnen nogal eens irritaties veroorzaken. rode vlekken enz.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
quote:Perel schreef op 14 augustus 2012 @ 18:43:

Danivo, in mijn naieve onschuld heb ik hem al met de waarheid verblijd..Neee, dat had je natuurlijk nooit moeten vertellen!
Alle reacties Link kopieren
Dan laat je de ongediertebestrijder gewoon vertellen dat het wél door het niet-opruimen komt. Van een expert zal hij het vast wel aannemen
Alle reacties Link kopieren
Oh, en ontopic, misschien kun je een ongediertebedrijf bellen voor advies? Vaak hebben zij van die huis-tuin-en-keukentrucjes die je goed kunnen helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ieeew! Dat is schrikken!!! Nu weet ik waarom we laminaat hebben.

Spuiten die handel!

Maar eeeh, bestaan bedbugs echt? Dacht dat een kinder-bang-maak-iets was.
Alle reacties Link kopieren
MA, ik heb hier ook laminaat liggen, door het hele huis nog wel! De naam is wel tapijtkever maar er liggen echt geen kleden.



Bedbugs bestaan echt. Als je er op googled word je er niet vrolijk van. Het schijnt dat ze tegenwoordig weer vaker voorkomen, ze liften mee tussen de spullen in je koffer als je terugkomt van een vakantie in een buitenland waar ze rijkelijk vertegenwoordigd zijn.
Alle reacties Link kopieren
O echt? Ik ga niet googlen, en morgen meteen onder alle bedden kijken. Ik vond papiervisjes al erg!
Ik heb hier ook last van die tapijtkevertjes. Heb ook de kevertjes zelf soms. Ik doe er verder niks aan eigenlijk. Gewoon stofzuigen en soms zie ik ze ineens weer en dan weer een hele tijd niks. Ik heb vloerbedekking boven liggen, dus daar zitten ze in. Onder ons bed meestal of bij het nachtkastje. Ze doen niks, heb er weinig last van en heb liever die beestjes dan al die chemische dingen in mijn huis. Denk dat die schadelijker voor mijn dochter zijn dan een keer zo'n beestje wat op de muur zit
Alle reacties Link kopieren
De tapijtkever kan wèl kwaad.

Bij ons hadden wij een plaag.

Torenflat 5 hoog.

Lift besmet, geburen besmet, bovenburen besmet.

Geen vogelnesten, geen vies appartement, geen tapijt, geen leder en opgezette dieren, geen vilt, geen wol en riet, ....

Alles werd 4 keer bespoten door Rentokil, en er werd ook met gas gewerkt, poeders, vernevelaars,... nachten op hotel.

Professioneel alle kieren laten dichten. Alles gestript ( Novilon behandeld, houten plinten ).

Matrassen zetels kledij gordijnen... vergast, En ze zijn terug.

Dat vreet gaten in gordijnen, dat vreet isolatie kapot, zelfs spaanplaat, matrassen, kledij,... het zijn vooral de larves die veel schade maken.

Er is nu opnieuw een totaal inspektie.

Ik zou ook graag verhuizen maar deze koopflat is momenteel onbewoonbaar.

Een tapijtkever krijg je niet weg met een busje vergif.

Je kan dat géén jaren in je woning hebben, dan wil ik die woning nu zien !!! Men moet die sites updaten en die doe het zelvers: dat is pure zever: tapijtkever in huis ? RAMP
Alle reacties Link kopieren
hallo, hier nu ook al en tijdje last van de tapijtkever.

Hebben er in t begin niks aan gedaan omdat het voor mij niet echt iets voorstelde en ik niet wist wat t was dacht ze komen gewoon op kruimels af wat in de speelgoedkist van mijn zoontje zat.

Elke keer weer schoongemaakt en ik dacht weg zijn ze.

Nu zijn we 3 jaar verder en zie ik ze af en toe weer maar nu in de gehele kamer en obder matras van mijn zoon en dochter.

Alles goed nagekeken en geen spoor van die beestjes totdat we de lambrisering van de muur trokken.

Hele nesten met die larven alles weggehaald en gif gespoten en de muur opnieuw structuur gegeven.

Nu kom ik er af en toe nog 1 tegen in de 3 dagen een verdwaalde maar ben er nu toch wel klaar mee RAMP KRIEBEL
Alle reacties Link kopieren
quote:7676578656 schreef op 14 augustus 2012 @ 18:35:

Ja, ik woon juist helemaal super, het is een oud huis. Het heeft zijn charmes, maar ook dit soort dingen kan voorkomen.



Mijn zoon voelde zich al schuldig dat het zo erg was in zijn kamer. Maar het komt in principe niet door niet opruimen. Vaak komt het door vogelnesten onder een dakpan of een dooie muis ergens in een holle ruimte of zoiets, en inderdaad, schuin dak, veel hout, schuine daken, en altijd vogels die in de goot aan het scharrelen zijn.

Muizen hier in huis nooit tegengekomen, we hebben twee katten.



Laat wel de woningbouw even controleren of er niet zo'n haard ergens zit.



Goeie tip Cateau, ik ga zo'n bus bestellen.Natuurlijk komt het wel door het opruimen en schoonhouden. TO gaf al aan dat ze in eerste instantie vermoedde dat er een broodje of iets dergelijks na vele weken tot ontbinding was overgegaan. Nou, lekker fris, als je dat wél normaal vindt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Bij ons ook recent tapijtkever ontdekt, heel waarschijnlijk door tweedehandskledij.
Deze topic is al enkele jaren oud, dus vroeg ik me vooral af of je hier ooit nog vanaf geraakt?

Alvast bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven