Vloerbedekking verven

23-05-2015 23:43 36 berichten
Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met hun vloerbedekking in huis te verven.



Een paar jaar geleden hebben wij onze vloerbedekking op de overloop en trap vernieuwd.

Vloerbedekking is nodig, want de trap verven of laminaat klinkt veel te veel door.



In een vlaag van verstandsverbijstering hebben wij toen (ook doordat we op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer zagen) voor een kleur gekozen die mij nu mateloos irriteert....



De vloerbedekking is nog in uitstekende staat, dus vervangen vind ik eigenlijk zonde.

Hierbij komt, dat wij heel misschien over een aantal jaren willen verhuizen naar een nieuwbouwproject bij ons in de buurt, en ik daar in mijn achterhoofd qua investering in ons huidige huis al rekening mee houd.

Bovendien vind ik het vervangen best een hoop gedoe, naast de kosten die erbij komen.



De kleur echter wordt mij steeds meer een doorn in het oog.

Ik ben eens gaan googelen op of je het kon verven, en jawel, die mogelijkheid is er.



Ik kan er echter maar weinig ervaringen over vinden, behalve dan op de site van een verfleverancier zelf.



Zijn hier mensen die zich er aan gewaagd hebben? En zoja, hoe bevalt het?



Ik kan wel topics vinden op internet van iemand die de vraag stelt, maar die personen krijgen alleen maar het advies "niet aan beginnen".

Ik wil graag ervaringen lezen dus, van mensen die daadwerkelijk deze stap hebben genomen.

Ik lees het graag.
met tapijt van sisal kan het wel maar een oranje ondertoon zul je er altijd doorheen blijven zien.



Ik zou eens bij kwantum informeren. Een aantal jaar geleden was kwantum verbazend goedkoop met het leggen van nieuwe trapbekleding.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nieuw kopen, of desnoods weghalen en de trap schuren en verven. Maar ook dat kost geld.



Als ik geen geld had zou ik zelf tapijt kopen en de oude tapijt als mal gebruiken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Maar de volgende kopers zullen toch geen zelfgeverfd tapijt in hun nieuwe huis willen?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
En als je al dat geld nou eens besteed aan een goed doel zoals kinderfonds Mamas? Dan wordt je gekleurde vloerbedekking iets dat je dagelijks herinnert aan een Afrikaans kind dat ook die dag weer dankzij jou te eten heeft. Lijkt me veel meer voldoening geven dan verf.
Ik zou het niet doen. Kan me niet voorstellen dat het mooi wordt. Maar, als je het toch doet, wil je dan laten weten hoe het is geworden? Ben heel benieuwd of dit goed werkt...
Wat een gedoe. Ik zou gewoon de muren verven, er een stevige kleur tegenaan zetten. Oranje naast wit is echt een heel andere kleur dan oranje naast blauw.

Jij wilt rustiger, dus dan zou ik het in de bruinige of grijzige tinten zoeken. Maar laat je adviseren door iemand die wat van kleur weet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een cursus yoga nemen. Ooit leek het mooi. Nu erger je je kapot. Laat het los.

Wat vind je man ervan?

Ik zou het alleen laten verven door een bedrijf met ervaring als het max tweehonderd euro kost én het huis daardoor beter te verkopen zou zijn.
Vooral deze tip lijkt me tricky:

TIP: Laat de verf niet afkoelen tot onder de 60 graden Celsius, anders nemen de vezels de verf minder goed op



En het feit dat ze aanraden het in meerdere lagen te doen. Wat een hoop werk. En behoorlijk prijzig.
Alle reacties Link kopieren
Oeps
Alle reacties Link kopieren
Auto tapijten verf ik ook gewoon met de spuitbus, geeft een verrassend mooi resultaat en je ziet niet dat het geverfd is. Hoe het er in huis aan toe gaat heb ik geen idee van.
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 24 mei 2015 @ 09:44:

En als je al dat geld nou eens besteed aan een goed doel zoals kinderfonds Mamas? Dan wordt je gekleurde vloerbedekking iets dat je dagelijks herinnert aan een Afrikaans kind dat ook die dag weer dankzij jou te eten heeft. Lijkt me veel meer voldoening geven dan verf.Wat een leuke out-of-the-box tip. Met een doel als Orange Babies kijk je nooit meer hetzelfde tegen de oranje vloer aan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven