Staffen en gestaft worden?
maandag 7 juli 2014 om 10:24
Staf jij hier op dit forum? En zo ja, waarom? Wat is voor jou de reden om het stafje aan te klikken en te schrijven aan de moderator? Ik staf zeer weinig tot niet en als ik ervoor kies gaat het meestal om spammers.
Vertel hier je staf-perikelen.
Vertel hier je staf-perikelen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 1 maart 2015 om 23:08
quote:SuzanneSuus schreef op 01 maart 2015 @ 23:01:
[...]
Yes. (Zal ik deze post staffen voor de inhoud??)
Maar dat is de àndere kant Ama.
Zijn er forummers die van alles staffen, dus zonder de afwegingen die Ama noemt?
Ik stafte ooit ook van alles, pas later zoals hier nu beschreven.Het is al wel vaker gezegd volgens mij, ook in het modtopic. Maar dat is waarschijnlijk niet het beleid, naar context kijken.
[...]
Yes. (Zal ik deze post staffen voor de inhoud??)
Maar dat is de àndere kant Ama.
Zijn er forummers die van alles staffen, dus zonder de afwegingen die Ama noemt?
Ik stafte ooit ook van alles, pas later zoals hier nu beschreven.Het is al wel vaker gezegd volgens mij, ook in het modtopic. Maar dat is waarschijnlijk niet het beleid, naar context kijken.
zondag 1 maart 2015 om 23:18
zondag 1 maart 2015 om 23:43
quote:SuzanneSuus schreef op 01 maart 2015 @ 23:18:
[...]
Nee, dat geloof ik niet.
Eerder een kwestie van leren modereren. En dat is best lastig.Zo moeilijk is het toch niet om standaard even te checken of het bericht wat gestaft is nog in een quote staat? Of even 5 berichten voor en na de betreffende post te lezen. Lijkt me niet echt hogere wiskunde.
[...]
Nee, dat geloof ik niet.
Eerder een kwestie van leren modereren. En dat is best lastig.Zo moeilijk is het toch niet om standaard even te checken of het bericht wat gestaft is nog in een quote staat? Of even 5 berichten voor en na de betreffende post te lezen. Lijkt me niet echt hogere wiskunde.
zondag 1 maart 2015 om 23:45
quote:erizo schreef op 01 maart 2015 @ 23:30:
Enn, vooral bij spam. Heb ik een ontzettende hekel aan. En Ik heb weleens Iemand die op de man (vrouw) speelde gestaft, maar de exacte details ben ik kwijt.
Vind je dat niet aan degene die aangesproken wordt?
Ik heb dat dus wel heel erg, dat ik het onlogisch vind om iemand te staffen die wat over een ander zegt. Ik zou dat zelf ook niet willen, ik bepaal zelf wel wanneer ik een opmerking tegen mij te ver vind gaan. Behalve bij echt grove uitspraken of verwensingen, maar dat heeft met een stukje fatsoen te maken.
Enn, vooral bij spam. Heb ik een ontzettende hekel aan. En Ik heb weleens Iemand die op de man (vrouw) speelde gestaft, maar de exacte details ben ik kwijt.
Vind je dat niet aan degene die aangesproken wordt?
Ik heb dat dus wel heel erg, dat ik het onlogisch vind om iemand te staffen die wat over een ander zegt. Ik zou dat zelf ook niet willen, ik bepaal zelf wel wanneer ik een opmerking tegen mij te ver vind gaan. Behalve bij echt grove uitspraken of verwensingen, maar dat heeft met een stukje fatsoen te maken.
maandag 2 maart 2015 om 00:27
Als uit mijn posts zou blijken dat ik buitenlands ben, daar komen rascistische opmerkingen over maar ik negeer dat of weet daar prima mee om te gaan: zouden jullie ( jullie in het algemeen) dat staffen?
Is dat dan zodanig kwetsend dat het strafwaardig is of hangt het af hoe er mee om gegaan wordt?
Is dat dan zodanig kwetsend dat het strafwaardig is of hangt het af hoe er mee om gegaan wordt?
Je bent zelf een theepot
maandag 2 maart 2015 om 01:55
quote:SuzanneSuus schreef op 02 maart 2015 @ 00:27:
Als uit mijn posts zou blijken dat ik buitenlands ben, daar komen rascistische opmerkingen over maar ik negeer dat of weet daar prima mee om te gaan: zouden jullie ( jullie in het algemeen) dat staffen?
Is dat dan zodanig kwetsend dat het strafwaardig is of hangt het af hoe er mee om gegaan wordt?Racisme zou ik wel staffen ja. Het is ook expliciet verboden op dit forum. Zelfmoordaankondigingen zou ik ook staffen bijvoorbeeld. Die zaken horen hier imo niet thuis.
Is dat dan zodanig kwetsend dat het strafwaardig is of hangt het af hoe er mee om gegaan wordt?Racisme zou ik wel staffen ja. Het is ook expliciet verboden op dit forum. Zelfmoordaankondigingen zou ik ook staffen bijvoorbeeld. Die zaken horen hier imo niet thuis.
maandag 2 maart 2015 om 02:21
Ik staf zelf zelden maar ben zelf ooit wel eens gestaft. Ik vroeg om ervaringen m.b.t. een product waar meerdere versies van waren en had er volgens mij wat linkjes bij gezet zodat anderen konden zien over welke ik twijfelde. Toen ik later wilde kijken of er al reacties waren was mijn topic weg. Volgens mij zag iemand het als spam terwijl dat niet zo was.
zondag 24 mei 2015 om 13:12
Ik hou in principe niet van staffen, maar heb onder mijn vorige nick wel 'ns mensen gestaft waarvan ik wist dat zij me 'n ban aangenaaid hadden, maar die ondertussen wel ordinair bij mij op de man speelden. Normaal boeit me dat niet, maar zulke types gun ik dan ook 'n ban terug. Maar liever zou ik zien dat dit hele verkliksysteem afgeschaft werd. Er wordt sowieso veel te snel de racismekaart getrokken, terwijl als je exact dezelfde opmerking maakt over een andere groepering, er geen haan naar kraait. Meten met 2 maten noemen ze dat ook wel.
Shoot first, ask questions later!
zondag 24 mei 2015 om 13:18
quote:elfquest24 schreef op 02 maart 2015 @ 00:59:
Ik staf onnodig kwetsende opmerkingen,
Maar wanneer is een kwetsende opmerking nodig en wanneer is het onnodig? Bepaal jij dat?
En wanneer is een opmerking kwetsend? Bepaal jij dat? Zo ja: is het dan voldoende als jij een opmerking als kwetsend ervaart of moet het ook als kwetsend ervaren worden voor tenminste één andere forummer of moet het kwetsend zijn voor 1/8 van het forum of is het ook genoeg als 1/10 van het forum het als kwetsend ervaart?
Ik staf onnodig kwetsende opmerkingen,
Maar wanneer is een kwetsende opmerking nodig en wanneer is het onnodig? Bepaal jij dat?
En wanneer is een opmerking kwetsend? Bepaal jij dat? Zo ja: is het dan voldoende als jij een opmerking als kwetsend ervaart of moet het ook als kwetsend ervaren worden voor tenminste één andere forummer of moet het kwetsend zijn voor 1/8 van het forum of is het ook genoeg als 1/10 van het forum het als kwetsend ervaart?
zondag 24 mei 2015 om 13:22
De één heeft veel langere tenen dan de ander. Er is ook zo'n dooddoener 'wat gij niet wil dat u geschiedt doe dat ook 'n ander niet'. Maar daar heb je niet zoveel aan als je zelf heel veel kan hebben qua opmerkingen en je tegenstander is iemand die al gaat janken als je 'boe' zegt.
Shoot first, ask questions later!
zondag 24 mei 2015 om 13:23
quote:milna schreef op 24 mei 2015 @ 13:21:
Wat een bull sh*t: "onnodig kwetsende opmerkingen".
Hoezo? Ik heb ook wel eens bepaalde opmerkingen voorbij zien komen die ik dus echt niet vind kunnen, dus die staf ik ook. Dan kan de mod bepalen hoe en wat.
Zijn vaak forummers die dan vaker zo reageren of lopen te trollen maar heb soms ook best wel pijnlijke opmerkingen voorbij zien komen die in een bepaalde situatie gewoon niet nodig zijn.
Wat een bull sh*t: "onnodig kwetsende opmerkingen".
Hoezo? Ik heb ook wel eens bepaalde opmerkingen voorbij zien komen die ik dus echt niet vind kunnen, dus die staf ik ook. Dan kan de mod bepalen hoe en wat.
Zijn vaak forummers die dan vaker zo reageren of lopen te trollen maar heb soms ook best wel pijnlijke opmerkingen voorbij zien komen die in een bepaalde situatie gewoon niet nodig zijn.
.
zondag 24 mei 2015 om 13:24
quote:isa__88 schreef op 24 mei 2015 @ 13:23:
[...]
O? En daar kan die forummer zelf niks van zeggen?
Daar moet de kleuterjuf bij worden geroepen? Really
[...]
O? En daar kan die forummer zelf niks van zeggen?
Daar moet de kleuterjuf bij worden geroepen? Really
zondag 24 mei 2015 om 13:25
zondag 24 mei 2015 om 13:29
quote:yasmijn schreef op 24 mei 2015 @ 13:26:
En dan ga jij dat lopen staffen. Is dat niet aan de forummer zelf?Misschien doet die forummer dat ook wel zelf maar zo niet heb ik het gedaan. Die knop zit er nou eenmaal en ik vind het belachelijk als dat soort gemene opmerkingen blijven staan als een TO aangeeft dat het haar kwetst en mensen door blijven gaan.
En dan ga jij dat lopen staffen. Is dat niet aan de forummer zelf?Misschien doet die forummer dat ook wel zelf maar zo niet heb ik het gedaan. Die knop zit er nou eenmaal en ik vind het belachelijk als dat soort gemene opmerkingen blijven staan als een TO aangeeft dat het haar kwetst en mensen door blijven gaan.
.