Geur uit kleding verwijderen

23-05-2015 23:24 20 berichten
Oke nu koop ik wel vaker kinder kleding pakketten via marktplaats. Hartstikke leuk enzo en scheelt veel geld. Meestal komt het lekker fris binnen. Niets aan het handje. Was het een keer en meestal nog wel een keer gewoon voor de zekerheid. Nu heb ik een pakket ontvangen met leuke items maar men wat stinkt die kleding zeg!! Heb zelf geen huisdieren maar ik denk naar katten of honden.... Heb ondertussen de kleding twee keer gewassen op 60 graden, in oxi laten weken en ook nog eens in azijn en een beetje dettol. Maar de geur gaat er niet uit?! Nu is mijn vermoeden dat het kattenpis is! Tenminste anders zou de geur wel verdwijnen om een gegeven moment, toch?
Alle reacties Link kopieren
En dat wil je serieus je kind nog gaan aantrekken?

Ik zou het in de kliko gooien. Bah!
Alle reacties Link kopieren
Gevonden na googlen:



Kattenurine in je kleding?

Kleding die naar kattenpis ruikt, dat kan natuurlijk niet. Gelukkig kan je op een eenvoudige manier van de geur verlost raken, namelijk door appelazijn toe te voegen aan je wasmiddel. Ook een nachtje laten weken in biotex geeft goede ervaringen. Tot slot kan je het kledingstuk wassen met Dettol.



Hou er rekening mee dat het kan lijken dat de geur verdwenen is, maar deze later toch weer terugkomt. Dit gebeurt vooral wanneer het warm is en/of wanneer je transpireert.
Geen idee. Maar gatver! Ik zou het weggooien.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk komt het er op neer dat je de kleding weg kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook weggooien bah.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
quote:Marjo41 schreef op 23 mei 2015 @ 23:27:

En dat wil je serieus je kind nog gaan aantrekken?

Ik zou het in de kliko gooien. Bah!Nee natuurlijk niet! Ik vroeg mij alleen af of die geur er nog uit te krijgen is.
Ik heb nog nooit kattenpis uit kleding gekregen en ooit een dekbed 2 keer laten stomen zonder succes.
Maar als het echt kattenpis is dan gaat het weg. Wel jammer dat mensen dat zo durven te verkopen...
Alle reacties Link kopieren
quote:dadelduifje schreef op 23 mei 2015 @ 23:38:

Maar als het echt kattenpis is dan gaat het weg. Wel jammer dat mensen dat zo durven te verkopen...Misschien dat ze het zelf niet eens meer ruiken.
quote:dadelduifje schreef op 23 mei 2015 @ 23:38:

Maar als het echt kattenpis is dan gaat het weg. Wel jammer dat mensen dat zo durven te verkopen...Maakt het uit wat het is? Het stinkt!
Of ze hadden het niet door dat de kat er op geplast heeft.



Je kunt het nog eens proberen met een nacht weken in Vanish.
Wel vreemd dat alles er naar ruikt ook de paar sokjes en rompertjes die erbij zaten.... Maar goed het maakt inderdaad ook niet uit wat het is. Dan gaat het maar de kliko in.
quote:dadelduifje schreef op 23 mei 2015 @ 23:59:

Wel vreemd dat alles er naar ruikt ook de paar sokjes en rompertjes die erbij zaten.... Maar goed het maakt inderdaad ook niet uit wat het is. Dan gaat het maar de kliko in.



Misschien had ze het op een stapeltje klaarliggen en heeft de kat over het stapeltje heen geplast.

Of wellicht komt het uit een huis wat "overgenomen" is door de huisdieren. Ik ken een gezin waar het hele huis ruikt naar huisdieren, je ruikt het al als je deur open doet, echt alles stinkt naar dieren (inclusief die mensen zelf), maar dat ruiken ze zelf niet meer. (meerdere honden, katten en vogels in een rijtjeshuis en niet zo heel veel zin hebben om schoon te maken....)
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Weet niet wat de huisdiertjes dan hebben uitgevoerd, maar in mijn huis met 2 katten en een konijn stinkt het niet. En kleding al helemaal niet! Misschien kun je vragen bij de stomerij of ze er wat mee kunnen en het voor de redelijke prijs willen doen?



Succes!
Je zou kunnen proberen om de kleding een nacht te laten weken in water met baking soda. Daarna wassen. Misschien twee keer herhalen als de geur echt hardnekkig is. Ik heb daarmee al goede ervaringen.

Baking soda is te koop bij de toko.



Je kan er spul voor kopen bij ecodor. Na één keer sprayen is het gegarandeerd weg.
Alle reacties Link kopieren
Een inbreken op dit topic: hoe krijg je varkenslucht uit kleding? Het valt me op dat ik deze geur uit katoen prima uitgewassen krijg, maar uit kunststof materiaal, bijvoorbeeld fleece, krijg ik het niet uit.

Ik was de boel op 40 graden, met gewoon wasmiddel en hygienespoelmiddel of azijn, maar die lucht blijft. Kleding die ik bij de varkens gedragen heb, kan ik prive niet meer gebruiken, jammer... Iemand een tip speciaal hiervoor? Febreze geloof ik niet in (chemische zooi). Zou ecodor ook hiertegen helpen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn katten pissen ook graag -af en toe- in de wasmand met schone was, dus wellicht dat dat is gebeurt.

Maar kattenpis herken je echt meteen, zelfs al heb je geen katten.



Ik krijg het er trouwens altijd gewoon uit in de 60 graden was. Misschien dat het er al zo lang heeft gelegen met kattenpis dat het er niet meer uit gaat. Zie je geen vlekken dan?
Naar de stomerij brengen word mij te duur. Baking soda zou eventueel kunnen maar ik denk niet dat het gaat helpen. Ecodor zou inderdaad ook nog kunnen maar dat kost 16¤ tegenover een pakket van 30¤.... Nee dat is het mij allemaal niet waard. Jammer maar helaas. De volgende keer vraag ik eerst of de verkoper huisdieren heeft en zo ja dan kijk ik voortaan even verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven