Is het immoreel om achter een gebonden meisje aan te gaan?

27-08-2008 09:57 566 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik probeerde gisteren een meisje te versieren..... ze vond het wel leuk en ze emailde me later. Alleen bleek toen dat ze een vriendje heeft.

Ze deed in het msn-gesprek echter heel flirterig, en het was duidelijk dat ze van mijn aandacht genoot, en dat haar relatie (van een jaar) niet meer dezelfde spanning opleverde als dit soort nieuwe contacten.

Wat vinden jullie? Is het onethisch om als een piraat achter de vriendin van een ander aan te gaan? Of is haar relatie een afspraak tussen haar en haar vriend, en heb ik daar niks mee te maken? (maw: ze moet zelf weten hoe belangrijk zij haar huidige relatie vindt)
@Misschicken; is het ooit in je op gekomen dat arrogantie ook te maken kan hebben met onzekerheid en je niet geaccepteerd voelen?
Wel, geleerd, over dit liefdesperikel hebben ook al velen serieuze reacties geplaatst, alleen lijk je daar niet echt iets mee te willen, omdat het niet is wat je wilt horen.

Er wordt gezegd "beter van niet, ze heeft al een relatie, is nog maar 18 enz" en jij reageert met "maar is het dan niet mijn recht om haar te versieren" en "zal ik haar meevragen naar New York, zodat ze inziet wat voor een loser haar vriendje is?"

Je lijkt het zelf eigenlijk wel prima te vinden, wel, dan heb je verder advies niet nodig en dan doe je toch gewoon waar je zin in hebt?
@Aruba: hoezo spreek ik mezelf tegen? De aantrekkingskracht met dit meisje wat natuurlijk vooral fysiek. Ik ken haar immers niet.

Waarom blijkt daaruit dat ik geen maand zou willen wachten?

Overigens denk ik dat een maand wachten vooral voor meisjes belangrijk is. Het is een manier om foute mannen af te schrikken. Als man hoef je geen foute vrouwen af te schrikken, omdat vrouwen (even generaliserend) meestal wat ethischer zijn en je niet snel zullen laten vallen omdat er te snel seks is geweest.
quote:Geleerd schreef op 27 augustus 2008 @ 16:25:

Carlice: ik heb al mijn excuses aangeboden.... dan moet jij ook van jouw kant weten wanneer op te houden.

als je zou snappen hoe een forum werkt, dan weet je dat de mogelijkheid bestaat, dat iemand je bericht nog niet heeft gelezen op het moment dat hij/zij haar eigen bericht scrhijft/post.

Niet dat het me tegen gehouden zou hebben...

Het valt me op dat je nergens inhoudelijk op ingaat. Als een opmerking je te erg raakt, dan komt er een slappe inhoudsloze opmerking over spelling. Of over iets anders oppervlakkigs, dat niets met de inhoud van de berichten van andere forummers te maken heeft.

Zo 'geleerd' en dan toch zo weinig op de inhoud maar op de man af, hoe komt dat?
@Melanthe: maar er waren ook andere reacties (die waren weliswaar in de minderheid, maar toch....). Dus dan vind ik het interessant hoe weer wordt gedacht over die tegenargumenten....
quote:Geleerd schreef op 27 augustus 2008 @ 16:29:

@Misschicken; is het ooit in je op gekomen dat arrogantie ook te maken kan hebben met onzekerheid en je niet geaccepteerd voelen?maar je wordt alom bejubeld?!
Bovendien, als het meisje voor je zou vallen, heb je dan niet liever dat ze voor je valt omdat je een leuke vent bent, die zichzelf durft te zijn, met wie ze kan lachen/enz, in plaats van dat ze voor je valt omdat je haar probeert te imponeren met grootse verhalen en tripjes naar New York?

Persoonlijk ben ik niet zo van de grootse imponeertoestanden. Iemand die zichzelf durft te zijn, is veel indrukwekkender, en ik ga eerder voor de bijl voor iemand die me met kleine dingen weet te verrassen (en dan vooral zijn persoonlijkheid), dan iemand die het alleen kan zeggen met Grote Dingen.
quote:Geleerd schreef op 27 augustus 2008 @ 16:25:

SD: okee, kun je dan je eigen reactie toelichten?

Zit je daar echt op te wachten dan?

Nou vooruit, ben in een goeie bui

Ik vind het niet kunnen omdat:

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

(karma weet je wel )
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Geleerd schreef op 27 augustus 2008 @ 13:38:

@Venusvrouw: nee, dat vind ik niet erg, omdat ik denk dat hij alleen maar gebaat is bij een snel einde van de relatie als het met die relatie niet goed is.

Bovendien, daar ben ik ook eerlijk in, denk ik ook gewoon aan mijn eigen belangen in dezen. Ik wil best iets goeds doen voor die jongen, maar ik hou ook van mezelf natuurlijk.

Geleerd, jij wil geen steun en advies, jij denkt alleen aan jezelf!

Ga je zo naar huis en open je morgen een toppic: Ik heb haar heerlijk geneukt, moet ik haar aan m'n ouders voorstellen? (Tenslotte moet je ons ongelijk op het forum bewijzen) Of ga je zo naar een internetcafe en kunnen we nog langer van je intelligente bijdragen aan dit toppic genieten?
@SD; okee....maar ik vind het niet erg wanneer anderen mijn relatie testen. Als mijn vriendin bij me wegloopt: prima. Want wanneer ze niet trouw is of niet van me houdt, dan ben ik haar liever vandaag dan morgen kwijt. En als ze wel voor mij gaat, dan hoef ik me nergens zorgen over te maken.
@Carlice: nou bejubeld.... dat gold voor mijn leven buiten dit forum, maar hier word ik bepaald niet bejubeld, en daar word ik best wel onzeker van.
quote:Geleerd schreef op 27 augustus 2008 @ 16:38:

@Carlice: nou bejubeld.... dat gold voor mijn leven buiten dit forum, maar hier word ik bepaald niet bejubeld, en daar word ik best wel onzeker van.Misschicken, wil je even het teiltje omspoelen? Ik wil 'm terug!!!
@Melanthe: ik zou haar inderdaad liever imponeren met mijn persoonlijkheid met een trip naar NY.

Aan de andere kant zou ik haar liever imponeren met een trip naar NY dan haar helemaal NIET imponeren.

Maar ik heb al eerder gezegd dat ik, jullie advies volgend, dit niet ga voorstellen. Volgens mij komt het idd te patserig over, en werkt het alleen maar contraproductief.
@Venus: neeeeeee, ik wil juis schoon schip maken....! Maar jij ziet er weer een nieuwe provocatie in.
quote:Geleerd schreef op 27 augustus 2008 @ 16:36:

@SD; okee....maar ik vind het niet erg wanneer anderen mijn relatie testen. Als mijn vriendin bij me wegloopt: prima. Want wanneer ze niet trouw is of niet van me houdt, dan ben ik haar liever vandaag dan morgen kwijt. En als ze wel voor mij gaat, dan hoef ik me nergens zorgen over te maken.Heb je uberhaupt wel eens een langdurige relatie gehad?
quote:Geleerd schreef op 27 augustus 2008 @ 16:38:

@Carlice: nou bejubeld.... dat gold voor mijn leven buiten dit forum, maar hier word ik bepaald niet bejubeld, en daar word ik best wel onzeker van.

Volgens mij gebruikte je dat woord over jezelf...

Heb je een beetje in de gaten dat je arrogante houding niet bijdraagt aan je geliefdheid (woord?) hier op het forum, maar het werkt juist andersom. En waarom raakt je dat uberhaupt? Je wekt de indruk dat het je niet zo kan schelen wat men hier van je vindt. Je bent immers zo succesvol en bejubeld in de academische wereld.
quote:Venusvrouw schreef op 27 augustus 2008 @ 16:39:

[...]

Misschicken, wil je even het teiltje omspoelen? Ik wil 'm terug!!!

Kijk eens, ik heb een grotere gevonden, we hebben hem hard nodig.
@Liselore: ja, een aantal.... hoezo?

Maar ik ben nu alweer een paar maanden single.
@Carlice: ik heb al gezegd dat mijn arrogantie voortkomt uit onzekerheid over mijn positie hier, en dat ik mijn best ga doen om flink te minderen.
quote:Geleerd schreef op 27 augustus 2008 @ 16:31:

Overigens denk ik dat een maand wachten vooral voor meisjes belangrijk is. Het is een manier om foute mannen af te schrikken. Als man hoef je geen foute vrouwen af te schrikken, omdat vrouwen (even generaliserend) meestal wat ethischer zijn en je niet snel zullen laten vallen omdat er te snel seks is geweest.

Huh, wat zeg je? Van deze redenering snap ik werkelijk geen hoela.

Vrouwen zullen mannen niet in de waan laten dat ze een langdurige relatie willen, terwijl ze eigenlijk alleen uit zijn op een one-night-stand, bedoel je dat?

Zo nee, wat bedoel je dan?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:Geleerd schreef op 27 augustus 2008 @ 16:39:

@Melanthe: ik zou haar inderdaad liever imponeren met mijn persoonlijkheid met een trip naar NY.

Aan de andere kant zou ik haar liever imponeren met een trip naar NY dan haar helemaal NIET imponeren.

Maar ik heb al eerder gezegd dat ik, jullie advies volgend, dit niet ga voorstellen. Volgens mij komt het idd te patserig over, en werkt het alleen maar contraproductief.Maar als je buiten dit forum zo bejubeld wordt, dan is er toch geen sprake van dat je haar niet zal imponeren met je persoonlijkheid? Het klopt allemaal niet meer zo he
quote:Geleerd schreef op 27 augustus 2008 @ 16:36:

@SD; okee....maar ik vind het niet erg wanneer anderen mijn relatie testen. Als mijn vriendin bij me wegloopt: prima. Want wanneer ze niet trouw is of niet van me houdt, dan ben ik haar liever vandaag dan morgen kwijt. En als ze wel voor mij gaat, dan hoef ik me nergens zorgen over te maken.

Nou ja Geleerd dan is het hele probleem toch opgelost?

JIJ hebt er geen probleem mee, dus ik zou zeggen

You go....wilde dek hengst!!!
quote:Geleerd schreef op 27 augustus 2008 @ 16:29:

@Misschicken; is het ooit in je op gekomen dat arrogantie ook te maken kan hebben met onzekerheid en je niet geaccepteerd voelen?

Oh en nu moet ik ook nog meelij hebben?

Sorry dude, je kunt niet alles hebben.

Jij hebt succes met je boekjes en je enoooooooorme IQ, ik heb geluk in de liefde en ben een fractie minder bedeeld met IQ.

Life sucks!

quote:Geleerd schreef op 27 augustus 2008 @ 16:44:

@Liselore: ja, een aantal.... hoezo?

Maar ik ben nu alweer een paar maanden single.Omdat het niet klinkt alsof je beschikt over inlevingsvermogen hoe pijnlijk het is als je relatie op de klippen loopt, of het nu wel beter is voor je of niet.
Geen plaatjes plakken hoor op een topic van Geleerd

vind tie niet interessant....;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven