ebooks niet leverbaar?

24-05-2015 21:15 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ereader werkt weer dus ik kan eindelijk weer eens digitale boeken kopen! Alleen nu staat er regelmatig bij een boek dat ik graag wil downloaden dat het niet leverbaar is....



Ik ben eigelijk gewoon op zoek naar een vervolg boek. Het eerste deel heb ik gewoon bij Bol gekocht en deel 2/3 staan wel op de website maar kunnen niet geleverd worden. Ook andere websites geprobeerd en alleen amazon lijkt hem te leveren, maar dat lijkt niet compitabel met mijn gewone ereader.



Iemand nog tips om toch dat boek ergens te kunnen downlaoden? En waar kopen jullie je eboeken?
Ik download meestal van de Bieb.
Je kunt hem wel bij Amazon downloaden en het bestand dan omzetten naar epub-formaat. (op je computer) Volgens mij zijn de e-books van Amazon voor de Kindle bedoeld. Een tooltje om het formaat om te zetten is gewoon op het internet te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Doe een oproep via facebook en wellicht heb jij ook de juiste kennissen in je contacten om op een goede Nederlandse site terecht te komen waar men zelfs naar specifieke wensen van je op zoek gaat.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Welk boek is het, ik hou van zoeken
Pas wel op, veel van de ebooks van amazon zijn beveiligd en kan je dus alleen converteren als je die eerst "kraakt". Makkelijker is ze gewoon elders te kopen. Wat voor ereader heb je, vaak zit er bij elk merk een soort eigen shop.
Alle reacties Link kopieren
Welk boek zoek je?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik woon niet in NL en kom er net ook achter dat engelstalige boeken ook niet te koop zijn vanuit het buitenland (Ik zit in Zweden). Dit lijkt me ook iets nieuws, want dat lukte eerder wel...



Ik ben eigenlijk op zoek naar The long war (the long earth #2) van Terry Pratchett and

Stephen Baxter.



Dat converteren van een Amazon ebook naar een pdf/epub ebook lijkt me een beetje lastig... Of valt t mee?
Alle reacties Link kopieren
En verder zoek ik ook gewoon een website voor engelstalige boeken, waarbij ik het gewoon kan downloaden in PDF/EPUB en het daarna naar de ereader kan overzetten.



Ik heb een gewone standaard e-reader, een icarus.
Alle reacties Link kopieren
Je wil de boeken niet in het Nederlands lezen?
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Nee, liever niet.



Ik heb heel veel moeite moeten doen om mijn engels op een acceptabel niveau te krijgen, maar momenteel gebruik ik vrij weinig engels, en ik wil het een beetje bijhouden. Dus daarom lees ik liever een aantal boeken in het engels.



Via bol bestel ik uiteraard ook Nederlandstalige boeken, dat lukt wel. Maar Engelstalige boeken lukken niet.
Alle reacties Link kopieren
https://play.google.com/s ... =book-AoaH2PsYl78C&rdot=1
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ze zullen toch ook wel Engelstalige sites hebben waar je onbeveiligde boeken kunt downloaden?
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik koop weleens boeken via amazon, ik ha even kijken of ik het kan omzetten.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt er er op dat op veel sites een geografische blokkering zit op het moment dat je wil betalen.



Op veel zweedse websites gaat het boek direkt naar een app, maar dat vind ik onhandig.

Dus misschien is het handiger om iets te doen aan die geografische locatie.



@tickel: als ik op die link klik dan kom ik op google play uit en wordt er aangegeven dat ik via de app het boek kan lezen. Ik wil juist gewoon een epub/pdf bestand om daarna op de ereader te zetten.



Ik vind dit hele systeem echt superonhandig! Waarom niet gewoon een formaat wat compitabel is met alle apparaten.
Alle reacties Link kopieren
quote:hallon schreef op 24 mei 2015 @ 22:28:

Het lijkt er er op dat op veel sites een geografische blokkering zit op het moment dat je wil betalen.



Op veel zweedse websites gaat het boek direkt naar een app, maar dat vind ik onhandig.

Dus misschien is het handiger om iets te doen aan die geografische locatie.



@tickel: als ik op die link klik dan kom ik op google play uit en wordt er aangegeven dat ik via de app het boek kan lezen. Ik wil juist gewoon een epub/pdf bestand om daarna op de ereader te zetten.



Ik vind dit hele systeem echt superonhandig! Waarom niet gewoon een formaat wat compitabel is met alle apparaten.

je kunt het wel op je ereader zetten.



https://support.google.co ... 9849?p=books_devices&rd=1
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
koopboeken blijven in 'n cloud en zijn niet gebruiksvriendelijk
Shoot first, ask questions later!
Ik koop altijd wel via Amazon en heb geen Kindle. Ik gebruik Calibre om het amazon-formaat (azw geloof ik) om te zetten naar epub. Duurt een paar tellen. Calibre is gratis te downloaden en werkt volgens mij met elk soort ereader. Ik heb een Kobo.
Alle reacties Link kopieren
Via Calibre (gratis programma) kun je je boeken omzetten van het mobi bestand wat Amazon gebruikt naar epub. Dit laatste bestand gebruiken de meeste andere ereaders. Calibre is erg makkelijk te gebruiken!
Ik koop alles van Amazon, maar gebruik dan ook een Kindle dus omzetten hoeft niet.

Maar zou je toch Amazon overwegen (gezien de tips over Calibre), weet dan dat Amazon ook die geografische blokkering heeft. Zo kan ik mijn ebooks niet van Amazon.co.uk bestellen aangezien ik in een ander land woon. Gelukkig heeft de Amazon van mijn land inmiddels ook de meeste (engelstalige) ebooks.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na veel zoeken eindelijk een website gevonden waar ik het wel kan downloaden zonder geografische blokade. Niet dat specifieke boek (staat er wel op hoor, maar ik wacht tot de prijs onder de 10E zakt..).



Dank je wel voor alle hulp!



@tickel: ik ga morgen een rustig proberen hoe het werkt met google docs!
Ik heb heel veel engelstalige epub boeken..stuur me maar een pm. misschien kan ik je helpen.
Alle reacties Link kopieren
http://www.openculture.com/free_ebooks



of google anders op project Gutenberg.



kun je free eBooks downloaden. in allerlei formaten voor verschillende types eReaders
Alle reacties Link kopieren
Ik lees tegenwoordig op mijn iPad mini. Heb eerder diverse e-readers gehad, maar man o man, wat een gedoe om daar boeken op te krijgen! Ik kocht die dan online, moest het boek op mijn pc zetten, en dan via (ik krijg al jeuk als ik het woord dénk) een Adobe-programma (gggggrrrrrrr!) op de e-reader plaatsen. Dat heeft me veel irritatie bezorgd. Uiteindelijk lukte het vaak toch wel het boek erop te krijgen, gepaard gaand met heeeeeel veel vloeken en tieren en neigingen de computer uit het raam te gooien, maar hoe dat dan precies werkte...

Gelukkig gaat dat via de iPad een stuk vloeiender. Ik koop meestal boeken bij ebooks of bol.com en ga na aankoop gewoon naar die site, log in en download het boek, dat dan naar keuze in books of de bluefire reader gezet wordt. Geen centje pijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven