Welke kleuren?

26-05-2015 10:20 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt meedenkers nodig, want kom er niet goed uit. Ik heb besloten mijn hele huis op te gaan knappen, plus wat andere meubels aan te schaffen. Het gaat om een appartement, veel raampartijen, dus erg licht. Hetgeen waar ik voornamelijk tegenaan loop is de vloer. De kleur is in mijn ogen vrij bepalend voor het verdere interieur en ik weet niet goed met wat voor soort (kleuren) meubels ik het kan gaan combineren. Zie hier de kleur van de vloer: Klik Het is geen optie om de hele vloer te vervangen, want dat vind ik te kostbaar.



Voor de ramen heb ik witte vitrage en dat blijft ook hangen, vind ik mooi en subtiel.



Ik hou van een warme, maar toch moderne inrichting. Ik wilde in eerste instantie met steigerhout gaan werken, maar twijfel of dat mooi wordt. Dus misschien toch 'gladde' materialen gaan gebruiken? En dan ook nog de kleur van de bank, mij een raadsel. Ik weet alleen dat ik geen donkere kleur wil. Ideeen zijn dus van harte welkom! Al brainstormernd hoop ik wat meer inspiratie te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het mooier om materialen te mixen. Dus niet alleen steigerhout, maar dat combineren met hoogglans wit of met chroom, of desnoods met mooie geverfde meubels. Een strakke vloer met een betonnen muur, een glazen wand met een groffe vleug in de vloer. Dat soort dingen. Dus industrieel met glad gemengd.



Je laminaat is inderdaad vrij bepalend, en het is vooral belangrijk dat e.e.a. niet met elkaar gaat vloeken. Dus laat de kleur van je vloer subtiel terugkomen in keukenblad, of in details van meubels. En zoek dus kleuren uit op je vloer, niet andersom.
Alle reacties Link kopieren
Thanks Lionlily, en daarom heb ik dit topic dus geopend

Ik ben dus inderdaad op zoek naar meubels/kleuren die mooi bij de vloer passen. Ik ben alleen vrij inspiratieloos. Ik overweeg een zandkleurige bank, maar denk dan: zou ik dat nou wel wel doen?

Ik heb ook een aantal interieurdetails van puur onbewerkt hout, vind ik ook mooi, maar past het nog wel? Dat soort dingen...
Leuk, je huis veranderen!

Wat ideeën:

Witte meubels met gele en groene accessoires / accenten?

Donker houten meubels met wit en crème accenten of juist met rood en oranje.

Steigerhouten meubels met paarse en roze accenten of juist met blauw en wit.



Wat vind je mooi, waar voel je je prettig bij?

Ik heb een hele lange periode gehad dat ik voor warme kleuren en accenten ging maar nu juist liever wat koeler.

Wit kun je ook warm maken door planten, rieten accessoires en wat goud.



Plak eens wat plaatjes van wat je aanspreekt. Dan weet je wss zelf ook al gauw genoeg wat je echt wilt.
Waarom wil je eigenlijk geen donkere bank? Ik heb een donkergrijze hoek/slaapbank en voor de rest witte meubels. Donkergrijze gordijnen maar het is echt niet donker of deprimerend hier binnen. Heb wel een gekleurde vloerbedekking (tapijttegels in lichtgrijs, rood, groen en geel) was budget keuze maar achteraf toch erg mooi. 1 muur in koel olijfgroen.

Je kunt ook 1 muur behangen in een mooie kleur dat is er zo weer af of vervangen als je erop uitgekeken bent.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Storm!

Waar ik het meest voor voel zijn de natuurtinten. Ik heb wat groene accesoires en die kan ik daar prima mee combineren lijkt me. Ook wil ik het liefst dat onbewerkte hout terug laten komen en ik heb ook bijv. een grote rieten poef. Ik twijfel nu bijv. heel erg wat voor een soort tv meubel ik zal nemen. Iets straks en glads of juist misschien iets industrieels?



Plaatjes welkom trouwens hoor!
Wat ook leuk is een tapijt bij de bank. Bijv een licht tapijt en dan kun je alsnog een donkere bank nemen. Of een zand/ crème/ taupe bank en een zachtgroen tapijt. Of een rode bank en een donkergrijs tapijt, witte / licht houten tafel, lichte kussentjes en accessoire op tafel. Wit plaidje over bank leuning of zo'n nep schapenvachtje.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een donkere bank en je ziet er alles op, vind ik niet prettig. En na al die jaren wil ik gewoon graag wat anders.

De muren worden allemaal wit. Geen poespas. Brengt mij veel rust. Ik heb wel wat mooie herinneringen voor aan de muur, maar meer niet. Heel misschien verf ik wel een muurtje boven de haard een andere kleur trouwens. Om het toch wat te breken.
Alle reacties Link kopieren
Klik

Dit vind ik een mooie sfeer wel. Maar dan voor woonkamer en niet teveel riet, maar de kleurencombi is wel mooi vind ik. Maar dan welk tv meubel, geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Die vloer, een warme houtsoort/laminaat is toch juist super neutraal? Daar past mijns inziens alles bij.



Ga plaatjes kijken op internet. Je ziet vanzelf iets dat je mooi vind en dat moet je dan gewoon schaamteloos na-apen.
Als je twijfelt over zandkleurig, de ene zandkleurig is ook de andere niet, maar misschien is lichtgrijs ook leuk?

En als je dan een muurtje donkergrijs verft, dan kan dat ook een warme uitstraling geven.



Wij hebben nu een leren camelkleurige bank op het oog voor na de verbouwing en willen dan één muur grijs. Kleuren word ik zo snel zat, en zo vind ik het toch rustig & warm.
Alle reacties Link kopieren
Mwah, ik vind het te oranje kleuren, als je snapt wat ik bedoel. Had het liever lichter gehad. Met dit 'oranje' kun je naar mijn idee niet echt alle andere houtsoorten mooi combineren.
Alle reacties Link kopieren
Ja Sorende, grijs zat ik in mijn hoofd, maar daarover twijfel ik dus. Ik wil sowieso niet werken met 'echte' kleuren, die kan ik altijd nog accesoires toevoegen. Mijn muren en meubels moeten echt neutraal blijven, net zoals jij beschrijft.








Een beetje zo'n idee, qua kleuren? Ik vind het wel mooi bruin (bij jou van je vloer dan) met grijs. Heb je al op Pinterest gekeken?
Blauwgrijs vind ik trouwens ook wel mooi en word je ook niet zo snel zat. Dat heb ik in m'n slaapkamer de rest is wit en de vloer is dan weer bruin/grijzig.
Alle reacties Link kopieren
Die tweede foto vind ik wel heel mooi mooi qua kleuren eigenlijk. De eerste foto is totaal niet wat ik nu heb op de vloer, dus geen vergelijking. Grijs is niet lelijk in elk geval! En in combi met wit misschien best goed te doen? Misschien een wit tv meubel dan? Houdt het wel 'kalm' in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet helemaal tevreden bent over de kleur van je vloer, waarom neem je dan niet een groot kleed in je zithoek. Echt groot, 3,5 bij 2,5 meter zodat je hele zithoek erop kan.



Ik vind de zwart/witte stockholm van Ikea mooi, maar die is wel heel uitgesproken. Maar ook fris, en je kunt er prima neutrale meubels op kwijt.











Alle reacties Link kopieren
Dat is niet helemaal mijn smaak, Hiltje. Het is ook niet dat ik de vloer lelijk vind, maar vind het lastig te matchen met andere houtkleuren. Ik twijfel overigens nog of ik een vloerkleed zal nemen weer. Wel altijd gehad. Lekker warm aan de voetjes sowieso.



Qua tv meubel denk ik aan iets heel simpels, namelijk een enkele Kallax (voorheen Expedit) met een aantal vakken op wieltjes zetten, op z'n kant en dan als meubel gebruiken. Witte manden erin en dan blijft dat ook mooi neutraal. Tv erop, een mooie vaas ernaast, klaar. En ik kan dan allerlei zooi kwijt in die manden nog, ideaal. Toch?
Wit/grijs interieur met meer "jouw" houtkleur



Verschillende kleuren grijs:

Je idee lijkt me verder ook leuk, zonn. Wat ook leuk is aan grijs & wit: als je bijv. mosterdgele en bruina accessoires neemt ziet het er weer heel anders uit dan bijv. met pastelkleuren. Dan kun je er nog alle kanten mee op.



Die derde foto van Hiltje, zo'n kleur muur vind ik ook heel mooi en neutraal. Past ook wel alles bij.
Alle reacties Link kopieren
Ja, die muur vind ik ook mooi! Het is ook mooi om een muur zo'n soort kleur te geven, om het wat warmer te maken allemaal.



Ik vind het super moeilijk, maar denk wel dat ik op een grijze bank uit kom. Ik heb zwarte eetkamerstoelen, waar ik best gehecht aan ben en een zwarte eettafel, dus dat past dan ook beter in het geheel denk ik. Gecombineerd met wat witte meubels/details en hout ben ik alleen wel bang dat het '' zwart/wit' wordt..?!
En zulk soort groen/blauw?





In het Baby- & Kinderkamertopic postte laatst NYC zo'n online tool van Histor, dan kun je een foto uploaden en dan laat die site verschillende muurkleuren zien. Alleen je bank moet je er nu dan nog bij even bij fantaseren ;) maar misschien wel leuk om even te kijken
Alle reacties Link kopieren
Ja mooooi, ik heb nu een aantal accesoires in de eennalaatste kleur!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven