Welke zakloze stofzuiger kopen?

26-05-2015 13:01 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wie kan me helpen?



Ik zoek een goede zakloze stofzuiger.

We hebben een kat en een hond dus moeten vaak zuigen.

Onze stofzuiger nu daarmee moeten we wel 10 x over hetzelfde plekje om het echt haarvrij te maken, vooral op ons vloerkleed id woonkamer en de droogloopmat.



We hebben er ook graag 1 die niet te zwaar is ivm naar boven tillen.



Wie heeft een fijne stofzuiger die ze kan aanraden?



Budget tot 175 euro ongeveer.



Alvast heel harteljk dank!
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je een zakloze? Volgens alle onafhankelijke testen (consumentenbond e.d.) zijn zakloze stofzuigers minder goed (dan goede stofzuigers met zak) in het opzuigen van haren. En ik persoonlijk vind het legen en schoonmaken van die dingen veel minder prettig dan met een stofzak.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
ik heb de philips powerpro compact en die bevalt heel goed.

Ik heb 3 honden en kinderen over de vloer.

De prijs weet ik zo niet meer maar was zeker geen 175 euro.

Tussen deze stofzuiger en die met zak voel ik geen verschil in zuigkracht.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik dan geen zakken hoef te kopen . Dat is de enige reden, maar mocht iemand een veel betere met zak weten, dan sta ik er evt voor open.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een gehad van Moulinex. Ik dacht dat het handig zou zijn, omdat ik vaak klein speelgoed in de zak had. Ik vond hem helemaal niet fijn en de bak vies. Vuil in de hoekjes, onfrisse geur. En schoonmaken lukte niet goed met die kleine hoekjes, die bovendien vochtig bleven (de klep kon niet open blijven staan om te drogen). Met dieren (haren) lijkt me dat helemaal niks.

Ik heb er weer een met zak gekocht, een Miele. Veel fijner!
Alleen kalmte kan ons redden.
Alle reacties Link kopieren
Stofzuigerzakken zijn inderdaad behoorlijk duur. Ik koop merkloze zakken, scheelt wel in prijs. Toch liever voor zakken betalen dan die viezigheid los hebben.
Alleen kalmte kan ons redden.
Alle reacties Link kopieren
quote:mellifluous schreef op 26 mei 2015 @ 13:15:

Omdat ik dan geen zakken hoef te kopen . Dat is de enige reden, maar mocht iemand een veel betere met zak weten, dan sta ik er evt voor open.

Voor zover ik weet krijg je voor hetzelfde geld een stofzuiger die beter zuigt, minder lawaai maakt en makkelijker schoon te houden is (zak eruit en nieuwe erin is een stuk schoner werkje dan zo'n bak uitkloppen).

Ik zou er gewoon in 1 keer 50 zakken bijkopen, dan heb je voor jaren genoeg.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Dyson stofzuiger en die vind ik echt ideaal. Verliest geen zuigkracht, de bak is makkelijk te legen en geen vieze luchtjes. Helaas zijn deze wel ver boven je budget. We hebben ook een goedkopere zakloze stofzuiger gehad (geen bekend merk, aldi ofzo) en die was echt een stuk slechter, met name veel minder zuigkracht. Dus misschien dat je voor ¤175 beter een goede stofzuiger met zak kan kopen.
Alle reacties Link kopieren
Heb een Miele met zak en koop de zakken gewoon bij de action. Meerdere pakken tegelijk dus hoef maar 1x? per jaar nieuwe voorraad te halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een dirt devil, zakloos, en de kattenharen zuigt hij prima op
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Dyson. There is no replacement.
quote:groenebroek schreef op 26 mei 2015 @ 13:43:

Heb een Miele met zak en koop de zakken gewoon bij de action. Meerdere pakken tegelijk dus hoef maar 1x? per jaar nieuwe voorraad te halen.Dit idd! Miele stofzuiger en bij de action kosten de zakken echt heel weinig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek ook nog een stofzuiger zonder zak.

Staat er een op de website van dirt devil met gratis stofzuigerzakken voor een jaar



http://www.dirtdevilshop. ... func-3-stofzuiger/120282/
Misschien dat iemand een prima kruimeldief weet die ongeveer een uurtje te gebruiken is.

Voor zo nu en dan boven op de kasten of spinrag of iets kwijt op de grond (of andere kleine dingetjes) vinden met kruimeldief.
Waarom zou een kruimeldief een uur te gebruiken moeten zijn? Die ga je toch geen uur achter elkaar gebruiken? En na gebruik zet je hem toch weer op de lader? Ik heb een black & decker orb-it en ben daar heel tevreden over. Klein, handig, leuk model en gaat zo'n 20 minuten mee. Denk dat ik eens in de 3 weken ofzo hem weer oplaad, de rest van de tijd heb ik de stekker er niet in. Als ik hoor dat hij leeg gaat, doe ik de stekker erin en die haal ik er daarna weer uit.
Ok, dus 20 minuten is gangbaar? Dat is ook prima. Accu's gaan snel kapot als ze maar incidenteel worden gebruikt.

Maar misschien wordt het dan toch een kleine goedkope stofzuiger.

Ik dacht dat mijn stofzuiger stuk was. Een nieuwe zak er in en het werkt weer. Er zat waarschijnlijk iets overdwars in de slang vast.

Het loont zelfs om een goedkope variant bij de Action te kopen. (Dit oudje heb ik zelfs gebruikt om zaagsel en gruis op te zuigen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mellifluous schreef op 26 mei 2015 @ 13:15:

Omdat ik dan geen zakken hoef te kopen . Dat is de enige reden, maar mocht iemand een veel betere met zak weten, dan sta ik er evt voor open.Maar dat is toch makkelijk met een paar muisklikken en worden thuis bezorgt, Ten tweede dat is erg makkelijk een Numatic er is geen zakloze variant die beter zuigt en langer mee gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven