Bezwaar huurverhoging maken?

26-05-2015 18:28 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan dat als je niet voldoet aan de eisen die de huurcommissie hier aan stelt? (die eisen zijn bijv. dat het om een 2e huurverhoging moet gaan, of omdat de huurprijs hoger wordt dan wettelijk is toegestaan).



De reden dat ik een bezwaar wil aantekenen is dat mijn woongenot verdwenen is door de komst van een probleemgezin naast mij die veel overlast veroorzaken, m.n. 's nachts.



Ik heb tig klachten ingediend bij de WBV, politie gebeld enz.. de WBV erkent het probleem wel, maar tot nu toe zijn de klachten nog niet verholpen, speelt nu bijna 1 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Bezwaar maken kan altijd. Of je in je recht wordt gesteld is een tweede.

En hou er ook rekening mee dat er kan worden gezegd dat je verder niet moet klagen, want je hebt geen huursverhoging gekregen, als 'genoegdoening'.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Als je woongenot verdwenen is door overlast van buren moet je daar een logboek van bijhouden, dat betekent dat je van dag tot dag moet noteren welke vorm van overlast door die buren wordt veroorzaakt, ook de tijdstippen moet je vermelden. Kijk even op de website van de Woonbond, daar vind je volgens mij meer informatie. Wij hebben ook overlast, geen lawaai overigens maar van een ander soort maar als koper is het verd*** lastig, het kost de VvE een godsvermogen om iemand die overlast veroorzaakt eruit te krijgen.
verba volant, scripta manent.
Dit maakt geen kans. Heeft geen zin dus.
Alle reacties Link kopieren
Proberen bezwaar te maken zou ik zeker doen.Al was het maar als signaal naar de WBV ..
Proberen kan altijd.
De WBV kan niet zomaar een gezin uit huis zetten, daar gaan jarenlange procedures aan vooraf. En het lijkt mij niet dat dit als reden voor geen verhoging wordt geaccepteerd omdat het buiten het vermogen van de WBV ligt om daar wat aan te doen.
Ik denk dat dit weinig kans maakt. Woongenot gaat doorgaans over de kwaliteit van je eigen huis, niet over de omgeving.



Ik zou wel een logboek bij gaan houden, en bij geluidsoverlast de politie bellen (die hebben apparatuur om dit te meten). Buurtbemiddeling kan ook helpen. Vraag bij de woningbouw wie deze zaak in behandeling heeft, en vraag een gesprek aan met diegene.



Bedenk dat het erg lastig is om een huurder op grond van overlast de woning uit te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alles bijgehouden. WBV heeft zelf een geluidsmeting voorgesteld.
quote:Gisselle schreef op 26 mei 2015 @ 20:35:

Ik heb alles bijgehouden. WBV heeft zelf een geluidsmeting voorgesteld.Klaag de woningbouw aan of iets dergelijks, want bezwaar maken lost dit niet op. Je zult echt een andere actie moeten gaan ondernemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 26 mei 2015 @ 20:40:

[...]





Klaag de woningbouw aan of iets dergelijks, want bezwaar maken lost dit niet op. Je zult echt een andere actie moeten gaan ondernemen.De woningbouw aanklagen, hoe doe je dat?
Geen woongenot is geen reden om bezwaar te maken tegen huurverhoging. Je moet sowieso de huurverhoging wel betalen, wil je bezwaar kunnen maken. Maar ik geef je weinig kans. Hebben jullie geen buurtbemiddeling in je woonplaats?
quote:miedo schreef op 05 juni 2015 @ 11:44:

[...]





De woningbouw aanklagen, hoe doe je dat?Ga in gesprek met een advocaat en kijk of er voldoende gronden zijn voor een procedure tegen de woningbouw.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 26 mei 2015 @ 19:32:

De WBV kan niet zomaar een gezin uit huis zetten, daar gaan jarenlange procedures aan vooraf. En het lijkt mij niet dat dit als reden voor geen verhoging wordt geaccepteerd omdat het buiten het vermogen van de WBV ligt om daar wat aan te doen.Niet sinds 92? Toen is er een wet aangenomen dat bij duidelijk aantoonbaar (meerdere buren) vermindering van het woongenot er een uitzetting kan plaatsvinden. Civiel recht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven