Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.



TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.





Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)





Alle reacties Link kopieren




mooie en-suite:

What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Die liquid lamp, superleuk!
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
quote:Ceci schreef op 26 mei 2015 @ 19:47:

Plaatjes! (Paar laten staan)



Leuk die krijtwand.

[afbeelding]



Gaaf headboard

[afbeelding]



VRAAG:

Krijtwand als idee is leuk. Kan je een krijtwand maken van hardboard (zodat gewenste afmeting er zo weer uit is?) Is het geluiddempend en enigzins slijtvast?

Headboard is ook leuk! Kan ook gemaakt en snel weer er uit.



Heb ook een andere vraag.

Bij vloeren is onder laminaat van dat oranje spul te koop. Nu is er ook verpakkingsmateriaal om te beschermen. Is dat spul ook als geluidsdemping tegen een muur te gebruiken? Is er iemand die daar verstand van heeft?
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic!! :-)



Wij verhuizen volgende maand en het kriebelt ook al enorm om het te kunnen inrichten daar!

Het plan is om met petrol-blauwtinten te werken als accentkleur, gecombineerd met natuurlijke materialen die warm aanvoelen. Het mag wel niet te donker worden, maar we hebben grote ramen dus dat is al een meevaller.

Het gaat wel een uitdaging worden aangezien we maar een beperkt budget voor inrichting aan de kant hebben staan. Gelukkig bestaat er ook nog iets als ikea, mp en kringwinkel en met een likje verf en wat kleine aanpassingen is het toch zo weer iets heel anders.
A goal without a plan is just a wish.
quote:Pumps_italiaans schreef op 27 mei 2015 @ 12:36:

[...]





VRAAG:

Krijtwand als idee is leuk. Kan je een krijtwand maken van hardboard (zodat gewenste afmeting er zo weer uit is?) Volgens mij niet. Wel MDF.



Is het geluiddempend en enigzins slijtvast?



Verf is toch nooit geluiddempend? Slijtvast ligt aan de ondergrond (hechting) en aan gebruik.



Headboard is ook leuk! Kan ook gemaakt en snel weer er uit.



Heb ook een andere vraag.

Bij vloeren is onder laminaat van dat oranje spul te koop. Nu is er ook verpakkingsmateriaal om te beschermen. Is dat spul ook als geluidsdemping tegen een muur te gebruiken?



Nee. Voor geluidsinsolering bij wandem heb je weer andere speciale isolatie nodig. Heeft ook te maken met het soort geluid dat je wilt isoleren. Voor contactgeluid heb je weer andere isolatie nodig dan voor bijv stemmen.



Is er iemand die daar verstand van heeft?

Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 31 mei 2015 @ 09:55:

[...]





Mdf of hardboard: zolang het maar glad is. Mdf zuigt als een malle, dus dat moet je wel eerst behandelen met grondverf.





Dat spul voor op de grond is minder geschikt voor aan de muur.

Eiermatjes zijn daar wel een relatief goedkope oplossing voor. Deze kun je makkelijk verstoppen achter een schilderij. Zorg wel voor zuurvrij (vloei)papier tussen het doek en het matje.
Even een korte algemene reactie (dank je wel in elk geval): Glad en strak laat geluiden weerkaatsten. Elk obstakel is een soort van rem.

Stuckwerk met reliëf geeft minder echo dan een gladde wand. Hoe meer open, hoe meer geluid kan gaan en hoe verder het komt.

(Op een windstil en onbewolkte dag hoor je van heel ver geluid.)



Ik heb nu - om uit te proberen - een doek gehangen i.p.v. gipsplaten om het af te werken. Ik had wat verpakkingsmateriaal en als je dat op de grond legt dan hoor je echt niets als je er over heen loopt. Het vangt ook klappen op als er iets valt.



Ik zag trouwens gisteren op RTL een stuk over gegoten vloeren.

Dat kan je zelfs in badkamers gebruiken. Is zacht en heeft veel voordelen.

Ik denk dat het ook wel duur is, maar het is ook "warm" vergeleken met tegels op de vloer.

Niet om te spammen, maar ik ben een liefhebber van vinyl. Dit heeft alle mogelijkheden. Levensduur en slijtvast is wel een vraag die ik er bij stel.



EDIT: O ja, het programma over gegoten vloeren was in het laatste stuk op RTL4 za 30-5-2015 14:00 - 14:30

Als ik in een koopwoning zat dan liet ik het zo doen.



Voor het pimpen van Ikea meubels ... Er kan zoveel en vooral met de goedkoopste lampen en tafeltje en kasten.

http://www.womanistical.n ... uro-lack-tafeltje-pimpen/

De EXPEDIT kast leent zich ook voor heel veel - maar er is wel handigheid voor nodig.

MELODY lamp is er ook op gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 31 mei 2015 @ 14:16:

Even een korte algemene reactie (dank je wel in elk geval): Glad en strak laat geluiden weerkaatsten. Elk obstakel is een soort van rem.

Stuckwerk met reliëf geeft minder echo dan een gladde wand. Hoe meer open, hoe meer geluid kan gaan en hoe verder het komt.

(Op een windstil en onbewolkte dag hoor je van heel ver geluid.)



Ik heb nu - om uit te proberen - een doek gehangen i.p.v. gipsplaten om het af te werken. Ik had wat verpakkingsmateriaal en als je dat op de grond legt dan hoor je echt niets als je er over heen loopt. Het vangt ook klappen op als er iets valt.



Ik zag trouwens gisteren op RTL een stuk over gegoten vloeren.

Dat kan je zelfs in badkamers gebruiken. Is zacht en heeft veel voordelen.

Ik denk dat het ook wel duur is, maar het is ook "warm" vergeleken met tegels op de vloer.

Niet om te spammen, maar ik ben een liefhebber van vinyl. Dit heeft alle mogelijkheden. Levensduur en slijtvast is wel een vraag die ik er bij stel.



EDIT: O ja, het programma over gegoten vloeren was in het laatste stuk op RTL4 za 30-5-2015 14:00 - 14:30

Als ik in een koopwoning zat dan liet ik het zo doen.



Voor het pimpen van Ikea meubels ... Er kan zoveel en vooral met de goedkoopste lampen en tafeltje en kasten.

http://www.womanistical.n ... uro-lack-tafeltje-pimpen/

De EXPEDIT kast leent zich ook voor heel veel - maar er is wel handigheid voor nodig.

MELODY lamp is er ook op gemaakt.Wat een leuke link voor het pimpen van het lack-tafeltje! Ik heb er zelf 1tje waar wat krassen op gekomen zijn en denk er over na om er mozaïektegeltjes van 10x10cm op te plakken... Vriend twijfelt nog of het wel leuk gaat worden. Wat denken jullie?
A goal without a plan is just a wish.
Hebben jullie ervaring met mooie inrichtingen en een linoleum vloer? Ik kom veel plaatjes tegen van de leverancier of winkel, en dan ziet het er zo kaal uit. Een bijna lege woonkamer met alleen een grote bank bijvoorbeeld. Niet realistisch in ieder geval. Ik ben heel benieuwd of het lukt om met linoleum toch een sfeervol huis te creëren.



We wilden misschien gaan voor grijs/bruin/groenig. Mag best ietwat donker; er is veel licht. Iemand mooie inspiratieplaatjes? of ideeën waar ik dat kan vinden?
Alle reacties Link kopieren
quote:VeeleisendeVlinder schreef op 31 mei 2015 @ 15:21:

[...]





Wat een leuke link voor het pimpen van het lack-tafeltje! Ik heb er zelf 1tje waar wat krassen op gekomen zijn en denk er over na om er mozaïektegeltjes van 10x10cm op te plakken... Vriend twijfelt nog of het wel leuk gaat worden. Wat denken jullie?Ik heb ze wel vaker gezien met tegels erop, was heel leuk. Ik zou alleen wel zorgen dat de tegels precies passen, en goed voegen. Er is weinig zo irritant als een tafeltje waarop alles wat je neerzet meteen omvalt.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
quote:nausicaa schreef op 31 mei 2015 @ 15:50:

[...]





Ik heb ze wel vaker gezien met tegels erop, was heel leuk. Ik zou alleen wel zorgen dat de tegels precies passen, en goed voegen. Er is weinig zo irritant als een tafeltje waarop alles wat je neerzet meteen omvalt.Bedankt voor de tip!
A goal without a plan is just a wish.
Ik zie nu dat mijn reactie niet volledig was.

Het programma was voor Nederland heeft het. Zoek op gegoten vloeren.

Het werd eerst vooral in winkels, sportzalen en zo toegepast.

Sinds 20 jaar ook geschikt in woningen.



Materiaal is zacht en vergeleken met tegels warm.

Dat verpakkingsmateriaalspul heb ik tegen de muur geplakt en om een metalen buis heen gewikkeld. Er moet een behuizing om heen worden gemaakt.



Geluid wordt ook niet weerkaatst door doek (stof), maar wel via harde en gladde stenen. En GLASwanden niet te vergeten. Kijk maar naar geluidswanden op een snelweg om het daar te houden. Hoewel ik geloof dat het niet meer gebruikt wordt. Niet echt tenminste.



En linoleum....Met de antislip van Ikea onder een tapijt kom je al een heel eind. Zolang het niet te groot is.



En ik zoek naar een holle hoekplint en kom op dit plaatje uit. Verder niet gekeken.



Ik zoek iets anders, maar het past bij die gegoten vloeren. kan ook... Ja, en dit lijkt op.....

Succes verder!



EDIT: Die laatste 3 plaatjes zijn gegoten vloeren. Kunststof. Hoewel .... ik twijfel. Gebruik google maar ... Google doet niet wat het moet bij mij.

Maar gegoten vloeren. Zoek op gegoten vloeren en holle hoekplinten. Op alle 3 de plaatjes zijn plinten gebruikt.



Nummer 1 bij mij: Snel en makkelijk schoon te houden. Zacht en warm.
Up voor Sorende!
Dankjewel!
quote:hiltje schreef op 03 april 2015 @ 01:03:

Mooie kleuren op de muur en heerlijke retro meubels



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]Prachtig! Maar je moet er ook wel het huis voor hebben, in een nieuwbouwhuis zou dit veel minder mooi uit komen.
up en schaamteloze tcp
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 3 jaar na de start van dit topic is mijn interieursmaak wel ietsje veranderd, maar niet veel. Het is minder brocante en met wat meer drama en wat moderner.









Ik ben nog steeds dol op Zenza lampen en ben heel blij dat ik ze nu in mijn nieuwe huisje heb hangen.







Verder vind ik lucite echt mooi: zoiets.









Ik wil nog ghost chairs.





Verder hou ik van vintage en steampunk.

Ik vind deze klok fantastisch, echt een eyecatcher.





Omdat ik erg klein woon (tja... ik wilde per sé in het centrum wonen...) hier ideetjes voor mini appartementen en studio's.





Alle reacties Link kopieren
Hey Ceci, hoewel smaak natuurlijk heel persoonlijk is en blijft vind ik jouw ontwikkeling in smaak in je voordeel. Ik zie minder 'tuttigheid (no offence) en meer design en durf in je plaatjes terugkomen.



Ik ben wel weer uit-ge-interieurd.

Mijn huis is af (van de week eindelijk na ruim 2 jaar de laatste 2 lampenkappen aangeschaft) en ik kijk (en plak dus ook) veel minder plaatjes.



Oja, mijn eenmalige betaalde inrichtingsklus voor een ander is na ruim een jaar nu ook af.
Alle reacties Link kopieren
Dank je hiltje !



Ik ben vorig jaar verhuisd, en mijn huis is dus nog niet af. Het is grijs met wit en een beetje zwart. Kleur zit in de kussens, het beddengoed en de orchideeën en mijn sieradenmuur(tje).



Alles bij elkaar passend blijkt uiteindelijk saai. Ik heb een landelijke tafel maar met landelijke stoelen lijkt ie me wel heel saai (nu staan er nog standaard zwartbruine IKEA stoelen bij...)



Ik heb een pikzwarte krijtmuur in mijn huisje waar ik af en toe wat nieuws op teken. Blijft leuk. Behang vind ik ook prachtig (vooral dat Cole & Son behang) maar met 2 katten is dat vragen om afgeragde muur.





Wanneer ik ooit een huis koop, wil ik een loft (ach ja, een mens mag blijven dromen...). Ik hou van grote open ruimtes.



Ik vind dit fantastisch beddengoed. Wat een kleuren!





Het huis van Hilary Robertson vind ik ook erg mooi - al had er wat mij betreft nog wat meer drama in gemogen.













Prachtig, al vind ik dit voor mij iets te donker.





Alle reacties Link kopieren
Deze inrichting vind ik erg mooi.

Vooral de woon-/eetkamer en het hekwerk. De kinderkamers een beetje truttig, maar ik houd deze zeker in mijn achterhoofd voor mijn droommonument.



(ik doe maar even de link, want het lukt me nu niet de plaatjes te plakken.)
Alle reacties Link kopieren
Idd mooi Mevrouw 75 al is oranje niet mijn kleur. Grappig dat 1 van de kamers een plaatje is wat ik geplakt heb. De verbouwing is wel erg mooi gedaan en ik vind de balken op de bovenste verdieping fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceci schreef op 13 maart 2016 @ 14:40:

Idd mooi Mevrouw 75 al is oranje niet mijn kleur. Grappig dat 1 van de kamers een plaatje is wat ik geplakt heb. De verbouwing is wel erg mooi gedaan en ik vind de balken op de bovenste verdieping fantastisch. Ik zag hem;), wel net 1 van de kamers die ik niet zo vind , maar ach, oranje is dan weer wel mijn kleur.
Alle reacties Link kopieren
Het lukt me niet om van een bepaalde site te pinnen, dus plak ik hier even wat plaatjes van het huis van Jonathan Adler om te kijken of het dan wel lukt.



Iets tooo much natuurlijk, maar ik ben wel fan van hem. Tijdens mijn trip naar New York vorig jaar ook in zijn winkel geweest en een porceleinen pot gekocht als aandenken.



















Alle reacties Link kopieren
Up!

Wij hebben vandaag het voorlopig koopcontract van ons nieuwbouwhuis getekend en zijn al druk bezig de financiering rond te krijgen, dat lijkt te lukken. Morgen wordt nog wel een spannende dag, want dan horen we wat de waarde van ons huidige huis is en we hebben een minimaal bedrag en hopen daar natuurlijk boven te zitten.



Dus als het een beetje mee zit, ik ga er eigenlijk al stiekem van uit, ga ik in 2017 verhuizen. En dan wil ik eens iets heel anders in huis.

Ik heb nu een kleurrijk huis, veel bordeaux, roze, oker gecombineerd met witte muren en een bruine bank en een mooie lichthouten vloer. Heel kindvriendelijk, we hebben dan ook 4 opgroeiende kinderen. Maar die worden ouder, jongste is nu 7 en zal 8 zijn als we verhuizen. En dus mag mijn volgende huis wat volwassener zijn. De hoogglans rode kast, zo praktisch met kids, gaat dus naar de berging en de knalgele boekenkasten verhuizen naar de kinderkamers.

Wat ik graag terug wil;



- Mijn bruine bank blijft, we gaan t.z.t wel sparen voor een hoekbank, maar is nog mooi en tijdloos (gemeleerde stof)

- Een van de fauteuils wil ik opnieuw laten bekleden, want die is af. Ze hebben nu ook verschillende stoffen, dat vind ik juist leuk.

- De rechthoekige, ietwat plompe salontafel eruit en vervangen voor een ovale of twee ronde/ovale in verschillende formaten

- Voor de rode kast komt een witte in de plaats, zo'n vitrinekast en dan liefst een vierdeurs, maar niet met van die truttige greepjes, juist liever een met een stoere uitstraling.

- Ons tv-meubel (zo'n laag dressoir op wieltjes) is ook wit, hoogglans, die blijft. Kleintje, misschien zetten we er nog een naast in het nieuwe huis, want veel groter huis.

- Boekenkast ben ik er nog niet uit. Dit vind ik wel tof: maar ik heb geen idee of het in het huis past, of we iets met een hoek neer kunnen zetten bijvoorbeeld weet ik al niet, en hoe het er van dichtbij uit ziet. Witte boekenkasten, strakke rechte vakken vind ik ook mooi, maar dan juist geen Billy want te goedkoop ogend. Het mooiste is natuurlijk zo'n zelfbouwding-met-ladder, maar da's boven budget.

- We willen sparen voor aan bank bij de eettafel, we hebben nu 4 witte en 4 donkerbruine fineren stoelen, ondingen zijn het. En dan de rest stoelen, weet nog niet wat voor

- Ik wil graag een blauwe wand. Of grijsblauw of juist donkerblauw (niet de langste wand).

Dit:



of dit:



Of dit:



Iets blauws dus

- Qua accessoires: blauw en okergeel, kan ik mijn okergele dingen die ik nu al heb houden.

- O en ik wil het liefst ook het bekende zwartwitte Stockholmkleed, moet mijn man nog wel overttuigen maar hij is niet direct anti en dat is al heel wat. Ook een optie vind ik een groot kleed met bloemen, liefst met blauw erin. Groot is sowieso een must en het is voor in de woonkamer.

- We hebben qua lampen beneden een beetje een fiftiesstijl en daar ben ik nog niet op uit gekeken



In onze slaapkamer lijkt een poster van een bos achter ons bed me erg tof. Vast afgezaagd, maar beter goed gejat dan slecht bedacht toch? En verder groen, grijs en wit. (Ons bed is grijs, de kasten zijn wit)



In dit topic die ik van a tot z heb doorgespit, vind ik vooral Hiltjes foto's erg mooi. Dat is wel een beetje het stijltje wat ik zoek. Grappig, want in het topic over mode, vind ik vaak ook dezelfde dingen mooi.

Ik houd trouwens ook heel erg van de Zweedse jaren 50stijl, te bewonderen in de supertoffe en spannende serie van Maria Lang. Alleen al om de interieurs een aanrader, en verder om de toffe taal en voor als je van detectives houdt. Helaas maar 6-delig. Ik zal kijken of ik een plaatje uit die serie vind.



Hmm, alleen een buitenplaatje:







En heel klein:

Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven