Welk kledingstuk ben jij aan het maken?

06-03-2012 09:46 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op naailes en ben er erg enthousiast over! Ik koop stofjes en speur Knipmode en Burda's af naar leuke kledingstukken om te maken!!!



Het lijkt me leuk om hier te schrijven over wat je aan het maken bent, welk stofje je gebruikt, waar je mooie/leuke/goedkope stoffen kunt kopen etc.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er weer geschreven wordt hier. Ben mijn stoffenkast (die echt veel en veel te vol ligt) aan het 'leegwerken'. Vooralsnog voornamelijk in mijn hoofd, haha!



Deze week de nieuwe maison Victor gekocht, staat een heel simpel shirtje in wat als het bevalt ik dan in drievoud maak denk ik.



Zoon kan nog wat pyjama's gebruiken. Met zijn maatje 80-86 kan dat nog mooi uit grotendeels een recykleerstapel!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de stoffenkast aan het leegmaken. Ik heb een aantal hele grappige stofjes gevonden die ik ruim 10 jaar geleden in de USA heb gekocht. Het hadden jurkjes moeten worden maar daar bleek het niet genoeg voor te zijn. Ik had mij een beetje vergist met de Amerikaanse maten. Nu worden het blousen voor naar mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn stoffenkast eerst maar eens opgeruimd. Ben aan het wassen geslagen, zodat ik meteen kan beginnen met naaien. Mijn allereerste overhemd is bijna klaar. Helemaal niet perfect maar ook niet erg slecht gelukt, maw ben best wel tevreden
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop binnenkort ook weer achter de naaimachine te kunnen kruipen. Mijn dagen staan nu voornamelijk in het teken van mijn zoon en 5 weken oude dochter. Het is nu nog een beetje zoeken naar ritme, maar dat komt wel. Ik heb voor mezelf wel een cadeautje gekocht omdat ik dochter goed heb uitgedragen, ik mijn nog niet zo oud pfaff select ingeruild voor een pfaff ambition. Ik heb er al heel even kort mee kunnen naaien, het is een fijne machine en naait mooie knoopsgaten



Mijn stoffenkast heb ik in mijn verlof opgeruimd, ik heb heel veel leuke tricots voor mijn zoon liggen. Voorraad stofjes voor dochter begint ook wel aardig te komen. Eind van de maand ga ik naar een stoffenbeurs, voor die tijd ga ik proberen wat patronen te zoeken. Het eerste wat ik ga maken is een broek voor zoon, met zijn 2,5 jaar zit hij in 98 maat schiet over niet al te lange tijd wel door naar 104.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Seol! En wat een mooi kado heb je jezelf naast je dochter kado gedaan, leuk!
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van "Door het oog van de naald"?

Ik vind het leuk, maar jammer dat het vluchtig is opgenomen. Ik zou echt meer willen zien als ze echt bezig zijn. Alle moeilijkheden uitgebreider dus. Dan bv maar1 item per keer ipv 2

Vroeger heb ik ook veel genaaid voor de kinderen. Heb nu een kleinkind, maar ik moet me er toe zetten om weer eens te beginnen.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al anderhalf jaar niks meer genaaid ivm een tijd-vretende studie naast het werk en gezin. Maar ooooooooooh, ik mis het zo. Gewoon iets maken vanuit niks. Lekker fröbelen achter dat ding. De kindjes in de ochtend verrassen met een mooi jurkje op een haakje....

Kan niet wachten tot de studie is afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
@ seol, wat een mooie machine! En alweer een kleine, wat gaat dat snel. Gefeliciteerd! Meisjeskleren vind ik persoonlijker leuker om te maken, omdat het niet altijd een broekje hoeft te zijn.
Ik adviseer jullie om even in de facebookgroep swapperdeswap te kijken. Zo leuk om dingen voor elkaar te maken.

De valentijnsswap is net gedaan en alle maaksels staan online
quote:helena2 schreef op 14 februari 2015 @ 20:31:

Ik heb al anderhalf jaar niks meer genaaid ivm een tijd-vretende studie naast het werk en gezin. Maar ooooooooooh, ik mis het zo. Gewoon iets maken vanuit niks. Lekker fröbelen achter dat ding. De kindjes in de ochtend verrassen met een mooi jurkje op een haakje....

Kan niet wachten tot de studie is afgelopen!Ben jij mij?
Alle reacties Link kopieren
Nog niet alles gelezen, maar hier nog een fröbelaar. Momenteel bezig met een lindy bop jurkje.

Verder onlangs een corset gemaakt, leer met een rits, een jurk, zwart met kant. Volgende project wordt als het goed is een broek voor mijn zoon.
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
Is het een echt aansnoercorset yesyes? Mijn ervaring is dat een rits dan meestal niet houdt. Ik bestelde altijd van de balijnen waar al haken en ogen aan zitten via een Amerikaanse website. Nu al jaren niet meer gedaan. Tegenwoordig maak ik vooral alledaagse kleding. :-D
Alle reacties Link kopieren
Uggla, de leren is met een ritssluiting. Heb al wel aansnoer varianten gemaakt. Ben momenteel van alles aan het proberen met het corsetpatroon.

mijn lindy bop jurk is inmiddels af

Laat de zomer maar komen!!
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
En weer een babyjurkje genaaid voor een Swap:



Alle reacties Link kopieren
quote:jusa schreef op 14 februari 2015 @ 23:49:

[...]



Ben jij mij?. Je kent het? Hoe lang moet jij nog?
quote:helena2 schreef op 23 februari 2015 @ 20:44:

[...]



. Je kent het? Hoe lang moet jij nog?Nog een jaar, had een week voor mezelf gepland maar nu gaan de logeerpartijtjes voor de kids niet door dus helaas pindakaas weer......
Alle reacties Link kopieren
O, dat is altijd jammer, als je een week voor jezelf had gepland en dat gaat dan niet door!
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk stofje en jurkje, Beelicious!
Hoppa laat de zon maar komen!!

Alle reacties Link kopieren
Wat leuk beelicious! Welk patroontje gebruikte je voor het broekje?

Ik ben momenteel een stapel patroontjes van zonen09 aan het verwerken. Supermooie patronen trouwens. Aanrader als je een zoon hebt.

Iemand nog een leuke webshop voor jongenstricots? Liefst lekker stoer.
Alle reacties Link kopieren
Beelicious, wat een leuke kleertjes maak jij! Zelf heb ik ook voor mijn dochter indertijd ook ontzettend veel gemaakt. Denk er bijna met heimwee aan terug hoe trots ze was op mijn creaties. Nu is ze een hippe meid van 13,5 die liever een skinny jeans met een hip shirt draagt, is ook leuk want dan gaan we samen shoppen.



Onlangs heb ik mijn naaimachines en lockmachine tevoorschijn gehaald en nu oude patroonboeken afzoeken voor een shirt voor mezelf. Het mag in ieder geval geen V-hals hebben, het zal eerder een shirt worden met goed aansluitende halslijn. Omdat ik net bestraald ben, mag mijn decolleté niet in de zon. Heeft iemand toevallig een idee of kan ik beter een nieuwe Knip kopen?
Enjoy the little things in life
Alle reacties Link kopieren
http://www.kleurenmix.nl/ ... na/patroon/shirt/boothals

Zoiets? Kleuren vind ik zelf niks aan, maar dat is het mooie van naaien, hè? Je kunt het maken zoals je wil!
Alle reacties Link kopieren
Of dit?

http://www.naaipatronen.nl/pattern-company-06-357.html



Bestraald, dat is wel heftig zeg. Gaat het weer goed nu?
Alle reacties Link kopieren
En Beelicious, het is weer beeldig!
Alle reacties Link kopieren
In de La maison victor van jan/feb 2015 staat de harley top. Erg tof patroon.

Beterschap met bestralingen enz... klinkt heftig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven