Verhuizen?

26-05-2015 14:08 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zitten in dubio. We wonen nu in een klein huis (koopwoning), waar we lekker goedkoop zitten. Nu wordt er op een locatie waar we heel graag zouden willen wonen, een nieuwbouw project opgestart dat in september in de verkoop gaat (er komen hierna nog wel meer fases, maar de huizen die nu in de verkoop gaan hebben wel de beste locatie). De woningen die ze daar gaan bouwen spreken ons erg aan en het zou voor ons de perfecte volgende stap zijn.



Alleen komt dit voor ons eigenlijk te vroeg. We hadden het idee om pas over een kleine 2 jaar te verhuizen, o.a. omdat we in 2016 willen trouwen, we willen nog een aantal verre reizen maken en we willen nog flink sparen (met oog op kinderen). Financieel zouden we het prima kunnen, maar we zullen dan wel keuzes moeten maken, omdat alles anders tegelijk valt (denk aan bruiloft, minder dure reizen, inrichting huis).



Wat zouden jullie doen, wachten of toch de kans grijpen voor dit nieuwbouw project?
Alle reacties Link kopieren
Lange reizen zijn leuk, maar Australie en Vietnam blijven voorlopig wel liggen waar het ligt hoor.

Kan over een paar jaar ook wel, ook met kinderen, tenminste als je geen tophypotheek neemt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het huis doen en de kinderen achterwege laten, dan kun je nog jaren lekker reizen
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 26 mei 2015 @ 14:12:

Ik zou het huis doen en de kinderen achterwege laten, dan kun je nog jaren lekker reizen



Verrassend



Maar goed, ik zou ook eerst verhuizen.

Huis te koop zetten voor een scherpe prijs. Hopen dat het snel verkoopt en voor dat mooie nieuwe huis op die fijne locatie gaan.

Trouwen zou dan echt minder mijn prioriteit hebben.
Ik zou ook gaan voor het huis en de dure bruiloft achterwege laten en gewoon goedkoop trouwen in een leuk jurkje van Zalando ofzo en een etentje met jullie ouders en evt broers en zussen.
Alle reacties Link kopieren
Bedenk wat je belangrijker vindt: een dure bruiloft met alles erop en eraan, of goedkoop trouwen en dan in het perfecte huis wonen. Ik zou het wel weten...
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen nu een jaar of zeven in ons huis. Al die jaren is er geen mooier huis of een huis op een betere plek te koop gekomen in de plaats waar ik nu woon. We moesten destijds snel beslissen maar hadden we dat niet gedaan dan hadden we nu een minder leuk huis gehad.



Australie wacht wel.
Alle reacties Link kopieren
Trouwen kun je ook volledig skippen, voor het geld wat 'n bruiloft kost kun je met z'n 2 een maand luxe door Australie reizen
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Zou dan eerst beginnen met jullie eigen huis te koop te zetten
Alle reacties Link kopieren
Het huis.

Een bruiloft is leuk voor de herinneringen hoor. En een reis ook.

Maar, in een huis zit je iedere dag. Dat is de plek waar je thuis komt na zo'n lange reis. Waar die eventuele kinderen opgroeien. Dat zorgt ook voor herinneringen. Ik denk dat je op de lange termijn veel meer hebt aan een geweldig eigen plekje dan aan die andere dingen. En daarbij, dit is nou typisch zo iets waarvan je spijt houdt als je et niet doet.
Alle reacties Link kopieren
Het huis. Trouwen kan je (flink) op budgetteren en een net zo'n leuke dag hebben. Reizen kan ook een jaartje later. Een huis is dagelijks levensgeluk.
Voor trouwen en reizen kan je een aparte spaarpot maken.
Alle reacties Link kopieren
Hoe groot is de nieuwbouwwijk?

Ervaring leert dat na een jaar of twee de eerste stellen al weer gaan scheiden en hun huis te koop zetten.



Je niet gaan haasten, omdat je het gevoel hebt dat je anders de boot mist.

Dat leidt meestal tot verkeerde beslissingen.
quote:noreservations schreef op 26 mei 2015 @ 15:03:

Hoe groot is de nieuwbouwwijk?

Ervaring leert dat na een jaar of twee de eerste stellen al weer gaan scheiden en hun huis te koop zetten.



Je niet gaan haasten, omdat je het gevoel hebt dat je anders de boot mist.

Dat leidt meestal tot verkeerde beslissingen.



Klopt, maar dan kom je in een huis waarin het allemaal nét niet naar jouw zin is.

Waar je zelf voor nét een andere keuken, badkamer, vloer, soms zelfs indeling zou hebben gekozen...
Alle reacties Link kopieren
quote:maisy schreef op 26 mei 2015 @ 15:22:

[...]





Klopt, maar dan kom je in een huis waarin het allemaal nét niet naar jouw zin is.

Waar je zelf voor nét een andere keuken, badkamer, vloer, soms zelfs indeling zou hebben gekozen...

Dit!



Bij nieuwbouw kun je zelf beslissen welke tegeltjes en welke keuken. Als je 'n huis over moet nemen van 'n stel wat er net 2 jaar woonde is de keuken nog in nieuwstaat, maar kan zomaar 'ns helemaal niet je smaak zijn. Idem wat betreft badkamer.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Vooral de gedachtegang dat je zoiets wellicht nooit meer tegenkomt is voor mij wel een belangrijke...Trouwen is voor ons wel heel belangrijk, en zal dus sowieso gebeuren (maar idd misschien in een wat eenvoudigere vorm), reizen met kinderen naar de bestemmingen en type reizen die wij voor ogen hebben wordt lastig, maar kinderen kunnen altijd nog wat later. Een gesprek met de hypotheekadviseur viel ons 100% mee, relatief gezien valt de stijging van lasten ons reuze mee, maar het blijft een drukke periode en je kunt niet alles tegelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven