Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren




De heilige geest, dat ziet er zo uit als je erop googelt.

Succes met je UFO, Akakia, en fijn dat het zo'n geslaagd feestje was!



Waar zijn eigenlijk alle andere knutselaars gebleven?

Fijne zondag!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Vast aan de knutsel EV!



Die heilige geest van jou is hier nog niet aangekomen. Hang op de bank in het zonnetje en zit sterk UFO-ontwijkend gedrag te vertonen



Iedereen een fijne zonnige Zondag gewenst
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Ik vorder: Ik zit nu in de zon buiten met mijn UFO naast me...
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Oh, en Smart: Hoe waren de toppers? Hebben je schoenen het een beetje overleefd??
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Hallo allemaal!



Ik leef nog

De Toppers was echt heel leuk. Misschien volgend jaar weer. De schoenen hebben het volgehouden, mijn voeten wat minder. Ik had slippers gemaakt voor als ik zere voeten zou krijgen en die heb ik ook gedragen.



Verder is hier de verbouwing zo goed als klaar. We hebben nu vakantie. Ik moet de koffers pakken maar dat werkt niet met smarttje erbij. Manlief is stiefkind aan het wegbrengen dus ik moet nog even geduld hebben tot ik kan gaan pakken. Zit steeds te denken wat ik allemaal niet mag vergeten. Onzin natuurlijk wat alles is daar ook te koop



Voor nu dus even een zwaai, tot over een week!!!
foto's plakken lukt niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je dit nog leest, Smart: een hele fijne vakantie!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Smart, fijne vakantie. Wat fijn dat het huis klaar is, dat is dan ook heerlijk thuiskomen tzt.



Akakia, leuk geplakt. En hoe is het met Ufo?



Vandaag in de tuin gewerkt, vriend ook en ook nog het meeste.

Morgen weer verder. Ook nog gehaakt...
Alle reacties Link kopieren










Ja, deel 1 van de UFO is eindelijk af! Bijbehorende armband nog niet.



Lekker, in de tuin werken Steph. Is het opgeknapt?

smart, vast te laat, maar desondanks een fijne vakantie gewenst!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Ik ben een schrijfbox aan het maken als cadeautje voor een goede vriendin:





De voorkant (bijna af, er komt nog een logo op)





Achterkant





De binnenkant (bijna af, de kaarten missen nog voor in het achterste vak)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Magdalan, welkom! Leuk dat je meteen foto's laat zien.

En wat een geweldig cadeau wat je daar aan het maken bent. Als vriendin zou ik daar héél blij van worden!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Heee Akakia, die kleine kraaltjes had ik vroeger ook. En mijn zus had zo'n weefgetouwtje (haha, gek woord) waar je van die brede armbandjes mee kon maken, ook met zulke kleine kraaltjes. Beetje jeugdsentiment dus, als ik dit nu zie. Leuk!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Elmervrouw schreef op 25 mei 2015 @ 18:02:

Hoi Magdalan, welkom! Leuk dat je meteen foto's laat zien.

En wat een geweldig cadeau wat je daar aan het maken bent. Als vriendin zou ik daar héél blij van worden!



Thanks! Ik knutsel wel vaker, maar vergeet altijd foto's te maken

Vriendin gaat er naar inschatting erg blij van worden, die is gek op dit soort dingen en schrijft graag brieven en kaartjes. Mijn moeder wil er ook 1 nu, dus als hij af is kan ik er nog een maken ^^
Alle reacties Link kopieren
Wauw Magdalan, wat een mooi cadeau zeg. Welkom hier. Die vriendin moet het wel mooi vinden.



Akakia, mooie kettingen. Jemig wat een mooie Ufo.

Tuin is bijna, op de vijver na klaar. Vriend besteed zijn vrije dagen goed.
willen jullie eens meedenken

Dochter wil voor de verjaardag van vriendin een canvas doek maken met daar dikke letters op geplakt. Spreuk zou iets moeten zijn van Keep calm and….

Dan hele doek spuiten in het wit zodat je 1 wit geheel krijgt. Zou dat mooi worden met zo’n langere tekst? En met welke lijm zou ik die letters het beste erop kunnen plakken. Bij de action verkopen ze hoogglans witte spuitverf. die wilde ik gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ziet er prachtig uit Magdalan! Regelmatig posten hier is een goede motivatie om foto's te maken..

Waarvan heb je het bakje gemaakt? Karton??



EV, die kleine kraaltjes had ik vroeger ook al, en nu nog veel meer in allerlei soorten, kleuren maten. Officiële naam is rocailles, zo heb ik nu geleerd.

Steph, leuk, je enthousiaste reactie! Fijn dat de tuin opschiet, hopelijk kunnen jullie er nog veel van genieten deze zomer.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
lisbeth, ik denk dat dat zeker mooi kan worden, maar zou wel zorgen voor wat reliëf verschil. Dus misschien naast de letters en het doek nog iets erop plakken wat je meespuit, een duidelijk sjabloon / vorm wat dikker is. Anders bestaat het schilderij alleen maar uit letters en dat lijkt me wat saai. Je zou ook een stuk kant bijvoorbeeld op het doek kunnen plakken, en dat meespuiten. Dan wordt de achtergrond wat spannender.



Lijm weet ik niet zo goed. Misschien gewoon een flinke klodder hobbyisme. Zeker goed is een lijmpistool, maar dan moet je wel dunne stipjes maken, de lijm daaruit wordt snel dik.



Succes ermee!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Dochter wil toch niet alles effen wit. Het idee is nu om als tekst erop te zetten: keep calm and eat chocolate. De achtergrond zal dan vanaf boven van heel licht bruin (echt tegen het beige aan) naar onderen donkerder worden. De letters worden wit en in relief ertegen aan gelijmd. Inpakken samen met een reep chocola. Hopelijk wordt het net zo leuk als ik denk.
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt hoe dan ook een origineel en persoonlijk cadeau, Lisbeth.

De kant-tip van Akakia lijkt me ook een mooie toevoeging.

Succes!



Rocailles.. nooit van gehoord!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos




Dit is het geworden, dochter is heel blij met het resultaat. Hopelijk vriendin ook
Alle reacties Link kopieren
Lisbeth, wat een leuk en mooi cadeau. Daar is er maar één van, persoonlijker kan het niet. En dan met een reep chocolade erbij. Helemaal super.



Akakia, tuin is klaar en mooi. Nu de ufo's nog.
Alle reacties Link kopieren
Dat is mooi geworden zeg! Letters ook mooi verdeeld over het vlak (jaja, vroeger in grafisch vak gezeten ).

Wanneer wordt het gegeven? Ben benieuwd naar de reactie.



Steph, geniet van je tuin

Vandaag beetje grijs weer hier, maar het wordt vast weer beter.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
morgenavond.



Misschien kunnen jullie als doorgewinterde knutselaars nog met iets helpen.

Dochter wordt volgende week 11 en wil heel veel knutselmateriaal voor haar verjaardag. Nu is het idee om een grote doos te vullen met van alles om te gebruiken. Ze heeft al heel veel tekenspullen dus daar kon ik neut veel meer van kopen. Met stof werken doet ze niet graag.

Ik heb nu erin: een scrapbook, veel soorten losse bladen van de action, lint etc van de action, speciale knutsellijm, inkt voor kroontjespennen (die heeft ze al), cakemix (glutenvrij) taartdecoratiemateriaal, mix om macarons te maken, boek hoe je taarten kunt versieren, een doos om je eigen geurkaarsen te maken, een fotolijst om zelf te versieren. Missen jullie nog iets? Of aanvullende ideeen om er nog bij te doen?

Van een tante krijgt ze nog een set om zelf beautyprodukten te maken
Alle reacties Link kopieren
Lisbeth, aangezien er scrapbookingmateriaal bij zit: stempelinkt en labels, zijn mooi te gebruiken bij scrapbooking. (ook action).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven