Leuke mannen die al een relatie hebben

25-05-2015 20:48 236 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit maar verwijderd omdat ik allang tot inkeer ben gekomen en alle wijsneuzen die dit nog eens willen oprakelen de moeite wil besparen.
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 28 mei 2015 @ 07:55:

[...]





wel nee, sommige mensen hebben gewoon meerdere compartimenten in hun hoofd en hart. die stoppen de officiële relatie in de ene en al wat er verder gebeurt aan onofficiële relaties in een ander deel.



veel mensen vertrouwen om de een of andere reden hun geheimen aan mij toe, waar ik overigens altijd netjes mn mond overhou, maar ik ken zo veel verhalen over vreemdgaan.



tis triest, zoveel geheimen en leugens, maar het heeft me wel geleerd dat dit de realiteit is.



de mens is nu eenmaal iets wat liegt, jaloers is, afgunstig op meer succes bij anderen, et cetera. naast alle mooie dingen.



Je kunt niet 'compartimenten' in je hoofd hebben (lees: geheimen en leugens voor je partner) en tegelijkertijd een relatie die is gebaseerd op openheid en vertrouwen. Net zoals een deur niet tegelijkertijd open en dicht kan staan: het één sluit het ander uit.



Als je zo in een relatie wilt staan, ga je goddelijke gang, maar houd jezelf niet voor de gek dat je dan een echt goede relatie hebt.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Alle reacties Link kopieren
quote:ivankar schreef op 28 mei 2015 @ 09:05:

[...]





Je kunt niet 'compartimenten' in je hoofd hebben (lees: geheimen en leugens voor je partner) en tegelijkertijd een relatie die is gebaseerd op openheid en vertrouwen. Net zoals een deur niet tegelijkertijd open en dicht kan staan: het één sluit het ander uit.



Als je zo in een relatie wilt staan, ga je goddelijke gang, maar houd jezelf niet voor de gek dat je dan een echt goede relatie hebt.wat je eerder schreef was dit: Je kunt niet een diepgaande relatie opbouwen, 'soulmates' zijn enzo, als je weet dat er een geheim tussen jullie instaat, en je altijd op je woorden en daden moet letten om dat geheim te bewaren.



een diepgaande relatie met a kan wel degelijk samengaan met vreemdgaan.



maar idd niet met openheid.



vertrouwen heb je in zoveel vormen. ik heb bv een lover die ik prima kan vertrouwen dat hij me nooit zal veroordelen om iets wat ik doe. maar geld aan hem uitlenen en vertrouwen dat ik dat terug krijg, mwoah...
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 28 mei 2015 @ 09:03:

Ik snap heel deze discussie niet. Als iemand een man met een relatie ziet zitten moet ze het lekker proberen.

Als hij hapt scheelt dat een hoop hartzeer voor de huidige partner die anders misschien nog jaren met die loser door was gegaan.

Een man die happy is in zijn relatie zal die niet opgeven voor een ander. Lukt het wel zat het toch al niet goed.



En wat vind jij van het persoon dat gaat stoken? Compleet integer, normaal fatsoenlijke eervolle burger?

Doen omdat het kan is een gebrek aan moreel besef, kinderachtig en toning van een zwak karakter.

Ik vind dat je het niet eens in je op moet komen om aan een gebonden iemand te gaan trekken.



Maar dan zal ik wel weer niet hip & van de tijd zijn.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:systeemkast schreef op 28 mei 2015 @ 10:34:

[...]





En wat vind jij van het persoon dat gaat stoken? Compleet integer, normaal fatsoenlijke eervolle burger?

Doen omdat het kan is een gebrek aan moreel besef, kinderachtig en toning van een zwak karakter.

Ik vind dat je het niet eens in je op moet komen om aan een gebonden iemand te gaan trekken.



Maar dan zal ik wel weer niet hip & van de tijd zijn.



zoals ik al eerder schreef, sommige vrouwen (of mannen) zijn zo aantrekkelijk op veel vlakken dat ze niet eens hoeven te stoken.



je hebt hier allerlei negatieve waardeoordelen over, dat maakt je nogal moralistisch ipv realistisch.



ik ben het overigens gedeeltelijk met je eens hoor, maar tegelijk ben ik realist
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 28 mei 2015 @ 12:02:

[...]





zoals ik al eerder schreef, sommige vrouwen (of mannen) zijn zo aantrekkelijk op veel vlakken dat ze niet eens hoeven te stoken.



je hebt hier allerlei negatieve waardeoordelen over, dat maakt je nogal moralistisch ipv realistisch.



ik ben het overigens gedeeltelijk met je eens hoor, maar tegelijk ben ik realist



Zo kun je alles wel dood relativeren. Er zijn genoeg gedragingen die we liever niet zien, maar die desondanks wel gebeuren. Bezopen achter het stuur kruipen, vechtpartijen bij het uitgaan, etc.



Het lijkt me vrij normaal om daar een negatief oordeel over te hebben, ook al moet je tegelijkertijd erkennen dat het altijd zal blijven gebeuren. Maar kun je voor jezelf de keuze maken om dat niet te doen.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Alle reacties Link kopieren
Realisme stelt vaak teleur.

Natuurlijk zijn niet alle morele standpunten na te leven.

Maar om ze daardoor niet te hebben vind ik weer zwak.

Natuurlijk is er een mogelijkheid dat ik ooit zo'n zwak

moment kan hebben dat ik in de verleiding kan raken.

Alleen zou ik het een prijs stellen dat er dan niet een legioen

klaar staat de boel te verzieken.



Als iedereen een beetje z'n best doet om fatsoenlijk te doen,

dan zal er veel minder mis gaan.



& ik heb het niet over knappe mensen die niets hoeven te doen.

Ik sla veel vrouwen van me af van op mijn hoge paardje
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:systeemkast schreef op 28 mei 2015 @ 10:34:

[...]





En wat vind jij van het persoon dat gaat stoken? Compleet integer, normaal fatsoenlijke eervolle burger?

Doen omdat het kan is een gebrek aan moreel besef, kinderachtig en toning van een zwak karakter.

Ik vind dat je het niet eens in je op moet komen om aan een gebonden iemand te gaan trekken.



Maar dan zal ik wel weer niet hip & van de tijd zijn. Ik val een beetje over het woord stoken. In mijn omgeving betekend dat onrust zaaien/ ophitsen. Dat is iets anders dan iemand proberen te versieren. Stoken, dus dingen vertellen of dingen doen waardoor 2 anderen ruzie krijgen is echt iets anders dan een man met relatie proberen te versieren.

Als de relatie goed is dan lukt dat niet. Echt de hele wereld mag mijn kerel proberen te versieren, géén problemen mee. Hij ergert zich er aan maar mij boeit het niet.

En nee meestal zijn vrouwen die een gebonden man bewust proberen te versieren wat losbandig. Maar als zo'n kerel daar voor valt is ie de relatie niet waard. Dus ga vooral je gang.
Alle reacties Link kopieren
quote:aapjewat schreef op 25 mei 2015 @ 21:04:

[...]





Normaal doe ik het nooit omdat het verbonden is aan gezeik. en dat "gezeik" is de enige reden dat je het normaal nooit doet? Niet omdat je scrupules of gewetensbezwaren hebt?
Alle reacties Link kopieren
quote:ivankar schreef op 28 mei 2015 @ 12:07:

[...]





Zo kun je alles wel dood relativeren. Er zijn genoeg gedragingen die we liever niet zien, maar die desondanks wel gebeuren. Bezopen achter het stuur kruipen, vechtpartijen bij het uitgaan, etc.



Het lijkt me vrij normaal om daar een negatief oordeel over te hebben, ook al moet je tegelijkertijd erkennen dat het altijd zal blijven gebeuren. Maar kun je voor jezelf de keuze maken om dat niet te doen.



vet gezet is crimineel gedrag, dat volgens de Nederlandse wetten strafbaar is.



voor dronken achter het stuur, boven een bepaald promillage, krijg je straf.



voor mishandeling ook.



openbare dronkenschap - ook strafbaar (?).



iemand die in een relatie zit en uit zichzelf voor een ander kiest: niet strafbaar volgens de Nederlandse wet.



overspel is in andere landen wel weer strafbaar. lijkt me geen wenselijke situatie om dat naar Nederland te halen....



je vergelijking klopt dus niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 28 mei 2015 @ 12:12:

[...]

Dus ga vooral je gang.



Hier heb ik dus een probleem mee, deze destructieve houding.

Waarom kan je gewoon niet van een gebonden persoon afblijven?

Wat is er mis met gewoon niet willen kijken of er wat valt te versieren?



Stoken is misschien niet het effectieve woord. Maar om nu opzettelijk

lopen te klooien om te kijken of iets los valt te weken. Waarom wil je dat?

Heb je geen hobby's ofzo? (aan de personen die dat soort ideeëen hebben dan)
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 28 mei 2015 @ 13:05:

[...]





vet gezet is crimineel gedrag, dat volgens de Nederlandse wetten strafbaar is.



voor dronken achter het stuur, boven een bepaald promillage, krijg je straf.



voor mishandeling ook.



openbare dronkenschap - ook strafbaar (?).



iemand die in een relatie zit en uit zichzelf voor een ander kiest: niet strafbaar volgens de Nederlandse wet.



overspel is in andere landen wel weer strafbaar. lijkt me geen wenselijke situatie om dat naar Nederland te halen....



je vergelijking klopt dus niet.



Tuurlijk klopt die wel. Het enige verschil met dat iets bij wet verboden is, is dat je 'officieel' gesanctioneerd kunt worden in de vorm van strafvervolging. De overeenkomst blijft dezelfde: ondanks dat het bestaat en nooit volledig uitgebannen zal worden, kun je voor jezelf wel de keuze maken om je er ver van te houden.



En er zijn natuurlijk genoeg vormen van asociaal gedrag te noemen die niet bij wet verboden zijn, maar desondanks wel erg onwenselijk. Vreemdgaan is daar één van.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Alle reacties Link kopieren
quote:systeemkast schreef op 28 mei 2015 @ 13:23:

[...]





Hier heb ik dus een probleem mee, deze destructieve houding.

Waarom kan je gewoon niet van een gebonden persoon afblijven?

Wat is er mis met gewoon niet willen kijken of er wat valt te versieren?



Stoken is misschien niet het effectieve woord. Maar om nu opzettelijk

lopen te klooien om te kijken of iets los valt te weken. Waarom wil je dat?

Heb je geen hobby's ofzo? (aan de personen die dat soort ideeëen hebben dan)

Wat is nou je probleem? Je doet alsof ik degene ben die met een gebonden man rotzooit.. en nee das niet mijn ding.

Ik heb al met meerdere "gewilde" mannen een relatie gehad. Ben echt nooit bang geweest voor de vrouwen die "hem wel ff zouden versieren" Waarom.... als het ze lukt is hij mij niet waard en als hij mij leuk genoeg vind lukt het ze niet. Met mijn huidige vriend ga ik nu al best lang. Hij gaat binnenkort weer eens ergens naartoe waar ze om hem heen gaan lopen dartelen. Ik ga lekker niet mee. diezelfde avond een feest alleen voor genodigden en daar zie ik 'm dan wel weer Veel te vermoeiend om allebei te doen en geen zin om als buffer te dienen
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 28 mei 2015 @ 13:53:

[...]



Wat is nou je probleem? Je doet alsof ik degene ben die met een gebonden man rotzooit.. en nee das niet mijn ding.

Ik heb al met meerdere "gewilde" mannen een relatie gehad. Ben echt nooit bang geweest voor de vrouwen die "hem wel ff zouden versieren" Waarom.... als het ze lukt is hij mij niet waard en als hij mij leuk genoeg vind lukt het ze niet. Met mijn huidige vriend ga ik nu al best lang. Hij gaat binnenkort weer eens ergens naartoe waar ze om hem heen gaan lopen dartelen. Ik ga lekker niet mee. diezelfde avond een feest alleen voor genodigden en daar zie ik 'm dan wel weer Veel te vermoeiend om allebei te doen en geen zin om als buffer te dienen



precies, gezond zelfvertrouwen spreekt hier uit, ipv moralistisch vingerwijzen.



als ik een relatie met iemand heb, en hij kan een betere relatie krijgen of denkt dat te krijgen. nou, veel geluk.



soi.



ik ben gelukkig met hem en ook zonder hem. heb het helemaal niet nodig om dan naar de andere partij te wijzen als stokend, of kinderachtig of a-moreel.
Alle reacties Link kopieren
Een mens heeft vele inner cirkels....
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:systeemkast schreef op 28 mei 2015 @ 10:34:

[...]





En wat vind jij van het persoon dat gaat stoken? Compleet integer, normaal fatsoenlijke eervolle burger?

Doen omdat het kan is een gebrek aan moreel besef, kinderachtig en toning van een zwak karakter.

Ik vind dat je het niet eens in je op moet komen om aan een gebonden iemand te gaan trekken.



Maar dan zal ik wel weer niet hip & van de tijd zijn.



De eerste compleet integer, normaal fatsoenlijke eervolle burger moet ik nog ontmoeten.



Dus je veroordeelt me al voordat ik iets fout heb gedaan? Ik heb een foute gedachte gehad, daar raad over gevraagd. Als je nog niet eens foute gedachtes mag hebben dan gaat dat Big Brother voorbij.



Voorheen ging ik leuke mannen met een relatie uit de weg en daardoor heb ik wellicht leuke vriendschap weg gegooid. Dit idee van 'er voor gaan', dat was weer het andere uiterste. Dankzij lieve behulpzame berichten zie ik in dat ik de middenweg moet kiezen: wel contact, geen geflirt! Dus jammer dat jij vindt dat ik geen foute gedachte mag hebben want ik heb ze toch wel. Belangrijk is dat ik ermee om leer gaan.
quote:nina1966 schreef op 28 mei 2015 @ 13:53:

[...]

is hij mij niet waard Het is misschien niet helemaal on-topic, maar ik lig altijd in een deuk wanneer iemand zo'n statement over zichzelf maakt. Echt. Ik heb nog nooit over iemand gedacht 'die is mij niet waard'. Het hele idee om zoiets over jezelf (ja, jezelf) te verklaren komt me volkomen absurd voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 28 mei 2015 @ 12:16:

[...]





en dat "gezeik" is de enige reden dat je het normaal nooit doet? Niet omdat je scrupules of gewetensbezwaren hebt?Nee, ik heb er geen gewetensbezwaren bij. Het word voor mij anders als er kinderen of een huwelijk/samenlevingscontract in het spel is. Dat zou ik niet kunnen. Maar goed, dat gezegd hebbende als het mij zou overkomen ben ik zo'n man ook liever kwijt dan rijk, al is het nog zo zuur.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 28 mei 2015 @ 14:56:

Een mens heeft vele inner cirkels....Haha, ja
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 28 mei 2015 @ 21:34:

[...]





Het is misschien niet helemaal on-topic, maar ik lig altijd in een deuk wanneer iemand zo'n statement over zichzelf maakt. Echt. Ik heb nog nooit over iemand gedacht 'die is mij niet waard'. Het hele idee om zoiets over jezelf (ja, jezelf) te verklaren komt me volkomen absurd voor. Tja, dat zegt meer over jou dan over mij.

Wel sneu dat je jezelf zo laag inschat. Of is dat zelfkennis?
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 28 mei 2015 @ 21:34:

[...]





Het is misschien niet helemaal on-topic, maar ik lig altijd in een deuk wanneer iemand zo'n statement over zichzelf maakt. Echt. Ik heb nog nooit over iemand gedacht 'die is mij niet waard'. Het hele idee om zoiets over jezelf (ja, jezelf) te verklaren komt me volkomen absurd voor.waarom komt dit idee je volkomen absurd voor?
quote:nina1966 schreef op 28 mei 2015 @ 21:57:

[...]

Tja, dat zegt meer over jou dan over mij.

Wel sneu dat je jezelf zo laag inschat. Of is dat zelfkennis?Ik vind het dan weer lachwekkend dat iemand zichzelf zo superieur aan een ander acht.
quote:simone789 schreef op 28 mei 2015 @ 22:00:

[...]





waarom komt dit idee je volkomen absurd voor?Nou, omdat ik het concept van meer- of minderwaardig aan mij zijn niet op mijn (liefdes) relatie met andere mensen toepas. Dat is me vreemd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 28 mei 2015 @ 22:03:

[...]



Nou, omdat ik het concept van meer- of minderwaardig aan mij zijn niet op mijn (liefdes) relatie met andere mensen toepas. Dat is me vreemd.



ja, dat kan ik me voorstellen.



ik interpreteer het meer in figuurlijke zin - zo van 'hij is het niet waard, dat ik me door hem rot voel omdat....'
quote:simone789 schreef op 28 mei 2015 @ 22:14:

[...]





ja, dat kan ik me voorstellen.



ik interpreteer het meer in figuurlijke zin - zo van 'hij is het niet waard, dat ik me door hem rot voel omdat....''hij is me niet waard' is fundamenteel iets anders dan 'hij is het niet waard, dat ik me door hem rot voel omdat....'.



Ik moet het handboek 'Wat Vrouwen Denken En Hoe Ze Dat Verwoorden' nog maar eens doorspitten
Excusus voor de generalisatie, uiteraard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven