vrouw is niet te houden

26-05-2015 21:39 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, als man ben ik opzoek naar advies, en aangezien hier veel vrouwen komen kunnen jullie wellicht helpen. Mijn vrouw is sinds enige tijd een soort tikkende tijdbom, bij het minste op geringste ontploft ze al. Ik probeer haar op alle mogelijke manieren te helpen, te luisteren, taken in de huishouding doen en stimuleer haar dingen voor zichzelf te doen of met vriendinnen. Ook kan ze helemaal niks meer hebben van de kinderen en na 1 dag de kinderen alleen is ze er helemaal klaar mee. Bijna alles wat er gebeurd wordt negatief uitgelegd. Ik kan in haar ogen echt helemaal niks meer goed doen. Nu weet ik hoe veel mannen in een relatie staan en zeker te aanzien van kinderen etc. Nou, ik wil me zelf niet op de schouderkloppen, maar volgens mij ben ik de moeilijkste niet.



Ik weet echt niet hoe ik hier mee om moet gaan? Waar is een vrouw naar opzoek, want complimenten, uit eten plannen, bloemen etc, niks helpt...
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 27 mei 2015 @ 11:50:

[...]





Nee, hij moet juist niets doen. Haar met rust laten. Zélf een avond (of weekend) de hort opgaan.Precies.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 27 mei 2015 @ 10:34:

[quote]bettypage schreef op 27 mei 2015 @ 10:28:[/b

Ik weet wel dat als ik chagrijnig ben, en mijn man gaat ook nog eens extra aardig en nederig doen, dat ik dan nog chagrijniger word.[/quot



haha nederig?....noemde ik dat woord?

das toch heel wat anders...man man man, typische vrouwen hier, dat wel.

.

En dat jij je humeur ''botviert'' op je man, begrijpen we natuurlijk allemaal wel...psychologie he, beste meid.

Bedoelde je dat mischien?

Nee hoor, mijn post sloeg niet op jou. Ik beschreef alleen hoe het er hier in huis aan toe gaat.

Hij voelt het heus wel als ik chagrijnig ben, en vaak gaat hij mij heel erg ontzien dan. Dat bedoel ik met nederig.

Daar kan ik dus niet tegen.
het is hier binnen beter dan buiten
Alle reacties Link kopieren
quote:bettypage schreef op 27 mei 2015 @ 12:18:

[...]



Nee hoor, mijn post sloeg niet op jou. Ik beschreef alleen hoe het er hier in huis aan toe gaat.

Hij voelt het heus wel als ik chagrijnig ben, en vaak gaat hij mij heel erg ontzien dan. Dat bedoel ik met nederig.

Daar kan ik dus niet tegen.

Dat is mijn punt. Als jij chagrijnig wil zijn, dan ben je dat. Al het gedrag van je man kan een aanleiding zijn om nog chagrijniger te worden.

TO kan niets doen om z'n vrouw gezellig te maken.

Dat moet ze zelf doen.
quote:systeemkast schreef op 27 mei 2015 @ 11:33:

[...]





Geweldig en al, maar ik lees dat TO al veel heeft geprobeerd.

Een vrouw is geen kind en kan het ook gewoon aangeven in plaats van de sfeer lang te verstieren.

Of misschien er ook zelf wat aan doen?Helemaal mee eens. TO, trek je mond eens los dat je dat gedrag spuugzat bent inmiddels.
Misschien heeft ze het gewoon even op haar heupen en is niets goed. Denk dat er genoeg mensen (niet alleen vrouwen) zijn die daar wel eens last van hebben. Probeer haar een beetje te ontzorgen. Neem de kids een dagje mee zodat zij wat tijd voor zichzelf heeft en een dagje kan gaan winkelen/wellness/boek lezen op de bank.



Ook haar spontaan even knuffelen wil misschien wel de scherpe kantjes wat verzachten :-)



Hebben jullie een huishoudster al overwogen voor een paar uur per week? Lijkt me uit je post dat je vrouw het gevoel heeft dat ze alles alleen moet doen thuis. Ontzorgen is niet makkelijk, maar probeer ook te zien wat er in huis moet gebeuren. Misschien hebben jullie wel een andere viesheidsgrens, praat daar dan over.



Hier is dat namelijk het geval; ik loop dan te balen dat er gestofzuigd moet worden en de wc's gepoetst moeten worden. Terwijl man denkt "stofzuigen, waarom? het is hier hartstikke schoon" tja... hij gaat dat dan dus ook niet uit zichzelf doen. En wij praten daarover maar dat wil niet zeggen dat de ergernis meteen weg is, of het helemaal uit de lucht is. Het kan soms wel opluchten elkaar even te te roepen wat je op je hart hebt en een deur dicht te knallen.

(wordt hier overigens wel altijd weer sorry voor gezegd en goedgemaakt :-) )
Alle reacties Link kopieren
Misschien gaat je vrouw vreemd en vind ze het helemaal niet meer leuk thuis
Alle reacties Link kopieren
quote:bettypage schreef op 27 mei 2015 @ 12:18:

[...]



Nee hoor, mijn post sloeg niet op jou. Ik beschreef alleen hoe het er hier in huis aan toe gaat.

Hij voelt het heus wel als ik chagrijnig ben, en vaak gaat hij mij heel erg ontzien dan. Dat bedoel ik met nederig.

Daar kan ik dus niet tegen.Precies. Ik zou het ook bloedirritant vinden als iemand constant nadrukkelijk op eieren gaat lopen. Als ik nog niet chagrijnig was, zou ik het er wel van worden.
Alle reacties Link kopieren
Dat jouw vrouw zich zo gedraagt is niet normaal.



Het beste kan je kordaat zeggen (wanneer de kinderen slapen): "Ik heb hier niet langer trek in hoe het gaat. We kunnen nu een gesprek aangaan, of ergens deze week als je je eerst erop wil bezinnen. Maar dingen zullen moeten veranderen."



Dan tot het gesprek redelijk zakelijk met haar omgaan (niet poeslief doen, maar ook niet ogen rollen oid).



Tijdens dat gesprek mag ze zeggen wat er aan scheelt en kunnen jullie tot een oplossing proberen te komen.



Ik moet er wel even bij zeggen dat ik jouw houding van 'ik ben niet zo erg als andere mannen, dus...' ook niet echt een aanbeveling vind, maar dit is van ondergeschikt belang aan haar gedrag nu.



Gaat ze voor dat gesprek ermee verder: kinderen uit haar bijzijn halen (laat ze een spelletje spelen op jouw computer of zo) en dan zeggen dat ze er onmiddelijk mee op moet houden.



Gaat ze na het gesprek nog door, dan moet je duidelijk maken dat er consequenties aan verbonden zijn en dat zowel jij als de kinderen daar niet mee hoeven te leven.
Alle reacties Link kopieren
Je vrouw klinkt een beetje overspannen, maar dat is met zo weinig context lastig te zeggen.
Pffffff.....het heerst.
Alle reacties Link kopieren
Ze loopt over je heen en gebruikt je als stressbal..dat kan natuurlijk ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Het zou wel prettig zijn als TO terugkomt...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het juist heerlijk vinden als mijn man nederig zou zijn, de mijne gaat chagrijnig terug doen en zeggen dat ik ruggengraat moet kweken.
En gewoon als volwassen mensen met elkaar omgaan is geen optie?
quote:mienbillekesjeuken schreef op 27 mei 2015 @ 10:50:

[...]





Precies. Ben het dus voor één keer met Amand eensMag ik even vangen? ¤ 1,--

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven