Kom er even niet uit.

28-05-2015 12:20 82 berichten
Zoals eerder geschreven in een topic (kan hem niet meer vinden) zitten mijn man en ik in een moeilijke periode. Meer dan 20 jaar samen en 4 jaar geleden was de seks in eens volledig verdwenen. 1 jaar geleden wilde ik gaan scheiden omdat ik beloftes zat was en hij niet eerlijk was. Hij heeft er alles aan gedaan om het goed te krijgen en zit in therapie. Niet alleen vanwege de seks maar ook om de onderliggende zaken op een rij te krijgen. Ik begrijp hem, help hem en de communicatie gaat stukken beter. We hebben ook afgesproken dat als ons iets dwars zit we er ook open over zijn.



Nu loop ik tegen iets aan waar ik gevoelsmatig mee in de knoop kom. Binnen kort zijn we 20 jaar getrouwd en hij wil me verassen met een reisje. Super lief maar ik ben helemaal down. Naar mijn gevoel heb ik helemaal niets te vieren. We zijn namelijk helemaal niet 20 jaar gelukkig getrouwd, ik heb me alleen maar ellendig gevoeld de laatste 4 jaar en we zijn er nog niet. Een etentje zou ik prima vinden maar een romantisch reisje gaat zo tegen m'n gevoel in. Ik voel me een zeikerd en aan de andere kant maakt dit zo veel verdriet los bij me dat alles in me schreeuwt dat ik he niet wil(tripje dus). Ik wil mijn man geen pijn doen want hij doet zo zijn best maar ........kortom, ik weet het even niet meer. Iemand die zijn licht er even over kan doe schijnen?
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 28 mei 2015 @ 15:33:

[...]



Ik weet het best sensy..........maar ik vind het toch leuk om ze soms de grond in te stampen.

Zo af en toe.



Nou...heel vaak.



eigenlijk altijd.Je bent een naar mens.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 28 mei 2015 @ 15:33:

[...]





Je kan je onzin honderd jaar op een forum blijven herhalen, maar de meeste mannen zijn echt niet zoals de mannen die jij hoogstpersoonlijk zelf eruit filtert. Alles wat jij post zegt niks over mannen, zelfs niks over vrouwen, alleen maar over jou en het rare wereldje dat je om je heen creëert met je rare gedachten.



Vind je dat nou niet maf, dat jouw eigen hoogstpersoonlijk bij elkaar gekleide fantasiewereldje meer wolven telt dan het echte leven? Wat zegt dat over jouw hoofd Elle, waarom zit dat kwartje nou toch zo vastgeroest in jouw hoofd?

Kerol, lees jij dit forum wel goed?.....moet je nou eens zien hoeveel vrouwen er met verdriet zitten..met al die rotkerels...het is toch zo?...1 man tegen 10 -12 vrouwen...tel de topics kerol.

En dat weet jij ook.

En verder laat ik het daar even bij, want anders krijgen we weer de mars venus aarde, en ...

Nu ja, laat maar.

ik geloof daarin kerol.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 28 mei 2015 @ 15:36:

[...]





Je bent een naar mens.

Jij kent mij slecht.

.

En leest slecht.

Hoe durf jij zoiets te zeggen?...want als jij mij gekend had, had je er hartelijk om gelachen.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Hoi Waterplant.

Jij vind het een te groot gebaar omdat jij van mening bent dat jullie daar nu niet aan toe zijn. Maar als je het loskoppelt van het huwelijk is een tripje toch gewoon leuk?

Je kan ook er ook het beste van maken. De kans is groot dat het best mee viel wanneer je weer thuis bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 28 mei 2015 @ 15:36:

[...]





Je bent een naar mens.

Lees je mail box keroltje.

.

Sorry waterplant, maar kerol en ik ''komen er niet helemaal uit''.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 28 mei 2015 @ 15:38:

[...]



Kerol, lees jij dit forum wel goed?.....moet je nou eens zien hoeveel vrouwen er met verdriet zitten..met al die rotkerels...het is toch zo?...1 man tegen 10 -12 vrouwen...tel de topics kerol.

En dat weet jij ook.

En verder laat ik het daar even bij, want anders krijgen we weer de mars venus aarde, en ...

Nu ja, laat maar.

ik geloof daarin kerol.



Geen reply waard.



edit: En je hoeft echt niet naar me te pm-en dat ik niet op jou mag reageren, mafklapper. Zolang jij onzin mag schrijven over mensen mag ik daarop reageren. Ik ben namelijk zo'n mens waarover jij schrijft. Zodra jij stopt met onzin over mensen schrijven, stoppen die mensen vanzelf met reageren.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 28 mei 2015 @ 16:00:

[...]





Geen reply waard.

Maar wel deze drie woordjes....

Jij denkt toch niet dat ik mij van de wijs laat brengen of,wel?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
[quote]jur606 schreef op 28 mei 2015 @ 13:40:

wat ik als man zijnde dan niet snap. (puur platonische gedacht zeg maar of boers of plat)



Eerst ging het goe din jullie huwelijk daarna niet (gebeurd volgens mij bijna overal maar dat terzijde)



Nu wil hij veranderen en zijn best doen, het lijkt uit je verhaal ook dat hij hier echt zijn best voor doet.

EN nu doet i zijn best

en ............????



quote]



Ik moet om jouw post best giechelen wan je hebt zo gelijk. Nou doet ie zijn best en dan is het weer niet genoeg of loop ik te muggenziften en je hebt helemaal gelijk. Maaaarrrrrrrr(en daar komt in jouw ogen het vermoeiende vrouw zijn naar boven) ik denk dat ik gewoon moe ben van mijn eigen juichgedrag. Ik heb echt een leuke vent waar ik gek op ben en ik heb ook zo mijn dingetjes waar je ogen van gaan rollen dus in de basis zit het helemaal goed. Ik denk dat ik misschien even niet met ons huwelijk of zijn proces bezig wil zijn.



Misschien wordt hij ook wel doodmoe van "het goedmaken". Ik ga denk ik toch maar een dezer dagen een balletje opgooien als hij relaxed in zijn vel zit. Met een beetje mazzel is hij ook opgelucht als het een tandje minder mag en kan ik even in alle rust nadenken wat er nou eigenlijk allemaal is gebeurd en er een realistisch gewicht aan hangen. Toch ook leuk dat er hier mannen rondzweven
Alle reacties Link kopieren
Bam! Dan heb je toch de sleutel gevonden waterplant: je juichgedrag maar even lekker in de kast stoppen en even op adem komen. Kan prima met een tripje naar een gezellig oord
Ha,ha,ha, je hebt gelijk Sensy, en wellicht komen we ook wel uit een tripje waar ik niet kilometers moet lopen met duizenden prikkels en een lange vlucht. Romantiek in de zon met een ligbed en een boek lijkt me heerlijk. De middenweg is vaak de fijnste.



Lieve mensen, zo bedankt voor het meedenken. Ik overval mijn man er niet vanavond mee maar in het weekend maar jullie krijgen de uitkomst zeker te horen.
Alle reacties Link kopieren
Heel verstandig om hem niet te overvallen waterplant. Overval ons of vriendinnen er maar mee, maar je man even met rust laten staat deels ook gelijk aan jezelf even een break gunnen. Niet alles is af te dwingen en het even laten rusten geeft vaak toch het gewenste effect; dat je even op adem komt, weer oplossingen ziet en wat flexibeler wordt in het proces. Uiteindelijk wil je gewoon ontspannen en van jezelf en van hem genieten toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op 28 mei 2015 @ 16:40:

Ha,ha,ha, je hebt gelijk Sensy, en wellicht komen we ook wel uit een tripje waar ik niet kilometers moet lopen met duizenden prikkels en een lange vlucht. Romantiek in de zon met een ligbed en een boek lijkt me heerlijk. De middenweg is vaak de fijnste.



Lieve mensen, zo bedankt voor het meedenken. Ik overval mijn man er niet vanavond mee maar in het weekend maar jullie krijgen de uitkomst zeker te horen.



Over de middenweg naar het ajax-stadion lopen vroeger was inderdaad ook veel fijner dan met de metro tegenwoordig.



Als je vent serieus zijn best doet, moet het met die zon en dat ligbedje wel goedkomen.

En dan ligt de romantiek al snel binnen handbereik.



Fijn dat je het al wat welwillender kunt benaderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 28 mei 2015 @ 16:57:

[...]





Over de middenweg naar het ajax-stadion lopen vroeger was inderdaad ook veel fijner dan met de metro tegenwoordig.



Als je vent serieus zijn best doet, moet het met die zon en dat ligbedje wel goedkomen.

En dan ligt de romantiek al snel binnen handbereik.



Fijn dat je het al wat welwillender kunt benaderen.



( off topic @Kerol: het is er wel rustiger in mijn buurtje op geworden

Off topic @Elle: kun je ajb ophouden dit soort topics naar je toe te trekken, open een topic als je issues hebt maar ga die niet lopen ventileren op andermans topics)



Waterplant:

Is dit nu te vergelijken met wat ze over seks zeggen? Dat mannen na een ruzie seks willen om het goed te maken en vrouwen eerst alles uitgepraat willen hebben?

Ik vind het voorstel heel lief van je man, alleen als jullie slaande ruzie zouden hebben bijv zou het een slecht plan zijn. Probeer te genieten, samen, evt ook praten maar niet alleen zware kost.
Je bent zelf een theepot
De Middenweg waren nog eens tijden. Ik heb nog 3 stoeltjes uit het oude stadion, kon je kopen voor 7, 50 toen (in guldens). Nu krijg ze gratis naar je hoofd gegooid als je in het verkeerde vak zit
Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op 28 mei 2015 @ 18:07:

De Middenweg waren nog eens tijden. Ik heb nog 3 stoeltjes uit het oude stadion, kon je kopen voor 7, 50 toen (in guldens). Nu krijg ze gratis naar je hoofd gegooid als je in het verkeerde vak zit



De bruggen en straten nu daar zijn vernoemd naar de oude tijden. Sowieso was de Middenweg de toegang tot Amsterdam



Offtopic, offtopic 😀
Je bent zelf een theepot
ga gewoon op vakantie en spreek af dat er niet gesproken wordt over de relatie. Jullie zullen wel hard toe zijn aan wat rust
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde naar bed, maar zag jouw topic. Toch nog even gelezen.



Ik begrijp dat je wil gaan voor de middenweg, toch? Ik vind het een lastige kwestie. Ik lees in veel reacties het advies om mee te gaan op trip. Ik geloof dat ik je twijfel wel begrijp en misschien toch (als ik daar sterk genoeg voor ben) kies voor mezelf. Ik zou angstig zijn dat zo'n tripje zo enorm indruist tegen mijn gevoel dat het tripje meer slechts dan goeds zal doen.



Ik zou mezelf waarschijnlijk wel heel schuldig naar mijn man toe voelen. Pfff, hoe langer ik erover nadenk....moeilijk....



Sorry, een antwoord waar je niet zoveel mee opschiet.
Alle reacties Link kopieren
Waterplant. ik ben het helemaal eens met eerdere berichten dat krampachtig 'ruimte' aan je man geven jou niet dichter bij hem brengt. Ik lees in jouw postings in andere topics veel empathie en dat is mooi. Maar zorgen voor jezelf, voor je eigen goed voelen lijk je te vergeten. Een duidelijke boodschap naar je man: ' schat, ik weet dat je dit heel goed bedoelt, vind het heel lief, maar ik ben er niet klaar voor. Vind je het ok als we uit eten gaan en daarbij echt alleen maar genieten van het moment? Ik denk dat ik dat heeeeeel fijn zou vinden: een avondje van ons 2-tjes'.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Lieve mensen en hier dan de update. Heb het pas vandaag gezegd want daarvoor was er te weinig tijd/rust. Heb hem eerlijk verteld hoe ik me voelde. Dat ik me nog vaak verdrietig voel maar dat ik hem geen schuldgevoel wil geven maar dat het zo tegen me gevoel indruist. Ik heb de liefste reactie ever gekregen. Hij begreep het en hij zij zelf dat het tijd nodig heeft maar aangezien we nog minstens 20 jaar bij elkaar blijven we tijd genoeg hebben.



Hij vindt dat ik al zoveel doe en dat hij dat gezeur met de menopauze ik juist moet uitkijken omdat dat ook al zoveel energie vreet. Dus had hij een tripje geboekt waar ik mijn ogen kan uitkijken maar ook in de zon kan liggen en allemaal binnen loopafstand. Nou, dat was natuurlijk hartverscheurend huilen van mijn kant. Het is een tripje naar mijn dromen en hij had het alles zo uitgezocht dat ik en geregeld dat ik rustig mijn bedrijf kan sluiten voor die week en zorgeloos weg kan.



Ik geloof dat er echt wat veranderd is. Als dit de nieuwe start is dan ga ik dus met liefde mee



Voor al die lieve mensen hier, zo bedankt, ben zo blij en opgelucht en voel me sinds tijden rustig en zo begrepen door hem.
Veel plezier op je tripje!
Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op 31 mei 2015 @ 14:23:

Lieve mensen en hier dan de update. Heb het pas vandaag gezegd want daarvoor was er te weinig tijd/rust. Heb hem eerlijk verteld hoe ik me voelde. Dat ik me nog vaak verdrietig voel maar dat ik hem geen schuldgevoel wil geven maar dat het zo tegen me gevoel indruist. Ik heb de liefste reactie ever gekregen. Hij begreep het en hij zij zelf dat het tijd nodig heeft maar aangezien we nog minstens 20 jaar bij elkaar blijven we tijd genoeg hebben.



Hij vindt dat ik al zoveel doe en dat hij dat gezeur met de menopauze ik juist moet uitkijken omdat dat ook al zoveel energie vreet. Dus had hij een tripje geboekt waar ik mijn ogen kan uitkijken maar ook in de zon kan liggen en allemaal binnen loopafstand. Nou, dat was natuurlijk hartverscheurend huilen van mijn kant. Het is een tripje naar mijn dromen en hij had het alles zo uitgezocht dat ik en geregeld dat ik rustig mijn bedrijf kan sluiten voor die week en zorgeloos weg kan.



Ik geloof dat er echt wat veranderd is. Als dit de nieuwe start is dan ga ik dus met liefde mee



Voor al die lieve mensen hier, zo bedankt, ben zo blij en opgelucht en voel me sinds tijden rustig en zo begrepen door hem.Ik krijg bijna zelf een brok in mijn keel van deze update. Jezus wat goed van je dat je je kwetsbaar hebt opgesteld en kijk wat je terugkrijgt....Echt, geniet lekker van het tripje. Jij doet je best, je man doet z'n best, let that be enough for now!
Ik heb hem ook intens bedankt omdat hij echt naar me luistert. En ook al zal het voorlopig nog hobbelig blijven , dit is het enige wat ik echt wilde.
Alle reacties Link kopieren
Noem me gek waterplant, maar hij luisterde blijkbaar omdat jij eindelijk naar jezelf hebt geluisterd. Vaak als je helder hebt wat je dwars zit dan komt de boodschap ook beter aan bij de ander. Kan er naast zitten trouwens, maar dat idee kreeg ik ineens.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik wil zeggen is bedank ook jezelf intens voor het luisteren naar jezelf
Alle reacties Link kopieren
Geniet er van Waterplant

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven