Man praat in slaap - ik kan er niet meer tegen

28-05-2015 08:53 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik het nou onder relaties moet zetten of onder gezondheid, maar omdat onze relatie er onder te lijden heeft toch hiervoor gekozen.



Mijn man praat dus in zijn slaap. Meestal kraamt hij onzin uit, soms gaat het over zijn werk.

In het begin kon ik er nog om lachen en nam ik de raarste gesprekken met hem op tijdens zijn slaap.

Maar sinds vorig jaar is er een hoop veranderd. Hij werd aggressief toen ik hem wilde wakker maken. Spuugde me in mijn gezicht, schold me uit, ben 1 keer zo hard gevallen nadat ik hem wakker wilde maken en hij mij om duwde dat ik dagen lang met een ei op mijn voorhoofd heb gelopen.

Ik geloof hem niet meer als hij zegt dat hij wakker is... Toen hebben we een woord afgesproken, een gek woord, als ik dat zou vragen dan zou hij zich realiseren dat hij slaapt. Dit werkte een tijdje. De laatste keer werd hij zo boos omdat hij het woord niet meer wist en ik niet meer geloofde dat hij wakker was.

Enfin.... nu hoeft hij maar een kick in zijn slaap te geven en nu word ik aggressief! Ben zo boos om alle gebroken nachten en het feit dat ik weer naar de zolder moet verkassen om zo nog een klein beetje slaap te krijgen. Maar door mijn eigen boosheid heb ik zoveel adrenaline in me dat ik voor 4 uur geen oog dicht doe.

En hij... hij weet nergens van. Dus ik ben sochtends nog boos en hij weet niet wat er scheelt. O god, wat heb ik nou weer gedaan?! Het spijt hem verschrikkelijk maar hij weet er dus niks meer van.



Ik trek het niet meer. Worstel dagelijks met de gedachte om maar meteen in op zolder te gaan slapen. Maar samen slapen is voor mij de basis van een huwelijk. Als je dat niet meer samen doet, dan kan de relatie nog wel eens aan diggelen gaan.

Maar hoe nu verder?

Hebben jullie hier ervaring mee? Zou de dokter een optie zijn? Wat kan die in vredesnaam doen? Hoe komen we hier nou uit?
No worries
Dit is ernstig genoeg om naar de huisarts, ik ken zelf iemand die in zijn slaap zijn raam eruit sloeg. Afwachten lijkt mij niet slim, aan je verhaal te lezen is het al een stuk erger geworden, dus waar wachten jullie nog op? Het gaat niet vanzelf over, lijkt me.
Niet gaan knoeien met melatonine.



Goed dat jullie naar de dokter gaan. Jaren geleden alweer zag ik iets over night terrors op tv en dat was een heel extreem geval, de vrouw van de man met night terrors moest zelfs naar het ziekenhuis vanwege zijn (onbewuste!) geweld. Dat is me wel bijgebleven.



Misschien kun je voor het naar bed gaan eerst samen knuffelen op de bank?
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens te denken in mogelijkheden, in plaats van onmogelijkheden. Stap samen in bed en neem nog even de dag door, lees een boek of heb sex, daarna ga je uit elkaar. 's Ochtends kust de een de ander wakker en als er tijd genoeg is, kruip je nog even bij elkaar. Genoeg ruimte voor intimiteit, terwijl je toch uitgerust bent.
Alle reacties Link kopieren
Je man kan leiden aan Somnambulisme: http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapwandelen Misschien handig dat je man eens langs de huisarts gaat en in ieder geval iets gaan doen met ontspannen. Ik zou apart slapen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:waterplant schreef op 28 mei 2015 @ 12:08:

Als ik last heb van stress/verdriet ben ik ook een prater/schreeuwer in mijn slaap. Het praten wat jullie nu doen is al heel goed want hoe meer hij zijn gevoelens onder woorden kan brengen des te meer gaat de druk er van af. Vaak is het zo dat je 's nachts je dag verwerkt maar dit is zo extreem dat ik toch eens met een arts zou praten. Misschien is een psycholoog een goed idee om zijn stress beter te leren kanaliseren.Het hoeft helemaal niet aan stress te liggen. Kan ook een neurologische oorzaak zijn en vaak schijnt de oorzaak van dit soort slaapstoornissen onbekend te zijn. Psycholoog zou ik nog niet doen, eerst maar eens de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Ik praat zelf af en toe ook in mijn slaap, gelukkig schop en sla ik niet daarbij. Vanaf jongs af aan doe ik dat al en ik heb het niet altijd door, maar soms word ik wel wakker (van mijn eigen geschreeuw misschien ;)). Wat ik alleen niet snap is, waarom moet je je vriend wakker maken? Het praten in mijn slaap helpt mij mijn eigen emoties verwerken en blijkbaar gebeurt dat door te praten in mijn slaap. Jij ziet het als iets ergs dat hij praat in zijn slaap en wil hem daar uit halen, echter ik vraag me af of je dat wel moet doen. Mijn ouders vroeger en vriend nu laten mij slapen en praten niet tegen mij, want juist dan schijn ik aardig boos en kattig te reageren. Als er wel tegen mij wordt gepraat, word ik soms wakker en ik weet dat ik dan zwaaaar geïrriteerd ben omdat ik voor mijn gevoel dan midden in mijn slaap en emoties zit. Misschien is dat ook de reden dat je vriend zo reageert?



Ik begrijp dat je het zeer vervelend vindt en dat hij het ook in grote mate doet. Zoals al eerder gezegd is door anderen zou ik toch professionele hulp zoeken als het je nachtrust dermate verstoord.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Langs de huisarts en om slaaponderzoek vragen, mijn man heeft precies hetzelfde gehad. Uit slaaponderzoek kwam dat hij een ernstige vorm van slaap apneu had. Bij hem door stoornis in het lichaam, niet door overwicht e.d.

Hij slaapt nu met een slaappomp en hier nooit meer last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Als die man nou zei:''wil jij met mij trouwen''?..in zijn slaap!

kijk!...dan word het leuk, dan pas he../!...eerder natuurlijk niet.

.

Maar nee, een kaakslag kun je krijgen....lekker is dat.

Maar goed...dan kun jij nog altijd keihard roepen NEE.

.

Dan gaat die beste man, maar met zichzelf trouwen.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:Genoeggedronken schreef op 28 mei 2015 @ 12:45:

Probeer eens te denken in mogelijkheden, in plaats van onmogelijkheden. Stap samen in bed en neem nog even de dag door, lees een boek of heb sex, daarna ga je uit elkaar. 's Ochtends kust de een de ander wakker en als er tijd genoeg is, kruip je nog even bij elkaar. Genoeg ruimte voor intimiteit, terwijl je toch uitgerust bent.Precies, slaap apart , zet je wekker een half uurtje vroeger, en kruip dan terug.
Alle reacties Link kopieren
Maar samen slapen is voor mij de basis van een huwelijk. Als je dat niet meer samen doet, dan kan de relatie nog wel eens aan diggelen gaan.





Quatsch!
ANDERE MOGEN MIJ BERICHTEN STUREN
Alle reacties Link kopieren
Met dikke kleren in bed liggen? Met veel normale kleren aan? Een dikke trui? Hoe moet ik me dat voorstellen?

Ik moet er niet aan denken en het lijkt me niet gezond klinken. Ik zou investeren in een goed dekbed (en eventueel bed). Dat kan misschien al veel schelen. In een goed bed hoef je echt geen dikke kleding aan in bed. Ook al staat het raam in de winter open.
quote:strike schreef op 28 mei 2015 @ 19:00:

Met dikke kleren in bed liggen? Met veel normale kleren aan? Een dikke trui? Hoe moet ik me dat voorstellen?

Ik moet er niet aan denken en het lijkt me niet gezond klinken. Ik zou investeren in een goed dekbed (en eventueel bed). Dat kan misschien al veel schelen. In een goed bed hoef je echt geen dikke kleding aan in bed. Ook al staat het raam in de winter open.Waar heb jij het over?
Alle reacties Link kopieren
Ja TO heb daar wat overheen gelezen maar waarom wil je hem eigenlijk wakker maken? Praat zachtjes tegen hem dat hij in bed ligt, moet gaan slapen, dat je bij hem bent etc. Ik snap eigenlijk niet waarom je hem wakker zou willen maken
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 28 mei 2015 @ 19:16:

[...]



Waar heb jij het over?brisbane179 in "Man praat in slaap - ik kan er niet meer..."

helemaal onderaan.
quote:nina1966 schreef op 28 mei 2015 @ 19:19:

Ja TO heb daar wat overheen gelezen maar waarom wil je hem eigenlijk wakker maken? Praat zachtjes tegen hem dat hij in bed ligt, moet gaan slapen, dat je bij hem bent etc. Ik snap eigenlijk niet waarom je hem wakker zou willen maken

Mijn man praat ook in zijn slaap. Als ik hem niet wakker maak dan houdt het niet op.



Gelukkig niet agressief hier en alleen als hij gestresst is.
quote:nina1966 schreef op 28 mei 2015 @ 19:21:

[...]



brisbane179 in "Man praat in slaap - ik kan er niet meer..."

helemaal onderaan.Aha, dank.
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 28 mei 2015 @ 19:16:

[...]



Waar heb jij het over?



Het zijn de woorden van TO.



quote:brisbane179 schreef op 28 mei 2015 @ 10:42:

Ramen staan hier altijd open, zomer en winter. Hij heeft het altijd koud dus ligt wel vaak met dikke kleren in bed. Ik zal eens kijken of het alleen gebeurt als hij warm is aangekleed, daar heb ik nooit op gelet.



Lijkt mij dat haar man überhaupt geen gezonde manier van slapen heeft. Ik zou hier mee beginnen denk ik.

Als ik met kleren aan in slaap val word ik altijd gebroken en chagrijnig wakker.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 28 mei 2015 @ 19:21:

[...]



brisbane179 in "Man praat in slaap - ik kan er niet meer..."

helemaal onderaan.Oh, dank je.
quote:retrostar schreef op 28 mei 2015 @ 10:18:

Er zijn apparaatjes die alle geluiden die je maakt omzetten in een harde pieptoon, die pieptoon kan via in-ear speakers gaan. Ik denk dat hij het daarvan snel afleert om geluiden te maken.Ja, dat zal m leren. Waar koop je zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Hier heb ik ook last van. Gelukkig wil niemand bij mij blijven slapen.
ANDERE MOGEN MIJ BERICHTEN STUREN
Misschien een gekke suggestie maar bij mij helpt het: geleide meditatie voor ik ga slapen (zijn allemaal apps voor)
quote:marrona schreef op 28 mei 2015 @ 15:11:

Langs de huisarts en om slaaponderzoek vragen, mijn man heeft precies hetzelfde gehad. Uit slaaponderzoek kwam dat hij een ernstige vorm van slaap apneu had. Bij hem door stoornis in het lichaam, niet door overwicht e.d.

Hij slaapt nu met een slaappomp en hier nooit meer last van gehad.



Dit. En inderdaad niet gaan rommelen met Melatonine. Mijn zoon heeft Melatonine tekort, dit is eerst goed onderzocht in het slaapcentrum.

Daarnaast Melatonine wekt juist dromen op, of kan dat doen. Omdat je man juist zo onrustig is zou ik dus zeker geen Melatonine gaan proberen. Het klinkt echt als een neurologisch probleem, naar het slaapcentrum dus.
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de late reactie.

Hij slaapt regelmatig met een dikke joggingsbroek aan en een shirt met lange mouwen.

We hebben vorig jaar een nieuw bed gekocht en een nieuw dekbed. Die waren best prijzig dus kan me niet voorstellen dat die niet goed zijn.



Ja dat wakker maken ... Weet ik veel...?! Ik dacht als ie wakker is dan is ie weer rustig. Nooit aan gedacht dat juist wel eens het probleem zou kunnen zijn. Mijn moeder liet mij namelijk vroeger als ik erg aan het dromen was met mijn voetjes op de badkamervloer tegels staan om me wakker te krijgen. Dus daar zal ik dat idee wel van opgepikt hebben. Ik ga hier dus meteen mee stoppen!



Die melatonine (gewoon van kruidvat hoor dus lage dosis) waren voor mij. Ik dacht als ik nou dieper slaap dan heb ik minder last van hem.
No worries
Ik slaapwandel ook en ik praat in mijn slaap. Gelukkig word ik niet agressief (ik kom niet verder dan dingen mompelen over mijn ereader of het feit dat er overal spinnen zijn, dat waren de laatste 2 nachten) en het slaapwandelen gebeurt niet erg vaak (al ben ik laatst bijna naakt het huis uit gewandeld) maar met agressie zou ik inderdaad ook oppassen. Ik snap wel wat je zegt over het samen slapen, ik zou het ook niet lekker vinden om ergens anders te slapen. Wij slapen altijd tegen elkaar aan en dat is toch een fijn deel van ons intiem zijn. Daar zou ik ook niet graag zonder zijn. Ik ben benieuwd wat de huisarts je kan aanraden.
Alle reacties Link kopieren
Uitgeslapen of je kaak aan diggelen..?

.

Ik zou hem vast binden met tape, is voor die man toch ook een heel stuk rustiger.

.

Misachien vind hij het ook nog wel lekker ook....bloeb bloeb.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven