Vriend wilt niet trouwen

25-05-2015 22:59 139 berichten
Hij vind dat het niks toevoegt en teveel geld kost. Ben niet van plan om any time soon met hem te trouwen hoor, daar hebben we teveel issues voor maar het idee dat hij nooit zou willen trouwen vind ik een soort van afknapper en weet niet of ik sowieso nog met hem verder wil want ik heb zoiets van, als je van iemand houdt zet je je daar toch overheen? Je moet toch iets voor elkaar over hebben? Zou jij het hierom uitmaken met je geliefde?
Ja dat had ik er misschien beter bij vermeld, ik ben zelf geen Nederlandse. Mensen die wettelijk samenwonen, of een samenlevingscontract hebben, zijn bij ons (BE) niet elkaars man/ vrouw.

Ging er ten onrechte vanuit dat dit in NL (GP dus) iets gelijkaardig is.
Alle reacties Link kopieren
Nee, bij een samenlevingscontract ben je (ook in Nederland) niet elkaars man en vrouw. Maar een GP is iets heel anders, dat staat echt gelijk aan een huwelijk.
Ok, weeral wat bijgeleerd :-).



Maar waarom kiezen dan mensen voor een GP ipv een huwelijk (en zijn er die persé niet willen trouwen)?

(is dat dan enkel om sneller uit elkaar te kunnen gaan?)
Alle reacties Link kopieren
Dat vraag ik me ook al jaren af.

Het GP is ooit ingesteld voor mensen van gelijk geslacht die hun relatie wilden formaliseren. Nu het burgerlijk huwelijk (al jarenlang) is opengesteld voor homo's en lesbiënnes is het GP dus overbodig. Er zijn al plannen geweest om het af te schaffen, ik weet alleen niet waarom dat nooit is doorgegaan.
Hier ook een partnerschap. Wij kozen er destijds voor omdat we graag alles goed geregeld wilden hebben, maar in de toekomst nog de mogelijkheid zouden hebben om "echt" te trouwen met alles erop en eraan. Je kunt je partnerschap namelijk omzetten in een huwelijk. Als we daar geld voor zouden hebben. Nu vele jaren verder is dat geld er nog niet, maar da's een kwestie van prioriteiten. We hebben jarenlang twee paarden gehad, bijvoorbeeld. Voor dat geld hadden we een hele dure bruiloft met huwelijksreis naar een tropisch eiland kunnen doen Blijkbaar vinden we het allebei niet zo belangrijk. We hebben het er weleens over gehad, we vinden het wel prima zo.



Trouwen is net als een kind krijgen geen lapmiddel, TO. Je gaat je niet ineens anders voelen ofzo, je man gaat niet ineens liever of romantischer zijn.
quote:prik schreef op 26 mei 2015 @ 11:56:

Dat vraag ik me ook al jaren af.

Het GP is ooit ingesteld voor mensen van gelijk geslacht die hun relatie wilden formaliseren. Nu het burgerlijk huwelijk (al jarenlang) is opengesteld voor homo's en lesbiënnes is het GP dus overbodig. Er zijn al plannen geweest om het af te schaffen, ik weet alleen niet waarom dat nooit is doorgegaan.En het rare is, dat bij het krijgen van kinderen binnen een lesbische relatie het GP dan weer niet gelijk staat aan dat van het GP van personen van gelijk geslacht (bv met betrekking tot het erkennen en adopteren) en dat je daar dan dus weer de keuze "moet" maken voor trouwen om alles juridisch geregeld te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Dat wist ik niet eens, NYC. Dat is dan wel heel krom.
quote:prik schreef op 26 mei 2015 @ 13:05:

Dat wist ik niet eens, NYC. Dat is dan wel heel krom.De regels zijn sinds april 2014 geloof ik weer aangepast maar nog steeds is het niet 100% hetzelfde. Nu begrijp ik ook best wel dat het krijgen van een kind binnen een relatie van gelijk geslacht even wat meer papierwerk vergt van de overheidsinstanties, aangezien het biologisch gezien niet zou kunnen en het dus met zekerheid gesteld moeten worden dat er geen derde partij betrokken is die ook juridisch ouderschap zou willen hebben maar waarom er onderscheid is (of was) tussen GP en huwelijk is mij niet helemaal duidelijk.
quote:marie_123 schreef op 26 mei 2015 @ 08:02:

[...]





Nee, dat vind ik nu niet. Ik zou mijn vriend nooit benoemen als mijn man, zolang ik niet met hem ben getrouwd. Ik zou het niet over mijn lippen krijgen, het voelt aan als een leugen. <knip>



Tot het zover is blijft hij dus "mijn vriend" naar de buitenwereld toe (al klinkt dat op onze leeftijd wel erg vrijblijvend )



Zolang een contact/relatie niet 'juridisch' is, hoeft niemand mijn huwelijkse staat te weten. Dus voor de nieuwe, zeer gelovige, buren is mijn partner 'mijn man'. Dat er geen trouwboekje in de kluis ligt gaat ze niets aan. Hij is ook mijn man:) Alleen niet mijn echtgenoot.

De notaris mag het fijne er van weten.



En na 30 jaar voelt 'verkering' als getrouwd zijn, vind ik.
quote:pip- schreef op 26 mei 2015 @ 14:32:

[...]

Dus voor de nieuwe, zeer gelovige, buren is mijn partner 'mijn man'.



Waarom voel je dan de noodzaak om het soms anders te omschrijven naar de buitenwereld toe, dan het is? Ok ze hebben er geen zaken mee, maar waarom is het dan niet gewoon je partner, of je vriend? Is het omdat dit mogelijk toch de indruk opwekt van 'niet zo serieus' met elkaar te zijn? Als het je echt geen moer kan schelen, benoem je elkaar toch gewoon als vriend/ vriendin, zoals het is?



Jullie hebben dus ook geen geregistreerd partnerschap, want ik heb hier al geleerd dat mensen met een gp wel elkaars man/ vrouw zijn :-).
quote:marie_123 schreef op 26 mei 2015 @ 15:15:

[...]





Waarom voel je dan de noodzaak om het soms anders te omschrijven naar de buitenwereld toe, dan het is? Ok ze hebben er geen zaken mee, maar waarom is het dan niet gewoon je partner, of je vriend? Is het omdat dit mogelijk toch de indruk opwekt van 'niet zo serieus' met elkaar te zijn? Als het je echt geen moer kan schelen, benoem je elkaar toch gewoon als vriend/ vriendin, zoals het is?



Jullie hebben dus ook geen geregistreerd partnerschap, want ik heb hier al geleerd dat mensen met een gp wel elkaars man/ vrouw zijn :-).



Omdat de buren vinden dat wanneer je ongehuwd onder 1 dak woont, je in zonden leeft. Dat mogen ze van mij vinden, maar waarom zou ik zo'n beeld bij ze voeden?

Zo ook in hotels in sommige landen: niet ongehuwd op 1 kamer.



Zoals al eerder geschreven: slc + testamenten in ons geval (geen kinderen). Geregeld toen we een huis kochten.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 26 mei 2015 @ 07:49:

ik ken er genoeg die nooit wilde trouwen en uiteindelijk toch getrouwd zijn zodra er kinderen kwamen. Was makkelijker en goedkoper.

leg uit?



ik ben nooit getrouwd (heel slim van mij . )

er is wel een kind, het ouderschap daarvan krijgen was echt fluitje van een cent.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:marie_123 schreef op 26 mei 2015 @ 10:40:

[...]





[...]





Vooral hij is tevreden heb ik het gevoel.



Hoezo denk je dat?

Wel knap dat je dat voor anderen kunt bedenken.....



Wij hebben ook een trouwboekje aangeschaft. En idd, in het buitenland worden wij niet gezien als 'man en vrouw'. Nu gaan wij niet naar landen waar dit een probleem zou zijn (waar je alleen een kamer mag delen als je getrouwd bent....) dus geen issue voor ons
Niekjeelastiekje, ik denk dat niet, je hebt zelf letterlijk hebt neergeschreven dat je het liever anders zag. Het GP was niet jouw keuze maar de zijne, jij wilde liever trouwen.



Waarom heb je overigens een trouwboekje aangeschaft? (sorry als dit een domme vraag is, gaat het om een NL gebruik bij een geregistreerd partnerschap?)
Alle reacties Link kopieren
Ik geef hem groot gelijk.



Ik zie daar ook geen meer waarde in.

Ik zie het nut er van niet in,om te gaan trouwen.

Het boter briefje zeg me niets.
quote:niekjeelastiekje schreef op 26 mei 2015 @ 18:04:

[...]





Hoezo denk je dat?

Wel knap dat je dat voor anderen kunt bedenken.....



Wij hebben ook een trouwboekje aangeschaft. En idd, in het buitenland worden wij niet gezien als 'man en vrouw'. Nu gaan wij niet naar landen waar dit een probleem zou zijn (waar je alleen een kamer mag delen als je getrouwd bent....) dus geen issue voor ons



In de VS kun je dus wel een probleem krijgen op het moment dat je man daar een ongeluk zou krijgen en niet zelf meer kan beslissen over medische ingrepen. Dan mag alleen een wettige echtgenoot toestemming geven of een ander direct familielid. Soms mag in zo'n geval zelfs alleen 'familie' erbij als iemand op sterven ligt en ben je dus als niet officiële partner aangewezen op de coulance van de artsen in het ziekenhuis of je afscheid mag nemen van je (stervende) partner. Dat is dus een van de redenen waarom ik getrouwd ben.

En het enige verschil tussen GP en een echt huwelijk zijn de bepalingen mbt kinderen. Inderdaad omdat het GP ooit is bedacht als huwelijksalternatief voor paren van gelijk geslacht. Nu het echte officiële huwelijk ook is opengesteld voor paren van gelijk geslacht is het overbodig geworden. Volgens mij is ook de mogelijkheid tot Flitsscheiden alweer afgeschaft. ( voorheen kon je een GP ontbinden zonder tussenkomst van een rechter en zetten mensen die uit elkaar wilden hun huwelijk om in een GP om zo de kosten van rechtsgang en vooral advocaat uit te sparen. Want als je denkt dat een bruiloft duur is, dan heb je nog nooit de rekening van een echtscheidingsadvocaat gezien).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou met Harry gaan trouwen😂
Mot met to
Alle reacties Link kopieren
Trouwen is ook zo romantisch...althans , dat vind ik.

dat hij dan ja- tegen mij zegt, en ik tegen hem..dat we voor eeuwig aan elkaar verbonden zijn, elkaar lief zullen hebben in voor en tegenspoed, samen onze kindjes groot brengen, en dat ik voor altijd tegen hem kan zeggen ''jij bent mijn held''.



En dat hij dan zegt''jij bent mijn mooiste liefste lieverd.''





.

Nu tien jaar verder, na mijn scheiding.

.

Of ik dan ooit nog weer eens trouwen wil?

Jawel..het is er eens, maar niet altijd.

En in zo,n moment, in zo,n dag, zou iedere vrouw willen...

dat het altijd zo bleef.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Zoiets ja.

Om Herman Finkers te quoten: Je trouwdag is de mooiste dag van de rest van je leven...
Ik heb vandaag de relatie verbroken. Trouwen is altijd erg belangrijk voor mij geweest dus voortaan alleen nog mannen daten die wel willen trouwen. Voorkomt een hoop gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Dolfijntje, je spoort niet.

Maar trouw vooral met de eerst volgende zwerver die met je wil huwen, waarbij jij je hele leven alimentatie betaald, omdat je tig jaar doorgaat, want een huwelijk geef je niet zomaar op.



En hij heeft winst, hij hoeft niets om je te geven, met JOU een relatie te willen. Als hij maar een relatie wil. En wil trouwen.



Ik zeg; investeer die 10.000 in therapie ipv in een bruiloft. Heb je met jouw instelling in alle gevallen langer wat aan.
In realms of dream, I light the spark. And I stand silent with my racing heart
quote:Dolfijntjee schreef op 29 mei 2015 @ 00:35:

Ik heb vandaag de relatie verbroken. Trouwen is altijd erg belangrijk voor mij geweest dus voortaan alleen nog mannen daten die wel willen trouwen. Voorkomt een hoop gedoe.



Ik kan je wel begrijpen. Ik weet niet hoe de rest van jullie relatie liep natuurlijk (ik ga er daarbij vanuit, dat het trouwen het enige issue is ) maar een man die nog liever zou doodvallen ipv met me te trouwen, ik zou er ook mijn ernstige bedenkingen bij hebben. Of ik het zou uitmaken, weet ik niet.



Als een relatie al jaren super loopt en het toch echt wel de bedoeling is om je leven samen te delen, als het voor een vd 2 partners zo belangrijk is om te trouwen... Stel dat ik in dit geval de partner zou zijn die het niet wilde, ik zou dit uit liefde dan toch wel doen hoor. Ik heb het wel over een goede relatie, niet eentje met voor de rest ook al hobbels en bobbels.



Om zover te gaan dat je enkel mannen wil daten die ook willen trouwen, vind ik er dan weer over.
Alle reacties Link kopieren
Het is maar beter dat het uit is. Als je om zoiets de relatie verbreekt, was er van jouw kant geen sprake van echte liefde. Die man mag blij zijn dat hij van je af is.
Goh, wat een bijzondere wending. Inderdaad maar goed dat hij van jou af is, want de issues in jullie relatie kwamen van jouw kant. Dacht je dat een huwelijk het feit dat je elke keer na een paar maanden bent uitgekeken op een man en vervolgens die man inruilt voor een ander een goede basis zou zijn?

Als je zo doorgaat komt er nooit een vent die met je wil trouwen, want lang, lang voor dat aanzoek heb je 'm alweer ingeruild.
quote:Bonfireheart schreef op 29 mei 2015 @ 01:10:

Dolfijntje, je spoort niet.

Maar trouw vooral met de eerst volgende zwerver die met je wil huwen, waarbij jij je hele leven alimentatie betaald, omdat je tig jaar doorgaat, want een huwelijk geef je niet zomaar op.



En hij heeft winst, hij hoeft niets om je te geven, met JOU een relatie te willen. Als hij maar een relatie wil. En wil trouwen.



Ik zeg; investeer die 10.000 in therapie ipv in een bruiloft. Heb je met jouw instelling in alle gevallen langer wat aan.Natuurlijk moet de klik er ook zijn, maar trouwen is een must. Elke vrouw heeft wel een lijstje met eigenschappen en andere dingen die ze zoekt in een man en daar is niks mis mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven