Jullie mening over mijn relatie svp.

28-05-2015 22:43 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 14 jaar heb ik een relatie met een lieve man. We hebben samen ook kinderen. Echter is onze relatie niet echt goed. Ik weet echter niet of ik overdrijf en dus zou ik graag jullie meningen willen lezen.

Het is heel moeilijk om met hem te communiceren. Als ik met hem praat en ik zeg dan iets wat hem boos maakt, stormt hij vaak midden in het gesprek weg. Gaat dan boven op zijn ipad internetten of hij gaat tv kijken. Ik ben dan altijd degene die hem achterna gaat. Als ik het niet doe blijft het zo. Waar het meestal op stuk loopt is dat hij absoluut niet tegen kritiek kan. Als voorbeeld; ik had een laptop besteld. Hij had me een link gestuurd welke hij het beste vond en ik bestelde deze (Hij heeft er veel meer verstand van dan mij, werkt in de IT) Nu blijkt het geen goede te zijn en moet de laptop retour. Balen natuurlijk. Nu zei ik tegen hem waarom stuur je me die link dan? Zegt hij: waarom heb je dan ook zo snel besteld? Anyway, long story short; het is mijn schuld. En zo gaat het met alles. Het is altijd mijn schuld, hij kan er niet tegen om erkenning te geven van zijn eigen schuld.

Verder staat ons seksleven ook op een heel laag pitje. Hij zal nooit initiatief nemen, ik moet dat altijd doen. Als ik het niet doe dan kunnen er zo 2 maanden voorbij gaan zonder seks. Hij gaat niet vreemd, is altijd thuis behalve 1 avond sporten. Zijn mobiel ligt altijd op tafel.

We zijn 14 jaar samen en hebben kinderen. Ik wil hem niet kwijt! Ook hou ik heel veel van hem maar de laatste tijd breekt het me allemaal op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbitura schreef op 29 mei 2015 @ 00:24:

Ja de liefde voelen vind ik ook veel belangrijker dan dat het gezegd wordt.

Ik ook.

Maar in het begin voelde ik het zelf ook niet altijd. Geen idee waarom ik het opeens wel begreep.

Ze zeggen steeds: geen woorden maar daden.

Helemaal van toepassing op mijn partner. Hij zegt niet veel, maar zijn daden spreken boekdelen. En persoonlijk wil ik niets anders meer. Hoe stiller hij is, hoe meer ik over mijn eigen frustraties kan zaniken
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Minder verwijten maken naar elkaar, meer neuken.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbitura schreef op 29 mei 2015 @ 00:26:

Andere stellen krijgen juist snel irritaties of ruzie van samen aan een project werken, het is maar net waar je je beiden het prettigst bij voelt om wel of niet samen te doen.

Dan zijn er hier soms ook frustraties, hoor. Maar tijdens een project beseffen we ons ook vaak dat we elkaar beiden nodig hebben.

Tijdens projecten kunnen we ook veel meer kibbelen met elkaar, maar nemen het beiden minder persoonlijk op (want het gaat om het project, niet om ons leven/karakter). En tegelijkertijd kunnen we onze irritatie uitleven op dat project.

Als ons project klaar is, zijn we ook weer extra gelukkig door het resultaat.



Maar begrijp wat je bedoelt. Veel stellen gaan ook net tijdens of na verbouwingen uit elkaar. Wij zijn nog steeds bezig, en kan ook geen garantie geven (we hebben hiervoor ook al een hele verbouwing gedaan, maar toen woonden we er niet in).



Het enige waar we zeker van kunnen zijn, is dat er geen zekerheid is
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was hier pas nog een topic over, iets met een ontwikkelingsstoornis geloof ik.
ANDERE MOGEN MIJ BERICHTEN STUREN
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk kun je zo'n gesprek met je partner hetzelfde beginnen als een "functionerings gesprek" op je werk.

Ik weet ook wel dat, dat klinisch klinkt, maar de insteek is eigenlijk hetzelfde.



Ik weet dat je genegen bent om alles op de tafel te gooien..alles wat je dwarszit, maar dat schrikt af.

Dan zal je man denken dat hij daar nooit aan kan voldoen en dus wegrennen ipv blijven zitten en luisteren.



Het beste is dat je het per punt aanpakt en gaandeweg erachter komt dat de andere punten zich vanzelf kunnen gaan oplossen (terwijl je ze nog niet eens besproken hebt)



Kies het punt waarvan je denkt dat die in de oorsprong ligt.. bv het niet hebben van seks is niet de oorsprong..dat is een gevolg van..



Dus je kiest een punt en omschrijft het punt naar je partner toe, daarna benoem je wat dat voor impact op jou heeft en als laatste vraag je hem wat jullie er samen aan kunnen doen om dat punt te verbeteren.



Hopelijk heb je hier wat aan.
..als je terugkijkt op je leven..heb je er dan alles uitgehaald..wat er in zat..
Alle reacties Link kopieren
Je geeft hem ook de schuld ipv de fabrikant. Je zegt waarom stuur je mij die link dan. Hij is niet verantwoordelijk voor het falen van de laptop dat is de fabrikant. Je verwijt hem zaken die jij zelf ook doet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:amy22222 schreef op 28 mei 2015 @ 23:23:

Ik zou graag willen

- dat hij naar me luistert als ik het moeilijk heb

- dat hij vaker praat tegen me. Hij is alleen bezig met zijn ipad of telefoon

- me vaker knuffelt

- vaker initiatief neemt tot seks.

Houd je van jouw man zoals hij is, of zoals jij zou willen dat hij is?



Je kunt hem niet veranderen. Je kunt hem accepteren en deze relatie voor jezelf zo leuk mogelijk maken. Daar profiteert je partner ook van. Laat hem zijn wie hij is!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij voelt TO zich niet gewaardeerd en dat begrijp ik eigenlijk heel goed. Ze zal zelf ook echt wel een aandeel in de slechte relatie hebben, maar hoe vervelend is het als je nooit eens even een spontane knuffel of kus krijgt, nooit een lief woordje, nooit merkt dat je man je nog steeds aantrekkelijk vindt, nooit je verhaal kan doen bij je partner, nooit verleidt wordt, nooit echt contact krijgt. Ik snap wel dat je dan zo gefrustreerd raakt dat je in verwijten vervalt. Is dat handig? Nee. Maar ik snap het wel.
Hallo?!
quote:sabbaticalmeds schreef op 28 mei 2015 @ 22:47:

zegt hij dat het je schuld is? waarom heb je die laptop zo snel besteld is een andere zin dan: het is jouw schuld dat .... vul maar inWat moet de betekenis anders zijn?
quote:viva-amber schreef op 29 mei 2015 @ 06:27:

Je geeft hem ook de schuld ipv de fabrikant. Je zegt waarom stuur je mij die link dan. Hij is niet verantwoordelijk voor het falen van de laptop dat is de fabrikant. Je verwijt hem zaken die jij zelf ook doet.Ik lees nergens dat de fabrikant/winkelier een laptop heeft opgestuurd die anders was dan degene die de man van TO zelf voor heeft gesteld.
Ik zou proberen wat je hier zegt aan te geven en dan niet in een verwijt (ook al zou het alleen bij hem liggen, gelijk hebben betekend niet gelukkig zijn) maar vragen wat hij van de relatie vind.

Of hij ook tegen bepaalde niet leuke dingen aanloopt die jij ervaart en of jullie er samen over kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbitura schreef op 28 mei 2015 @ 23:59:

Spontaan is wel heel veel gevraagd als je weer nader tot elkaar wil komen, dan plan je toch een computer en tv vrije avond, waarbij je voor mijn part alleen maar naar een ijssalon wandelt voor een ijsje. Sowieso gaat lopend het praten vaak soepeler want je wordt niet afgeleid door oogcontact.

(hier werkt dat in ieder geval goed voor een op de bank in slaap vallende uit zichzelf weinig mededeelzaam type)

wij hebben de beste gesprekken als we samen in de auto zitten, lange stukken rijden, maar merk in mijn omgeving dat dat niet zo herkend wordt. Het is dus even zoeken wat voor jullie werkt om weer even echt samen met elkaar in gesprek te raken.Barbitura wij hebben in de auto ook inderdaad WEL gesprekken. Thuis niet, wat erg jammer is.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties. Gisterenavond moest ik uitloggen omdat hij toch naar boven kwam. We hebben toen een gesprek gehad waarbij ik gelijk jullie adviezen mee nam. Hij geeft aan dat hij geen zin heeft in gezeur aan zijn hoofd als hij na een lange werkdag en een uur file thuis is. Ik moet dus minder kritiek leveren. Hij werkt fulltime, heeft een hoge functie. Nu had ik eerst aan hem gevraagd welke laptop de beste was. Hij stuurde me een link om 11:30 in de avond toen ik al sliep. De volgende dag heb ik dat ding besteld aangezien ik mijn eigen bedrijf heb en echt dringend een laptop nodig had. Nu geeft hij aan dat het niet de goede is. Hij vroeg waarom ik zo snel besteld had? En dat het slechts een suggestie was van hem in die link. Tjah, dat krijg je als je op deze manier met elkaar communiceert.



Probleem is dat we een druk leven hebben. Sport van de kinderen, onze tweeling in groep 8 heeft een drukke tijd achter de rug met al die toetsen en verder zijn we bezig met een verbouwing in huis.

Financieel hebben we het heel goed. Hij is erg trouw en hij kan ook heel lief zijn. De relatie stoppen is geen optie maar er moet wel iets gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:amy22222 schreef op 28 mei 2015 @ 23:23:

Ik zou graag willen

- dat hij naar me luistert als ik het moeilijk heb

- dat hij vaker praat tegen me. Hij is alleen bezig met zijn ipad of telefoon

- me vaker knuffelt

- vaker initiatief neemt tot seks.

Als je geeft wat je wil krijgen, krijg je het ook terug.



Luister naar hem als hij het moeilijk heeft.

Praat met hem (tegen hem praten is waarschijnlijk al wat je doet. ).

Knuffel hem vaker.

Neem vaak initiatief tot seks.



Hou dat eens een maand of twee vol en zie hoe je relatie verandert.
Alle reacties Link kopieren
quote:Feeksje1977 schreef op 29 mei 2015 @ 08:43:

[...]





Ik lees nergens dat de fabrikant/winkelier een laptop heeft opgestuurd die anders was dan degene die de man van TO zelf voor heeft gesteld.Vriend kan een product voorstellen dat hij goed vindt, indien het apparaat toch faalt dan is dat niet de schuld van vriend. Sommige dingen werken niet of gaan stuk, zijn ondeugdelijk dat is de fout van de fabrikant.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 29 mei 2015 @ 09:19:

[...]





Vriend kan een product voorstellen dat hij goed vindt, indien het apparaat toch faalt dan is dat niet de schuld van vriend. Sommige dingen werken niet of gaan stuk, zijn ondeugdelijk dat is de fout van de fabrikant.





Lees nog even de OP en de laatste reactie TO net, hij vind zijn eigen suggestie dus niet goed.

Dan heeft hij niks om haar over af te katten en vind ik haar irritatie op dit punt zeer begrijpelijk.
Alle reacties Link kopieren
Als mijn man mij een link stuurt van een laptop dan verwacht hij wel dat ik zelf ook even kijk of het wel iets is, niet dat ik de laptop dan klakkeloos bestel zonder de specificaties en reviews te lezen. Het is dan uiteindelijk mijn laptop, niet die van mijn man, hij doet alleen een suggestie. Dus ik denk dat hij ook wel zo zou reageren als hij een link stuurt, ik die laptop zonder nadenken bestel en het hem dan verwijt als het niet de goede is. Je bent uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor wat je bestelt, niet degene die je alleen maar een tip geeft.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt erop dat jullie de tijd en energie steken in jullie uitstraling naar de buitenwereld momenteel. Na de verbouwing is er meer tijd over om aandacht aan elkaar te geven.
Alle reacties Link kopieren
In een gesprek kan je heel goed feedback regels toepassen. Waarbij je ook je gevoel aangeeft. Bijvoorbeeld: ik voel me ..... Als jij weg loopt in een gesprek. Of: Ik voel me niet geliefd/ verdrietig/ niet als je vrouw als je op de bank in slaap valt. Dit doet .... Met mij en dat reageer ik op jou af.

Als je het over jouw gevoel hebt en wat het met jou doet dan kan de ander moeilijker dan negeren.

En daarbij moet je rekening houden met elkaar. Wellicht krop jij je gevoelens/ irritaties ook op en komen die er te direct/ verkeerd uit waardoor een gesprek in een ruzie veranderd. Wellicht is er een compromis mogelijk? De ene dag gelijktijdig naar bed andere dag apart?
Alle reacties Link kopieren
Betekent nog steeds niet dat hij expres een slecht product heeft voorgesteld. Hij heeft het gehaast gedaan en heeft zich later bedacht.



Daarbij waarom moet er steeds iemand de schuld krijgen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Aan de hand van wat ik lees denk ik dat er wel een kans bestaat dat je vriend autistisch is. Mijn beste vriendin had net dezelfde klachten tot bleek dat haar zoon autistisch is. Na enige gesprekken met psycholoog kwam boven dat hij dat geërfd heeft van zijn vader.



Exact hetzelfde probleem als jouw vriend: nooit initiatief tot sex, zoenen of knuffelen, weglopen wanneer een discussie of gesprek te emotioneel werd, viel ook enkel in slaap op de bank.



Nu ze het weet zijn ze samen in therapie gegaan en gaat het sindsdien veel beter. Hij leest gewoon moeilijker dan andere mannen.
Alle reacties Link kopieren
quote:amy22222 schreef op 29 mei 2015 @ 09:04:

Bedankt voor alle reacties. Gisterenavond moest ik uitloggen omdat hij toch naar boven kwam. We hebben toen een gesprek gehad waarbij ik gelijk jullie adviezen mee nam. Hij geeft aan dat hij geen zin heeft in gezeur aan zijn hoofd als hij na een lange werkdag en een uur file thuis is. Ik moet dus minder kritiek leveren. Hij werkt fulltime, heeft een hoge functie. Nu had ik eerst aan hem gevraagd welke laptop de beste was. Hij stuurde me een link om 11:30 in de avond toen ik al sliep. De volgende dag heb ik dat ding besteld aangezien ik mijn eigen bedrijf heb en echt dringend een laptop nodig had. Nu geeft hij aan dat het niet de goede is. Hij vroeg waarom ik zo snel besteld had? En dat het slechts een suggestie was van hem in die link. Tjah, dat krijg je als je op deze manier met elkaar communiceert.



Probleem is dat we een druk leven hebben. Sport van de kinderen, onze tweeling in groep 8 heeft een drukke tijd achter de rug met al die toetsen en verder zijn we bezig met een verbouwing in huis.

Financieel hebben we het heel goed. Hij is erg trouw en hij kan ook heel lief zijn. De relatie stoppen is geen optie maar er moet wel iets gebeuren.



Lees dat dikgedrukte nog eens. Hij geeft letterlijk aan dat hij even met rust gelaten wil worden als hij na een lange dag thuis komt. Dat staat los van kritiek leveren, dat zijn twee verschillende dingen.

Begin eens met als hij thuis komt te vragen, wil je wat drinken, hoe was je dag, ga lekker even zitten. Dan ontdooit hij vanzelf een beetje, heeft hij ook meer zin om jou wat aandacht te geven en komt de rest vanzelf.



Het komt op mij over alsof het nu gewoon niet gezellig is thuis, ga eerst eens proberen om het weer gezellig te maken. Dan voel je ook minder behoefte om overal over te zeuren. Je hebt zelf ook invloed hierop. Je kan wel verwachten dat hij verandert maart zo werkt het niet.



Als jij blijft doen wat je altijd deed is dit je toekomst. Begin dus bij jezelf.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vera32 schreef op 29 mei 2015 @ 10:17:

Aan de hand van wat ik lees denk ik dat er wel een kans bestaat dat je vriend autistisch is. Mijn beste vriendin had net dezelfde klachten tot bleek dat haar zoon autistisch is. Na enige gesprekken met psycholoog kwam boven dat hij dat geërfd heeft van zijn vader.



Exact hetzelfde probleem als jouw vriend: nooit initiatief tot sex, zoenen of knuffelen, weglopen wanneer een discussie of gesprek te emotioneel werd, viel ook enkel in slaap op de bank.



Nu ze het weet zijn ze samen in therapie gegaan en gaat het sindsdien veel beter. Hij leest gewoon moeilijker dan andere mannen.Wel ja, autistisch. Sorry hoor maar wat een zwaktebod om het allemaal bij die man neer te leggen. To moet eerst maar eens naar haar eigen aandeel kijken. Is zij wel leuk om mee samen te leven? Alleen maar kijken naar wat hij fout doet en niet naar waar zij de mist in gaat.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk er is al een diagnose en dat voor iemand die je nog nooit hebt ontmoet...knap hoor.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Niet alles gelezen maar misschien is een zaaddonor een optie. De vroege miskramen hoeven niet aan jou te liggen. De natuur werkt alles weg wat niet levensvatbaar is.



Terwijl je baan wel ineens zomaar afgelopen kan zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven