Hersenbloeding bij vriend

16-05-2015 22:53 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het derde topic in korte tijd die ik open over mijn vriend en tegelijk ook het topic dat ik nooit heb willen openen…



Vorige week vrijdag stond mijn vriend op met hevige hoofdpijn. Hij had wat slecht geslapen en schreef het daaraan toe. Hij ging nog wat op de zetel rusten en dan wat later naar zijn werk proberen gaan. Ik gaf hem een kus en ben zelf gaan werken. Ik heb hem nog een berichtje gestuurd, waar hij niet op antwoordde. Ik dacht dat hij in slaap was gevallen. Op de middag kreeg ik een telefoontje van mijn buurman met de mededeling dat er een ambulance en MUG voor mijn deur stond. Mijn vriend was zo onwel geworden dat hij een ambulance had gebeld.



Ik ben onmiddellijk naar het ziekenhuis gereden. Bij aankomst was mijn vriend niet meer bij bewustzijn. Hij heeft een hersenbloeding gehad op basis van een aneurysma. Mijn jonge, sportieve vriend lag in coma. Hij heeft dezelfde dag nog twee operaties gehad, één om de druk van zijn hersenen te halen en één waarbij een veertje in het aneurysma werd geplaatst om verdere bloeding te voorkomen.



Ik ben 24u bij hem gebleven. Toen ik terug thuis kwam om verse kledij te halen, zag ik pas hoe hard hij had afgezien. De ambulanciers hadden de voordeur achter zich dichtgetrokken en er was sindsdien niemand meer binnen geweest. Hij had overgegeven in de hal waar ze hem gevonden en hij heeft de controle over zijn darmen verloren. Ik heb alles opgepoetst terwijl ik dacht dat het misschien het laatste beeld was dat ik van mijn vriend zou onthouden in ons pas gekochte huis.



De laatste dagen zijn er wat voorzichtig positieve berichten. Zijn hersendruk steeg initieel toen de dokters hem van de sedatie haalden. Dit hebben ze enkele keren moeten proberen. Sinds donderdag hebben ze zijn medicatie wel sterk kunnen verminderen. Hij heeft zijn ogen geopend, maar hij lijkt toch niet echt wakker. Hij reageert op prikkels die de dokters hem geven. Ik zag zijn hartslag versnellen op de monitor toen ik mijn hand op zijn borst legde, alsof hij toch besefte dat ik er was.



Ik heb dit topic geopend om mijn gedachten eens te ordenen. Misschien zijn er hier ook mensen met positieve ervaringsverhalen?
Plensbui wat een narigheid. Ik wil je heel erg veel sterkte wensen en een grote .



Misschien dat enige positieve ervaring je ook kan helpen op dit moment, dus ik schrijf het maar gewoon. Iemand erg dichtbij mij heeft een heel grote bloeding in het hoofd gehad, ook IC en totaal van de wereld. Ze gaven ons voor deze persoon weinig hoop, als deze persoon het al zou overleven dat zou er van alles mis zijn. Maar het is allemaal goedgekomen, deze persoon heeft er enkele kleinigheidjes aan overgehouden, maar kan echt alles weer. En deze persoon was heel veel ouder dan jouw vriend. Ik hoop zo dat het bij jullie ook zo zal gaan, het kan dus echt wel!



En in je eerste post schrijf je dat je je schuldig voelt... niet doen. Het is heel normaal om een volwassene die 'alleen' wat hoofdpijn heeft alleen thuis te laten.



Heel veel sterkte
Dat hij niet reageert kan aan de sedatie liggen he. Maar dan nog, ik kan me levendig indenken dat je hier zo intussen knap wanhopig van wordt. Sterkte vannacht, ik hoop dat je een beetje slaapt. En ik blijf voor je duimen dat het er zeer binnenkort ineens een stuk beter uitziet .
Alle reacties Link kopieren
Ohnee plensbui, wat vreselijk dat het zo gaat Ik hoop zo ontzettend voor je dat het vanaf nu alleen maar steeds een beetje beter gaat.

Ik hoop dat je vannacht een beetje kan slapen.



Nog veel meer sterkte gewenst
Alle reacties Link kopieren


Ik wens jullie allebei een goede nacht.
Alle reacties Link kopieren
Wat leef je in een nachtmerrie TO. Heel veel sterkte. Probeer hoe moeilijk ook, een beetje aan jezelf te denken ook. Heb je zelf ook genoeg steun uit de omgeving?
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Plensbui, ik hoop dat jullie beiden een goede nacht hebben en dat het morgen een stuk rooskleuriger is
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
Plensbui: wat een onzekerheid waar je al weken in leeft!

Hoe gaat het intussen met jouzelf?

Kún je überhaubt een beetje slapen? wat zal er veel door jou heen gaan!



Rot ook dat je nog steeds niet weet wat er wel en niet tot hem doordringt, dat je niet echt contact hebt gehad afgelopen 3 weken, oa door die sedatie waarschijnlijk.

1 grote nachtmerrie idd!

Van hoop naar teleurstelling en andersom: ik hoop toch dat het 2 stappen vooruit en 1 achteruit blijkt te zijn.



Heb je voor je gevoel steun van zijn/jouw familie en vrienden?

Krop svp niks op nu, he, ook voor jou aan de "zijlijn" is dit een verschrikking op zich om mee te maken!



Ik ga een extra kaarsje voor jullie aansteken, dat het allemaal goed mag aflopen en het herstel nu echt eens vol mag gaan inzetten.

Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Lees je topic voor het eerst. Wat een verhaal, plensbui. En voor jou helaas meer dan alleen een verhaal. Zó veel sterkte gewenst . Ik hoop dat de nacht je goed heeft gedaan en nog meer dat het de goede kant op mag gaan met je vriend. Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Lieve plensbui, ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen.... ik denk aan je
Lieve Plensbui, hopelijk heb je een beetje kunnen slapen. Veel kracht en sterkte voor vandaag, ik hoop dat het vandaag beter met je vriend gaat.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Meid, wat is dit slopend voor je, de angst en onzekerheid, ik leef zo enorm met jullie mee.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu met je vriend plensbui? En met jou? Ik ken jullie niet eens persoonlijk maar moet vaak aan jullie denken .. Ik hoop zo dat het nu toch echt de goede kant op gaat!
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Alle reacties Link kopieren
Hi meis heb je een beetje kunnen slapen? Kun je een beetje je ei kwijt bij iemand? Wordt er voor je gezorgd?

Wens jullie heel veel kracht toe..
Ik denk aan jullie.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk aan jullie plensbui
We hopen met je mee op beter nieuws. Heb je familie waar je terecht kan of praat je veel met je schoonfamilie? Ik hoop dat je wat kunt slapen straks, neem desnoods een warme douche of een kop warme melk. Dat kan misschien helpen.



Alle reacties Link kopieren
De toestand van mijn vriend blijft voorlopig onveranderd en dat is goed. Hij blijft op sommige momenten erg onrustig. Volgens de artsen is het niet door pijn. Hij begon wat grijpbewegingen te maken met zijn rechter hand en tijdens de ochtendverzorging heeft hij zijn blaassonde (die met twee draadjes in de buik was vastgemaakt) uitgetrokken. Hij heeft nu een diepe wonde, dat was ook niet de bedoeling. Zijn verblijf op IC begint zwaar door te wegen. Ik wandel elke morgen angstig richting zijn ziekenhuisbed, bang voor het volgende slechte nieuws. Hij lijkt ook zo kwetsbaar tussen alle machines.

Ik heb vannacht een goede nacht gehad, dat helpt wel wat. Aan mijn eigen familie heb ik weinig steun, maar verwacht ik ook niet. Ik ben nu het liefst bij mensen die hem ook graag zien en dat vind ik wel bij mijn vriends vader en broers.
Alle reacties Link kopieren
Ach meid wat een horror leef je in toch. Gelukkig is je vriend weer gestabiliseerd en maakt hij (semi-)gerichte bewegingen



en veel sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven