Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Volgens mij komt de koekoek na dit event als fokdier in het spel, maar helemaal zeker weet ik het niet. Ik moet nog 1 koekoek voor de laatste fase van deze quest, maar kom denk ik net wat SV tekort.
Ik had toch geluk, bij de laatste fok sloeg hij een stap over dus toch de laatste koekoek binnengehaald en de quest helemaal af. Wolkenrij ook geactiveerd dus ik ben blij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 24 mei 2015 @ 17:26:

Ik vraag mij nog steeds af of er een normale koekoekquest komt, maar heb inmiddels wel m'n koekoeken ingeleverd. Helaas had ik mezelf te rijk gerekend en nu kan ik de laatsten niet inleveren.



Speciaal voor jou, Dreamer......



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... oek.14388/
Alle reacties Link kopieren
dankje Wiesje



Ik ben oprecht blij dat ik gisteren niet verder in kon leveren, want nu kwam ik ineens vrij ver en dat leverde me weer een level up op baha op. Nog 1x levelen en ik kan citroengras kopen



Ik ben de afgelopen keer vergeten knechten te kopen, maar heb zoveel couponnen, dat ik nog behoorlijk ver kom. Het oogsten kan nog wel, trouwens. Daar heb ik nog 100 uur voor. Raar vind ik dat altijd, als je alleen de 'oogstknecht' krijgt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Morgen begint er weer een nieuw event, met drop-items......

En als eindprijs weer een wolkenrij met best wel goeie beloning



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... els.15531/



En uiteraard de FAQ.....



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ent.15482/
Alle reacties Link kopieren
Leuk event, gaat best al goed hier.....
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het ook wel lekker, geloof ik. Ben een dag later begonnen, want ik was woensdag weg.
Later is nu
Hier gaat het nog niet super met het event. Ik hoop dat ik het ga halen, vind de beloning die de wolkenrij geeft wel een goede.
Inmiddels gaat het best goed. Moet alleen de laatste 2 nog, bij de een na laatste ben ik op de helft met de plantjes. Ik hoop dat ik het helemaal ga halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet alleen de laatste nog, waarvoor er best nog wel veel nodig is. maarja.. er is nog 44 uur te gaan!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En hier dan weer de kalender van juni....



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... iten.1576/
Alle reacties Link kopieren
En een nieuw dier op de farm..... met een quest er bij......



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... fok.15624/



En de FAQ.....



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ent.15560/
Leuk een nieuw dier!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb net ganzen gekocht. Leuk

Vind het wel lastig, dat je tegenwoordig pas het voer uit de molen kunt gebruiken, als hij voor dat betreffende voer helemaal uitgedraaid is. Ook als je annuleert heb je niet het voer dat al klaar was. Dat was in het verleden anders.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het andere event heb ik morgen waarschijnlijk wel af.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef nog maar 7 viltstiften
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En Dreamer........ heb je het gehaald???
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb het gehaald en inderdaad de wolkenrij mét alle items. Dat heb ik niet vaak

Dankzij die wolkenrij heb ik nu de mogelijkheid tot het kweken van citroengras. En mijn spa gaat ook bijna een level up.



Ik ben nu bezig met de ganzen, maar vind die tijddingen eigenlijk niets. Morgen ben ik zo'n beetje de hele dag op pad en kan ik daar dus niets mee.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Morgen start weer een nieuw event.......



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... aan.15657/



En de bijbehorende FAQ



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ent.15559/
Ik heb het vorige event helaas niet gehaald. Ik moest onverwacht een dag extra werken, dus helaas de laatste fase niet meer gehaald. Nieuwe event ga ik eens even bekijken. Ik moet morgen ook werken dus hoop dat ik op tijd kan beginnen, maar zal wel pas vrijdag worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het jammer dat ik nou juist dit event niet kan meedoen. Wij gaan een weekend weg, namelijk, maar je kunt allemaal TEP winnen.. ~zucht~ Nee.. laptop gaat niet mee.

(misschien ook wel, maar ik ga echt niet oogsten/zaaien.. dan word ik naar huis gestuurd, ben ik bang. )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik het event afgerond....

De prijzen in de tombola vind ik echt wel de moeite waard

Wel heel leuk, dat we dit nu ook in de zomer meemaken......
Alle reacties Link kopieren
Morgen weer aanvang ruil-event......



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 015.15769/



En als het goed is, komt morgen ook vollemaan-event weer voor 4 dagen.....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo jammer dat ik van 't weekend, doordat ik weg was, de kokosnoten niet heb kunnen openen en daarom ook het extra cadeau niet kreeg. Heel stom, het voelt onaf.



En oh heerlijk, ruilen! Ik heb zo enorm veel stallen, wilde wel dat hier meer mensen waren, die aan het begin zitten, zodat ik ze vanalles kon sturen. Jullie hebben al zoveel
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
ha, ruilevent, volle maan én Renzo.



IK heb wat dingen voor de wolkenrij op ruil gezet, nu maar hopen dat het lukt. Ik vind het altijd lastig, bied je wat aan, maar wil men dat er ook voor hebben. En dan zie je wat je zoekt, vraagt iemand er 20 vleermuisgrotten voor terug. Hoe groot acht die persoon de kans dat hij dat ook krijgt?



(en wat móet je ermee?)
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven